چگونه ادکلن مناسب انتخاب کنیم؟|راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه و زنانه

خرید ادکلن مناسب
۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۳
چگونه ادکلن مناسب انتخاب کنیم؟|راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه و زنانه

امروزه به دلیل تنوع محصولات و کیفیت های مختلف، خرید یک محصول ایده آل بسیار سخت شده است. خرید ادکلن خوب، از جمله این موارد است. به طور کلی استفاده از عطر و ادکلن ها باعث می شود شخصیتی خوب و باکلاس را  از خود به دیگران ارائه نمایید. قطعا این موضوع می تواند جایگاه شخص در اجتماع را دستخوش دگرگونی های زیادی نماید. در واقع با استفاده از یک ادکلن مناسب، می توانید حس خوب و ماندگاری از خود را به دیگر افراد منتقل کنید. این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین مباحثی است که می تواند هر کسی را به خرید عطر و ادکلن ترغیب کند.

در همین زمینه، دریافت اطلاعات برای انتخاب ادکلن مناسب، می تواند بسیار راهگشا و مناسب باشد. اگر قصد خرید هدیه برای آقایان را دارید و یا می خواهید یک کادو برای خانمی در نظر بگیرید، قطعا ادکلن یکی از گزینه های شما خواهد بود. هر شخصی برای خرید این محصول، باید اطلاعات مناسبی داشته باشد و به خوبی روحیات خود را از طریق ادکلن مناسب، جذب نماید. در این مقاله وبسایت گل بازار می خواهیم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم و یک راهنمای مناسب برای خرید ادکلن را به شما ارائه نماییم. اگر علاقمند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید و یا می خواهید نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید اما اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید، توصیه می کنیم تا پایان این محتوا همراه ما باشید تا با اطلاعات مفید سودمندی که در اختیار شما قرار می دهیم بهترین انتخاب را در هنگام خرید این محصول داشته باشید.

خرید ادکلن مناسب

انتخاب انواع ادکلن مناسب برای خرید

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی این مقاله یعنی ارائه راهنمایی برای انتخاب ادکلن مناسب شویم، می خواهیم نگاهی به انواع این محصول داشته باشیم. یک تجربه خوب در خرید این محصول، قطعا مستلزم بهره مندی از دانش مناسب در رابطه با ادکلن ها است. این موضوع هنگامی موثر واقع می شود که در این زمینه، اطلاعات کافی و مفید داشته باشید. برای شروع، می خواهیم نگاهی به انواع این محصولات داشته باشیم:

  • دسته نخست از انواع ادکلن، پرفیوم ها ( Perfume ) است. در واقع پرفیوم، نام عطری خالص است که غلظت آن در بیشترین مقدار ممکنه بوده ( 20 الی 30 درصد ) و ماندگاری آن بسیار زیاد است ( 6 الی 8 ساعت ). چنین محصولاتی به دلیل کیفیت بسیار بالا، قطعا دارای ماندگاری و مرغوبیت زیادی است. همچنین باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که به دلیل استفاده از خلوص بالا، قیمت این محصولات نیز بیشتر از سایر موارد است.
  • دسته دوم از انواع ادکلن ها، مربوط به ادو پرفیوم ها( Eau De Perfume ) است. برای انتخاب ادکلن مناسب از این دسته، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این نوع از ادکلن ها، دارای غلظت کمتری نسبت به نوع پرفیوم ها است. معمولا غلظتی که برای این دسته از ادکلن ها در نظر گرفته می شود، 15 الی 20 درصد بوده و ماندگاری آن ها به 5 ساعت می رسد. بو در این دسته از ادکلن ها به صورت کاملا ملایم پخش می شود. این محصولات نسبت به پرفیوم ها، دارای قیمت مناسب تری نیز هستند. همچنین بر روی شیشه این دسته از ادکلن ها، عبارت EDP که مخفف نام این ادکلن ها است نیز مشاهده می شود.
  • دسته سوم که برای خرید ادکلن مناسب می توان آن ها را در نظر گرفت، ادو تویلت ها( Eau De Toilette ) است. این دسته از محصولات از رایج ترین نوع ادکلن ها است که معمولا دارای رایحه ای خوشبو و روزمره هستند. روی شیشه این ادکلن ها عبارت EDT مشاهده می شود و می توان نت های متفاوت و گوناگونی را برای این دسته از محصولات مشاهده کرد. درصد غلظت این ادکلن ها بین 5 الی 15 درصد بوده و می توانند ماندگاری 2 الی 3 ساعته را به ارمغان بیاورند. این دسته از محصولات به دلیل قیمت مناسب و استفاده فراوان، توسط برند ها و شرکت های زیادی تولید می شوند و صرفه اقتصادی، از اصلی ترین ویژگی های این ادکلن ها به حساب می آید.
  • دسته چهارم از ادکلن ها، مربوط به نوع ادکلن ها( EDC ) است. این دسته نسبت به دسته های قبلی، از غلظت کمتری برخوردار هستند و معمولا با غلظتی در حدود 2 الی 4 درصد وارد بازار می شوند. این دسته از محصولات دارای ماندگاری 2 ساعته بوده و الکل زیادی در آن ها استفاده می شود. قیمت این محصولات نیز نسبت به دسته های دیگر، مقرون به صرفه تر است.
  • سرانجام دسته آخر از ادکلن ها، مربوط به بادی میست و افتر شیو ها ( Body Mists and After Shaves ) است. این دو نوع ادکلن، حاوی کمترین مقدار غلظت بوده و برای استفاده در کوتاه مدت مناسب هستند. در واقع در تولید این محصولات، از فرمولاسیون سبکی استفاده شده است. به عنوان مثال بعد باشگاه می توان از این ادکلن ها استفاده کرد. بادی میست ها بر پایه آب طراحی و تولید شده اند و دارای قطرات ریزی هستند که بر روی بدن ( به جز صورت ) اسپری می شوند.

راهنمای خرید ادکلن

نت چیست و در خرید ادکلن چه تاثیری دارد؟

اگر به عنوان خانم یا آقا به خرید ادکلن یا عطر علاقه مند باشید، حتما تا به حال به این موضوع توجه کردید که نت در این محصولات، بسیار مهم و حیاتی است. در واقع نت به ترکیب و ساختار این محصولات اطلاق می شود. معمولا در هر عطر یا ادکلنی، 3 نت خاص وجود دارد. در بخش نخست به نت های اولیه Top Notes، در بخش دوم به نت های میانی Middle Notes و در بخش سوم نیز به نت های پایه Base Notes گفته می شود. ترکیب این 3 نت می تواند رایحه ای جذاب و منحصر به فرد را تولید کند.

تاثیر هر کدام از این نت ها روی رایحه تولید شده انکار ناپذیر است. معمولا در خرید ادکلن، بحث نت های موجود در این محصولات، بدین صورت عنوان می شود که نت های میانی به صورت عمیق تر و نت های پایه باعث استشمام رایحه اصلی می شوند. البته در این رابطه، عنوان می شود که نت های اولیه پس از اسپری کردن درک خواهند شد.

ادکلن مناسب برای خرید

برای انتخاب ادکلن مناسب، باید چه موضوعاتی را در نظر بگیریم؟

می توان گفت به مهم ترین بخش مقاله خرید و انتخاب ادکلن مناسب رسیده ایم. در جایی که می خواهیم بررسی کنیم برای خرید این محصول، باید به چه مواردی دقت کنیم و از چه پارامتر هایی در این رابطه کمک بگیریم. به طور کلی می توان با استناد به 5 مورد، یک راهنمای خرید مناسبی برای ادکلن در نظر گرفت. با هم این 5 مورد را بررسی می کنیم.

1- نخستین موردی که باید برای خرید ادکلن مناسب آن در نظر بگیرید، این است که غلظت ادکلن را بررسی نمایید. هر شخصی انتظار دارد ادکلن مورد نظر غلظت و ماندگاری معینی داشته باشد. در واقع برند های تولید کننده این محصول، کیفیت ادکلن را در دسته بندی های مختلفی ارائه می کنند. همانطور که در عنوان بالاتر مشاهده کردید، ادکلن پرفیوم دارای بیشترین غلظت و ماندگاری و بادی میست و افتر شیو دارای کمترین غلظت و ماندگاری هستند. بنابراین نخستین ویژگی یک ادکلن که باید در هنگام خرید آن توجه شود، غلظت و ماندگاری آن است.

2- دومین موضوع قابل بررسی در هنگام خرید ادکلن مناسب، بررسی رایحه های موجود در آن است. بررسی رایحه برای آن دسته از علاقه مندان ادکلن، موضوعی بسیار مهم و حیاتی است. اگر در این رابطه تخصص آنچنانی ندارید، بهتر است به رایحه هایی که در زندگی به آن ها علاقه دارید، توجه کنید. به عنوان مثال رایحه قهوه یا نارگیل می تواند یک رایحه دلپذیر باشد. بنابراین پس از غلظت، باید رایحه مورد نظر برای خرید ادکلن مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

3- محل استفاده از عطر و ادکلن نیز می تواند بسیار مهم باشد. در واقع انتخاب ادکلن باید مناسب با محیطی باشد که شخص قصد استفاده از آن را دارد. عطر و ادکلن ها دارای رایحه های گرم، سرد، شیرین، ترش و ... هستند. بنابراین بسیار مهم است که برای ورود به یک محیط، از عطر و ادکلن بخصوصی استفاده کنیم. به عنوان مثال برای مهمانی ها، نیاز است عطر های گرم و شیرین استفاده کنیم. در مقابل برای حضور در اداره یا محیط های رسمی، عطر های سبک و همراه با رایحه ملایم می تواند مطلوب باشد. این موضوع را بسیار جدی بگیرید؛ زیرا استفاده از ادکلن با رایحه نامناسب، نمی تواند کارایی ادکلن های مرغوب را داشته باشد.

4- مورد چهارم از راهنمای خرید ادکلن مناسب، مربوط به نت هایی می باشد که درون ادکلن ها به کار رفته است. نت ها برگرفته از مواد و رایحه های زیادی هستند. لیمو، پرتقال، یاس، گل رز، چوب و ... از جمله پر استفاده ترین نت هایی می باشد که در ادکلن ها به کار می روند. نت های شرقی ( Oriental Notes ) که شامل ادویه هایی مانند دارچین، میخک و وانیل است، دارای رایحه گرم با ماندگاری بالا و نت های چوبی ( Woody Notes ) دارای نت هایی با رایحه تند مانند چوب بلوط و نعناع بوده و معمولا مورد استقبال آقایان قرار می گیرد.

5- سرانجام مورد آخر از ویژگی های قابل بررسی برای خرید ادکلن مناسب، مربوط به برند و شرکت تولید کننده عطر و ادکلن است. در این زمینه می توانید از برند های معتبری این محصولات را دریافت کنید. ژک ساف ( Jacsaf )، زرجوف ( Xerjoff ) و اسکلاره ( Sclaree ) از جمله برند های معتبر در این زمینه هستند.

انواع ادکلن

چگونه در هنگام خرید ادکلن مناسب، آن را تست کنیم؟

اگر در زمینه خرید ادکلن مناسب و استفاده از آن دارای تجربه زیادی هستید، حتما متوجه شده اید که خرید این محصول تا چه حد مهم و حیاتی است. در واقع در هنگام خرید، باید عطر یا ادکلن مورد نظر تست شود و پس از آن اقدام به خرید انجام شود. در هنگام خرید ادکلن مناسب، توصیه می شود عطر یا ادکلن مورد نظر روی نقاطی از بدن اسپری شوند که به طور عادی و طبیعی گرم هستند. به عنوان مثال نبض و مچ دست از بهترین نقاط برای تست و اسپری کردن عطر هستند.

جالب است بدانید خرید ادکلن مناسب به این آسانی ها نیست. در هنگام تست و اسپری عطر و ادکلن، شما با نت های ابتدایی برخورد می کنید. این نت ها در چند دقیقه از بین می روند. بنابراین رایحه اصلی پنهان می ماند. حتی این موضوع هنگامی تشدید می شود که بدانید با برخورد این ترکیبات شیمیایی به پوست، باعث ایجاد چنین رایحه و سپس از بین رفتن آن می شود. در این زمینه، با بررسی های انجام شده، مشخص شده است که میزان کیفیت عطر و ادکلن ها به نور، گرما، محیط موجود، هورمون های شخص و ... بستگی دارد. بنابراین به راحتی نمی توان راجع به آن برای هر شرایطی نظر داد. در این رابطه توصیه می شود پس از اسپری ادکلن، روی آن دست نکشید؛ زیرا این کار باعث تبخیر زودتر مولکول های ادکلن و از بین رفتن رایحه اصلی می شود.

عطر و ادکلن خوشبو

معروف ترین رایحه ها برای خرید ادکلن

برخی از رایحه ها در خرید ادکلن مناسب بیشتر از سایر موارد مورد توجه افراد قرار می گیرند. این رایحه ها به دلیل نت هایی که در آن ها به کار رفته است، از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در ادامه می خواهیم نگاهی به این رایحه ها داشته باشیم.

  • رایحه بوی چمن و سبزه ( Freshy green )
  • رایحه سنگین و گیرا ( Heavy )
  • رایحه گرم که با بوی بلوط و کاج ترکیب شده است ( Oriental )
  • رایحه گرم و تند ( Spicy )
  • رایحه ملایم و سبک ( Light )
  • رایحه ملایم که با بوی کاج و بلوط ترکیب شده است ( Woody )
  • رایحه شیرین ( Sweet )
  • رایحه ملایم که با بوی گل ( Floral )
  • رایحه تنباکو ( Labacco )
  • رایحه ترکیبی با بوی میوه ( Fruity )
  • رایحه ترکیبی با بوی مرکبات ( Citruso )
  • رایحه زمین، خاک و جنگل ( Mossy )

همانطور که در لیست بالا مشاهده می کنید، این دسته از رایحه ها در خرید ادکلن، از محبوبیت بیشتری برخوردارند و معمولا مورد استقبال قرار می گیرند. بنابراین می توانید در هنگام خرید عطر و ادکلن مناسب، به این رایحه ها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید عطر و ادکلن زنانه مناسب

اگر قصد دارید برای خودتان و یا شخص دیگری یک ادکلن زنانه مناسب انتخاب کنید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید سلیقه و شخصیت خود و یا مخاطبی است که قصد خرید ادکلن برای او را دارید. بوهایی مانند گل فام، ادویه ای، مشک اندود، چوبی، مرکباتی، میوه ای و آبزی از جمله نت هایی است که می تواند مورد علاقه خانم ها باشد.

خرید ادکلن زنانه مناسب

راهنمای خرید ادکلن مردانه مناسب

در انتخاب عطر و ادکلن مردانه برای آقایان نیز، دانستن سلیقه شخصی بسیار مهم است. اما باید بدانید که آقایان در انتخاب عطر و ادکلن بسیار محتاط هستند و نوع رایحه و ماندگاری آن برای آن ها بسیار حائز اهمیت است. عطر هایی با رایحه تند و قوی منعکس کننده روحیات مردانه است. نت هایی با بوهای فوژه و یا رایحه های چوبی می تواند انتخاب مناسبی باشد. رایحه های اسپرت و خنک مانند آبزی، مرکباتی و رایحه های سبز، عطر های کلاسیک و قوی با رایحه های مشک اندود، گل فام و چوبی و... از جمله بوهایی است که مناسب برای آقایان است.

خرید ادکلن مردانه مناسب

چگونه ماندگاری ادکلن را افزایش دهیم؟

همانطور که برای افزایش بازدهی یک محصول، نیاز است مراقبت های خاصی انجام دهیم، برای افزایش ماندگاری یک ادکلن نیز باید راهکاری های نوینی را در پیش بگیریم. خرید ادکلن مناسب تنها مربوط به خرید محصول نیست؛ زیرا باید فاکتور های مهمی را در زمینه نحوه استفاده صحیح برای ماندگاری بهتر و بیشتر آن رعایت کرد. در ادامه با هم به بررسی این موارد می پردازیم.

  • استفاده از عطر و ادکلن پس از استحمام و دوش، می تواند بسیار موثر واقع شود.
  • تاثیر استفاده از عطر و ادکلن بر روی پوست های مرطوب دوچندان است. بنابراین همواره سعی کند با لوسیون های مناسب، پوست خود را مرطوب نگه دارید. این موضوع روی ماندگاری، تاثیر فراوانی دارد.
  • همانطور که احتمالا تاکنون شنیده اید، استفاده از عطر و ادکلن روی نبض باعث می شود این رایحه به شکل بهتری آزاد شده و پخش بوی مطلوبی صورت بگیرد.
  • اگر می خواهید موهایتان نیز دارای رایحه خوشی شوند، ادکلن مورد نظر را روی برس خود اسپری کرده و سپس آن را روی موهای خود بکشید. توصیه می شود در این حالت موهایتان خشک باشد تا تاثیر آن بیشتر خود را نشان دهد. ( شدیدا توصیه می شود به صورت مستقیم ادکلن را روی موهایتان نزنید؛ این کار باعث آسیب رساندن به مو می شود. )
  • ادکلن را در محلی خنک و تاریک نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود.
  • سعی کنید ادکلن را در بطری اصلی نگه دارید. همچنین توصیه می شود ادکلن را تکان ندهید و آن را در جایی ثابت قرار دهید.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی شرایط خرید ادکلن مناسب پرداختیم. همچنین راهنمایی جهت خرید این محصول نیز ارائه کردیم. خرید این محصول کار آسانی نیست و باید به جزئیات موجود در آن توجه داشت. میزان غلظت، برند تولید کننده، رایحه های به کار رفته، نت های ادکلن و ... از جمله مواردی است که باید در خرید این محصول به آن ها توجه داشت. همچنین بسیار مهم است که یک عطر و ادکلن اصل را از ادکلن های فیک و جعلی تشخیص دهید. در ادکلن های فیک، معمولا میزان زیادی از الکل یا آب وجود دارد و این موضوع روی ماندگاری و تاثیر ادکلن، تاثیر بسزایی دارد. برند های معتبری در این زمینه وجود دارند که به تولید محصولات با کیفیت مشغول هستند. توصیه می شود در هنگام خرید ادکلن، از چنین برند های معتبری استفاده نمایید تا از تجربه بهتری در این زمینه بهره مند شوید.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات با ارزش و مفیدی را به شما مخاطبین گرامی، انتقال داده باشد. توصیه می کنیم برای خرید ادکلن مناسب، این راهنمای خرید را مطالعه و به دقت آن را مورد بررسی قرار دهید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found