افزایش عمر گل طبیعی| چطور ماندگاری گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟

افزایش عمر گل طبیعی| چطور ماندگاری گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟
۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰
افزایش عمر گل طبیعی| چطور ماندگاری گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟

چطور ماندگاری گل را افزایش دهیم؟

 

بسیاری از کسانی که از سوی عزیزشان گل هدیه می‌گیرند، خوشحالی‌ بی‌حدوحصری را تجربه می‌کنند. گل هم خوش‌جلوه است و هم خوش‌رایحه و فارغ از آن که موجب خوشحالی فرد هدیه‌گیرنده می‌شود، می‌تواند تا مدتی تداعی‌کننده‌ی یاد کسی باشد که گل را هدیه داده است. اما عمر گل‌ها چندان زیاد نیست و پس از مدتی هر یک از گل‌ها خشک می‌شوند و دیگر آن رایحه‌ی خوش و جلوه‌ی زیبا را ندارند. خبر خوب این است که از چند طریق می‌توان موجب افزایش عمر گل شد. این که چه مواردی و چه نکاتی می‌توانند در افزایش ماندگاری گل نقش داشته باشند، موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

 

نکات مربوط به افزایش عمر گل

1- آب‌رسانی را جدی بگیرید

گل‌ها برای زنده‌ماندن به‌مانند ما انسان‌های امروزی به لوازم زیادی نیاز ندارند. آن‌ها آب می‌خواهند و مقدار کمی نور. بهتر است گل‌هایی که هدیه گرفته‌اید را در گلدانی قرار دهید که حاوی آب است. هر روز این آب را تعویض کنید و اجازه ندهید گل‌ها از آب کهنه استفاده کنند. بهتر است موقع تعویض آب دقت کنید که به گل‌ها آسیبی وارد نیاید. در ضمن برای آب‌دادن به ‌گل‌ها در راستای افزایش عمر گل باید از آبی استفاده کنید که فاقد مواد معدنی باشد.


افزایش عمر گل

 

2- گل‌ها را از نور مستقیم خورشید دور نگاه دارید

خیلی مهم نیست که چه دسته‌گل یا باکس گلی هدیه گرفته‌اید، نوع گل هر چه که باشد نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در ضمن سعی کنید گل‌ها را جلوی دریچه‌ی کولر یا در نزدیکی بخاری هم قرار ندهید. این موارد موجب می‌شوند که شکوفه‌های گل نتوانند رطوبت و آب را جذب کنند و به این ترتیب نمی‌توانند زنده بمانند.

 


مقابله با ویروس کرونا2

3- مقداری از انتهای ساقه‌ی گل‌ها را ببرید

برای افزایش عمر گل بهتر است هر روز مقدار کمی از انتهای ساقه‌ی گل‌ها را ببرید. این کار باعث می‌شود که آب و مواد غذایی بهتر به گل‌ها برسد. نکته‌ای که در این بین اهمیت دارد این است که باید ساقه‌ها را از یک زاویه ببرید و همچنین نباید از قیچی معمولی برای بریدن ساقه‌ها استفاده کنید. گفته می‌شود قیچی موجب له‌شدن انتهای ساقه‌ها می‌شود و بنابراین عدم آب‌رسانی به گل‌ها را در پی خواهد داشت.

 


مقابله با ویروس کرونا2

4- روی گل‌ها آب بپاشید

گل‌ها افزون بر آن که از طریق ساقه‌های‌شان آب دریافت می‌کنند، می‌توانند از طریق گلبرگ‌های‌شان نیز آب را دریافت کنند. بهتر است در طی روز یک الی دو بار با استفاده از آب‌پاش روی گلبرگِ گل‌ها آب بپاشید و همواره گلبرگ‌ها را مرطوب نگاه دارید.


مقابله با ویروس کرونا2

5- مواظب دمای خانه باشید

اگر قرار است گل‌ها را برای مدتی در خانه نگه دارید سعی کنید دمای خانه را خنک نگه دارید. اغلب گل‌هایی که به‌عنوان هدیه داده می‌شوند با دمای خنک نسبت به دمای گرم سازگاری بیشتری دارند. این نکته برای افزایش عمر گل اهمیت زیادی دارد.


مقابله با ویروس کرونا2

6-  ساقه‌ها و گلبرگ‌های مرده را جدا کنید

متأسفانه گل‌های بریده‌شده دوام زیادی ندارند و رفته‌رفته گلبرگ‌ها و ساقه‌ها از بین می‌روند. سعی کنید هر ساقه یا هر گلبرگی که پژمرده شد را از دسته گل جدا کرده و دور بیندازید. ساقه‌ها و گلبرگ‌های مرده باکتری‌هایی در خود دارند که ممکن است ریزش آن باکتری‌ها در آب گل‌ها موجب شود که گلبرگ‌های زنده و باطراوت نیز پژمرده شوند.


مقابله با ویروس کرونا2

7- گل‌ها را در یخچال بگذارید

گل‌فروشی‌ها برای افزایش عمر گل عادت دارند که گل‌ها را در یخچال بگذارند. شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. برای افزایش ماندگاری گل سعی کنید گل‌ها را هر شب قبل از خواب در یخچال بگذارید و صبح زمانی که بیدار شدید آن‌ها را از یخچال خارج کنید.

در نظر داشته باشید که باید گل‌ها را زمانی که یخچال میوه‌ی زیادی در خود ندارد در یخچال بگذارید. میوه‌ها گاز اتیلن (Ethylene) تولید می‌کنند و متأسفانه این گاز می‌تواند باعث کاهش عمر گل‌ها شود.

اگر امکان آن که گل‌ها را در یخچال قرار دهید ندارید، می‌توانید به‌دنبال نقطه‌ای از خانه باشید که شب‌ها دمای خنک‌تری نسبت به سایر نقاط خانه دارد. آن نقطه می‌تواند جای بهتری برای گل‌ها در شب‌ باشد.


مقابله با ویروس کرونا2

8- یک قطره لیموناد به آب گلدان اضافه کنید

از قدیم گفته می‌شود که لیموناد می‌تواند به افزایش عمر گل کمک کند. امروز هم بسیاری از کارشناسان گل اعتقاد دارند که اضافه‌کردن یک یا دو قطره لیموناد به آبی که درون گلدان گل‌ها قرار دارد می‌تواند به افزایش ماندگاری گل کمک کند. بهتر است در لیموناد خیلی شکر نریزید.

 

خرید انواع باکس گل و دسته گل از فروشگاه اینترنتی گل بازار

 

شما عزیزان می‌توانید جهت خرید اینترنتی انواع دسته‌گل و باکس گل روی خدمات فروشگاه اینترنتی گل بازار حساب کنید. انواع گل برای قرارهای عاشقانه، انواع باکس گل برای خواستگاری، انواع حلقه گل برای مراسم ترحیم، انواع گل برای روز پدر، روز مادر و سایر مناسبت‌ها در فروشگاه آنلاین گل بازار عرضه می‌شوند.

در ضمن هم امکان سفارش گل در خارج از ایران وجود دارد هم در همه‌ی شهرهای ایران شرایط برای سفارش آنلاین گل فراهم است. ارسال گل به تهران و کرج در همان روز سفارش انجام خواهد گرفت. 

 

نگهداری از گل

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found