معرفی اسم انواع گل حسن یوسف همراه با عکس و تصویر

انواع گل حسن یوسف
۱۵ آوریل ۲۰۲۴
معرفی اسم انواع گل حسن یوسف همراه با عکس و تصویر

گیاه حسین یوسف یک گیاه علفی دو لپه ای است که ریشه‌ های عمودی، بلند، و ضخیمی دارد. این گیاه زیبا با خصوصیت منحصر به فردی که دارد، به جای اینکه هر ساقه یک گل داشته باشد، چند گل را همزمان به نمایش می ‌گذارد. علی رغم اعتقاد عموم مردم که این گیاه یک ساله است، واقعیت این است که با مراقبت مناسب، حسین یوسف می‌ تواند تا چند سال زندگی کند. این گل به عنوان یک گونه بومی در مناطق آسیا و کشور استرالیا یافت می ‌شود. همچنین، حسن یوسف از خانواده نعنائیان به شمار می ‌رود و با ویژگی ‌های خاص خود، محبوبیت خاصی در بین مردم دارد. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع حسن یوسف می پردازیم.

انواع گل حسن یوسف و شرایط نگهداری

گل حسن یوسف دارای تنوع بسیار بالایی است، که گونه ‌های رنگارنگی دارد و نگهداری از آن‌ ها به سادگی انجام می ‌شود.حسن یوسف از ترکیب سایه و آفتاب به شدت لذت می‌ برد، اما برخی از گونه‌ های این گل، آفتاب کامل اما غیرمستقیم را ترجیح می‌ دهند. این گیاه در برابر سرما بسیار حساس است. اگر در مناطق سرد زندگی نمی ‌کنید، می‌ توانید این گیاه زیبا را در خارج از خانه نگه دارید. اما اگر دمای محیط در شهر شما کمتر از ۱۰- درجه سانتی گراد است، حتما حسن یوسف را به داخل خانه انتقال دهید. همچنین، با ایجاد فاصله مناسب از وسایل گرمایشی و سرمایشی عمر گل خود را افزایش دهید.

 دمای بهینه برای رشد حسن یوسف معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد قرار دارد.  علاوه بر آن، گیاه حسن یوسف نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارد، همانطور که در زادگاه اصلی ‌اش دما مرطوب است. بنابراین برای حفظ شادابی بیشتر این گیاه زیبا، مراقبت از رطوبت محیط لازم است. همچنین، پس از گذشت یک مدت، حسن یوسف نیاز به فضای بیشتری برای رشد عالی خود پیدا می ‌کند. لذا پس از چند سال، تعویض گلدان آن را در نظر بگیرید. همچنین هرس برگ‌ ها و شاخه ‌ها به زیبایی و عمر بیشتر گیاه کمک می ‌کند.

برای مطالعه بیشتر درباره مراقبت از این گیاه به مقاله روش نگهداری گل حسن یوسف مراجعه کنید.

انواع گل حسن یوسف

انواع گل حسن یوسف سبز با عکس

یکی از ویژگی های منحصر به فرد گیاه حسن یوسف رنگی بودن برگ های آن است. به گونه ای که این گیاه آنقدر تنوع رنگی دارد که ممکن هست برگ های یک واریته ترکیبی از چندین رنگ باشد. رنگ برگ های این گیاه زیبا به گونه ای است که می توانید تقریبا انواع طیف رنگ ها را در میان گونه های مختلف آن بیابید. در ادامه چندین حسن یوسف با برگ رنگ سبز که رنگ عالب برگ های آن است را به شما معرفی کرده ایم.

گل حسن یوسف لیمویی Electric Lime

این گل یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف است که به صورت عمودی است و برگ های سبز کمی تیره ​​با رگه های زرد روشن دارد. این نوع حسن یوسف، به دلیل سازگاری با هر نوع شرایط محیطی، در میان مردم بسیار محبوب است.

انواع گل حسن یوسف سبز

گل حسن یوسف ویزارد یشمی Wizard Jade

این گل زیبا، یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف است که برگ‌ های آن دارای مرکز سفید مایل به کرم و حاشیه های سبز رنگ دارد. این نوع حسن یوسف به دلیل رنگ آرامی که دارد برای استفاده در داخل خانه بسیار خوب است.

انواع گل حسن یوسف - ویزاد یشمی

گل حسن یوسف بلز آناناس ColorBlaze Pineapple Brandy

گل ColorBlaze Pineapple Brandy دارای برگ های نوک تیز و عمیق دندانه دار است. برگ های آن به رنگ زرد و سبز آناناسی است و سپس ساقه ها مایل به قرمز رنگ هستند. با قرار دادن آن در کنار گل های هم رنگ، مانند گل اطلسی شرابی، یک گلدان زیبا داشته باشید.

حسن یوسف آناناسی - انواع گل حسن یوسف

حسن یوسف رویاهای طلایی بلیز  Color Blaze Golden Dreams

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، گل ColorBlaze است که رنگ بندی طلایی، سبز دارد و رگه های قرمز و بنفش رنگ از آن عبور می کند. اگر این گل زیبا در آفتاب قرار گیرد، رگه های آن قرمز رنگ می شوند و اگر در شرایط سایه قرار گیرد، رگه های آن بنفش رنگ می شوند. این نوع حسن یوسف را می توان هم در گلدان و هم در باغچه کاشت.

انواع حسن یوسف برگ سبز

انواع گل حسن یوسف برگ رنگی با نام آن ها

گل حسن یوسف بسیار متنوع است و رنگ بندی زیادی دارد. تعداد گونه ‌های گل حسن یوسف بسیار زیاد است که در ادامه با برخی از انواع گل حسن یوسف و انواع رنگ های گل حسن یوسف آشنا می شویم. در ادامه لیست انواع حسن یوسف را آورده ایم، پس با ما همراه باشید تا با انواع این گل زیبا با برگ های رنگی بیشتر آشنا شوید.

 حسن یوسف کمپ فایر Campfire

گل حسن یوسف Campfire، یکی از انواع گل حسن یوسف ها که رنگ آن آجری و رشد آن به صورت خمیده است. نگهداری این گیاه زیبا در گلدان در محیط خانه یا دفتر کار، عالی به نظر می رسد.

انواع حسن یوسف برگ قرمز

 

حسن یوسف بلیز قرمز ColorBlaze Rediculous

اگر به دنبال گل حسن یوسف با برگ های قرمز می گردید، گل Rediculous یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف های عالی از سری ColorBlaze است. این گل حسن یوسف با  برگ ‌های پهن به رنگ قرمز پررنگ است که مانند تمام سری ‌های ColorBlaze، می ‌توانند هم در شرایط آفتاب و هم سایه زندگی کنند. این گل در گلدان‌ ها با گل‌ های دیگری که قرمز رنگ هستند بسیارعالی به نظر می ‌رسد.

انواع حسن یوسف برگ قرمز

حسن یوسف قلب آژدها Dragon Heart

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، قلب اژدها یا همان Dragon Heart است که دارای برگ های زیبا و کمی نوک تیز است. برگ های این نوع حسن یوسف، از سبز روشن از لبه ها شروع شده و هر چه به مرکز برگ می رسد رنگ ها به قرمز نزدیک می شود. هرچه این گل، نور خورشید بیشتری دریافت کند، رنگ قرمز و شرابی بیشتری خواهد داشت، و هر چه بیشتر در سایه باشد، رنگ سبز آن بیشتر خواهد بود.

انواع گل حسن یوسف - قلب اژدها

حسن یوسف ال برایتو El Brightohg

گل El Brighto یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف است که دارای برگ های بلند نوک تیز با حاشیه های مواج است. رنگ این نوع حسن یوسف واقعا جادویی است. برگ های این گل دارای یک مرکز شرابی یا بنفش تیره است که با سبز روشن ​​احاطه شده و لبه های آن زرد روشن است.

انواع حسن یوسف برگ رنگی

گل حسن یوسف بلز جادوگر ColorBlaze Wicked Witch

این یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف است که دارای برگ‌ های کوچک ‌تر به رنگ شرابی تیره، تقریبا سیاه و حاشیه هایی به رنگ سبز لیمویی است. این نوع حسن یوسف، در گلدان ها یا در نزدیکی سایر گیاهان شاخ و برگ دار، بسیار عالی به نظر می رسد.

انواع گل های حسن یوسف

حسن یوسف فرانسوی French Quarter

این گل زیبا، یکی از انواع گل حسن یوسف است که برگ های بزرگی دارد. برگ های این گل دارای یک مرکز سرخابی روشن است که به سمت بیرون به رنگ شرابی می رود. این گل زیبا را می توانید به تنهایی در یک گلدان در محیط خانه نگهداری کنید.

انواع حسن یوسف برگ رنگی

گل حسن یوسف تراست راستی Trusty Rusty

این گل زیبا یکی از انواع گل حسن یوسفی است که  دارای برگ های بزرگ به رنگ قرمز با حاشیه های زرد طلایی یا سبز کمرنگ است. شاخ و برگ های کمی رنگارنگ آن در کنار گیاهان تک رنگ عالی به نظر می رسد.

انواع گیاه حسن یوسف

گل حسن یوسف رویال گیلاسی براندی ColorBlaze Royale Cherry Brandy

این نوع حسن یوسف سریع رشد می کند و می تواند گلدان و باغچه شما را کاملا پر کند است. چیزی که واقعا این گل را متمایز می کند برگ های نازک دندانه دار و مخملی به رنگ گیلاسی یا شرابی آن است. این حسن یوسف را می توان هم در گلدان و هم در باغچه کاشت.

انواع گونه های حسن یوسف

گل حسن یوسف رز جادوگر Wizard Rose

یکی از انواع گونه های گل حسن یوسف، گل رز جادویی یا Wizard Rose است. سری حسن یوسف های Wizard رشد کم با حاشیه ها و لبه های بسیار زیبایی دارند. برگ های آن مراکز صورتی روشن، سپس سفید مایل به کرم و به دنبال آن حاشیه های سبز روشن ​​دارد.

انواع حسن یوسف

گل حسن یوسف کنگ قرمز Kong Red Coleus

یکی از انواع گیاه حسن یوسف، گلKong Red  است. حسن یوسف های سری Kong دارای برگ های بسیار بزرگی هستند و مرکز شرابی تیره با نوار داخلی سرخابی و لبه ‌های دندانه دار دارند. نگهداری این نوع حسن یوسف هم در گلدان و هم در باغ عالی به نظر می رسد، و قطعا در بین گیاهان دیگر می درخشد.

گل حسن یوسف کنگ قرمز

گل حسن یوسف رز کنگ Kong Rose

یکی از انواع مدل گل حسن یوسف، گل Kong Rose است. این گل حاشیه های سبز بزرگ با رگه های شرابی و مرکز سرخابی دارد، گاهی اوقات رگه های سفید در این گونه دیده می شود ( که این بستگی به شرایط خورشید دارد).

گل حسن یوسف کنگ رز

گل حسن یوسف ویزارد موزاییکی Wizard Mosaic

یکی از انواع گل حسن یوسف، گل Wizard Mosaic است که دارای برگ‌ های ظریف و بزرگ به رنگ سبز روشن با لکه ‌های شرابی است. این نوع از حسن یوسف را می توانید در گلدان و در محیط بیرون از خانه نگه دارید.

حسن یوسف موزاییکی

گل حسن یوسف اژدهای سیاه Black Dragon

این حسن یوسف، گونه ای به رنگ قهوه ای یا بنفش تیره با برگ های بزرگ است. مرکز برگ های آن به رنگ بنفش روشن و لبه های آن به رنگ شرابی تیره است.

گل حسن یوسف بلک دراگون

گل حسن یوسف تورماهی Fishnet Stockings

یکی از انواع گل حسن یوسفی، گل Fishnet Stockings است که برگ ‌هایی به رنگ سبز روشن و سپس رگه ‌هایی به رنگ بنفش تیره، تقریبا سیاه دارد. در واقع، هرچه بیشتر نور خورشید دریافت کند، رگه های آن قرمز رنگ می شود.

حسن یوسف

گل حسن یوسف ویزارد مرجانی Wizard Coral Sunrise

گل Wizard Coral Sunrise دارای برگ ‌های زیبا به رنگ صورتی در مرکز با لکه‌ هایی به رنگ قهوه ‌ای یا شرابی تیره در اطراف آن است (که این امر در آفتاب بیشتر مشخص می ‌شود) و سپس با حاشیه سبز روشن احاطه شده است.

گل حسن یوسف ویزارد مرجانی

گل حسن یوسف اسکارلت ویزارد Wizard Scarlet

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، Wizard Scarlet است. این گل شاخ و برگ هایی با مرکز قرمز و حاشیه سبز آهکی و گاهی زرد طلایی دارد. این یکی، مانند تمام سری ‌های Wizard، گونه‌ ای کم ارتفاع است که به‌ عنوان یک گیاه پر کننده در یک گلدان یا قسمت جلوی حاشیه باغ استفاده می شود.

حسن یوسف اسکارلت ویزارد

گل  حسن یوسف پیچشی Twist and Twirl

این گل دارای برگ های بزرگ با لکه های قرمز، طلایی و سبز در سراسر آن است. رنگ های مختلف آن وقتی در نور آفتاب کامل قرار می گیرند، پر رنگ تر می شوند. کاشت این نوع حسن یوسف در حاشیه های باغ عالی به نظر می رسد.

گل حسن یوسف

گل حسن یوسف فرکلس Freckles

این گل زیبا، یکی از انواع گل حسن یوسف است که برگ های سبز با مرکز نارنجی مایل به قرمز دارد. برگ های آن در آفتاب بیشتر به رنگ نارنجی هستند و در سایه مایل به قرمز می شوند.

حسن یوسف فرکلس

گل حسن یوسف لوفریک Le Freak

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، گل Le Freak است که برگ های آن به رنگ قرمز تیره، با حاشیه های طلایی و رگه های بنفش است. یکی از ویژگی های این حسن یوسف که آن را برجسته می کند، شکل برگ های آن است. در واقع، برگ هایی کشیده و باریک دارد.

حسن یوسف لوفریک

گل  حسن یوسف شکلاتی گیلاسی Chocolate Covered Cherry

این یکی از انواع گل حسن یوسف است که شاخ و برگ آن به رنگ سرخابی روشن و حاشیه های نامنظم به رنگ قهوه ای دارد. اگر این گل، نور کمتری دریافت کند، حاشیه آن به رنگ سبز روشن می شود.

گل حسن یوسف شکلاتی گیلاسی

گل حسن یوسف هندوانه ای Watermelon

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، گل Watermelon یا هندوانه است که مرکز برگ های آن به رنگ سرخابی روشن و رگه های بنفش تیره و حاشیه های سبز روشن است. این نوع، برگ های کوچک تری دارد و بیشتر به شکل بوته ای است. آفتاب بیشتر باعث می شود که رنگ صورتی و شرابی برگ ها بیشتر و رنگ سبز آن ها کمتر شود.

حسن یوسف هندوانه ای

گل حسن یوسف حنایی Henna

گل حنا یکی دیگر از انواع شگفت ‌انگیز حسن یوسف است که دارای برگ های کوچک تر و لبه های دندانه دار است. برگ ‌های آن به رنگ طلایی روشن با نوک صورتی است که از رنگ سرخابی تا شرابی متغیر است. هر چه این گل بیشتر در معرض آفتاب باشد، رنگ صورتی و شرابی آن نیز بیشتر مشخص می شود.

گل حسن یوسف حنایی

گل حسن یوسف نارنجی Rustic Orange

این نوع از حسن یوسف دارای برگ های نوک تیز به رنگ نارنجی یا قرمز زنگ زده زیبا با حاشیه طلایی است. کاشت این گل زیبا در حاشیه های باغچه گزینه بسیار مناسبی است.

گل حسن یوسف نارنجی

گل حسن یوسف بورگوندی Burgundy Wedding Train

یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف، گل Burgundy Wedding Train است که کم رشد بوده و می تواند به عنوان یک گیاه دنباله دار در گلدان ها یا به عنوان پوشش باغچه ها در باغ عمل کند. این گل دارای برگ های کوچک، پهن و قلبی شکل است. برگ های این گل به رنگ شرابی با حاشیه های سبز ​​هستند.

حسن یوسف بورگوندی

 

گل حسن یوسف شعله افکن FlameThrower

گلFlameThrower  دارای برگ های بسیار نوک تیز به رنگ شرابی و حاشیه های سبز لیمویی است. شاخ و برگ نوک تیز و منحصر به فرد آن چیزی است که این گل را زیبا تر کرده است.

گل حسن یوسف شعله افکن

گل حسن یوسف رز چینی China Rose

گل رز چینی، یکی از انواع گل حسن یوسف است که گونه ای بسیار محبوب به حساب می آید. این گل برگ های دندانه دار دارد که به رنگ شرابی و با مرکز صورتی بسیار روشن است. این گونه معمولا به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند.

حسن یوسف رز چینی - انواع گل حسن یوسف

گل حسن یوسف وینو Vino

گل vino، یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف به رنگ بنفش بسیار تیره و شاخ و برگ فوق العاده منحصر به فرد است. این گل دارای برگ های کمی نوک تیز و حاشیه های سبز رنگ است. هرچه نور آفتاب بیشتر به این گیاه بتابد، برگ‌ های آن تیره‌ تر و حاشیه سبز آن کوچک ‌تر می‌ شود.

حسن یوسف وینو -

گل حسن یوسف بلز شکلاتی ColorBlaze Chocolate Drop

این گل زیبا که یکی از انواع گل حسن یوسف است، برگ های قلبی شکل کوچک، با مرکز شرابی و حاشیه های سبز روشن ​​دارد. این نوع را می توان به راحتی در خانه نگهداری کرد.

حسن یوسف بلز شکلاتی

گل حسن یوسف ویزارد ردولوت Wizard Red Velvet

گل Wizard Red Velvet یکی دیگر از حسن یوسف های قرمز رنگ است که حاشیه های سبز بسیار نازکی دارد. برگ های آن تقریبا کوچک و بسیار ظریف هستند.

حسن یوسف ویزارد ردولوت

گل حسن یوسف جودی قرمز Big Red Judy

این گل زیبا برگ های بزرگ نوک تیز و دندانه دار به رنگ قرمز روشن دارد که تقریبا حاشیه های آن بنفش روشن است. این گل یکی دیگر از انواع گل حسن یوسف است که برای نگهداری در باغ و حتی خانه بسیار مناسب است.

حسن یوسف جودی قرمز

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع گل حسن یوسف آشنا کنیم که با گونه های مختلف این گیاه زیبا آشنا شوید و باغچه و خانه های خود را سر سبز و زیبا کنید. امیدواریم این مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشند.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found