14 تا از زیباترین گل‌های جهان | از نرگس تا رز

14 تا از زیباترین گل‌های جهان | از نرگس تا رز
۷ ژوئن ۲۰۲۰
14 تا از زیباترین گل‌های جهان | از نرگس تا رز

کی‌ست که با این که گل‌ها نماد زیبایی در جهان‌مان هستند مخالف باشد؟ کی‌ست که بتواند نقش اساسی گل‌ها در زیباتر کردن طبیعت را انکار کند؟ اما نکته‌ی مهمی که در این بین وجود دارد این است که همه‌ی گل‌ها به یک اندازه زیبا نیستند، بلکه برخی گل‌ها از زیبایی بیشتری نسبت به دیگر گل‌ها برخوردار هستند. ما سعی کرده‌ایم که 14 عدد از زیباترین گل‌های جهان که در نظرسنجی‌های مختلف به‌عنوان زیباترین گل‌ها انتخاب شده‌اند را گردآوری کنیم. این گل‌ها هر یک می‌توانند هدیه‌ای ناب از سوی شما به کسانی باشند که از عمق قلب دوست‌شان داریم و خواهان تقدیم‌کردن زیبایی‌ها به آن‌ها هستیم.

 

زیباترین گل‌های جهان

14- گل نخود [Sweet Pea]

گل نخود از زیباترین گل‌های جهان است، اما این گل بیش از آن که زیبا باشد خوش‌رایحه است. یک بار که بوی خوش این گل به مشام‌تان برسد تا همیشه رایحه‌اش را در ذهن‌تان خواهید داشت. این گل بومیِ جزیره‌ی سیسیل در ایتالیا است و در طی سه قرن اخیر است که کاشته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام علمی آن Lathyrus odoratus است و در رنگ‌های صورتی، قرمز، بنفش و سفید یافت می‌شود. رنگ صورتی آن از همه زیباتر و دل‌نشین‌تر است و گزینه‌ای مناسب‌تر برای هدیه‌دادن محسوب می‌شود.

 


سفارش گل


13-گل ادریسی [Hydrangea]

گل ادریسی یکی دیگر از گل‌های زیبای جهان است. این گل بومی جنوب شرق آسیا – از جمله کشورهای اندونزی و چین – است. گل ادریسی در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف یافت می‌شود، به‌طوری‌که گفته می‌شود حدود 70 گونه از این گل در سرتاسر جهان وجود دارد.

این گل زیبا با نام علمی Hydrangea شناخته می‌شود و تصاویر آن به‌سبب زیبایی دل‌نوازشان در کارت‌پستال‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 


سفارش گل ادریسی


12- گل نرگس [Narcissus]

گل نرگس را نیز می‌توان یکی از زیباترین گل‌های جهان دانست. این گل در نزد ایرانیان نیز بسیار محبوب است و در مناسبت‌های مختلف هدیه داده می‌شود. گل نرگس عمدتاً سفید است، اما انواع زردرنگ آن نیز موجود هستند.

خوشبختانه امکان خرید گل نرگس از گل‌فروشی آنلاین گل‌بازار فراهم است. ما انواع گل نرگس را در قالب‌های مختلف آماده‌ی سفارش ساخته‌ایم. تنها کافیست محصول موردنظرتان را انتخاب و به‌صورت آنلاین سفارش دهید تا گل‌ها در زمانی اندک به آدرس مورد نظرتان، ارسال شوند.

 


سفارش گل نرگس


11- گل بگونیا [Begonia]

بگونیا دسته‌ای از گل‌های متعدد است. گل بگونیا گلبرگ‌هایی بزرگ شبیه به گلبرگ‌های رز دارد. این گل بومی کشور برزیل است و برای نخستین بار در سال 1690 در کشور برزیل آن هم توسط یک راهب فرانسیسکن با نام Charles Plumier کشف شده است.

گیاه بگونیا عمدتاً در تابستان گل می‌دهد و نگهداری آن کمی دشوار است. این گل ظاهری زیبا دارد و در رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی به‌وفور یافت می‌شود.

 


سفارش گل بگونیا


10- گل کاملیا [Camellia]

گل کاملیا یا چای زینتی از آن گل‌های زیبایی است که در سرتاسر جهان از محبوبیتی قابل‌توجه برخوردار هستند. این گل زیبا در انواع گوناگونی وجود دارد، ولی رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز رایج‌ترین رنگ‌ها برای این نوع گل هستند. کاملیا گلی‌ بومی جنوب شرق آسیاست، اما امروز بیش‌تر در جنوب ایالت متحده یافت می‌شود.

کاملیا گلبرگ‌هایی لطیف، نازک و مرتب دارد و ازآن‌جا که عطرش خوش و دل‌نشین است، از آن برای تهیه عطرها و ادکلن‌های مبتنی بر گل نیز استفاده می‌شود.

 


خرید گل کاملیا


9- پلومریا [Plumeria]

پلومریا نه‌تنها از زیباترین گل‌ها بلکه از خوش‌بو‌ترین گل‌های جهان است. عطر این گل زیبا به‌اندازه‌ای زیاد و البته عالی است که اگر آن را در گوشه‌ای از منزل‌تان قرار دهید می‌توانید این توقع را داشته باشید که هر روز هوای خانه‌تان خوش‌رایحه و دل‌نشین باشد.

پلومریا بومی آمریکای مرکزی از جمله پاناما و هاوایی است. در سال‌های اخیر در جنوب آسیا نیز یافت می‌شود و جالب آن که چون در اطراف معابد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد گاه از آن با عنوان «گل معبد» یاد می‌کنند.

رایج‌ترین رنگ‌های گل پلومریا، صورتی، زرد، قرمز و سفید هستند.

 


سفارش گل پلومریا


8- گل سوسن [Lilium]

گل سوسن یا لیلیوم یکی از پرکاربردترین گل‌ها در دسته‌گل‌ها و تاج‌گل‌های هدیه است. این گل بسیار زیباست و در رنگ‌های مختلفی وجود دارد. خوشبختانه برای خرید گل سوسن یا لیلیوم نیز می‌توانید از محصولات فروشگاه آنلاین گل‎بازار بهره ببرید.

تاج گل هایی که با استفاده از لیلیوم‌های رنگی دیزاین می شوند، انتخاب‌های مناسبی برای افتتاحیه‌ها، عروسی و انواع انواع مراسم شادی هستند. برای خرید تاج گل های زیبای دیزاین شده با گل‌های سوسن یا لیلیوم نیز می‌توانید به وب سایت فروشگاه آنلاین گل بازار سر بزنید.

 


خرید گل سوسن


7- گل کوکب [Dahlia]

گل کوکب گلی زیبا و دل‌نشین است. این گل بومی آمریکای مرکزی‌ست و در ایران نیز یافت می‌شود. کوکب در گونه‌های زیادی وجود دارد و تقریباً تمامی رنگ‌های رنگین‌کمان را داراست، اما رنگ صورتی و قرمز در آن متداول تر است.

 


 سفارش گل کوکب


6- گل لاله [Tulip]

گل لاله افزون بر آن که یکی از زیباترین گل‌های جهان است، از مشهورترین گل‌های دنیا نیز محسوب می‌شود. کمتر کسی در ایران و جهان وجود دارد که نام گل لاله را نشنیده باشد یا آن را ندیده باشد. چندین کشور جهان گل لاله را «گل ملی» خود اعلام کرده‌اند و یکی از این کشورها ایران است. در واقع ایران 4 گل ملی دارد که لاله یکی از آن‌هاست.

لاله بومی آسیای مرکزی است، اما در ایران نیز رویش دارد. این گل زیبا در حال حاضر به 15 گروه تقسیم شده که البته همه‌ی آن‌ها زیبا هستند. گل لاله همچنین در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که رنگ‌های صورتی، قرمز و زرد محبوب‌تر هستند. این گل از بهترین گل‌ها برای هدیه‌دادن به معشوق است.

خوشبختانه امکان خرید آنلاین گل لاله در رنگ‌ها و قالب‌های مختلف را از طریق فروشگاه اینترنتی گل بازار دارید. شما عزیزان می‌توانید هر یک از انواع لاله را سفارش دهید و منتظر ارسال سریع گل باشید.


خرید گل لاله


5- لوتوس [Lotus]

لوتوس نام یکی دیگر از گل‌های زیبا و محبوب در سطح ایران و جهان است. لوتوس را با نام «لاله‌ی مردابی» نیز می‌شناسند. لوتوس در شرق و جنوب آسیا به‌خوبی می‌روید و در طی قرون پیشین جزئی از فرهنگ شرق و جنوب شرقی آسیا شده‌است، به‌طوری که این گل در مذاهب بودیسم و هندوییسم از تقدس برخوردار است و یکی از معابدی که در کشور هند، شهر دهلی واقع است به نام معبد لوتوس شناخته می‌شود.

لوتوس در رنگ‌هایی متعدد وجود دارد ولی رایج‌ترین رنگ‌ها صورتی تیره و روشن، سفید و بنفش هستند. این گل بسیار زیباست و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای هدیه‌دادن باشد.

 


 سفارش گل لوتوس


4- گل ارکیده [Orchid]

گل ارکیده خانواده‌ای بزرگ دارد و اکثر گونه‌های این خانواده زیبا هستند. ارکیده بیش از 15 هزار نوع را شامل می‌شود و در رنگ‌های مختلف و متعدد موجود است، اما رنگ‌های سفید، صورتی و بنفش زیباترینِ آن‌ها هستند.

خوشبختانه این امکان را دارید که انواع ارکیده سفید، صورتی و بنفش را از فروشگاه گل‌بازار سفارش دهید. همچنین، خرید گلدان گل ارکیده و ارسال آن نه تنها برای ایران که برای دیگر کشورهای دنیا توسط گل فروشی آنلاین گل بازار به سادگی امکان پذیر است.

 


خرید گلدان ارکیده


3- گل ساعتی [Passiflora caerulea]

سومین مورد از فهرست ما در مورد گل‌های زیبای جهان گلی با نام ساعتی است. این گل با نام علمی Passiflora caerulea شناخته می‌شود و ظاهری بسیار متفاوت نسبت به درصد عمده‌ای از گل‌ها دارد. گل ساعتی گونه‌های مختلف و متعددی دارد اما گونه‌ی Passiflora edulis تنها گونه‌ی گل ساعتی است که می‌تواند میوه‌ی گل‌ساعتی را تولید کند.

گل ساعتی در کل بسیار زیبا و خاص است و هم برای نگهداری، هم برای هدیه‌دادن و هم البته برای مصرف خوراکی گزینه‌ای مناسب است. این گل در طب سنتی به‌عنوان داروی اضطراب و استرس استفاده می شود و جالب اینجاست که پژوهش‌های جدید نیز نشان می‌دهند که گل ساعتی تسکینی عالی برای اضطراب و استرس است.

 


 خرید گل ساعتی


2- گل صدتومانی [Paeonia]

گل صدتومانی یکی دیگر از گل‌های زیبا و دل‌نشین جهان است. باوجودی‌که بومی کشور چین است، در حال حاضر در جنوب اروپا و حتی در قسمتی از نیشابور رویش دارد. گل صدتومانی بسیار زیباست و گاه با نام پادشاه گل‌ها شناخته می‌شود. صدتومانی گلبرگ‌های شلوغ و عمدتاً بسته‌ای دارد و در رنگ‌های متنوعی از جمله قرمز، زرد و صورتی یافت می‌شود.

 


100 تومانی


1- گل رز

رز زیباترین و محبوب‌ترین گل جهان است. از دیرباز گل رز رایج‌ترین گل برای هدیه‌دادن بوده و خصوصاً رز قرمز هدیه‌ای عاشقانه است که عشاق به معشوق‌شان تقدیم می‌کنند. گل رز نیز انواع زیادی دارد و یکی از متنوع‌ترین گل‌های جهان است. این گل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف ببینید، اما رز زرد، رز صورتی و رز قرمز رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع گل رز هستند.

برای خرید گل رز در قالب‌های متنوع و در رنگ‌های گوناگون می‌توانید روی فروشگاه اینترنتی گل بازار حساب کنید.


سفارش گل رز


 

 

 

 

 

 

 

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found