معرفی بهترین انواع گل رز برای کاشت در باغچه و حیاط خانه

گل رز برای باغچه
۱۱ آوریل ۲۰۲۳
معرفی بهترین انواع گل رز برای کاشت در باغچه و حیاط خانه

دنیای رز ها پر شده از بیش از 150 گونه با هزاران هیبرید با شکل ها، رنگ ها و عطر های بسیار متنوع. برخی از گونه های گل رز با ظاهری کوچک و جمع و جور مناسب برای کاشت در گلدان ها و قرار دادن آن ها در بالکن یا پاسیوها است. برخی دیگر از گونه های آن مناسب برای بالا رفتن از دیوار و یا آلاچیق ها هستند. اگر در انتخاب و خرید گل رز برای باغچه و یا حیاط خود تردید دارید، در زیر انواعی از گل های رز که مناسب برای رشد در بیرون و در فضای آزاد مانند پارک ها، حیاط، باغچه و... هستند، معرفی شده است.

لیست انواع گل رز باغچه ای برای حیاط با عکس

انواع گل های رز رونده برای دیوار

قطعا برای شما هم پیش آمده که از کوچه و یا خیابانی عبور کرده باشید و یک خانه در آن که دیوار های آن با انبوهی از گل های زیبای رز پوشیده شده است، توجه شما را به خود جلب کرده باشد؛ بگونه ای که علاقه داشته باشید شما نیز دیوار ها و حصار های حیاط خود را با این گل ها تزیین کنید. این نوع رز ها که به رز های بالا رونده و یا گل های رز رونده نیز معروف هستند، قابلیت این را دارند که با شاخه های بلند خود زیبایی وصف ناپذیری به دیوار ها، طاق ها، ستون ها، حصارها، بالکن و... ببخشند. این گل ها معمولا به مراقبت و هرس بیشتری نسبت به الباقی رز ها دارند. بهتر است این رز ها را سالانه هرس کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن ها بگیرید. این نوع رز ها دارای گل ها و شکوفه های انبوهی هستند که هر ساله در فصول گرم خصوصا تابستان و تا اوایل پاییز می توانند چندین مرتبه به بار بنشینند. به علاوه یکی دیگر از ویژگی های این گل ها، بوی خوشی است که در اطراف خود پراکنده می کنند. اگر علاقه دارید که یکی از گل های رز رونده را به عنوان یک زینت برای باغچه و حیاط خود انتخاب کنید می توانید با سر زدن به مقاله انواع گل رز رونده، براساس سلیقه و مشخصاتی مانند رنگ، بو، شکل، رشد و... نوع رز رونده خود را برای زیبا ساختن حیاط منزل خود انتخاب کنید.

انواع درختچه رز برای باغچه

انواع گل  رز انگلیسی

گل های رز انگلیسی به خاطر فرم گل رز، عطر بسیار عمیق و خوشبو، طیف رنگ متنوع همراه با میزان گلدهی زیاد، جزءگل های رز باغچه ای محبوب محسوب می شوند. این گل های رز یکی از معتبر ترین و کارآمد ترین رز ها برای پرورش در باغ ها و باغچه ها هستند. از ویژگی های مهم گل های رز انگلیسی می توان به رشد قوی و زیاد، بوته های پر گل، مقاومت در برابر بیماری ها و شکوفه دادن زیاد در طول فصل اشاره کرد. این گل ها به عنوان درختچه ها برای حاشیه های باغ ها و یا برای کاشتن در گلدان های بزرگ ایده آل هستند. به علاوه گل های رز انگلیسی را نیز می توان به عنوان گل های رز بالا رونده برای پرچین ها و دیوار ها پرورش داد. این نوع رز ها بیش از 200 نوع دارند که در زیر تعداد از آن ها آورده شده است.

 گل رز جشن طلایی (Rosa Golden Celebration)

یکی از بهترین گل های رز انگلیسی با گل های زرد و طلایی رنگ با حدود 55 تا 75 گلبرگ و با شاخه برگ های سبز تیره است. این گل های رز باغچه ای به طور باور نکردنی خوشبو هستند که بوی آن برای شما می تواند یادآور رایحه های چای، مرکبات و توت فرنگی باشد.

گل رز زرد برای باغچه

گل رز بنجامین بریتن (Rosa Benjamin Britten)

این گل رز باغچه با ترکیب رنگ زیبا و کنتراست رنگی که دارد در باغ ها و باغچه ها بسیار جلب توجه می کنند. این نوع رز ها ترکیبی از زیبایی، عطر، گلدهی طولانی و مقاومت بالا در برابر بیماری ها است. این گل با رنگ شگفت انگیز خود باعث جذابیت و زیبایی دوچندان باغ شما می شود. رنگ صورتی مایل به قرمز آن بر روی ساقه های قوسی شکل با برگ های سبز براق زیبایی ظاهری و جذابیت این گل را تشکیل می دهند. این گل های زیبا از اواخر بهار تا اوایل پاییز می توانند در زیبایی حیاط خانه شما تاثیری موثر داشته باشند.

گل رز قرمز برای باغچه

امبریج رز (Rosa Ambridge Rose)

این گل رز نیز با رنگ گلبهی و گلبرگ های فروان یکی از گل های رز برای باغچه است. این گل رز همانند دیگر گل های رز بوته ای دارای یک رایحه بسیار قوی است. این گل ها را معمولا به عنوان یک درختچه در باغ ها و پارک ها می کارند این رز ها به طور مدوام از اواخر بهار تا فرار رسیدن فصل یخبندان شکوفا می شوند.

گل رز نارنجی برای باغچه

گل رز آن بولین (Ann_Boleyn)

گل های رز باغچه ای که با رنگ صورتی ملایم با بیش از 110 گلبرگ یک گل رز نسبتا بزرگ محسوب می شود. این گل ها نیز از اواخر بهار تا اوایل پاییز گلدهی می کنند. اندازه متوسط و بوته ای آن باعث می شود تا به عنوان یک گل زیبا برای باغچه های کوچک و یا برای پر کردن حاشیه های باغ ها مناسب باشد. از ویژگی های مهم این نوع گل رز، گلدهی مکرر آن است.

گل رز صورتی برای باغچه

گل رز شارلوت (Rosa Charlotte)

این گل های زرد انگلیسی یکی از مقاوم ترین گل های رز است که با انبوهی از گل های زیبای بزرگ می تواند زیبایی دلپذیری را به باغچه حیاط شما ببخشد. گل های فنجانی شکل آن دارای حدود 100 گلبرگ با یک رنگ زرد بسیار زیبا است. این گل ها از اواخر بهار تا رسیدن فصل بهار می توانند گلدهی داشته باشند.

گل رز زرد برای باغچه

 انواع گل رز فلوریبوندا برای باغچه (Floribunda Roses)

یکی از مشخصه های مهم گل های رز فلوریبوندا گلدهی آن به صورت انبوه است. این گل ها اندازه کوچکتری نسبت به دیگر رز ها دارند و به صورت دسته های بزرگ بر روی ساقه های قوی و به طور مداوم از اواخر بهار تا پاییز گلدهی می کنند. این نوع از گل ها به صورت درختچه ای یا بوته ای با شاخه های آزاد رشد می کنند. با توجه به اینکه این گل های رز بسیار مقاوم هستند پس نگهداری و مراقبت از آن ها بسیار ساده و آسان است. اگر در پی خرید یک گل رز باغچه با نگهداری راحت هستید، انواع گل های رز فلوریبوندا می تواند انتخاب شایسته ای باشد. در زیر چند نمونه از گل های رز فلوریبوندا معرفی شده است.

گل رز آیسبرگ (Rosa 'Iceberg')

گل های سفید رنگ آیسبرگ با خوشه های پر گل و گل هایی متوسط و گرد، یکی از محبوب ترین نوع رز ها محسوب می شود. تعداد گلبرگ های آن از 30 تا 40 گلبرگ در هر گل است که با رنگ سفید و گاهی اوقات مایل به صورتی می تواند به عنوان یک گل رز باغچه بسیار جذاب و شکیل باشد. این رز های سفید گاهی اوقات رنگ گلبرگ های خود را به صورتی کمرنگ مایل می کنند. رز های آیسبرگ از تابستان تا فصل زمستان شکوفا می شوند. این گل ها را می توانید در باغ و یا باغچه حیاط منزل خود به عنوان یک درختچه بلند و حتی به عنوان گل رز بالا رونده برای آلاچیق و یا درختان باغ خود در نظر بگیرید.

گل رز سفید برای باغچه

گل رز داسکی مایدن (Dusky Maiden)

یک گل رز درختچه ای با گلبرگ های مخملی به رنگ زرشکی تیره با پرچم های زرد طلایی در قلب آن، توصیفی است از ظاهر زیبای گل رز داسکی میدن. این گل ها اندکی معطر هستند. اگر علاقه دارید که یک درختچه رز در گوشه ای از باغ و حیاط خود داشته باشید این گل رز می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

گل رز سرخابی برای باغچه

گل رز سینکو مایو (Rosa Cinco de Mayo)

یک گل نارنجی-قرمز با سایه های از بنفش دودی در باغچه شما آنچنان جذاب خواهد بود که می تواند به فضای حیاط شما جلوه ای متفاوت بدهد. این گل ها دارای 25 گلبرگ چین دار در هر گل بر روی ساقه های بلند و کشیده هستند. بوی گل های قرمز-نارنجی آن با رایحه ای متوسط از بوی سیب، برای باغچه شما شیرین و دلپذیر خواهد بود. این گل ها جزء درختچه های گرد و کوچک هستند که می توانند برای کاشتن در حیاط های کوچک، حاشیه باغ ها و خصوصا گلدان ها یک انتخاب خوب باشند.

گل رز خوشرنگ برای باغچه

گل های رز معطر (Rosa Scentimental)

از مهم ترین ویژگی های این نوع گل فلوریبوندا این است که هیچ دو گل آن شبیه به هم نیستند زیرا که هر گل آن با گلبرگ های کرمی- سفید و یا صورتی خود دارای رگه ها و رنگ هایی از قرمز شرابی بر روی گلبرگ های خود هستند. آنچه که باعث شده تا این گل های رز باغچه به معطر نامگذاری شوند، بوی تندی است که از خود ساطع می کنند. شما می توانید از اواخر بهار تا رسیدن فصل پاییز شاهد گلدهی این درختچه های پر گل زیبا باشد.

گل رز خوشبو برای باغچه

گل رز کچاب و خردل (Rosa Ketchup & Mustard)

شاید از شنیدن نام این رز تعجب کرده باشید! اما اگر خوب به این گل نگاه کنید متوجه علت نامگذاری آن خواهید شد. یک گل رز با حدود 28 گلبرگ مخملی که رنگ قسمت زیرین هر گلبرگ آن زرد خردلی و رنگ روی آن قرمز است. این گل های رز در باغچه ها از اواخر بهار و تا فرا رسیدن پاییز گلدهی می کنند. گل های رز قرمز و زرد این رز بر روی ساقه های بدون خار و به صورت بوته ای رشد می کنند که می تواند مناسب برای پرورش در گلدان ها باشد.

گل رز زرد و قرمز برای حیاط

گل های رز گراندی فلورا (Grandiflora Roses)

این گل ها همزمان زیبایی گونه های رز هیبریدی و گلدهی انبوه و مکرر رز های فلوریبوندا را دارا هستند. این رزهای باغچه با داشتن گل های بزرگ بر روی ساقه های بلند خود معمولا به صورت تک گل و یا در دسته های 3 تا 5 تایی شکوفا می شوند. این گل ها آنچنان زیبا هستند که معمولا به عنوان گل رز شاخه بریده در دسته گل ها و یا باکس گل ها نیز استفاده می شوند. اگر می خواهید با چند نوع از این گل های آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

گل های رز گیلاسی (Roa Cherry Parfait)

آنچه باعث جذابیت این گل ها می شود ترکیب رنگ سفید آن با لبه هایی گیلاسی یا سرخابی رنگ آن است. اگر می خواهید به حیاط خود ظاهری متفاوت بدهید این گل های رز باغچه ای دورنگ می تواند گزینه ای عالی باشد. این گل ها دارای 35 تا 40 گلبرگ هستند که با رایحه ای ملایم و شیرین می توانند محیط اطراف خود را خوشبو کنند. گل های رز گیلاسی به طور مداوم از بهار تا پاییز شکوفا می شوند. گل های دو رنگ همراه با شاخ و برگ های سرسبز  تیره می توانند درختچه های رز فشرده و پر گل را به وجود آورند.

گل رز دورنگ برای باغچه

گل های رز رادیانت پرفیوم (Radiant Perfume)

اگر کمی به نام این گل رز دقت کرده باشید متوجه می شوید که قرار است با یک گل رز زیبا که از خود بوی بسیار خوبی ساطع می کند، آشنا شوید. گل های زرد طلایی بزرگ با 17 تا 25 گلبرگ به صورت تکی بر روی هر شاخه شکوفا می شود. برگ های بزرگ و براق با رنگ سبز تیره که به صورت بوته ای رشد می کنند می توانند در فصل گرم تابستان علاوه بر زیبایی رایحه ای شبیه به لیمو را در باغچه و باغ شما پراکنده کند. به علاوه این گل را می توانید به عنوان گل رز برای گلدان نیز در نظر بگیرید.

گل رز زرد برای باغچه

گل رز دیک کلارک (Rosa Dick Clark)

اگر به دنبال یک گل خاص و شیک برای باغچه خود می گردید، گل رز دیک کلارک با ترکیب رنگی جذاب می تواند شما را در داشتن یک محیط زیبا در فضای باز خود، یاری کند. این گل ها با 29 گلبرگ و با فرم کلاسیک، دارای رنگی کرمی با لبه های گیلاسی شکل است که با گذشت زمان رنگ آن به قرمز شرابی تغییر پیدا می کند. رایحه این گل معتدل و مشابه با بوی دارچین است. این گل های رز که برای باغ و باغچه بسیار مناسب است، عمدتا بر روی هر شاخه به صورت تکی شکوفا می شود و از بهار تا پاییز به گل می نشینند. بوته این گل ها را می توانید در حاشیه پارک ها، باغ ها و یا برای پرچین ها در نظر بگیرید.

گل رز دورنگ برای حیاط

گل رز عشق (Rosa Love)

گل رز عشق یک گل بسیار زیبا به رنگ قرمز یاقوتی است که پشت گلبرگ های آن گم رنگ و مایل به سفید است. این نوع رز ها نیز مانند گونه های دیگر دارای بویی خوب اما رو به ملایم هستند و معمولا به صورت تک و یا چند تایی روی ساقه های خاردار خود به طور مداوم از بهار تا رسیدن فصل پاییز شکوفا می شوند. این گل ها با رنگ و شباهتی که به رز های هلندی دارند به عنوان یک گل رمانتیک می تواند زینت بخش فضای خانه شما به عنوان گل رز بوته ای باشد.

گل رز قرمز زیبا برای باغچه

گل رز استریک ریچ (Rosa Strike It Rich)

گل های رز نارنجی مایل به طلایی با لبه های صورتی که بسیار معطر و خوشبو هستند، با گل های فنجانی و بزرگ چنان پر گل هستند که می توان آن را به عنوان یک گزینه برای گلکاری در باغ ها در نظر گرفت. حداکثر گلبرگ های این رز شامل 37 گلبرگ است که از بهار تا پاییز به صورت انبوهی بر روی هر شاخه شکوفا می شوند. درختچه های این گل عموما بلند و قائم و پوشیده از خار است در بالای آن ها تعداد زیادی گل رز می روید.

گل رز زیبا برای حیاط

گل های رز زمینی (Groundcover Roses)

همانطور که از نامش پیداست این گل ها می توانند بر روی زمین پخش شوند. اگر دوست دارید کف باغ و زیر درختان خود را مملو از گل کنید، انواع گل های رز زمینی می تواند انتخابی عالی برای شما باشد. از مزیت های این گل ها این است که به صورت دائم شکوفا می شوند. این گل ها برای پوشاندن کناره های باغ ها، شیب ها، صخره ها و هر جای دیگری که می خواهید زمین را همچون فرش با آن رنگین کنید، مناسب است. این گل ها به شدت نسبت به بیماری مقاوم هستند و نیاز به مراقبت کمی دارند.

گل های رز پینک دریفت (Rosa Pink Drift)

گل های رز زمینی با رنگ صورتی و مرکز گلبرگ های روشن که می تواند خوشه های گل فراوانی را تولید کنید. این نوع رز ها نگهداری بسیار آسانی دارد و می تواند به طور مداوم از بهار تا رسیدن فصل سرما گل های خود را شکوفا کند. این گل را می توانید برای باغ ها و باغچه های کوچک و یا مسیر های پیاده رویی انتخاب کنید.

گل رز صورتی برای باغچه

گل های رز کورال دریفت (Rosa Coral Drift)

این گل رز باغچه ای با رنگ مرجانی خود می تواند کل زمین باغ شما را پوشش دهد. این گل ها با 25 گلبرگ از میان برگ های سبز تیره که بر روی زمین خزیده است به وضوح و زیبای خودنمایی می کند. این گل ها به آسانی رشد می کنند و در برابر انواع بیماری ها به خوبی طاقت می آورند.

گل رز خوشگل برای حیاط

گل های رز چای هیبریدی (Hybrid Tea Roses)

رز های چای ترکیبی یا همان هیبریدی مهم ترین نوع گل های شاخه بریده به حساب می آیند. زیبایی غیر قابل انکار، گل های بزرگ بر روی شاخه های بلند و رنگ های بسیار متنوع و جذاب از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع گل ها به حساب می آید. این گل ها به صورت بوته ای و درختچه رشد می کنند. در ادامه شما را با چند نمونه از این گل های رز برای باغچه آشنا می کنیم.

گل رز بلک باکارا (Rosa Black Baccara)

این رز های قرمز تیره و یا جگری با حدود 45 گلبرگ مخملی یکی از گل های بسیار زیبا محسوب می شود. اگر دوست دارید علاوه بر زیبا کردن باغ و حیاط خود با این گل ها، آن ها را بریده و گلدان گل و یا دسته گلی را با آن تزیین کنید این گل ها را به شما پیشنهاد می کنیم؛ در این حالت شما می توانید گل ها را تا دو هفته در گلدان در آب نگهدارید . بافت مخملی و رنگ منحصر به فرد که از بهار تا پاییز می توانید شاهد شکوفا شدن آن باشید، با درختچه های پرپشت و پرگل خود نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد.

گل رز مخملی برای حیاط

گل رز باربرا استرایسند (Rosa Barbra Streisand)

این گل رز با رنگ سرخابی کمرنگ با بویی همچون مرکبات و رز از فصل بهار تا پاییز گل می دهند. درختچه های قوی و پرپشت با برگهای سبز براق و تیره، گزینه ای عالی برای داشتن یک باغ زیبا خصوصا در فصل تابستان است.

گل رز سرخابی برای باغچه

سخن پایانی

دنیای گل های رز بسیار متنوع است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با گوشه ای از این دنیای پر رنگ و لعاب و زیبا آشنا کنیم. در جهان صد ها گونه رز وجود دارد که می توانید از آن به عنوان گل رز برای باغچه حیاط و یا باغ سر سبز خود در نظر بگیرید. اگر قصد خرید گل رز و کاشت آن را دارید می توانید با کمک گرفتن از این مقاله گلفروشی آنلاین گل بازار بهترین و زیباترین گل رز باغچه ای را انتخاب کنید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found