نکات قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی

نکات قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی
۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰
نکات قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی

قبل از خرید گل و گیاهان آپارتمانی این نکات را در نظر بگیرید

 

ما انسان‌ ها روزگاری در دل طبیعت بودیم و این فاصله ‌ای که امروز با طبیعت داریم را نداشتیم. میلِ به بودن در طبیعت و نفسی‌ تازه‌ کردن هنوز هم در دل بسیاری از انسان‌ها وجود دارد و همین است که گاهی زندگی در آپارتمان‌ های چند طبقه در دل شلوغیِ خیابان ها را برا‌یمان دشوار می سازد . خوشبختانه در عصر آهنی امروزی ، باز هم روش هایی وجود دارند که به واسطه‌ی آن‌ها می توانیم مقداری عرصه‌ی تنگ زندگی در آپارتمان ها را باز کنیم و به طبیعت نزدیک شویم . یکی از این روش ها ، خرید گل و گیاه آپارتمانی است.


خرید گیاهان آپارتمانی

می‌توان گوشه‌ای از بالکن ، پذیرایی ، سالن یا اتاق ها را به محلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل کرد و به این ترتیب دریچه ای رو به طبیعت گشود . اما واقعیت این است خرید گل آپارتمانی و نگهداری از آن در منزل همیشه ساده نیست . باید یک سری نکته در نظر گرفته شوند تا بتوان مناسب ترین گل ها و گیاهان آپارتمانی را انتخاب کرد . ادامه‌ی این نوشتار به معرفی نکاتی اختصاص دارد که به هنگام خرید گل و گیاه آپارتمانی باید در نظر گرفته شوند .

مزایای نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی

پیش از آن‌که با هم ببینیم که چه نکاتی باید قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی در نظر گرفته شوند ، بد نیست مروری بر مزایای نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی داشته باشیم .

قطعاً یکی از بزرگ ترین حُسن های نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی ، همان است ‌که می‌توان با انواع گیاهان آپارتمانی دریچه‌ای به طبیعت باز کرد ، آن هم از درون آسمان‌خراش‌های امروزی که کوچک ترین سنخیتی با دنیای طبیعت ندارند . همین قضیه موجب می شود که وضعیت خلق و خوی افراد در آپارتمان ها نسبت به قبل از نگهداری گیاهان آپارتمانی بهبود پیدا کند . چند تحقیق هم این موضوع را اثبات کرده‌اند .

 

 


خرید گیاهان آپارتمانی

 

نکته‌ مثبت دیگری که در مورد نگهداری از گیاهان آپارتمانی وجود دارد این است که برخی از این گیاهان می‌توانند به پاک ‌سازی هوای خانه کمک کنند . حتی ناسا - بر طبق تحقیقی که آن را پژوهش هوای پاک ناسا نام نهاده‌اند - فهرستی از گیاهان تصفیه‌کننده‌ هوای خانه را منتشر کرده ‌است . البته فهرست ناسا تقریباً محدود است ، درحالی‌که اکثر گیاهان آپارتمانی می توانند در تصفیه کردن هوای محیط های سربسته مفید باشند . جالب آن که نتیجه‌ی یک تحقیق نشان از آن دارد که افرادی که در خانه از گل و گیاه نگهداری می کنند کمتر به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می شوند ؛ شاید به این دلیل که گل و گیاه هوای خانه را تا حدی پاک سازی می کنند .

در ضمن ، اغلب گیاهان آپارتمانی مقداری از دی‌ اکسید‌ کربن موجود در هوای خانه را جذب می ‌کنند و تا حدی اکسیژن را نیز افزایش می‌ دهند . به این ترتیب ، با وجود گیاهان خانگی می‌ توان بهتر در محیط خانه نفس کشید . این می‌ تواند خبری خوب برای مبتلایان به آسم ، برونشیت و سایر اختلالات تنفسی باشد .

 


خرید گیاهان آپارتمانی

 

همچنین برخی از این گیاهان می‌ توانند باعث خوش ‌بو ‌شدن هوا شوند و بنابراین با نگهداری از آن‌ها نیازی به استفاده از اسپری‌ های شیمیایی برای خوش ‌بو‌ کردن هوای خانه یا شرکت نخواهد بود .

نکته‌ مثبت دیگری که پیرامون نگهداری گل و گیاه آپارتمانی در منزل وجود دارد این است که اکثر انسان ‌ها با نگاه ‌کردن به گل ‌ها و گیاهان احساسی مثبت دریافت می‌ کنند . بنابراین در زمان ‌هایی که وضعیت روحی چندان مناسب نیست ، می ‌توان به گل‌ های سرزنده پناه برد و از آن‌ها برای بهبود وضعیت روحی استفاده کرد .

در آخر آن‌که گفته می‌شود احتمالاً وجود گل و گیاه در محیط‌ های سربسته باعث افزایش رطوبت هوا می‌ شود و از این رو بهتر است افرادی که به خشکی پوست دچار هستند و خصوصاً در محیط‌ های خشک زندگی می‌ کنند ، برای افزایش رطوبت پوست از گل و گیاه در منزل استفاده کنند .

 

نکات مهم برای خرید گل و گیاه آپارتمانی

حال که مروری مختصر بر مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی داشتیم ، نوبت به مهم‌ترین نکات خرید گل و گیاه آپارتمانی رسیده‌ است :

 

1- عزمی جزم داشته باشید

قبل از هر نکته‌ ای باید به این نکته اشاره کنیم که نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی نیاز به عزمی جزم دارد . فقط در صورتی برای خرید گل آپارتمانی اقدام کنید که مطمئن هستید از گل‌ها نگهداری خواهید کرد . اگر پس از مدتی اشتیاق ‌تان برای نگهداری از گل ‌ها کم شود ، قطعاً به آن‌ها رسیدگی نخواهید کرد و بنابراین موجب مرگ گل‌ ها خواهید شد .

 

2- مکان گل‌ها را تعیین کنید

پیش از هر اقدامی برای خرید گل و گیاه آپارتمانی ابتدا مشخص کنید که قرار است گل‌ ها و گیاهان آپارتمانی را در کجای منزل ، شرکت یا مغازه قرار دهید . این موضوع از این جهت مهم است که گل ‌ها و گیاهان آپارتمانی شرایط نگهداری متفاوتی دارند . برخی از آن‌ها نیاز به نور یا آفتاب کم و برخی دیگر به نور یا آفتاب زیاد نیاز دارند . برخی در مکان‌ های نسبتاً گرم به ‌خوبی زنده می‌ مانند و برخی سازگار با مکان‌ های خنک هستند . اگر مکان نگهداری گل‌ ها را قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی تعیین کنید ، می ‌توانید با در نظر گرفتن نور ، دما ، مساحت و سایر مشخصات مکان درنظرگرفته‌شده ، نسبت به انتخاب گل و گیاه آپارتمانی اقدام کنید .

این قضیه موجب می ‌شود که پس از آوردن گل ‌ها و گیاهان آپارتمانی به منزل ، شرکت یا مغازه و قرار دادن آن‌ها در مکانی که از قبل تعیین کرده‌ اید ، نگرانی‌ از بابت نور مورد نیاز گل ‌ها و گیاهان نداشته باشید . 

 

 


خرید گیاهان آپارتمانی

 

3- بودجه را تعیین کنید

نکته‌ ای دیگر که قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی یا حین آن باید تعیین کنید ، بودجه است . گل‌ ها و گیاهان آپارتمانی از لحاظ قیمت بسیار متنوع هستند . برخی ارزان‌ قیمت و برخی بسیار گران‌ قیمت اند . چنان‌چه از پیش مشخص کنید که قرار است چه مبلغی برای خرید گل و گیاه آپارتمانی هزینه کنید ، می‌توانید با برنامه ‌تر خرید کنید .  

 

4- میزان وقت را تعیین کنید

نکته‌ مهم دیگری که پیش از خرید گل و گیاه آپارتمانی باید به آن دقت کنید ، میزان وقتی است که قرار است برای رسیدگی به گل‌ ها و گیاهان آپارتمانی صرف کنید . تنوع در گل ‌ها و گیاهان آپارتمانی از این لحاظ بسیار زیاد است . برخی از گل‌ های آپارتمانی به رسیدگی زیادی نیاز دارند ، در عوض برخی دیگر کمترین زحمت را برای صاحب‌شان دارند . اگر شاغل هستید و زمان زیادی برای رسیدگی به گل‌ها ندارید ، قطعاً باید به ‌دنبال خرید این نوع گیاهان آپارتمانی باشید .

 

5- مطالعه کنید

پس از تعیین مکان‌ گل‌ ها ، بودجه‌ و همچنین وقتی که قرار است صرف گل ‌ها کنید ، نوبت آن است که با درنظر گرفتن این موارد ، به جست ‌و جو در دنیای گل ‌ها بپردازید . خوشبختانه در سطح اینترنت مقالات زیادی در مورد معرفی گل‌ ها وجود دارند . جست ‌و جو کنید و مطالعه کنید و ببینید کدام‌ یک از گیاهان می ‌توانند با مکانی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌ اید سازگار باشند ، کدام ‌یک از آن‌ها از لحاظ ظاهری به سلیقه‌ی شما نزدیک هستند ، کدام‌یک قیمت ‌شان سازگار با مبلغ در نظر گرفته توسط شماست و کدام‌ یک رسیدگی کمتر یا بیشتری دارند .

قطعاً با رعایت این نکته می ‌توانید مناسب‌ ترین گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید . 

 


خرید گیاهان آپارتمانی

 

6- اینترنتی خرید کنید

خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی بهتر از خرید حضوری است . اگر خودروی شخصی ندارید ، قطعاً خرید حضوری گیاهان آپارتمانی برای شما دردسرساز خواهد بود ، چرا که حمل گیاهان آپارتمانی نیاز به صرف هزینه‌ ای زیاد و البته دردسر های متعدد است . اگر هم خودروی شخصی دارید ، احتمالاً با حمل غیراصولی گیاه به آن آسیب خواهید زد . این در حالی است که با خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی می ‌توانید مطمئن باشید که پیک فروشگاه اینترنتی گیاهان را به‌صورت استاندارد جابه‌جا خواهد کرد . همچنین از دردسر های حمل گیاهان در سطح شهر فارغ خواهید بود .  

 

7- با متخصص مشورت کنید

فقط به توضیحات موجود در اینترنت اکتفا نکنید . بهتر است برای اطمینان از نحوه‌ نگهداری گل‌ های آپارتمانی با متخصص گل و گیاه هم مشورت کنید . بسیاری از فروشگاه ‌های حضوری و اینترنتی ، متخصصان گیاه‌شناسی هم دارند و بنابراین این فرصت را دارید که به ‌هنگام خرید گل آپارتمانی با آن‌ها مشورت کنید . بدون‌ شک مشورت با متخصص می‌ تواند در انتخاب گل و گیاه آپارتمانی مناسب کمک‌ کننده باشد .

 

خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی از گل بازار

گل فروشی آنلاین گل‌بازار ، علاوه بر انواع دسته‌گل ، سبدگل و تاج‌گل ، انواع گل‌ های آپارتمانی را نیز عرضه کرده‌است . این امکان را دارید که برای خرید اینترنتی گل – سازگار با شرایطی که دارید – از طریق فروشگاه اینترنتی گل بازار اقدام کنید .

گل‌بازار فروشگاهی بین‌المللی است و از چندین شعبه در کشورهای اروپایی نیز برخوردار است . ارسال گل به خارج از کشور ، ارسال گل به ایران از خارج از کشور ، ارسال هدیه به ایران ، ارسال هدیه به خارج از کشور ، خرید گلدان گل و البته سفارش آنلاین گل و گیاه آپارتمانی از جمله خدمات محبوب فروشگاه آنلاین گل‌بازار هستند .

با خرید اینترنتی از گل‌فروشی آنلاین گل بازار ، در کم‌ترین زمان می‌توانید سفارش اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی را ثبت کنید و منتظر ارسال سریع سفارش‌های‌تان باشید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found