معرفی و روش نگهداری از درختچه گل بنجامین در گلدان

روش نگهداری بنجامین
۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۳
معرفی و روش نگهداری از درختچه گل بنجامین در گلدان

برای اشخاصی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی تازه کار هستند، نگهداری گیاه بنجامین توصیه نمی شود زیرا گیاه خیلی حساسی است و به مراقبت های مخصوصی نیاز دارد. گل آپارتمانی بنجامین یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است که در خانه ها، ادارات و در کل، در فضاهای داخلی یافت می شود، آن ها ظریف و در عین حال بزرگ هستند و شاخ و برگ های تیره ی براق و بزرگی دارند. این گیاهان هر چند وقتی استرس زده می شوند، برگ های آن به راحتی می ریزند. گیاه آپارتمانی بنجامین شاخه های باریکی دارد که با شکوه از یک تنه خاکستری روشن بیرون می آیند. بنجامین علاوه بر زیبایی و آوردن حس طبیعت به خانه، سبب تصفیه هوای اتاق و اکسیژن سازی در خانه نیز می شود. نحوه نگهداری و خرید گل فیکوس بنجامین بسیار مهم است و نگهداری آن به دقت نسبتا زیادی نیاز دارد اما با کمی توجه و تامین نیاز های آن، سالیان سال برای شما سبز می ماند و در کنار شما قد می کشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط نگهداری گل بنجامین بیشتر آشنا شوید.

معرفی درختچه گیاه بنجامین

گیاه بنجامین با نام انگلیسی (benjamina Ficus ) از خانواده موراسه و بومی جنوب، جنوب شرقی و جنگل های استوایی آسیا به ویژه هندوستان و استرالیا است. این درختچه زیبا دارای برگ های چرمی، بیضی شکل و نوک تیز است و شاخه ها خاصیت ارتجاعی و آویزان دارند. برگ ها هنگام رویش در جواني به رنگ سبز روشن هستند و به مرور زمان به رنگ سبز تيره در مي آيند. نگهداری گل بنجامین در خانه نیازمند نور نسبتا زیادی است تا برگ ها رنگ زیبای خود را از دست ندهند. گیاه بنجامین دارای انواع مختلفی است که در میان آن ها بنجامین ابلق، گل بنجامین بلک، فیکوس بنجامین آمستل، گل بنجامین سبز، ناتاشا و بنجامین ویاندی از دیگر انواع آن معروف ترند.

 

برای مطالعه بیشتر: نگهداری از گیاه رزماری در گلدان و یخچال فریزر

گلدان گل بنجامین

جالب است بدانید بنجامین در محیط باز تا ارتفاع ۵ متر هم می رسد اما در آپارتمان ارتفاع کمتری دارد. ارتفاع این درختچه زیبا و تنه چوبی و پیچ خورده آن، موجب می شود که برای دکوراسیون های مدرن ادارات، شرکت ها و خانه های مسکونی بسیار مناسب باشد. اين درختچه زيبا سال ها عمر مي کند و براي نگهداري در آپارتمان و پاسيو کاملا مناسب است. زمانی که یک گیاه را از گل فروشی یا گلخانه به فضای دیگری انتقال دهید مانند آپارتمان و فضای باز گیاهان دچار استرس برای تغییر مکان می شود. انتقال گیاه از فضایی دارای نور کافی و رطوبت مناسب به فضای کم نور و خشک منازل باعث پژمردگی و زرد شدن برگ ها و ریزش آنها و حتی منجر به نابودی کامل گیاه می گردد. از این رو نیاز است اطلاعات کافی را در مورد روش نگهداری گل بنجامین به دست آورید.

ویژگی های گل بنجامین

با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده در پژوهش هوای پاک ناسا، بعضی از گیاهان دارای قدرت سم زدایی از هوای اتاق هستند. یکی از این گیاهان منحصر به فرد درختچه زیبای فیکوس بنجامین است که در ردیف های بالای لیست خودنمایی می کند. علاوه بر قدرت پاکسازی هوا، گل بنجامین از درختچه های محبوب در نظریه فنگ شویی نیز محسوب می شود، این نظریه عقیده دارد که گیاهان با جذب انرژی مثبت موجود در کائنات، سعادت و خوش اقبالی را به ما هدیه میدهند و وجود آنها برای داشت یک فضای پر انرژی در خانه و محیط کار ضروری است. بنابر این درخت بنجامین به دلیل جذب انرژی های مثبت و قدرت بالا در تصفیه هوا گزینه مناسبی برای ادارات، شرکت ها و فضای آپارتمان نشینی است. بنابراین علاوه بر اینکه جزء گیاهان تصفیه و پاکسازی کننده هوا هستند، توانایی ساطع کردن انرژی مثبت در محیط نیز، از فواید و خاصیت گل بنجامین است.

سمی بودن بنجامین

فیکوس بنجامینک دارای شیره ای بسیار سمی است که می تواند مشکلات زیادی نظیر واکنش های آلرژیک و درماتیت را به دنبال داشته باشد بنابراین باید دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان قرار گیرد.

روش نگهداری گل بنجامین

می توان گفت نگهداری انواع گل فیکوس بنجامین تقریبا یکسان است. مگر در بعضی واریته ها که ممکن است اندکی در اندازه نور و یا دمای مناسب باهم متفاوت باشند. اما اگر هر کدام از انواع گل بنجامین مانند بنجامین بلک، بنجامین سبز، بنحامین آمستل، بنجامین ابلق و... را در منزل دارید با خیال راحت می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم، به راحتی یک گیاه شاداب و زیبا داشته باشید.

نگهداری گل بنجامین ابلق

یکی از مرسوم ترین انواع گل بنجامین، واریته ابلق آن است. مهم ترین تفاوت این گیاه با دیگر گل های بنجامین در رنگ برگ ها است. رنگ این برگ ها سبز با هاله هایی از رنگ سفید مایل به کرم و زرد در لبه های برگ است. گل بنجامین ابلق یکی از محبوب ترین و زیباترین گونه های گیاه بنجامین است. اگر شما هم به تازگی یکی از آن ها را تهیه کرده اید، می توانید برای آشنایی با نحوه نگهداری گل بنجامین ابلق و دیگر گونه های بنجامین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نور مناسب گل بنجامین:

نور یکی از عوامل مهم در روش نگهداری گل بنجامین است. گل آپارتمانی بنجامین به نور زياد و غيرمستقيم نياز دارد. نور پنجره های جنوبی و بعد شرقی و غربی براي آن بهترين حالت است. در صورت قرار دادن گیاه در آفتاب شدید ، برگ ها قهوه ای و سوخته می شوند.

البته یکی از مهمترین عوامل ریزش برگ های بنجامین هم کمبود نور است. گل بنجامین حتی با نور مستقیم خورشید در صبح، به یک اتاق روشن نیاز دارد. در سکونت گاه اصلی آن، اغلب در شرایط نیمه سایه دار رشد می کنند، اما در داخل خانه به نور خوب برای رشد نیاز دارد، این گیاه تمایلی به جابجایی ندارد و در صورت چنین رخدادی، برگ هایش به میزان زیادی خواهد ریخت.

 

مطالب مرتبط: شرایط نگهداری گل کروتون

نور مناسب گل بنجامین

طریقه آبدهی گل بنجامین:

نگهداری گل بنجامین در منزل مستلزم آبیاری به موقع و به شیوه ای صحیح است. برای آبیاری گیاه باید سطح خاک خشک باشد. نیاز است که انگشت خود را تا بند اول وارد خاک کرده از خشک بودن آن مطلع شوید. آب مناسب آبیاری باید فاقد املاح باشد. بهتر است از آبی استفاده شود که چند ساعت در دمای محیط قرار گرفته املاح آن ته نشین شده و با محیط هم دما شده است. می توانید از آب جوشیده سرد شده برای آبیاری این گیاه استفاده کنید اما دقت کنید که از آب خیلی سرد استفاده نکنید زیرا برای این گیاه مضراست. همچنین آبیاری بیش از حد گیاه و باتلاقی شدن خاک آن موجب پوسیدگی ریشه آن می شود. برای آبیاری در تابستان حداکثر هفته ای دوبار و در زمستان آبیاری را به هر هفت تا ده روز یک بار کاهش دهید.

 

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع گونه های گل سانسوریا

آبیاری بنجامین

دمای مناسب گل بنجامین:

دمای مطلوب این گیاه ۱۵ الی ۲۵ درجه می باشد. توجه داشته باشید که این گیاه به سرمای بیش از حد حساس است. بنابراین از قرار دادن آن در نزدیکی پنجره های دارای درز و یا وسایل سرمایشی خودداری کنید. شوک تغییرات دمایی ناگهانی نیز برای بنجامین مضر است و سبب ریزش برگ های آن می شود.

خاک مناسب بنجامین:

خاکی برای این گیاه مناسب است که زهکش مناسب داشته باشد تا بتواند به راحتی آب را از خود عبور دهد دقت کنید خاکی که انتخاب می کنید باید سرشار از مواد مفید و مورد نیاز این گیاه باشد مانند مواد آلی می توانید از خاکی استفاده کنید که حاوی ورمیکولیت و شن باشد در ترکیب این خاک نیز می توانید از دو قسمت ماسه و یک قسمت کود دامی و قسمت دیگر خاک باغچه استفاده کنید . خاک مناسب یکی از نکات مهم در روش نگهداری گل بنجامین است.

کود دادن به گل بنجامین:

گیاه بنجامین به کوددهی زیادی نیاز ندارد اما برای رشد بهتر و بیشتر گیاه می توانید در فصول رشد آن را تقویت کنید. برای کوددهی گیاه بهتر است هر ۳ هفته یکبار از کود مخصوص بنجامین و یا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. فقط در فصل رشد که از اوایل بهار تا اوایل پاییز می باشد گیاه بنجامین را کود دهی کنید و فصل پاییز و زمستان به گیاه استراحت بدهید. برای کود دهی گیاه بنجامین بهتر است هر ۳ هفته یکبار از کود مخصوص بنجامین و یا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. در فصل رشد یعنی بهار و تابستان می توانید برای افزایش رشد گیاه بنجامین هر چند هفته یا هر ماه از کودهای مخصوص گیاهان مانند کود NPK استفاده کنید. بهتر است از کودهای ارگانیک برای مثل ورمی کمپوست استفاده کنید.

تقویت گل بنجامین:

برای تقویت گل بنجامین باید از خاک مناسب و کود مناسب بهره ببرید. کود مناسب برای رشد این گیاه یکی از مهمترین عوامل است که بیشتر به آن اشاره شد. یکی دیگر از عوامل تقویت گل بنجامین ایجاد فضای کافی برای ریشه است که این مورد نیز رابطه مستقیم با نوع خاک و اندازه گلدان دارد. اگر روش نگهداری گل بنجامین به صورت صحیح و با رعایت نکات ذکر شده صورت گیرد، شما به طور قطع یک بنجامین سالم و قوی خواهید داشت.

تقویت کننده گل بنجامین:

در فصل رشد یعنی بهار و تابستان می توانید برای افزایش رشد گیاه بنجامین هر چند هفته یا هر ماه از کودهای و تقویت کننده گل بنجامین مانند کود NPK استفاده کنید. کودهای متعادل مانند 10-10-10 یا 20-20-20 و کودهای آهسته رهش (کودهایی با جذب آهسته) با نسبت 14-14-14 یا 6-6-12 استفاده کنید. البته بهتر است از کودهای ارگانیک و آلی که از مواد طبیعی تهیه می شوند استفاده شود، زیرا که این مواد کمتر باعث سوختن ریشه ها می شوند. برای مثال ورمی کمپوست یک گزینه مناسب برای تقویت گیاه بنجامین است. برای استفاده هرکدام از این تقویت کننده ها حتما به دستور العمل روی بسته ها توجه کنید.

تمیز کردن برگ های بنجامین

در نگهداری از بنجامین به هیچ عنوان از براق کننده های شیمیایی برای تمیز کردن برگ های گیاه بنجامین استفاده نکنید. زیرا باعث ریزش برگ های بنجامین می شود. بهترین روش برای تمیز و براق کردن برگ گیاهان، استفاده از محلول رقیق شیر و آب است.

 

مطلب پیشنهادی: 20 گیاه سمی برای انسان و حیوانات

نگهداری بنجامین ابلق

تعویض گلدان بنجامین

اگرچه گلدان گیاه بنجامین را می توانید هر سال متناسب با رشد گیاه تعویض کنید. اما توصیه می شود تا زمانی که گیاه بنجامین شما جوان است اقدام به تعویض گلدان ننمایید. تنها زمانی می توانید اقدام به تعویض گلدان کنید که گیاه تان به حداکثر رشد خود در گلدان رسیده باشد. هنگام تعویض گلدان از خاک جدیدی برای گیاه استفاده نمایید. بهترین زمان برای تعویض گلدان درختچه بنجامین درماه های فروردین و اردیبهشت است.

هرس کردن بنجامین

از آنجایی که فیکوس بنجامین یک درخت است، برای جلوگیری از رشد بی رویه باید آن را هرس کنید. هرس کردن بهتر است در خارج از فصل رشد یعنی در اواخر پاییز یا زمستان انجام گیرد، باید گیاه را به آرامی و با تمرکز بر برگ ها و شاخه های مرده و پوسیده هرس کنید. هرس کردن برای شاخه های پایینی انرژی بیشتری برای گیاه خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی و راهنمای روش نگهداری گل برگ نعنایی در گلدان

هرس کردن بنجامین

گل بنجامین در زمستان

همانگونه که در روش نگهداری گل بنجامین گفته شد دمای معتدل گیاه بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است و گیاه در این شرایط میتواند رشد بهتری داشته باشد و سرحال و شاداب باشد. توجه کنید که در فصل زمستان باید این گیاه در محیط سربسته نگهداری شود زیرا به سرمای بیش از اندازه حساس است و دمای زیر ۱۰ درجه را نمی تواند تحمل کند دمای معمولی خانه برای نگهداری این گیاه مناسب است. بنابراین گل بنجامین در زمستان حتما باید در محیط سربسته و در دمای ذکر شده نگهداری شود.

نحوه تکثیر گل بنجامین

تا اینجای مقاله شما را با روش نگهداری گل بنجامین آشنا کردیم. اما اگر علاقه دارید که تعداد بیشتری از این گل را در خانه خود داشته باشید، می توانید از طریق تکثیر آن به چند روش ساده، به راحتی گل های بنجامین بیشتری را به دکور منزل و محیط اطراف خود اضافه کنید.

تکثیر به روش قلمه زدن بنجامین

تکثیر گیاه بنجامین معمول از طریق قلمه زنی انجام می گیرد. برای این کار یک قلمه متوسط به طول 15 سانتی متر را از گیاه جدا کرده و برگ های پایین را جدا کنید و اجازه دهید تنها چند برگ کوچک در بالای قلمه باقی بماند. با قرار دادن قلمه درون آب با وجود نور و رطوبت مناسب در عرض دو ماه قلمه شما ریشه خواهد دواند و آماده کاشته شدن در یک گلدان با خاک غنی و مغذی است.

 

برای مطالعه: معرفی بهترین کودهای شیمیایی و ارگانیک برای گل های آپارتمانی

تکثیر گل بنجامین

نحوه پرپشت شدن گل بنجامین

گیاه بنجامین بسیار حساس است و با وارد شدن استرس هرچند کوچک به آن، ممکن است برگ های خود را از دست بدهد. اگر گیاه شما بعد از یک دوره برگ ریزی کم پشت شده و یا از زمان خرید آن دارای برگ های کم پشتی بوده است، با رعایت چندین نکته می توانید به راحتی به پرپشت شدن گل بنجامین خود کمک کنید.

  • تامین نور کافی: بنجامین برای رشد و نمو و همچنین تولید برگ، به نور روشن اما غیر مستقیم نیاز دارد. قرار دادن گیاه نزدیک به پنجره ای با نور روشن، به زیاد شدن برگ های بنجامین کمک می کند.
  • آبیاری صحیح: آبیاری صحیح برای سلامت و تولید برگ گیاه شما بسیار ضروری است. آبیاری بیش از حد و یا کم می تواند باعث ریزش و کاهش برگ ها شود. گیاه خود را به طور منظم و مطابق به آنچه در بالا گفته شد آبیاری کنید.
  • کوددهی منظم: کودهای متعادلی که در بالا ذکر شد می تواند به رشد سالم و زیاد شدن برگ ها کمک کند. فقط در نظر داشته باشید کود زیاد ممکن است به گیاه خصوصا به ریشه های آن آسیب بزند.
  • هرس کردن گیاه: جالب است بدانید که هرس منظم شاخ و برگ های مرده و زرد می تواند نقش موثری در پرپشت شدن گیاه شما داشته باشد.
  • تامین رطوبت لازم: بنجامین رطوبت بالا را ترجیح می دهد. می توانید از طریق مه پاشی آن با آب یا قرار دادن ظرف پر از آب در نزدیکی گیاه رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنید.
  • تعویض گلدان: اگر ریشه های گیاه شما بیش از اندازه رشد کرده باشد، ممکن است نتواند به خوبی شاخ و برگ های خود را گسترش دهد. بهتر است مطابق با آنچه که پیش تر گفته شد به تعویض گلدان با یک گلدان بزرگتر بپردازید تا به رشد بیشتر و پرپشت شدن بنجامین کمک کرده باشید.

پرپشت شدن بنجامین

احیای گل بنجامین

همانطور که گفته شد گیاه بنجامین بسیار حساس است و با کوچکترین شوک و استرسی دچار ریزش و زرد شدن برگ، خشک شدن شاخه ها و... می شود. یکی از این شوک ها جابجایی بنجامین است. اگر گل بنجامین تازه خریداری شده شما دچار ریزش شده، باید بدانید که کاملا طبیعی است زیرا که از محیطی که به آن عادت داشته وارد محیطی دیگر می شود. اما باید بدانید این ریزش و استرس موقتی است. و پس از مدتی گیاه شما مجدد به محیط جدید عادت می کند. به علاوه آبیاری نامناسب، شوک دمایی، کافی نبودن رطوبت و... می تواند در ایجاد محیط استرس زا موثر باشد. اقدامات زیر می تواند در احیای گل بنجامین شما موثر باشد.

  • فراهم کردن دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد و جلوگیری از ایجاد نوسانات ناگهانی دما. دمای ثابت مهم ترین عامل در احیاتی گل بنجامین است. پس حتما آن را به دور از درو پنجره های باز و جریان های هوا مانند تهویه ها و یا منابع گرمایی قرار دهید.
  • نور غیر مستقیم و روشن را برای آن فراهم کنید. فیکوس بنجامین در دسته گیاهان کم نور قرار نمی گیرد پس حتما نور لازم را برای احیای آن فراهم کنید.
  • آبیاری منظم یکی دیگر از نکات مهم است. اجازه دهید بالای خاک تا 2 سانتیمتر خشک شود سپس مجدد به آبیاری بپردازید. سطح خاک را به طور یکسان آبیاری کنید. مطمئن شوید آب از زیر گلدان خارج می شود، زیرا این کار به شما اطمینان می دهد که آب به همه جای ریشه رسیده است. اگر با آبیاری خاک لایه های زیرین همچنان خشک است، حتما آن را در یک لگن پر از آب با دمای محیط به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا خاک هیدراته شده و از استرس ناشی از خشکی خاک جلوگیری کنید.
  • ایجاد یک هوای مرطوب از طریق مه پاشی شاخ و برگ ها و یا قرار دادن ظرف پر از آب در اطراف گیاه به خصوص در آب و هوای خشک به حفظ رطوبت مناسب گیاه کمک می کند.
  • دادن یک کود همه منظوره یا متعادل به بنجامین، خصوصا در فصل بهار، می تواند به احیای دوباره فیکوس بنجامین شما کمک کند.
  • شرایط محیطی یکسان و بدون تغییر برای گیاه فیکوس بسیار کلیدی است. از جابجایی و تغییر محیط گیاه هنگام رشد مجدد و احیای آن به شدت پرهیز کنید.
  • اگر ریشه ها برای مدت طولانی در خاک مرطوب باشند و یا در معرض سرمای شدید قرار گرفته باشند، بعید است که فیکوس بهبود یابد.

پیوند زدن بنجامین

بنجامین ابلق را به دلیل حساسیت بالا و مقاومت کم در برابر عوامل محیطی روی فیکوس بنجامین بلک پیوند میزنند تا مقاوم تر شود. همچنین نمونه هایی که برگ معمولی و سبز رنگ دارند سیستم ریشه ای نستبا قویتری نسبت به نمونه های با برگ ابلق دارند. بنابراین پیوندک را از انواعی که برگ ابلق دارند تهیه می کنند و بر روی پایه ای معمولی پیوند میزنند. با این عمل علاوه بر داشتن گیاهی با تاجی با رنگ ابلق ، می توان نسبت به تهیه گیاهانی کوتاه قامت نیز اقدام کرد.

مشکلات گل بنجامین

بیماری ها، آفات و مشکلات گل بنجامین

اگر می خواهید یک بنجامین سالم و سر حال داشته باشید علاوه بر دانستن نکات مهم در روش نگهداری گل بنجامین باید برخی از بیماری ها و مشکلاتی که ممکن است برای این گیاه پیش آید را نیز بدانید که در صورت بروز برای رفع آن سریعا اقدام کنید. در ادامه مقاله به برخی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد.

آفت های گل بنجامین

متاسفانه، گیاه شما با تمام خوبی ها و مقاومت هایش، می تواند در معرض آفت ها حساس باشد. به طور خاص، هجوم شپشک ها و شته ها می تواند بسیار رایج بوده و به علت مساحت بزرگ برگ ها تغییر کند. داشتن برگ های بسیار زیاد به معنای مکان های زیاد برای آفات است تا خود را پنهان کنند. سمپاشی و تمیز کردن برگ های گیاه به دفع آفات و حشرات کمک بسیار زیادی می کند.

علت ریزش برگ های بنجامین

رایج ترین دغدغه نگهداری از بنجامین این است که برگ هایش می ریزند.این گیاه هوشمند، نسبت به تغییر حساس است و از برگ ها در زوایا و موقعیت های مشخص می خواهد تا نور موجود را به حداکثر برسانند و به فتوسنتز اجازه عملکرد مناسب دهند. زمانی که گلدان را می چرخانید یا گیاه بنجامین خود را حرکت می دهید, پویایی نور به صورت انبوه تغییر می کند . در این مواقع گیاه با خزان برگ ها و رشد دوباره باعث رشد بهینه آن خواهد شد.برای جلوگیری از ریزش برگ ها و پرپشت شدن گیاه زمانی که بنجامین شما یک جای ثابت دارد، آن را به اطراف حرکت ندهید و جایی برای آن پیدا کنید که دور از تغییرات دمای گسترده و در شرایط نیمه سایه دار باشد. به طور کلی تغییر مکان گل بنجامین باعث می شود که دچار استرس تغییر محل شود.

یکی دیگر از علت ریزش برگ های بنجامین سرما و کمبود رطوبت محیط است. گل بنجامین به شدت به سرما حساس است و به محض قرارگیری در محیط سرد برگ های آن ریزش پیدا می کند. کمبود رطوبت محیط هم بی دلیل در این مهم نیست. کمبود رطوبت باعث می شود تا برگ ها طراوت کافی را نداشته باشند و درنتیجه دچار ریزش شوند. یکی از راهکارها برای جلوگیری از کمبود رطوبت آن است که شما هر روز از طریق اسپری کردن، آب را روی برگ این گل پخش کنید.

علت زرد شدن برگ گل بنجامین

دلیل زردی گل بنجامین هم مانند دلیل خشک شدن و ریزش برگ های بنجامین است. سرما و کمبود رطوبت دلیل اصلی این مورد است، اما دلیلی که اکثرا آن را مورد توجه قرار نمی دهند، تغییر محل است. گل بنجامین بعد از آن که به محیط جدید منتقل می شود دچار زردی برگ ها می شود که باید برای جلوگیری از این امر محیط را برای رشد آن فراهم کنیم.

 

بیشتر بدانید: آموزش روش نگهداری کاکتوس افوربیا در خانه

زرد شدن برگ بنجامین

نقطه های سفید بر روی برگ های گیاه بنجامین

وجود نقطه های سفید بر روی برگ های بنجامین کاملا رایج است و نباید در مورد آن نگران باشید. این خال ها، سفید، مومی و مدور هستند و ممکن است در ابتدا با بیماری ها یا آفات اشتباه گرفته شوند اما در واقع ویژگی های برخی از گیاهان بنجامین هستند که از طریق مواد آلی و نمکی اقدام به گرده افشانی می کنند. اگر این نقطه ها شما را اذیت می کنند، این لکه های سفید را می توان به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک کرد و از بین برد.

خشکی و شکنندگی برگ های بنجامین

خشکی و شکنندگی برگ ها ی بنجامین به دلیل هوای گرم و خشک است که با مرطوب کردن و تنظیم دمای محیط می توان از ریزش و شکنندگی برگ ها جلوگیری کرد. با رعایت نکات ذکر شده در روش نگهداری گل بنجامین شما می توانید به راحتی مشکل خشکی و شکنندگی گیاه خود را حل کنید.

خشک شدن برگ بنجامین

همانگونه که گفته شد گل بنجامین یک درخت همیشه سبز است که در مناطق گرم رشد می کند و دارای برگ های سبز تیره رنگ و در قسمتی سفید می باشد که شاخه های ظریف آن به ساقه خاکستری رنگ گیاه متصل شده است. درخت بنجامین نگهداری آسانی دارد اما نسبت به جا به جایی و تغییر نور، دما و رطوبت حساس است. زمانی که گیاه را به خانه می آورید دچار استرس تغییر مکان می شود. اگر گیاه را از محیطی با نور کافی و رطوبت مناسب به فضای کم نور و خشک منتقل کنید باعث پژمردگی، زرد شدن و ریزش برگ ها و حتی منجر به نابودی کامل گیاه میگردد. پس باید در مراقبت از این گیاه دقت لازم را انجام دهید. روش نگهداری گل بنجامین به صورت صحیح به شما کمک میکند که گیاهی سالم و سرسبز داشته باشید. اگر بنجامین را در خارج از خانه نگاه می دارید حتما با شروع فصل سرما آن را به داخل خانه بیاورید زیرا گل بنجامین بسیار به سرما حساس است. در هنگام خرید گل آپارتمانی بنجامین مراقب باشید تا گیاهی آفت زده و مریض تهیه نکنید. گل فروشی گل بازار با سال ها تجربه در فروش بنجامین با شما کمک می کند تا یک بنجامین سالم و با طراوت را تهیه کنید. اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی را دارید، این گیاه زیبا با توجه به دارا بودن خواص و فوایدی که در ابتدای متن ذکر شد، می تواند انتخابی بسیار مناسب برای هر چه زیباتر کردن منزل و یا محیط کار شما باشد. امیدواریم که با خواندن این مقاله با روش نگهداری گل بنجامین به صورت صحیح و نکته به نکته آشنا شده باشید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found