رنگ سال 2024 شرکت پنتون چه رنگی است؟

رنگ زردآلویی سال 2024
۱۶ نوامبر ۲۰۲۳
رنگ سال 2024 شرکت پنتون چه رنگی است؟

با نزدیک شدن سال نو میلادی، دوباره شایعات و گفتگوها درباره رنگ سال 2024 شروع شدند. هر سال، موسسه پنتون (Pantone) وظیفه معرفی رنگ سال را بر عهده دارد. این موسسه با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید و نامگذاری رنگ ها، با شروع سال نو، یک رنگ خاص را به عنوان نماد سال جدید معرفی می‌ کند. تیم تحقیقاتی این موسسه برای انتخاب رنگ سال زمان و انرژی زیادی می‌ گذارد، زیرا این انتخاب با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی از جمله شرایط اجتماعی، اقتصادی، سلامتی و حتی سیاست صورت می ‌پذیرد. اگر شما هم مشتاق این هستید که بدانید موسسه پنتون برای رنگ سال 2024 چه رنگی را در نظر دارد، حتما به مطالعه این مقاله وبسایت گل بازار بپردازید.


فهرست مطالب:

رنگ سال 2024 چیست؟
چرا موسسه پنتون این رنگ را به عنوان رنگ سال 2024 اعلام کرد؟
کد رنگ سال 2024
کد های رنگ نزدیک یا جایگزین رنگ سال 2024
رنگ زرد آلویی یا رنگ سال 2024 نماد چیست؟
رنگ سال 2024 را با چه رنگ هایی می توانیم ست کنیم؟
رنگ سال 2024 در مد
 چیدمان دکوراسیون با رنگ هلویی سال 2024

رنگ سال 2024 چیست؟

و اما رنگ سال 2024 چیست؟ رسما Apricot Crush یا همان زرد آلوی برش خورده را به عنوان رنگ سال 2024 توسط موسسه پنتون معرفی شده است که تناژی از نارنجی، زرد، کرم و صورتی می باشد. این رنگ در واقع از قسمت برش خورده یک زردآلو گرفته شده است. به طور خلاصه، این رنگ را می ‌توان به عنوان صورتی هلویی یا زرد آلویی (تناژ نارنجی) توصیف کرد. این رنگ از میوه گرمسیری زرد آلو برش خورده الهام گرفته شده است.

این رنگ هلویی در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت زیادی پیدا کرد زیرا با جنبش مخالفان و هنر سایکدلیک ارتباط داشت. این رنگ اغلب در پوسترها، کاورهای آلبوم و مد در آن دوره استفاده می ‌شد. در زمان‌ های اخیر، این رنگ در مد و طراحی دوباره محبوبیت یافته.

رنگ سال 2024 رنگ زردآلویی

چرا موسسه پنتون این رنگ را به عنوان رنگ سال 2024 اعلام کرد؟

رنگ هلویی یا زردآلویی، یک نوع رنگ نارنجی است که از ترکیب رنگ قرمز و زرد به وجود می ‌آید و حس گرما و انرژی را منتقل می کند. این رنگ دارای انرژی زیادی است و ست کردن آن با سایر رنگ ‌ها بسیار آسان است. استفاده از رنگ هلویی در لباس‌ ها و دکوراسیون داخلی می‌ تواند باعث افزایش انرژی، بهبود روابط و انتقال حس گرما به مخاطب شود. معمولا رنگ سال بر اساس احساساتی که مردم دنیا بیشتر درگیر آن هستند، انتخاب می ‌شود و به همین دلیل موسسه پنتون این رنگ را به عنوان رنگ سال 2024 اعلام کرد.

 

کد رنگ سال 2024

رنگ سال 2024 با کد رنگی به شماره 024-65-27 در لیست Coloro ثبت شده است. این رنگ اثری درخشان و در عین حال آرام دارد. زیرا به هماهنگی ترکیب صحیحی از تن‌ های قرمز، نارنجی و صورتی می ‌پردازد. نزدیک ‌ترین کد هگز این رنگ #e99460 است. کد رنگ #e99460 به یک سایه خاص از رنگ نارنجی در سیستم رنگی هگزادسیمال اشاره دارد. در این حالت، کد نشان‌ دهنده یک سایه نوری تا متوسط از رنگ نارنجی با تن قرمز می ‌باشد.

مؤلفه‌ های جداگانه کد رنگ نمایانگر شدت (RGB DECIMAL) قرمز (233)، سبز (148) و آبی (96) در رنگ هستند. درصد RGB به ترتیب 91.4% برای قرمز، 58% برای سبز و 37.6% برای آبی است.

کد های رنگ نزدیک یا جایگزین رنگ سال2024

اگر به دنبال پالت رنگی با تنالیته روشن و تیره رنگ زردآلویی هستید، در زیر نزدیک ترین رنگ ها را به این کد رنگ به همراه کدهای RGB آن ها آورده شده است.

Outgoing Orange #e6955f

Muskmelon #ec935e

Aegean Sky #e48b59

Muskmelon #ec935e

Adventure Orange #eda367

Big Foot Feet #e88e5a

Lightsalmon2 #ee9572

Amiable Orange #df965b

Sandybrown #f4a460

رنگ زرد آلویی یا رنگ سال 2024 نماد چیست؟

این رنگ انرژی مثبتی منتشر می ‌کند و احساس گرمایی، آرامش، هیجان و شور و خوش بینی را به وجود می ‌آورد. در فرهنگ ‌های مختلف، این رنگ همچنین می ‌تواند نماد شانس، معنویت و جشن‌ های شاد باشد.

رنگ سال 2024 را با چه رنگ هایی می توانیم ست کنیم؟

ترکیب ‌های رنگی که ممکن است با رنگ زرد آلویی سال 2024 هماهنگ باشند: آبی سورمه ای، نارنجی روشن، طوسی روشن و سفید است.

 

ست با آبی سورمه ‌ای

 این رنگ زیبا و در عین حال تیره، که نه مشکی است و نه آبی روشن، به شما کمک می ‌کند به این رنگ جلوه بیشتری بدهید. رنگ سورمه‌ ای به خصوص در پارچه جین برای کت و یا شلوار می ‌تواند در کنار رنگ هلویی بسیار زیبا باشد. اگر قصد ست کردن رنگ تیره با این رنگ دارید، سورمه ‌ای بهترین رنگ برای ترکیب با هلویی است.

ست با سفید

 همانطور که دیده و شنیده ‌اید، رنگ سفید مکمل است و با هر رنگی می‌ تواند استایل خاص و خنثی خود را داشته باشد. توصیه می ‌شود از ترکیب سفید و هلویی در دکوراسیون منزل، لباس مجلسی، مانتوها و لباس‌ های بیرونی و رنگ پرده استفاده کنید.

ست با طوسی روشن

   ترکیب هلویی با طوسی روشن می ‌تواند یک گزینه مناسب برای طراحی و دکوراسیون منزل باشد. همچنین می ‌توانید با استفاده از طوسی یک ترکیب زیبا برای پرده، مبل و فرش نیز داشته باشید. طوسی نیز رنگ مناسبی برای استفاده به عنوان شلوار، کیف و کفش می ‌باشد چون یک رنگ خنثی است و می ‌توانید با آن یک استایل مناسب برای مکان ‌های اداری، دانشگاه روزمرگی و ... داشته باشد. این رنگ یک رنگ بسیار خوب است که با رنگ ‌های هلویی ترکیبی مناسب برای مکان ‌های مختلف می ‌سازد.

 

 

ست با نارنجی روشن

 شاید با خودتان فکر کنید که رنگ‌ هایی مانند نارنجی روشن، کرم و یا صورتی کمرنگی در ترکیب خود این رنگ وجود دارند و قابل ست کردن با این نوع رنگ نیستند. شما می ‌توانید با استفاده از رنگ‌ های به کار رفته در رنگ هلویی نیز یک استایل کمرنگ و پررنگ بسازید که امروزه بسیار ترند و مد شده ‌اند و بسیاری از افراد از آن ها استفاده می ‌کنند. همچنین رنگ نارنجی روشن به علت خیرگی که دارد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می ‌کند و در کنار هلویی ترکیب زیبایی می ‌سازد. ترکیب رنگ هلویی با نارنجی آجری قرمز و صورتی کمرنگ که تقریبا در یک توناژ هستند، می ‌تواند یک استایل مناسب برای پاییز و تابستان ایجاد کند.

رنگ سال 2024 در مد

این رنگ به یک انتخاب محبوب در صنعت مد تبدیل شده است، به ویژه در فصل پاییز. این رنگ یک جذابیت رنگارنگ به لباس ‌ها اضافه می‌ کند و می‌ توان آن را در انواع لباس‌ ها، جزئیات و حتی طراحی‌ های آرایش مشاهده کرد. طراحان اغلب از رنگ هلویی برای ایجاد ظاهرهای جسور و جذاب استفاده می ‌کنند.

 

 

 چیدمان دکوراسیون با رنگ هلویی سال 2024

در طراحی و دکوراسیون داخلی، رنگ هلویی به عنوان یک رنگ برجسته معمولا برای افزودن گرما و عمق به محیط استفاده می ‌شود. از این رنگ می‌ توان برای رنگ ‌آمیزی دیوارها در کنار رنگ ‌های درخشان برای کوسن، پرده یا فرش تیره استفاده نمود. زمانی که رنگ هلویی با رنگ‌ های خنثی مانند سفید، بژ یا خاکستری ترکیب می ‌شود، تضاد چشم‌ گیری ایجاد می‌ کند.

رنگ سال 2024 پنتون

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی رنگ سال 2024 پرداختیم. رنگ هلویی، ترکیبی از رنگ نارنجی و سفید و قرمز، به عنوان رنگ سال 2024 توسط موسسه پنتون نیز اعلام شد. این رنگ نشان دهنده انرژی، اعتماد و خوش بینی است و می توان این رنگ را در دکوراسیون داخلی، مد و فشن و حتی آرایش هم نیز استفاده کرد. شما هم می توانید این رنگ را به زندگی خود وارد کنید و با رنگ های گفته شده در این مقاله ست کنید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found