چرا حسن یوسف من پژمرده می شود؟

چرا حسن یوسف من پژمرده می شود؟
۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹
چرا حسن یوسف من پژمرده می شود؟

برای جلوگیری از پژمرده شدن گیاه حسن یوسف چه باید کرد؟

حسن یوسف از انواع گیاهان آپارتمانی با نگهداری ساده می باشد. این گیاه مقاوم به خاطر داشتن برگ های زیبا و رنگی مورد توجه قرار گرفته و بسیار پرطرفدار است. یک حسن یوسف سالم و شاداب برگ‌هایی پهن، رنگارنگ و مخملی شکل دارد، اما گاهی پس از خرید و انتقال به منزل، زیبایی اولیه خود را حفظ نکرده و با تغییراتی مواجه می­­­­شود

اگر حسن یوسف شما رنگ پریده شده، شادابی اولیه خود را از دست داده، رشد کافی نداشته و یا با آفت دست به گریبان است؛ خواندن مقاله‌ی زیر به شما کمک می‌کند تا بار دیگر او را احیا کنید.

حسن یوسف نیز مانند هر گیاهی به نگهداری مناسب نیاز دارد و در صورت عدم توجه ممکن است، زیبایی و شادابی خود را از دست بدهد. آگاهی از مشکلاتی که گیاه دلبندمان ممکن است با آن‌ها مواجه شود و شیوه‌ی برطرف کردن آن‌ها باعث می‌شود، حتی در صورت بروز بحران نیز بتوانیم حسن یوسف را زنده نگاه داریم!

گلدان گل حسن یوسف

حسن یوسف در رشد خود معمولا با چه مشکلاتی رو‌به‌روست؟

  • حسن یوسف به عنوان گیاهی گل‌دار شناخته می‌شود که معمولا پس از مدتی نگهداری، گل‌‌هایی کوچک و آبی رنگی در آن ظاهر می‌شود؛ اما نگه داشتن گل‌ها سرعت رشد گیاه را به بسیار کم می‌کند! پس اگر علاقه‌مند به داشتن حسن یوسفی شاداب و زیبا  با برگ‌هایی پهن و پر شکوه می‌باشید؛ باید گل‌های آن را در فواصل زمانی منظم هرس کنید. هرس شاخ و برگ‌های اضافه و گل‌ها‌ی حسن یوسف باعث می‌شود، گیاه تقارن و زیبایی خود را حفظ کرده، سالم و شاداب بماند و با سرعت مناسبی رشد کند.
  • اگر برگ‌های حسن یوسف شما شروع به زرد شدن کرده و پیوند آن‌ها به ساقه‌ی اصلی سست شده‌است مشکل از خشکی هواست! برای مقابله با این مشکل باید رطوبت هوا را افزایش دهیم؛ برای این کار می‌توانید میزان دفعات افشانه شدن حسن یوسف را افزایش داده یا اگر در خارج از آپارتمان از گیاه حسن یوسف نگهداری می‌کنید از مه پاش استفاده نمایید!
  • در صورتی که حسن یوسف شما با ریزش برگ رو‌به‌روست، مشکل کم آبی می‌باشد و باید تعداد دفعات  آبیاری آن را افزایش داده و یا ساعات آبیاری را تغییر دهید. توجه داشته باشید، حسن یوسف نباید غرق آب باشد و برای دریافت آب بیشتر صرفا باید تعداد دفعات آبیاری را افزایش داده و حجم آن را تا جای ممکن ثابت نگه داشت. آب زیاد خود باعث خفگی گیاه خواهد شد.
  • در صورتی که برگ‌های حسن یوسف شما زرد شده اما همچنان اتصال محکمی به ساقه‌ی اصلی دارند؛ مشکل، آبیاری بیش از حد می‌باشد. میزان آب مورد نیاز حسن یوسف به حدی است که تنها سطح خاک گیاه مرطوب شود. ولی اگر در هر نوبت به اندازه‌ای به حسن یوسف آب داده شود که زیر گلدانی آن نیز خیس شود، گیاه اصطلاحا خفه شده و برگ‌های آن بدون اینکه خشک و سست شوند، زرد شده و زیبایی خود را از دست می‌دهند.
  • اگر برگ‌های مسن حسن یوسف شروع به ریزش کرده‌ اند، مشکل سرماست؛ حسن یوسف بومی مناطق گرم بوده و طاقت تحمل سرمای زیاد برای مدت طولانی را ندارد!
  • اگر روی برگ‌های حسن یوسف لکه‌های قهوه ای ایجاد شده، لازم است جای گلدان را تغییر داده و آن را به محیطی در معرض نور غیر مستقیم خورشید منتقل کنید.
  • اگر حسن یوسف شما رنگ پریده شده و رنگ‌بندی شاداب و با نشاط خود را از دست داده، باید آن را به محیطی روشن تر منتقل کرده و به یاد داشته باشید که آفتاب صبحگاهی برای حسن یوسف همچون آب حیات است! البته در صورتی که انوار خورشید به طور مستقیم و برای مدت طولانی به برگ‌های آن نتابد!
  • تا جای ممکن برای حسن یوسف خود از کود ازت استفاده نکنید، چرا که ازت نیز باعث رنگ پریدگی برگ‌های حسن یوسف می‌شود.
  • حتما برای حسن یوسف خود از خاکی با زهکشی بالا استفاده کنید!  خاکی که آب را برای مدت طولانی در خود نگاه می دارد باعث پوشیدگی ریشه‌های حسن یوسف، خفه شدگی گیاه و در نهایت مرگ آن می شود. اگر حسن یوسف شما برگ‌هایی قهوه ای با حاشیه‌ای سوخته دارند، باید خاک گیاه را خیلی زود عوض کنید.
  • مطالعه‌ی نگهداری از گیاه گلدار حسن یوسف شما را با شیوه‌ی پرورش صحیح این گیاه پر طرفدار یاری می‌‌کند.

    نگهداری از گیاه حسن یوسف

    گل فروشی آنلاین گل بازار مفتخر است به تولید و عرضه‌ی این گیاه آپارتمانی مقاوم و زیبا! در صورتی که علاقه مند به خرید این گیاه آپارتمانی با نگهداری ساده هستید؛ می توانید با سفارش آنلاین حسن یوسف ، آن را از وب‌سایت گل بازار تهیه کنید! هدف گل فروشی آنلاین گل بازار ایجاد مسیری مستقیم بین شما و طبیعت زنده می‌ باشد!

    این سایت خدمات رسانی آنلاین علاوه بر ارسال انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در حوزه‌ی ارسال باکس گل، سفارش دسته گل، خرید سبد گل و سفارش جعبه گل نیز فعالیت می‌کند.

    برای نگهداری مناسب از حسن یوسف در زمستان چه باید کرد؟

    حسن یوسف را در زمستان به خانه بیاورید!این گیاه تحمل هوای سرد برای مدت طولانی را ندارد؛ در نتیجه برای اینکه در فصل سرما به خاطر دمای هوا و کمبود نور آسیب نبیند، باید به یک محیط سربسته با دمای کنترل شده منتقل شده و توسط افشانه و آب پاش رطوبت لازم را دریافت کند. اگر گیاه شما بیمار بوده و یا با آفت دست به گریبان می باشد، قبل از ورود به خانه، چند هفته آن را سم‌پاشی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. فصل بهار، فصل رشد حسن یوسف می باشد؛ برای رشد بیشتر به گیاه کود مناسب داده و ان را هرس کنید.

    مطالعه در مورد«انواع حسن یوسف و شیوه های صحیح هرس کردن آن ها» مسیر مناسب برای پرورش گیاهی شاداب را به شما نشان داده و حسن یوسفی پربرگ و شکیل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

    در صورتی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی با مشکل مواجه هستید، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ گل فروشی آنلاین گل بازار اطلاعات جامع و کاملی در این حوزه به دست آورید؛ به‌علاوه گل بازار به همراه هر گلدان گل آپارتمانی سفارش داده شده، یک کاتالوگ نگهداری هم برای شما ارسال کرده و اطلاعات مفید و مختصری راجع به شیوه‌ی آبیاری، میزان نور کافی، نوع خاک، کود و دیگر عناصر لازم  برای رشد مناسب گیاه را در اختیار شما قرار خواهد داد!

    سفارش گیاه آپارتمانی

    انواع آفت‌ها‌ی حسن یوسف:

    اغلب گیاهان در معرض تهدید توسط آفت‌ها قرار می گیرند، حسن یوسف نیز از این قائده مستثنی نیست! شپشک سفید آفت حسن یوسف و اکثر گیاهان آپارتمانی دیگر می‌باشد. شپشک سفید با مکیدن شیره‌ی حسن یوسف باعث کندی رشد آن شده و در نهایت گیاه را خشک می‌کند.

    بسیاری از افراد شپشک سفید را با شته اشتباه گرفته و برای مقابله با آن از سم شته استفاده می‌کنند؛ اما این سم تاثیری روی شپشک‌ها نداشته و مانع از حیات آن‌ها نخواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات و از بین رفتن گیاهان به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید گیاه، تمام اطلاعات لازم در حوزه‌ی نگهداری مناسب را از فروشنده بپرسید. پس از خرید نیز اگر با مشکلی در این زمینه رو به رو شدید، از افراد متخصص یا سایت‌های معتبر که به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت می کنند؛ کمک بگیرید.

    برای مقابله با شپشک سفید و آرد آلود باید از سم شپشک استفاده کنید .بهترین نوع سم برای این آفت مالاتیون می باشد.

    سفارش گلدان گل

    شیوه ی استفاده از سم شپشک برای مقابله با آفات گیاه حسن یوسف:
  • مقداری سم مالاتیون را به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر باغبانی یا گل فروشی‌های آنلاین و یا به صورت حضوری از فروشگاه‌های وسایل باغبانی تهیه کنید.
  • حسن یوسف را به یک محیط آزاد، مانند حیاط یا بالکون منتقل کنید.
  • میزان سم به اندازه‌ی گیاه و میزان شته‌های موجود در آن بستگی دارد.
  • سم مالاتیون را نباید خالص و به طور مستقیم به گیاه اسپری نمود. بلکه باید آن را در ابتدا به صورت محلول در آب در آورد. برای این کار مقداری آب ولرم تهیه کرده و به ازای هر لیتر 2 سی سی ما لاتیون به آن اضافه کنید.
  • محلول آب و سم شپشک سفید را به خوبی مخلوط کنید.
  • محلول را درون یک اسپری ریخته و زیر و روی برگ‌ها و ساقه‌ی گیاهان را توسط آن به خوبی سم پاشی نمایید.
  • شپشک‌های آردی معمولا بر روی ساقه‌ها و زیر برگ‌های حسن یوسف زندگی و تخم گذاری می کنند. پس توجه داشته باشید که زیر برگ‌ها را نیز به خوبی سم‌پاشی کنید.
  • شپشک‌ها‌ی سفید آفات ضعیفی هستند و به راحتی با اولین سم پاشی از بین می روند؛ ولی تخم‌های شپشک‌ها مقاوم‌تر بوده و  معمولا تا چند هفته بر روی گیاه باقی می‌مانند  در نتیجه برای رهایی کامل از این آفت‌ها توصیه می‌شود، سم پاشی تا چند هفته ادامه پیدا کند.
  • سایت گل فروشی آنلاین گل بازار علاوه بر سفارش انواع گل، سفارش باکس گل ، ارسال سفارش گل ترحیم ، خرید تاج گل، خرید دسته گل و ...در زمینه ی ارسال هدیه سفارش کیک ، سفارش آجیل ، بادکنک و کارت پستال نیز فعالیت می کند. با گل بازار هر آنچه برای طراحی و اجرای یک سورپرایز جذاب نیاز دارید، در کنار شماست.

    در مقاله‌ی بالا اطلاعات کاملی در رابطه با انواع مشکلاتی که حسن یوسف‌ها ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، ارائه داده و راه‌حل‌های احتمالی موجود را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت از شیوه‌ی نگهداری حسن یوسف در زمستان سخن گفته و روش‌های دفع آفت از این گیاه زیبا را مورد بررسی قرار دادیم.

    توضیحات
    Leave your comment
    Your email address will not be published
    Tags were not found