25 خرداد، روز ملی گل و گیاه | فرصتی برای آشتی‌کردن با گل‌ها

25 خرداد، روز ملی گل و گیاه | فرصتی برای آشتی‌کردن با گل‌ها
۱۴ ژوئن ۲۰۲۰
25 خرداد، روز ملی گل و گیاه | فرصتی برای آشتی‌کردن با گل‌ها

25 خرداد، روز ملی گل و گیاه | فرصتی برای آشتی کردن با گل‌ها

 

در سال 1384 بود که به پیشنهاد اتحادیه‌ی گل و گیاه کشور، 25 خردادماه به‌عنوان روز ملی گل و گیاه انتخاب و رسماً وارد تقویم کشور شد. این اقدام، بدون‌تردید اقدامی مثبت در راستای آشتی‌دادن دوباره‌ی ایرانیان با گل و گیاه بود. اما چرا آشتی؟ مگر ایرانیان با گل و گیاه قهر کرده‌اند؟ بله، قهر کرده‌اند. زمانی بود که این‌چنین اغلب شهرنشینان درگیر مدرنیته و تبعات آن نبودند، زمانی بود که اکثر خانه‌های ایرانی در حیاط‌شان گیاه‌ها و گل‌های متعدد و رنگارنگ بود، زمانی بود که برای هدیه‌دادن نخستین اولویت « خرید گل» بود، اما امروز اوضاع به‌مانند سابق نیست. کشور ما کشوری‌ست که از دیرباز در آن از گل برای مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شده‌است. حتی گفته می‌شود حکاکی‌ها و نگاره‌های روی تخت جمشید، داریوش را نشان می‌دهند که دسته‌گلی در دست دارد و این یعنی لااقل از زمان هخامنشیان، ایرانی‌ها با گل و دسته‌گل آشنا بوده‌اند و از آن استفاده می‌کرده‌اند. روز ملی گل و گیاه تلنگری‌ست به هر ایرانی، به آن‌هایی که خود را از لذت دیدن، بوییدن وخرید گل محروم ساخته‌اند و درگیر زندگی ماشینی امروز شده‌اند.


خرید گل


ویژگی خاص و کمیاب گل

گل ویژگی‌ای بسیار خاص دارد، ویژگی‌ای که کمتر چیزی در جهان از آن برخوردار است. این ویژگی تحریک‌کردن ذوق انسان از طریق 2 حس است. می‌دانید که ما برای ارتباط برقرار کردن با دنیای خارج از ذهن، از 5 حس بهره می‌بریم: بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه. برای آن که بتوان از «زیبایی» لذت برد، در اغلب موارد حس بینایی است که به کار می‌آید. به‌عنوان مثال، زمانی که انسان به یک نقاشی بسیار زیبا و چشم‌گیر می‌نگرد و از زیبایی آن حظ می‌برد، فقط یکی از حواس پنجگانه، یعنی بینایی، درگیر نقاشی است و موجب لذت‌بردن ذهن و روان از نقاشی می‌شود، اما آن‌هنگام که با گل برخورد می‌کنیم همزمان می‌توانیم از طریق 2 حس از زیبایی لذت ببریم: حس بینایی و حس بویایی.


سفارش گل


اغلب گل‌ها هم توانایی تحریک حس بینایی‌مان را دارند و هم توانایی تحریک حس بویایی‌مان را. رز قرمز را در نظر بگیرید. تماشای این گل زیبا حس زیبایی، عشق و علاقه را به انسان منتقل می‌کند که همین موجب شده از دیرباز این گل بتواند نمادی از عشق و محبت باشد، نماد یکی از زیباترین احساسات جهان. اما همین رز قرمز، افزون بر آن که جلوه‌ای خوش دارد و می‌تواند از طریق چشمان‌مان حس لذت را در ما زنده کند، این توانایی و این قابلیت را نیز دارد که از طریق حس بویایی و با رایحه‌ی دل‌انگیزش باز هم لذت را به ما ارزانی دارد. این ویژگی، یعنی ویژگی ایجاد تجربه‌ی خوشایند لذت بردن از طریق 2 حس، از ویژگی‌ خاص گل‌هاست و کمتر چیزی در جهان وجود دارد که از این ویژگی برخوردار باشد. در چنین شرایطی آیا حیف نیست که انسان در روزگاری که امواج و آهن بر آن تسلط دارند، خود را از تجربه ی لذت بردن از هدیه دادن یا هدیه گرفتن بغلی از گل ها محروم سازد؟


خرید اینترنتی گل


در واقع وقتی برای چیزی یا برای حادثه‌ای «روز ملی» تعیین می‌کنند، هدف‌شان فقط زنده‌نگاه‌داشتن آن چیز در یادها و به‌یادآوردن آن چیز در ذهن مردم است. روز ملی گل و گیاه نیز به همین ترتیب و با همین هدف نام‌گذاری شده‌است. یعنی نام‌گذاری شده تا تلنگری باشد بر ایرانیانی که در دنیای جدید و در آپارتمان‌های بی‌روح و سرد، به‌دور از زیبایی و رایحه‌ی خوش گل‌ها زندگی می‌کنند و روح‌های‌شان را از لذت دیدن و بوییدن گل ها محروم ساخته‌اند تا شاید خرید گل را نیز چون گذشته در خریدهای روزانه‌ی خویش قرار دهند.

 

25 خرداد، فرصتی جدید برای آشتی با گل و گیاه

روز ملی گل و گیاه فرصتی عالی برای ایجاد پیوند دوستی با گل و گیاه است. بهتر است 25 خرداد امسال را غنیمت بدانید و تصمیم بگیرید که خود را به دنیای گل و گیاه نزدیک کنید و در دنیای پرتنش و پراضطراب امروزی، رفیقی جدید، تسکینی جدید و دوستی همراه برای خود دست‌وپا کنید و با کمک او بخشی از اضطراب‌های‌تان را به‌دور اندازید.

شما هم این فرصت را دارید که گل و گیاه‌های زیبا و دوست‌داشتنی را در آپارتمان‌تان نگه دارید و با آن‌ها زندگی کنید، هم با خرید گل و ارسال آن برای عزیزانتان لبخندی گرم و شیرین بر لب‌های آن‌ها بنشانید.


گل و گیاه


ما در نوشتار مربوط به «زیباترین گل‌های جهان»، بخشی از گل‌های زیبای جهان را معرفی کرده‌ایم. آن نوشتار را مطالعه کنید و هر گلی که پسندیدید را برای عزیزان‌تان سفارش دهید.همچنین می‌توانید پیوندی تازه با گل‌های ملی ایران برقرار کنید. خوشبختانه در ایران 4 گل به عنوان «گل ملی» شناخته می‌شوند. این گل‌ها هم زیبا هستند و هم خوش‌رایحه. برای کسانی که نمی‌دانند گل ملی چیست باید این توضیح را اضافه کنم که حدود 100 کشور از کشورهای جهان برای خود یک یا چند گل ملی ثبت کرده‌اند. گل ملی را عمدتاً نمادی از آن کشور می‌دانند. ایران همان‌طور که گفته شد از 4 گل ملی برخوردار است. گل سرخ محمدی (یکی از انواع گل رز)، گل لاله، گل نیلوفر آبی و گل سروناز گل‌های ملی ایران هستند.


سفارش اینترنتی گل و گیاه


سخن آخر

هلند سالانه چند میلیارد دلار از صادرات گل سود می‌کند، اما ارتباط این کشور با گل فقط به صادرات گل محدود نمی‌شود، بلکه مردم این کشور پیوند زیادی با گل‌ها دارند. میانگین خرید گل در ایران حدود 10 شاخه است، این در حالی است که میانگین خرید گل در هلند تقریباً 150 شاخه است. یعنی هلندی‌ها حدود 15 برابر ایرانی‌ها خرید گل انجام می‌دهند.

گل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه‌دادن به کسانی که دوست‌شان داریم باشد. خرید گل و تقدیم  آن  به نازنینی که دوستش داریم قطعا باعث شادمانی او خواهد بود.

خوشبختانه برای خرید گل هیچ محدودیتی ندارید، حتی اگر کمترین زمانِ ممکن را در طی روز در اختیار داشته باشید؛ امکان خرید آنلاین گل از گل فروشی آنلاین گل‌بازار فراهم است. شما میتوانید از هر کجای دنیا در زمانی اندک گل، دسته‌گل و تاج‌گل موردنظرتان را از فروشگاه آنلاین گل‌بازار سفارش دهید و گل‌ها را بهترین کیفیت، زیباترین دیزاین و البته بیشترین سرعت درب منزل تحویل بگیرید. 

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found