روز شکر گذاری یا تنکس گیوینگ چیست؟

روز شکر گذاری یا تنکس گیوینگ چیست؟
۲۶ نوامبر ۲۰۱۹
روز شکر گذاری یا تنکس گیوینگ چیست؟

همه چیز درباره‌ی روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ!

روز شکرگزاری در ایران چه روزی است؟

چهارمین چهارشنبه‌ی نوامبر موسوم به روز شکرگزاری است! روز شکرگزاری 2019 در ایران مصادف با 7 آذر ماه 1398 می‌باشد. شما می توانید با سفارش آنلاین گل و ارسال گل به خارج از کشور هدیه روز شکرگزاری عزیزانتان را برای آن‌ها فرستاده و آن‌ها را سورپرایز کنید!


تعریف روز شکر گزاری

این روز که به عید شکرگزاری، روز سپاسگذاری یا تنکس گیوینگ (thanksgiving) نیز معروف است؛ یکی از اعیاد ملی در کشور آمریکا به حساب می‌آید و چون برای همه‌ی افراد بوده و انحصارا متعلق به عقیده و تفکر خاصی نیست، بسیار پر طرفدار می‌باشد.

تاریخچه‌ی روز شکرگذاری یا تنکس گیوینگ

شکرگزاری بخشی از فعالیت‌های روزانه‌ی اکثر مردم در اقصی نقاط دنیاست  و قبایل بومی آمریکا نیز هیچ وقت از این قائده مستثنی نبوده‌اند. آن‌ها هرساله در فصل برداشت محصول، فرستادن نعمت از جانب پروردگار را شکر میگفتند؛ اما رویدادی آمریکایی‌ها آن را "اولین روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ" می‌نامند،  جشن عید شکرگزاری می‌باشد که با حضور 90 بومی آمریکایی و 53 زائر برگزار  و سه روز به طول انجامیده است.[1]

سال‌ها، قحطی، طاعون، و خشکسالی باعث مرگ اکثر افراد قبیله‌ی پلموت ، معروف به زائران شد، این قحطی تا جایی ادامه پیدا کرد که اکثر سرخپوستان اون منطقه بر اثر طاعون جان سپردند. وضعیت ناگواری بود؛ مردارهای بسیاری بر روی زمین رها شده بودند. مرگ و ناامیدی فراگیر شده بود که آسمان خوان نعمت گشود و 14 روز بی وقفه باران بارید. باران آلودگی را شست و زمین را بارور نمود. کشاورزان آن سال بهترین محصول چندین سال اخیر را درو کردند و به خاطر شکر این نعمت جشنی بزرگ موسوم به جشن روز شکرگزاری یا عید شکرگزاری بر پا کردند. جشن عید شکرگزاری یا تنکس گیوینگ اولین بار به صورت غیر رسمی در سال 1623 توسط چهار زن (الینور بیلینگتون ، الیزابت هاپکینز ، مری بروستر و سوزانا وایت) که از قحطی جان سالم به در برده بودند برگزار شد.


ارسال هدیه برای روز شکر گذاری

گل فروشی آنلاین گل بازار با ایجاد امکان سفارش آنلاین گل و ارسال گل به خارج از کشور امکان بررسی محصولات موجود و سفارش هدیه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ را برای شما عزیزان همراه فراهم نموده است.

درخواست تصویب روزی با عنوان روز شکرگزاری به عنوان یک مناسبت رسمی اولین بار در سال 1789 با اعلامیه جورج واشنگتن در کنگره مطرح و رد شد. درخواست تصویب عید شکرگزاری بار دیگر توسط آبراهام لینکلن در سال  1863 مطرح و این بار تایید شد از آن پس، در طول جنگ داخلی آمریکا ، روز شکرگزاری  به یک تعطیلات فدرال تبدیل شد. لینکلن روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ را "روز ستایش از پدر نیکوکار که در بهشت ساکن است" و یک جشن ملی اعلام کرد؛ تا در آخرین پنجشنبه در ماه نوامبر جشن گرفته شود. [2] در زمان رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت، این تاریخ بین سال‌های 1939 و 1941 در میان اختلاف نظرهای مهم تغییر یافت. از سال 1942 به بعد، چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر  به عنوان روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ اعلام شد. جشن عید شکرگزاری درواقع آغاز تعطیلات زمستانی، کریسمس و سال نوست.

بلک فرایدی یا جمعه‌ی سیاه روز بعد از عید شکر گذاری

 چهارمین جمعه‌ی نوامبر، روز بعد از  عید شکرگزاری، جمعه سیاه یا بلک فرایدی می‌باشد. جمعه‌ی سیاه بزرگترین حراجی سال است؛ در روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ همه‌ی افراد خانواده دور یکدیگر جمع شده، شام روز شکر گذاری را صرف کرده، فوتبال و رژه‌های معروف و پرطرفدار را تماشا می‌کنند و با توجه به زمان کمی که تا کریسمس باقی است برای خرید هدیه‌های کریسمس برنامه‌ریزی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلک فرایدی یا جمعه‌ سیاه شما را به مطالعه ی مقاله‌ی «بلک فریدی 2018 یا جمعه‌ سیاه» را مورد مطالعه قرار دهید. بلک فرایدی یا جمعه سیاه جزوه تعطیلات رسمی نیست. گل فروشی آنلاین گل بازار نیز هم آوا و هماهنگ با بلک فرایدی این حراجی جهانی خدمت گذار شماست. برای خرید گل، سفارش آنلاین گل و ارسال گل به خارج از کشور می‌توانید از خدمات اینترنتی آنلاین گل بازار استفاده کنید. و علاوه بر خرید هدیه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ، هدیه‌های کریسمس را نیز به صورت آنلاین از ما خریداری کنید.


ارسال هدیه در بلک فرایدی


بوقلمون روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ

بوقلمون از  غذاهای معروف حاضر در سفره‌ی جشن روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ است. بنیامین فرانکلین در نامه ای که در سال 1784 به دخترش ارسال کرد، اظهار داشت که بوقلمون وحشی برای ایالات متحده پیروز و استقلال یافته، نسبت به عقاب طاس (که قبلاً توسط کنگره قاره انتخاب شده بود) یک نماد ملی مناسب‌تر می‌باشد. وی اظهار داشت كه بوقلمون "پرنده ای بسیار قابل احترام" ، "بومی واقعی آمریکایی" و "پرنده شجاعت" است و به همین دلیل است که باید همواره در میز شام عید شکرگزاری یا تنکس گیوینگ سرو شود. اگر نمی‌توانید در این روز زیبا در کنار خانواده‌ی خود باشید می‌توانید با سفارش آنلاین گل از گل فروشی آنلاین گل بازار و ارسال گل به خارج از کشور گل و هدیه روز شکرگزاری را به دست عزیزان مهاجر خود برسانید.


روز شکرگزاری بوقلمون


رژه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ

قدیمی‌ترین رژه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ ، رژه روز شکرگزاری فیلادلفیا است که در سال 1920 راه اندازی و در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا برگزار شد. فروشگاه گیمبلس از سال 1920 حامی رژه فیلادلفیا بود، رژه میسی ، چهار سال بعد راه اندازی و خیلی زود تبدیل به یک سنت شکرگزاری و یک شروع رسمی برای فصل خرید کریسمس شد. این رژه پس از نمایش برجسته در فیلم "معجزه در خیابان 34" (1947) که نمایش واقعی رژه‌ی سال 1946 بود، مشهورتر شد. علاوه بر بالن‌ها و شناورهای غول پیکر مشهور ، رژه میسی دارای موسیقی زنده و اجراها‌ی نمایشی است. از سال 1924 در شهر نیویورک، رژه روز شکرگزاری میسی هر ساله در روز شکرگزاری از سمت وسترن سمت منهتن تا فروشگاه گل سرسبد میسی در میدان هرالد برگزار و توسط NBC تلویزیون‌های ملی پوشش داده می‌شود. این رژه دارای نمادهایی با مضامین خاص‌، اجرای موزیکال‌های برادوی ، بالن‌های بزرگ، شخصیت‌های کارتونی ، شخصیت‌های تلویزیونی و گروه‌های راهپیمایی دبیرستانی است. شناوری که به طور سنتی رژه میسی را به پایان می‌رساند ، شناور بابانوئل است که ورود آن نشانه غیر رسمی از آغاز فصل کریسمس است. رژه‌ میسی بزرگترین رژه جهان است. [3] رژه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ آمریکا در دیترویت که در سال 1924 برگزار و یکی از بزرگترین رژه های کشور است. این رژه پیش از بازی سالانه فوتبال از میدوتاون تا مرکز شهر دیترویت لونز برگزار می‌شود. رژه روز شکرگزاری شامل بادکنک‌های بزرگ، گروههای راهپیمایی، میهمانان مختلف مشهور ، بوده و بسیار شبیه رژه میسی است. رژه روز شکرگزاری در سطح ملی برگزار شده در ایستگاه‌های وابسته‌ی مختلف پخش می شود. شهردار دیترویت با دادن کلید بابانوئل رژه را را به اتمام می رساند.


رژه روز شکرگزاری

گلها نماد لطافت طراوت و زیبایی هستند؛ با سفارش آنلاین گل و ارسال گل به خارج از کشور؛ عزیزان خود را سورپرایز کنید و به آنها بگویید که حتی اگر از آنها دور باشید با به یادشان هستید. هدیه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ را فراموش نکنید عید شکرگزاری به سبب نزدیک کردن بیش از پیش اعضای هر خانواده به یکدیگر اهمیت بالایی دارد.

ذغال اخته میوه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ

بومیان آمریکایی در  پخت شام شب عید شکرگزاری یا تنکس گیوینگ از مواد خوراکی بومی و محصولات خود استفاده می‌کردند. روز شکرگزاری برای بومیان روز ستایش خداوند منان برا اعظای برکت و رحت بود و معمولا از همان برکات الهی برای آراستن سفره استفاده می شده! بومیان آمریکایی از زغال اخته در انواع غذاها از جمله "پیممیکن" (ترکیبی مغذی و پر پروتئین از انواع توت‌های خرد شده و گوشت گوزن خشک) استفاده می‌کردند.

زغال اخته، که اکنون جزءی از شام عید شکرگزاری است، در گذشته توسط بومیان آمریکا برای پخت و پز و همچنین اهداف دارویی استفاده می‌گردد.


ذغال اخته روز شکر گذاری


علاوه بر مواد خوراکی، دیزاین میز شام روز شکر گذاری نیز اهمیت دارد. برای دیزاین میز شام عید شکرگزاری معمولا از رنگ‌های گرم استفاده می شود. مواد غذای بومی مانند کدو حلوایی و ذغال اخته در کنار گل های زیبا می‌تواند، فضایی گرم و صمیمی ایجاد کند. اگر زمان لازم برای خرید گل را در اختیار ندارید می توانید با سفارش آنلاین گل، گل و حتی هدیه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ را تهیه کنید. با استفاده از گل فروشی آنلاین گل بازار نیز سفارش آنلاین گل ارسال گل به خارج کشور میسر می باشد و ارسال هدیه روز شکرگزاری و ارسال گل به خارج از کشور می‌توانیم، در کنار عزیزان خود باشیم؛ حتی اگر از آنها فرسنگ‌ها فاصله داریم. نلاین گل از هر نقطه ای از دنیا و ارسال گل به خارج از کشور میسر می باشد

فوتبال روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ

سنت آمریکایی فوتبال روز شکرگزاری، تقریبا به اندازه خود ورزش قدیمی است. اتحادیه بین المللی فوتبال اولین بازی قهرمانی خود را در روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ ،در سال 1876 برگزار کرد. در آن زمان، این ورزش چیزی بین راگبی و آنچه ما امروز به عنوان فوتبال در نظر می گیریم، بود. در دهه 1890 ، بیش از 5000 بازی فوتبال، دانشکده و دبیرستان در روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ برگزار می شد و مسابقات قهرمانی بین مدارس مانند پرینستون و ییل می توانست 40،000 هوادار را به خود جلب کند. NFL این سنت را در سال 1934 پایه گذاری کرد. در نهایت در  ورزشگاه دانشگاه Detroit مقابل 26000 هوادار بازی Bears Chicago انجام شد. از آن زمان، بازی Lions on Thanksgiving به یک رویداد سالانه تبدیل شده است، که هر سال به جز در سال‌های جنگ جهانی دوم (1944-1939) برگزار شده است و کماکان نیز برگزار میشود.


روز شکر گذاری یا تنکس گیوینگ


غذاهای روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ

یادمان باشد که تزئین میز غذا به اندازه طعم و کیفیت غذاها اهمیت دارد و گل ها زیبا‌ترین و مهم‌ترین المان‌ها در تزئین میز غذا هستند؛ مخصوصا اگرمیز شام برای مناسبتی خاص و میهمانانی خاص آماده شود. خرید گل و سفارش آنلاین گل هایی شاداب با رنگ هایی شاد و زنده می‌تواند در آراستن میز  به شما کمک کند. شما می توانید انواع میزشام های زیبای آماده شده برای جشن عید شکرگزاری یا تنکس گیوینگ را مورد بررسی قرار داده و با توجه به زمان، توانایی و البته سلیقه ی خود زیباترین میز شام ممکن را آماده کنید. اگر نمی‌توانید در این روز زیبا در کنار عزیزان خود باشید؛ ناراحت نباشید! گل فروشی آنلاین گل بازار با ایجاد امکان سفارش آنلاین گل و ارسال گل به خارج از کشور و هر نقطه از دنیا، مسیر را ساده نموده؛ شما با استفاده از خدمات اینترنتی این شرکت می توانید به آسانی گل و هدیه روز شکرگزاری خود را به سمت عزیزانتان رهسپار کنید. گل فروشی آنلاین گل بازار مفتخر است به ارائه‌ی منظم و با کیفیت‌ترین خدمات موجود!


فروشگاه اینترنتی گل

اغلب فقیران در روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ غذا دریافت می‌کنند. غذاهای مربوط به عید شکر گذاری کنسرو و بسته‌بندی شده توسط خیرین برای نیازمندان فرستاده می‌شود[4]. ارتش رستگاری داوطلبان را مدیریت کرده که تا بتوانند تا شامگاه روز شکرگزاری به صدها نفر از مردم نیازمند مناطق مختلف خدمت ارائه دهند. در ایالات متحده آمریکا ، انواع خاصی از غذاها به طور سنتی در وعده‌ شام شکرگزاری طبخ می‌شوند. 80 درصد آمریکایی‌ها که در این وعده غذایی شرکت می‌کنند، این حدود 276 میلیون آمریکایی است! 45 میلیون بوقلمون به تنهایی در روز شکرگزاری در سال 2015 میلادی مصرف و حدود 1.05 میلیارد دلار برای بوقلمون برای روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ در سال 2016 هزینه شد. [5]

سیب زمینی پوره شده با آبغوره ، چاشنی ، سیب زمینی شیرین ، سس زغال اخته ، ذرت شیرین ، انواع سبزیجات پاییز ، کدو ، کلم بروکسل و پای کدو تنبل از جمله غذاهای جانبی هستند که معمولاً به همراه شام روز شکرگزاری سرو میشوند. همه این مواد غذایی معمولا بومی قاره آمریکا هستند یا در هنگام ورود به عنوان منبع غذایی جدیدی برای اروپاییان معرفی شدند.


خانواده در روز شکر گذاری

در مقاله‌ی بالا سعی شد تا اطلاعات مختصری در رابطه با تاریخچه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ ، تاریخ روز روز شکرگزاری، بوقلمون روز شکرگزاری ، رژه روز شکرگزاری ، فوتبال روز شکرگزاری و غذاها‌ی معروف میز شام عید شکرگزاری در اختیار شما قرار بگیرد. در کنار آن از خدماتی که گل بازار می‌تواند در این جشن بزرگ به شما ارئه می‌دهد؛ مانند سفارش آنلاین گل و هدیه و ارسال گل به خارج از کشور صحبت شد که این امکان را برای شما ایجاد می کرد که حتی اگر در کنار عزیزانتان نیستید! با ارسال گل به خارج از کشور و ارسال هدیه روز شکرگزاری یا تنکس گیوینگ آنها را شادمان سازید.

 

 

[1] "Primary Sources for 'The First Thanksgiving' at Plymouth"

[2] "Proclamation of Thanksgiving (October 3, 1863)"

[3]  "Millions of Revelers Marvel Over Macy's Thanksgiving Day Parade"

[4] "Thanksgiving Day a Time for Reflection, Gratitude, Sharing"

[5] "The Year We Had Two Thanksgivings"

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found