همه چیز درباره نگهداری گل پدیلانتوس

همه چیز درباره نگهداری گل پدیلانتوس
۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۱
همه چیز درباره نگهداری گل پدیلانتوس

گلدان گل پدیلانتوس یکی از زیباترین گل های آپارتمانی فروشگاه اینترنتی گل بازار است که زیبایی و سازگاری آن باعث شده که جزو گلدان های بسیار محبوب باشد. زیبایی و ظرافت گلدان گل پدیلانتوس باعث شده است این گیاه بسیار زیبا برای هدیه دادن نیز بسیار مناسب و جذاب باشد.

گلدان گل پدیلانتوس به دلیل برگ های زیبا برای تزیین فضای اداری و منازل به کار می رود و همواره بعنوان یک انتخاب خاص در نظر طراحان داخلی به شمار می رود. اگر علاقمند به خرید گل آپارتمانی هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تکثیر و یا نگهداری گیاه پدیلانتوس بدست بیاورید و یا در نظر دارید ارسال گلدان گل پدیلانتوس برای عزیزانتان داشته باشید و قصد سفارش آنلاین گلدان گل پدیلانتوس و یا سفارش اینترنتی گل پدیلانتوس را دارید، با این شماره از وبلاگ گل بازار همراه باشید.

خرید گل آپارتمانی

معرفی گل پدیلانتوس

براساس اعلام ویکی پدیا، با توجه به ساقه هایی که به شکل زیگزاگ است، پدیلانتوس معمولا ستون فقرات شیطان نامیده می شود. این گیاه بومی جنوب فلوریدا و کارائیب تا ونزوئلا در طبیعت رشد می کند. ساقه های زیگزاگ هنگام برش یک شیره شیری رنگ سمی ترشح می کنند. پدیلانتوس گیاه سمی است که نباید خورده شود حتی این شیره باعث حساسیت پوستی خواهد شد. در زمستان این گیاه از رنگ سبز به صورتی تغییر رنگ می دهد به این دلیل که در زمستان فسفر از طریق ریشه جذب نمی شود و باعث صورتی شدن اطراف این گیاه می شود. اما مواظب باشید که این گیاه زیاد در هوای سرد باقی نماند.

جالب است که بدانید این گیاه فقط برای نگهداری در آپارتمان کاربرد ندارد بلکه به دلیل استفاده برای افزایش مواد معدنی استخوان مانند فسفر و کلسیم بسیار در عرصه پزشکی کاربرد دارد.

فروشگاه اینترنتی گل و گیاه

شرایط نگهداری پدیلانتوس

نور مناسب نگهداری پدیلانتوس

این گیاه نیاز دارد که به دور از نور مستقیم خورشید باشد و نیاز است که در مکانی که روشن باشد نگهداری شود. اگر نور مستقیم به گیاه بتابد باعث می شود که برگ های آن بسوزد و شروع به ریزش کند. پس نیاز است که در تابستان به دور از نور مستقیم خورشید باشد. اما در زمستان به دلیل اینکه شدت نور خورشید زیاد نیست می تواند در برابر نور خورشید قرار بگیرد. البته گیاه پدیلانتوس می تواند کم نوری را تحمل کند و بنابراین می توانید از این گیاه در آپارتمان و ادارات نیز استفاده کنید. بهترین مکان برای رشد گیاه پدیلانتوس در آپارتمان ها، در نزدیکی پنجره غربی است.

گلدان آپارتمانی

دما مناسب نگهداری پدیلانتوس

پدیلانتوس بسیار به هوایی که خنک است واکنش مثبت نشان خواهد داد اگر این خنکی هوا همراه با نور مناسب باشد زیبایی این گیاه دو چندان خواهد شد چرا که باعث قرمز شدن گیاه پدیلانتوس خواهد شد. اگر شما بتوانید شرایط گلخانه ای را برای این گیاه فراهم آورید شما می توانید شاهد رشد این گیاه به زیبایی باشید. بهترین محدوده دمایی برای پدیلانتوس در فصل بهار و فصل تابستان بین بیست تا بیست و شش درجه سانتیگراد و در فصل زمستان بین سیزده تا پانزده درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که در تابستان گیاه را در جایی بگذارید که هوا در آن در جریان داشته باشد. گیاه پدیلانتوس را از تغییرات ناگهانی دما محفوظ نگه دارید.

زاموفیلیا

آبیاری مناسب برای پدیلانتوس

برای آبیاری این گیاه نیاز است که خاک تا عمق 2 الی 3 سانتی متر خشک شود سپس آبیاری شود چرا که اگر این گیاه را زمانی که مرطوب است آبیاری نمایید زمینه پوسیدگی این گیاه را به راحتی فراهم کرده اید. پس بگذارید که کاملا رطوبت این گیاه از بین برود سپس پدیلانتوس را آبیاری نمایید.

در مقابل هم زمانی که خاک کاملا خشک است نسبت به خشکی مقاوم نیست و باعث می شود که برگ ها نازک شود و ریزش برگ ها آغاز شود. در طول فصل پاییز و زمستان گیاه پدیلانتوس نیاز به آبیاری کمتری دارد. معمولا در طول فصل تابستان، آبیاری هفته ای دو الی سه مرتبه مناسب است و در فصل زمستان هر چهار یا پنج روز یکبار آبیاری را انجام دهید.

زاموفیلیا

کود مناسب برای پدیلانتوس

در اوایل بهار شما با اضافه کردن کود می توانید موجب رشد این گیاه شوید بهتر است در فصل بهار و تابستان، گیاه پدیلانتوس را با کود تغذیه کنید. اضافه کردن ماهی یکبار کود از ضروریات برای پدیلانتوس خواهد بود. اما نیازی نیست که در فصل زمستان و پاییز تغذیه صورت گیرد.

خاک مناسب برای پدیلانتوس

گیاه پدیلانتوس به خاک زهکشی و سبک نیاز دارد. بهتر است از خاکی که ماسه دارد استفاده کنید، همچنین می توانید از خاک کاکتوس نیز استفاده نمایید. نکته مهم در انتخاب خاک برای پدیلانتوس، زهکشی خوب خاک برای آن است. همچنین سوراخ های کف گلدان را بررسی کنید که مسدود نباشند زیرا پدیلانتوس آب جمع شده در گلدان را تحمل نمی کند.

زاموفیلیا

تکثیر پدیلانتوس

تکثیر پدیلانتوس با بذر

تکثیر گیاه پدیلانتوس با روش کاشت بذر در فصل بهار و تابستان انجام می گیرد. روش تکثیر کاشت بذر روشی ساده است و بایستی بذرها را در عمق یک و نیم سانتیمتری خاک کاشت کنید. همچنین دمایی در محدوده 25-22 درجه سانتیگراد برای آن مطلوب خواهد بود. در طول این مدت خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و احتمالا بعد از حدود دوهفته می توانید منتظر جوانه های زیبای پدیلانتوس باشید.

تکثیر پدیلانتوس با روش قلمه زدن

1) در ابتدا به دلیل وجود شیره ای که این گیاه دارد قبل از استفاده حتما از دستکش استقاده نمایید تا از هر گونه ایجاد حساسیت به دور باشید.

2) قبل از اینکه قلمه زنی را شروع نمایید سعی کنید گیاه پدیلانتوس را آبیاری نمایید.

3) سعی نمایید از ساقه هایی که در انتهای گیاه هستند استفاده نمایید چرا که این ساقه ها برای قلمه زنی بسیار مناسب خواهند بود. همچنین در نظر داشته باشید که در هر قلمه، شما نیاز به برگ خواهید داشت.

4) ساقه ای که تهیه نموده اید بین 8 تا 10 سانتی متر باشد و سعی نمایید تا برگ های پایینی آن را جدا نمایید.

5) سپس قلمه ای که تهیه نموده اید را در مکانی به دور از نور مسنقیم خورشید بگذارید تا شیره گیاه خشک شود. ریشه زایی در گیاه پدیلانتوس در محدوده دمایی 25-22 درجه سانتیگراد خواهد بود.

6) بعد از انجام مراحل فوق ، شما می توانید این قلمه را بکارید.

خرید اینترنتی گل و هدیه

تکثیر پدیلانتوس از طریق آب

شما می توانید قلمه های پدیلانتوس را در آب نگه دارید تا ریشه بزند. در نظر داشته باشید که آبی که گیاه پدیلانتوس در آن قرار دارد را روزانه عوض کنید. به محض رشد ریشه بر روی قلمه ها، قلمه ها در گلدان بکارید و پدیلانتوس را در رطوبت و نور مناسب نگهداری کنید.

 

هرس کردن پدیلانتوس

هر چند وقت یکبار سعی نمایید این گیاه را هرس نمایید چرا که ساقه های این گیاه طویل می شوند و بخشی از زیبایی خود را از دست می دهد. فراموش نکنید که بهتر است این هرس را در اواخر زمستان انجام دهید و شاخه هایی که سن بیشتر دارند را هرس نمایید تا فرم ظاهری گیاه در شرایط خوبی باشد و فرآیند رشد گیاه بهتر صورت گیرد.

زاموفیلیا

گلدهی پدیلانتوس

شما در تابستان و پاییز شاهد گلدهی گیاه پدیلانتوس خواهید بود. گل های پدیلانتوس، قرمز، صورتی و یا زرد خواهد بود.

 

تعویض گلدان پدیلانتوس

گلدان هایی که از نظر اندازه، متناسب با ابعاد گیاه پدیلانتوس باشند را انتخاب کنید. با توجه به ابعاد پدیلانتوس، سایز گلدان را متوسط و یا کمی کوچکتر از متوسط در نظر بگیرید چرا که ریشه ها در خود می پیچند و رشد بیشتر گیاه را فراهم خواهند کرد. شما می توانید از گلدان های بدون لعاب استفاده کنید، این عمل باعث می شود رطوبت اضافی تبخیر شود و از آسیب رساندن به ریشه جلوگیری کند. معمولا گلدان های بزرگ برای گیاه باعث می شود که به ریشه آسیب برسد و گیاه تمام انرژی خود را صرف ریشه زدن بکند و رشد گیاه متوقف خواهد شد.

 

بیماری های پدیلانتوس

  • در فصل بهار و پاییز بسیار حواستان به شته و شپشک آرد آلود باشید چرا که هر دو آفت زمینه بیمار کردن گل زیبای شما را فراهم خواهند آورد. اما جای نگرانی نیست چرا که شما می توانید از سموم آفت کش استفاده نمایید تا این مشکل به راحتی رفع شود.
  • اگر دیدید که برگ های گیاهتان کدر شده است و رشد گیاه بسیار کند شده است ممکن است گیاه به کنه تارعنکبوتی آلوده شده باشد و درمان آن استفاده از آفت کش های مخصوص به آن می باشد.
  • اگر دیدید نوک برگ های پدیلانتوس قهوه ای و خشک شده است، این مشکل احتمالا مربوط به رطوبت کم است. برگهای بسیار تیره نیز نشانی از وجود نیتروژن اضافی در خاک است.
  • اگر ساقه های پدیلانتوس در فصل زمستان شروع به کشیدگی کرد، این مساله به خاطر آن است که محیط نگهداری پدیلانتوس گرم و تاریک است.

زاموفیلیا

 

خلاصه مقاله

در این مقاله سعی کردیم نحوه تکثیر و نگهداری گیاه زیبا و دوست داشتنی پدیلانتوس را مورد بررسی قرار دهیم. و در ادامه نوردهی و دما و آبیاری و نحوه پرورش گیاه پدیلانتوس مورد بحث کردیم. در نهایت بیماری های آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم تجربه ای در استفاده از پدیلانتوس دارید، می توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را بیان نمایید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found