راهنمای خرید گل خواستگاری + 5 مدل سبد گل برای شب خواستگاری

راهنمای خرید گل خواستگاری + 5 مدل سبد گل برای شب خواستگاری
۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰
راهنمای خرید گل خواستگاری + 5 مدل سبد گل برای شب خواستگاری

 راهنمای خرید گل خواستگاری + 5 مدل سبد گل برای شب خواستگاری

 

گل‌ها از بهترین هدایایی هستند که می‌توان در هر مراسم و به هر بهانه‌ای به دیگران تقدیم کرد. گل‌ها هم مطلوب و موردپسند همه هستند و هم آن‌قدر تنوع دارند که با هر سلیقه و موقعیتی همخوانی پیدا کنند و به‌همین علت است که در بیشتر مراسم، جشن‌ها و مهمانی‌ها گل‌ها نقش و جایگاهی ویژه دارند. مراسمی که در آن مهمان همیشه برای میزبان گل هدیه می‌برد مراسم خواستگاری است. امروزه خواستگاری تاحد زیادی کارکردی متفاوت از سال‌های دور گذشته دارد و تنها برای به‌جاآوردن رسم‌ورسوماتی که در فرهنگ ما ریشه‌ای عمیق دارند برگزار می‌شود، با این حال خواستگاری چه ‌به ‌شکل امروزی نزدیک باشد و چه به حالت قدیمی‌تر، یک سنت است و آداب‌ورسوم خود را دارد. در این بین خرید گل خواستگاری و تقدیم‌کردن آن به خانواده‌ی عروس یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این آداب است.

در این نوشتار به مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید گل خواستگاری درنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم و پیشنهادهایی برای خرید اینترنتی گل خواستگاری به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

 

بهترین گل برای‌خواستگاری

 

راهنمای انتخاب و خرید گل خواستگاری

مراسم خواستگاری ملاقاتی سرنوشت‌ساز است و حساسیت زیادی دارد و هر غفلتی در این بین، هرچقدر هم کوچک به‌نظر برسد، ممکن است برای طرف دیگر بااهمیت و پررنگ جلوه و در خوب‌پیش‌رفتن اوضاع ایجاد مشکل کند. توجه به تمامی جزئیات مربوط به مراسم خواستگاری کمک می‌کند که این ملاقات به خاطره‌ای خوش برای دو خانواده تبدیل شود. پس برای خرید گل خواستگاری هم باید نکاتی را درنظر داشت و بعضی قواعد و اصول ناننوشته را رعایت کرد. برخی از این نکات در ادامه خواهند آمد

1- انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به رابطه‌ی دو خانواده با هم

بسته به این‌که خانواده‌های عروس و داماد و خود این دو چگونه ارتباطی با هم دارند قواعد و اصول خرید گل خواستگاری متغیر هستند و نوع رابطه نقشی مهم در این بین دارد. به‌عنوان مثال اگر دو خانواده با هم نسبت فامیلی دارند و از قبل یکدیگر را می‌شناسند، بهتر است گلی که برای خواستگاری انتخاب می‌کنید حالتی دوستانه و صمیمی‌تر داشته باشد. اما در شرایطی که خواستگاری و ازدواج به‌اصطلاح سنتی است و عروس و داماد و خانواده‌های‌شان شناخت چندانی از هم ندارند، بهتر است گلی برای خواستگاری انتخاب شود که تاحدی رسمی، اما درعین‌حال نشانگر علاقه و محبت از یک سو و احترام و ارادت فرد از سویی دیگر باشد.

به‌عنوان مثال رز قرمز نشانی از عشق و علاقه‌ی بین دوطرف در یک رابطه‌ی نزدیک است. اگر رابطه‌ی نزدیک و صمیمانه‌ای بین شما و عروس برقرار نیست، بهتر است دسته‌گل یا سبد گل رز قرمز را برای خواستگاری انتخاب نکنید. رز صورتی یا سفید جایگزین‌های بسیار خوبی برای رز قرمز هستند و البته می‌توانید با همراه‌کردن گل‌های سفیدرنگ، مثل آنتوریوم، با رز قرمز جلوه‌ای رسمی‌تر به دسته یا سبدگل خواستگاری ببخشید.

همان‌طور که اشاره کردیم امروزه مراسم خواستگاری تاحدی کارکرد سنتی خود را از دست داده و بیشتر تنها برای به‌جاآوردن سنت‌هاست که برگزار می‌شود. درگذشته معمولاً عروس و داماد آشنایی چندانی با هم نداشتند و خانواده‌ها هم مگر جز یک آشنایی مختصر، یکدیگر را نمی‌شناختند؛ اما اکنون در بسیاری از مواقع عروس و داماد همدیگر را می‌شناسند و حتی برای ازدواج خود و پس از آن هم برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر شما در چنین شرایطی هستید با انتخاب گل موردعلاقه‌ی عروس، این شب را برای او خاطره‌انگیزتر می‌کنید و از آن‌جا که بسیاری از خانم‌ها گل‌های خواستگاری و عروس را برای یادگاری خشک می‌کنند و نگاه می‌دارند، تا سال‌ها تصویری زیبا از علاقه و عشق روزهای اول را برای‌اش شکل خواهید داد.

2- انتخاب بهترین گل خواستگاری با توجه به قیمت

خواستگاری مراسمی مهم و سرنوشت‌ساز است و آن‌چه در آن اتفاق می‌افتد می‌تواند آینده‌ی شما را کم یا زیاد تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است نهایت دقت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم به خرج دهید و این شامل انتخاب دست‌ودلبازانه‌ی گل خواستگاری هم می‌شود.

مسلماً اگر با آشنایی قبلی به خواستگاری می‌روید و به‌اصطلاح ازدواج‌تان سنتی نیست، بهتر است گلی را انتخاب کنید که تا جای امکان و با توجه به قدرت مالی شما باشکوه و زیبا باشد و به‌این‌ترتیب این شب را به شبی به‌یادماندنی برای همسر آینده‌ی خود تبدیل کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم معمولاً خانم‌ها گل خواستگاری و عروسی را خشک می‌کنند و نگاه می‌دارند، پس این دسته‌گل بعدها در خانه‌ی مشترکتان بخشی از دکوراسیون را تشکیل می‌دهد و با هر بار دیدن‌اش خاطره‌ی خوشایند مراسم خواستگاری برای شما و همسرتان تداعی خواهد شد.

اگر شناخت زیادی از عروس و خانواده‌ی او ندارید، تنها کافی‌ست گلی را انتخاب کنید که محترمانه، آبرومندانه و زیبا باشد. البته این اصلاً به‌معنی خرید گلی ارزان‌تر نسبت به حالت قبل نیست. ممکن است گلی که شما برای موقعیت و شرایط خود و طرف مقابل‌تان محترمانه می‌دانید، بسیار گران‌قیمت‌تر از گلی باشد که می‌تواند همسر آینده‌ی مردی که پیش از خواستگاری از او شناخت دارد را خوشحال کند. انتخاب بهترین گل برای خواستگاری از نظر قیمت بستگی به موقعیت و شرایط شما، جایگاه اجتماعی فرد مقابل و عواملی مانند این‌ها دارد.

3- انتخاب بین دسته گل خواستگاری و سبد گل خواستگاری

دسته‌گل و سبد گل هر دو برای مراسم خواستگاری مناسب هستند، به‌شرطی که گل‌های آن‌ها و نحوه‌ی چیدمان‌شان مناسب و صحیح باشد. معمولاً در شرایطی که رابطه‌ای رسمی بین شما و خانواده‌ی عروس برقرار است، سبد گل خواستگاری انتخاب بهتری‌ست. از طرفی با انتخاب سبد گل گزینه‌های لاکچری‌تر و گران‌قیمت‌تری خواهید داشت.

4- اندازه‌ی مناسب دسته و سبد گل خواستگاری

یکی از نکات مهم در خرید خرید خواستگاری این است که چه دسته‌گل و چه سبد گل نه زیاد کوچک باشد و نه زیاد بزرگ. دسته و سبد گل‌های کوچک برای مراسم خواستگاری موقرانه و مناسب به‌شمار نمی‌آیند و از سویی گل‌های بزرگ هم به‌شیوه‌ای نادرست این ذهنیت را در طرف مقابل ایجاد می‌کنند که شما قصد به‌رخ‌کشیدن قدرت مالی‌تان را دارید. البته که شما می‌توانید با انتخاب درست گل برای خواستگاری تاحدی موقعیت مالی خود را هم به طرف مقابل‌تان بشناسانید، اما انتخاب گل‌های بزرگ راه خوبی برای این کار نیست.

پیشنهادهایی برای خرید گل خواستگاری

1- سبد گل باشکوه

سبد گل باشکوه شامل گل‌های لیلیوم اورینتال سفید، آنتوریوم سفید، آلسترومریای صورتی و سفید و لیسینتوس سفید است. ترکیب دو رنگ سفید و صورتی انتخابی ایده‌آل برای مراسم خواستگاری است. سفید همواره رنگ پاکی، صداقت و یک‌رنگی‌ است و صورتی هم نشان از علاقه و عشقی صمیمانه دارد. گل لیلیوم اورینتال سفید استفاده‌شده در وسط سبد حالتی موقر، شیک و لاکچری به آن بخشیده. این گل یکی از گران‌قیمت‌ترین، زیباترین و خوش‌بوترین گل‌های زینتی است و جلوه‌ای لوکس و شکیل دارد. سبد گل باشکوه در سه سایز استاندارد، زیبا و لوکس برای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، رشت و ساری قابل‌ارسال است.


خرید سبد گل

2- سبد گل لیلیوم صورتی

لیلیوم سفید، رز لب‌ماتیکی و آلسترومریای صورتی با چیدمانی بسیار هنرمندانه ترکیبی چشم‌نواز و زیبا را در سبد گل لیلیوم صورتی شکل داده‌اند. همان‌طور که گفتیم ترکیب دو رنگ سفید و صورتی ترکیبی ایده‌آل برای دسته گل خواستگاری است و این ترکیب در سبد گل لیلیوم صورتی با گل‌های لیلیوم سفید – صورتی و رز لب‌ماتیکی که ترکیبی از دو رنگ سفید و صورتی‌ست، به‌خوبی ایجاد شده است. سادگی موقرانه، ترکیب رنگ بسیار زیبا و بوی خوش این سبد گل در کنار قیمت مناسب، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گل خواستگاری تبدیل کرده‌اند. این سبد گل در سه سایز استاندارد، زیبا و لوکس هم‌اکنون برای تمامی شهرهای ایران قابل سفارش است.


سفارش سبد گل برای خاستگاری

3- سبد گل ارمغان

اگر ترجیح می‌دهید سبد گلی را برای خواستگاری انتخاب کنید که در آن گل‌های متنوعی استفاده شده باشد، سبد گل ارمغان از مناسب‌ترین گزینه‌های پیش‌روی‌تان است. سبد گل ارمغان شامل گل‌های لیلیوم اورینتال، آنتوریوم، آلسترومریا و ژربرا است. در سبد گل ارمغان گذشته از لیلیوم اورینتال و ژبرا سفید – صورتی که برای مراسم خواستگاری ترکیبی ایده‌آل است، از آلسترومریا و آنتوریوم با رنگ‌های نزدیک به قرمز هم استفاده شده و بدین‌ترتیب این دسته‌گل نسبت به نمونه‌های دیگری که معرفی کردیم گرم‌تر، عاشقانه‌تر و صمیمانه‌تر است. این سبد گل در سه سایز استاندارد، زیبا و لوکس برای شهرهای تهران و کرج قابل‌ارسال است.


سبد گل ارمغان.

4- سبد گل ترنم

سبد گل ترنم شامل گل‌های رز قرمز هلندی و آنتوریوم سفید است که به‌شکلی خلاقانه، مدرن و زیبا هر کدام در یک سمت از سبد چیده شده‌اند. همان‌گونه که اشاره کردیم رز قرمز گلی برای ابراز عشقی شدید در رابطه‌هایی نزدیک است و بهتر است درصورت انتخاب این گل برای خواستگاری آن را همراه با رنگ‌های دیگر مثل سفید ترکیب کنید. قرمز و سفید در کنار هم نشان از علاقه‌ی صادقانه‌ی بسیار دارد و چنان‌چه با شناخت و آشنایی قبلی قصد رفتن به خواستگاری را دارید انتخابی کاملاً مناسب خواهد بود. سبد گل ترنم در سه سایز استاندارد، زیبا و لوکس برای شهرهای تهران و کرج قابل‌ارسال است.


سبد گل ترنم.

5- سبد گل لیلیوم و رز پاسارگاد

لیلیوم زرد و رز سفید با چیدمانی هنرمندانه در سبد گل لیلیوم و رز پاسارگارد در کنار هم جای گرفته‌اند و ترکیبی شاد، دوستانه و زیبا را شکل داده‌اند. با سبد گل لیلیوم و رز پاسارگاد می‌توانید علاقه‌ی صادقانه‌ی خود را با شور و انرژی بسیار به فرد مقابل منتقل کنید. گل‌های زرد برخلاف باوری قدیمی نه نمادی از تنفر که نمادی از خوشبینی و شادی هستند و می‌توانند به‌خوبی این احساسات را به فرد مقابل هم منتقل کنند. این سبد گل برای هر مراسم خواستگاری‌ای مناسب است. سبد گل لیلیوم و رز پاسارگاد در سه سایز استاندارد، زیبا و لوکس برای تمامی شهرهای کشور قابل سفارش است.

 


خرید اینترنتی سبد گل برای خاستگاری

در این نوشتار به مهم‌ترین نکات در خرید گل خواستگاری اشاره و چند نمونه از بهترین محصولات گل بازار برای خرید اینترنتی گل خواستگاری را به شما عزیزان معرفی کردیم. اولین دیدارها همیشه تاثیر گذار ترینند؛ حتی برای جزئیات آن‌ها زمان بگذارید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found