معرفی بیش از 21 گیاه آپارتمانی گران قیمت در ایران و جهان

گیاهان آپارتمانی گران قیمت
۱۱ نوامبر ۲۰۲۳
معرفی بیش از 21 گیاه آپارتمانی گران قیمت در ایران و جهان

اگر به دنبال خرید انواع گیاهان گران قیمت هستید، بهتر است در ابتدا با آن ها آشنا شوید. هر گیاهی، زیبایی خود را دارد، و دلیل اختلاف قیمت برخی گیاه‌ ها ممکن است به عوامل مختلفی بازگردد. یکی از مهم ترین عوامل ممکن است به خاطر زیبایی زیاد و یا نایاب بودن این گیاه باشد.ما در این مقاله ابتدا به علل گران بودن برخی گیاهان می پردازیم، سپس انواع گل گران قیمت آپارتمانی را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا اسامی گل های گران قیمت دنیا را با هم بررسی کنیم.


فهرست مطالب:

چرا برخی گیاهان آپارتمانی گران قیمت هستند؟
انواع گل و گیاه گران قیمت آپارتمانی با اسم و عکس
برگ انجیری ابلق
فیلودندرون پرنسس صورتی
فیلودندرون پارایسو ورد
فیلودندرون حلقه آتش
فیلودندرون تورتوم
آنتوریوم رگال
فیلودندرون گابی
مونسترا اوبلیکوا
فیلودندرون بیلیتیا ابلق
گیاه طناب هندو
ارکیده شنژن نوکی
آلوکازیا ازلانی
گل سوسن آتش یا لیلیوم گلوروزیا
ارکیده روچشیلد
گل کادوپول
گران ترین گل ها و گیاهان آپارتمانی ایران
گل ارکیده
گل ادریسی
گل موگه
گل لاله هلندی
گل زعفران
گیاه بامبو

چرا برخی گیاهان آپارتمانی گران قیمت هستند؟

قیمت بعضی از گیاهان آپاتمانی به چند دلیل دارای قیمت های بالاتری نسبت به دیگر گیاهان هست. در زیر برخی از این دلایل آورده شده است:

ندرت گونه

برخی گیاهان، به دلیل ندرت یا کمیابی در بازار، قیمت بالایی دارند. اگر گونه‌ای از گیاه نادر یا متمایز باشد، احتمالاً قیمت آن بیشتر است.

سختی نگهداری

گیاهانی که نیاز به مراقبت خاص یا شرایط زیستی خاصی دارند، ممکن است گران‌تر باشند. زیرا تأمین و نگهداری این گیاهان نیازمند دقت و اطلاعات بیشتری است. برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری گل ها می توانید به صفحه نگهداری گیاهان آپارتمانی مراجعه کنید.

اندازه بزرگ

گیاهان بزرگ ‌تر معمولاً گران‌تر هستند. اگر گیاهی دارای اندازه بزرگ یا سن بالایی باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد.

نسل وارداتی

گیاهانی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند و یا تولیدی ویژه هستند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

گل های گران قیمت

رنگ‌ها و طرح‌ها

گیاهان با رنگ‌ها و طرح‌های خاص ممکن است در دسته گیاهان گران‌ قیمت آپارتمانی باشند. گونه‌هایی که در طرح‌ها یا رنگ‌های خاص دیده می‌شوند، اغلب ارزش بیشتری دارند.

زمینه آزمایشگاهی

گیاهانی که از طریق آزمایشگاه تولید شده‌اند و به دلیل خصوصیات خاص، نسبت به گیاهان معمولی برتری دارند و ممکن است این برتری دلیل گران‌تر بودن آن ها باشند.

انواع گل و گیاه گران قیمت آپارتمانی با اسم و عکس

حالا که با علت های گران قیمت بودن برخی گیاهان آپارتمانی آشنا شده اید، وقت آن رسیده است که با اسم و تصویر این گل های ها آپارتمانی لوکس و گران آشنا شوید:

خرید گل برگ انجیری

برگ انجیری ابلق(Variegated Monstera)

گیاه برگ انجیری ابلق، یکی از انواع گل گران قیمت آپارتمانی و همچنین یکی از انواع گونه های برگ انجیری است که بومی مکزیک و کلمبیا می باشد. این گیاه معمولا تا ارتفاع ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر رشد می ‌کند و برگ هایی پهن  با رنگ سبز و سفید، دارد. همچنین، برگ انجیری ابلق غیر سمی است و برای کودکان و حیوانات خانگی خطری ندارد. این گیاه زیبا، برای رشد به دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد، نور مستقیم خورشید تا ۳-۶ ساعت در روز نیاز دارد. علاوه بر آن، زمانی که نیمی از خاک آن خشک شد، نیاز به آبیاری دارد و در فصل تابستان، غبارپاشی نیز کمک به حفظ رطوبت در گیاه می کند. برای آشنایی بیشتر با نگهداری این گیاه به می توانید به مقاله روش نگهداری انواع برگ انجیری مراجعه کنید.

گل های آپارتمانی گران

فیلودندرون پرنسس صورتی (Philodendron Pink Princess)

فیلودندرون پرنسس صورتی یکی دیگر از انواع گل گران قیمت آپارتمانی است که در واقع جهش‌ یافته است و در طبیعت وجود ندارد. این گیاه جزء گیاهان کلکسیونی محسوب می‌ شود که برگ هایی صورتی و سبز رنگ دارد که به مرور زمان، برگ های صورتی آن بیشتر از برگ های سبز رنگ می شوند. برای نگهداری از این گل زیبا باید بدانید که، بهترین نور برای این گیاه نور غیرمستقیم خورشید است، اما تحمل نور کم و سایه هم نیز دارد. همچنین، دمای مناسب برای این گیاه بین 15 تا 28 درجه سانتی گراد است و نباید دما کمتر از 12 درجه سانتی گراد شود.

گل گران قیمت زیبا

فیلودندرون پارایسو ورد (Philodendron Paraiso Verde)

یکی دیگر از گل و گیاه گران قیمت آپارتمانی، فیلودندرون پارایسو ورد است که بومی آمریکای جنوبی و مناطق گرمسیری می باشد. رنگ جالب برگ‌ های این گیاه، آن را به یک گل گران قیمت آپارتمانی و مورد تقاضا تبدیل کرده است. این گیاه کلکسیونی برگ ‌هایی بزرگ و شبیه به بیضی دارد، که مانند یک سنگ مرمر سبز پر از الگوها و طیف‌ های رنگی سبز است.  فیلودندرون پاریسو ورد، که به معنای بهشت سبز در زبان اسپانیایی است، یکی از فیلودندرون‌ های نادر، زیبا و گران قیمت جهانی است. این گیاه به نام مارینا روی باربوسا هم شناخته می‌ شود و به دلیل ابلق بودن، نیاز به نور زیاد (اما غیرمستقیم) دارد.

گیاه گران قیمت

فیلودندرون حلقه آتش (Philodendron Ring of Fire)

یکی دیگر از گیاهان جالب از گونه های فیلودندرون، فیلودندرون حلقه آتش است که یکی از انواع گرانترین گل و گیاه به حساب می آید. برگ های این گیاه در طول فصول رنگ خود را تغییر می ‌دهند و  ترکیبی از رنگ سبز تیره، زرد تا نارنجی و حتی قرمز را به وجود می آورد. این گیاه تا ارتفاع 120 سانتی متر می تواند رشد کند. این گل لوکس یک گل گران قیمت آپارتمانی است که نگهداری از آن بسیار مهم می باشد و بهترین شرایط نگهداری از آن، نور پراکنده و غیرمستقیم خورشید، دمای بین 20 تا 28 درجه سانتی گراد و آبیاری منظم است.

گل های گران قیمت لوکس

فیلودندرون تورتوم (Philodendron bipinnatifidum ‘Tortum’)

اگر به دنبال یک فیلودندرون هستید که اصلا شبیه فیلودندرون های دیگر نباشد، این گیاه مناسب شما است.  فیلودندرون تورتوم یکی از انواع گیاه گران قیمت آپارتمانی است که بومی جنگل های آمازون و آمریکای جنوبی است که برگ ‌هایی بزرگ به حالت شاخ با رنگ سبز تیره دارد. رشد تقریبی این گیاه بیش از 20 تا 65 سانتی ‌متر است. همچنین، قدرت پاکسازی هوا را دارد و می ‌تواند سموم داخل منزل مانند بنزن، فرمالدئید و آلودگی ‌های هوا را کاهش دهد.

بهتر است بدانید که این گل زیبا سمی است، و باید از حیوانات خانگی و کودکان خود آن را دور نگه دارید. بهترین شرایط برای رشد ایده آل این گل گران قیمت آپارتمانی، دمای بین  18 تا 28 درجه سانتی‌ گراد است و نور غیر مستقیم آفتاب را ترجیح می ‌دهد، زیرا نور مستقیم به گیاه آسیب می ‌رساند. علاوه بر آن، زمانی که خاک کمی خشک شد به آبیاری نیاز دارد.

گل گران قیمت آپارتمانی

آنتوریوم رگال (Anthurium regale)

آنتوریوم رگال، یکی دیگر از انواع گل گران قیمت آپارتمانی به حساب می آید، اما چرا؟ اندازه بزرگ، مشکل در تکثیر، رنگ فوق ‌العاده آن، این آنتوریوم را به یکی از گران‌ ترین گیاهان موجود در بازار تبدیل می ‌کند. آنتوریوم رگال برگ‌ های بزرگی دارد که به مراتب بزرگتر از اکثر گیاهان آپارتمانی هستند.

خرید گل آنتوریوم

برگ های آن به دو صورت گرد و نوک تیز است و رگ‌ های سفید روشن روی آن ها وجود دارد. برای نگهداری این گل آنتوریوم، بهتر است آن را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید و همچنین محیط آن باید خنک باشد پس دمای مناسب برای نگهداری آن بین 18 تا 22 درجه سانتی ‌گراد است. علاوه بر آن، به آبیاری منظم و خاک زهکشی شده نیاز دارد.

گل گران آپارتمانی

فیلودندرون گابی (Philodendron Gabby)

فیلودندرون گابی، معروف به فیلودندرون قلبی برگ، یکی از محبوب ‌ترین گیاهان آپارتمانی است که جزء گل های گران قیمت محسوب می شود. این گیاه بومی آمریکای جنوبی و جنگل های استوایی است. برای نگهداری بهتر این گل گران قیمت آپارتمانی، بهتر است در جایی باشد که نور غیر مستقیم خورشید به آن بتابد و دما بین 18 تا 24  درجه سانتی گراد باشد و همچنین این گیاه به محیط ‌های مرطوب علاقه دارد.

در فصل رشد گیاه (بهار و تابستان)، خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید. اما در زمستان، قبل از آبیاری مجدد، اجازه دهید سطح خاک خشک شود. علاوه بر آن، از خاک گلدان چند منظوره (خاک گلدان معمولی) استفاده کنید.

گل آپارتمانی شیک

مونسترا اوبلیکوا (Monstera obliqua)

گیاه مانسترا اوبلیکو یک گل گران قیمت آپارتمانی است که یک گیاه کوچک با رشد حداکثر ۱۵ سانتی ‌متر است. جالب است بدانید که قیمت این گیاه در گل ‌فروشی ‌های آنلاین به حدود ۳٫۰۰۰ دلار رسیده است. دلیل اصلی این گرانی به خاطر وجود برگ ‌های بزرگ و توری ‌مانند آن است که باعث زیبایی و جذابیت گیاه شده و آن را به یک گیاه خاص تبدیل کرده‌ است. این گیاه به نور فراوان نیاز دارد، اما باید از تابش مستقیم آفتاب دور نگه‌ داشته شود. همچنین، دما باید در محدوده ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌ گراد باشد، و خاک آن باید بین دو آبیاری کاملا خشک شود. آبیاری بیش از حد می‌ تواند به تغییر رنگ برگ ‌ها منجر شود.

گیاه آپارتمانی گران قیمت

فیلودندرون بیلیتیا ابلق (Variegated Philodendron billietiae)

فیلودندرون بیلیتیا یک گل زینتی گران قیمت است که بومی مناطق استوایی محسوب می شود. این گیاه، برگ ‌هایی بزرگ، درخشان و رنگارنگ با رنگ سبز روشن و خطوط سفید کرمی دارد. بر خلاف بسیاری از گیاهان خانگی دیگر که برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارند، این گیاه نسبت به مراقبت و شرایط مختلف انعطاف ‌پذیر است.

خرید گل ها و گیاهان آپارتمانی

این گل جذاب نور روشن و غیرمستقیم و همینطور محیط مرطوب را ترجیح می‌ دهد، پس مهم است که خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید. بهترین خاک برای آن، خاکی با زهکشی بالا است تا ریشه ها پوسیده نشوند.

گران ترین گل های آپارتمانی

گیاه طناب هندو (Hindu Rope Plant)

یکی دیگر از انواع گل گران قیمت آپارتمانی، گیاه طناب هندو است. در واقع این گل نیز یکی از انواع گل‌ های شمعی است که دارای شکل ظاهری پیچیده و مجعد است. این گیاه دارای گل ‌های ریز با رنگ صورتی تا قرمز روشن است و بومی آسیای شرقی و استرالیا است که عمری طولانی دارد، ولی سرعت رشد آن کمی کند است. نگهداری از این گل بسیار آسان است و بهترین شرایط رشد آن این است که نور محیط روشن اما غیر مستقیم باشد، زیرا نور مستقیم خورشید برگ های آن را می سوزاند. همچنین، دمای مناسب آن، بین 17 تا 26 درجه سانتی گرا است . این گیاه می تواند آب را در شاخه و برگ خود ذخیره ‌کند و در دوره رشد خود یعنی در بهار و تابستان، به آبیاری بیشتری نیاز دارد، اما زمانی که سطح بالایی خاک کاملا خشک شده باشد.

گل و گیاه گران قیمت آپارتمانی

ارکیده شنژن نوکی (Shenzhen Nongke Orchid)

این نوع گل ارکیده توسط دانشمندان چینی در دانشگاه شنژن ایجاد شده و نامش برگرفته از نام این دانشگاه است. یکی از انواع  گل گران قیمت آپارتمانی شناخته می شود. این گل نادر، تنها هر ۴ تا ۵ سال یک بار می ‌تواند شکوفا شود. جالب است بدانید که این گل در یک حراجی، به قیمتی معادل ۱۶۰ هزار یورو به فروش رسید. گل ارکیده شنژن نوکی یک گل کاملا ساخته شده توسط بشر است که در طی 8 سال تحقیق در علوم کشاورزی توسط گروه شنژن نونگکه چین توسعه یافت. در سال 2005، این گل در یک حراجی به یک خریدار ناشناس به قیمت 1.68 میلیون یوان یا 160 هزار پوند فروخته شد. این گل کاملا منحصر به فرد و همچنان گران ‌ترین گلی است که تاکنون خریداری شده است. 

گل ارکیده گران قیمت

آلوکازیا ازلانی (Alocasia Azlanii)

آلوکازیا ازلانی یک گل گران قیمت آپارتمانی منحصر به فرد است که بومی مناطق آسیا تا شرق استرالیا است. گیاه آلوکازیا ازلانی اغلب با ارتفاع تقریبی ۱۵ تا ۴۵ سانتی متر رشد می ‌کند. برگ‌ های این گیاه دارای رنگ سبز تیره و تقریبا سیاه هستند و به واسطه رگ‌ های درخشانی که به رنگ‌ های قرمز، بنفش یا حتی سرخابی دارند، بسیار جذاب و لوکس به نظر می‌ آید.

دمای ایده ‌آل برای این گیاه بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است، بنابراین محیط گرم و ثابت برای نگهداری این گیاه ضروری است. نور مناسب برای این گیاه، نور متوسط و بدون تابش مستقیم نور خورشید می ‌باشد. در صورت کمبود نور، برگ ‌های گیاه ممکن است کم‌ رنگ شوند. همچنین، خاک گیاه باید همواره مرطوب باشد و حاوی رطوبت کافی باشد. در فصل پاییز و زمستان آبیاری باید کمتر شود، زیرا گیاه در این ماه‌ ها به دوره خواب و استراحت می رود.

گل های آپارتمانی گران قیمت

گل سوسن آتش یا لیلیوم گلوروزیا (GLORIOSA SUPERBA)

گل سوسن یکی دیگر از انواع گل گران قیمت آپارتمانی به حساب می آید که در مناطق آسیا، آفریقای شمالی و اروپا یافت می ‌شود. این نوع لیلیوم از گیاهانی به شمار می ‌آید که دارای پیاز هستند و در زیر خاک قرار می گیرند. گل سوسن معمولا در فصل تابستان گل می دهد که گل برگ های رنگی از ترکیب قرمز، نارنجی و صورتی  دارد و بسیار آن را جذاب کرده است.در پرورش گیاه گران قیمت گل سوسن، نور مناسب بسیار مهم است. این گل به نور پراکنده و نیمه سایه نیاز دارد و همچنین، دمای حدود 16 تا 20 درجه سانتی گراد برای رشد آن مناسب است. علاوه بر این، به آبیاری دقیق نیاز دارد و بهتر است بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود.

گل گران قیمت زیبا

ارکیده روچشیلد (Rotchschild's Orchid)

گیاه ارکیده روچشیلد یک گل گران قیمت آپارتمانی است که گل‌ هایی افقی و زیبا دارد. این نوع ارکیده تنها در پارک ملی کینابالو در مالزی یافت می شود که می تواند سال‌ ها رشد ‌کند. این گل بسیار نادر است و از رشد بسیار کندی برخوردار است. ممکن است ۱۵ سال طول بکشد تا گل دهد. این گیاه زیبا ساقه ای دارد که حداکثر شش گل از آن می ‌تواند به صورت افقی رشد کند.

هر گل دارای گلبرگ های سبز با لکه ‌های قرمز است. این ارکیده در دماهای معتدل و آب و هوای مرطوب رشد بهتری دارد و نور زیاد اما غیر مستقیم خورشید برای آن مناسب است. همچنین، آبیاری آن باید به صورت منظم انجام شود و در فصل زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارد.

گل لوکس و گران

گل کادوپول (Kadupul Flower)

گل کادوپول یکی از گل های خانگی گران قیمت محسوب می شود که در بالای فهرست گران‌ ترین گل‌ ها قرار دارد و بومی منطقه خاصی از سریلانکا می باشد. این گل که یک نوع کاکتوس است، به گونه ‌ای نادر و ضعیف است که تنها چند ساعت زنده می‌ ماند و سپس پژمرده می‌ شود، به همین خاطر لقب گل گران قیمت آپارتمانی را به خود گرفته است. گل کادوپول دقیقا قبل از نیمه‌ شب شکوفا می شود و پیش از طلوع خورشید از بین می ‌رود.  گل کادوپول دارای رنگ‌ های زیبای سفید و زرد می ‌باشد و حداکثر تا ارتفاع 30 سانتی متر رشد می کند.

گران ترین گل ها و گیاهان آپارتمانی ایران

اگر به دنبال گرانترین گل و گیاه آپارتمانی با قیمت بالا هستید، بهتر است قبل از اینکه به بازارهای فروش بروید، با انواع گیاهان لوکس آپارتمانی و گیاهان گران قیمت در ایران آشنا شوید. در ادامه به برخی از انواع گل گران قیمت آپارتمانی در ایران اشاره می کنیم.

گل ارکیده

ارکیده جزء گل گران قیمت آپارتمانی در ایران محسوب می شود که شاخه‌ های بلند و خمیده با گل‌ های زیبایی دارد. گل ‌ها و کاسبرگ‌ های ارکیده ‌ها (داخلی‌ ترین گلبرگ ‌ها) معمولا در گروه‌ های سه‌ تایی روی ساقه قرار می ‌گیرند. این گلبرگ‌ ها دارای هندسه خاصی هستند که ممکن است اگر در محیط طبیعی رشد کنند، به عنوان میزبان گرده ‌افشان ‌ها مانند زنبورها، عمل کنند. شکل لبه پایینی این گلبرگ‌ ها ممکن است متغیر باشد. برگ‌ های ارکیده‌، دارای لایه ‌ای از موم سنگین هستند که از تبخر آب جلوگیری می ‌کند. مراقبت از گل ارکیده بسیار ساده است و این گیاه در لیست گیاهان کم نور و کم آب قرار دارد.

خرید گل ارکیده

دمای مناسب برای نگهداری ارکیده حدود ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی ‌گراد است و همچنین، به نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد. ارکیده ‌ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و بگذارید بین دو آبیاری خاک کاملا خشک شود. به علاوه خرید گل ارکیده به عنوان گل شاخه بریده در هنگام خرید باکس گل ها و سبد ها، به عنوان یک گل لوکس گران و تزیینی، در ایران بسیار طرفدار دارد.

گل های گران ایرانی

گل ادریسی

گل ادریسی یا هورتانسیا یکی از زیباترین گل های گران قیمت آپارتمانی و فضای سبز محسوب می ‌شود که گل‌ هایی با رنگ ‌های متنوع از جمله سفید، صورتی، بنفش، آبی و حتی سبز تولید می ‌کند و در دسته گل های طبیعی گران قیمت قرار می گیرد. این گیاه جذاب به عنوان یک درختچه زینتی شناخته می ‌شود که بومی جزایر ژاپن و چین است. برگ‌ های آن دارای شکلی مشابه تخم‌ مرغ و پهن با لبه‌ های دندانه ‌دار است و گل‌ های ظریف آن بر روی یک ساقه گل آذین به عرض 12 سانتی متر رشد می‌ کنند. فصل رشد اصلی این گیاه بهار و تابستان است و در پاییز و زمستان به استراحت می رود. یکی از نکات مهم در نگهداری آن، نور مناسب است. گل ادریسی به نور پراکنده و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. همچنین، دما نیز نقش مهمی در رشد و گل‌ دهی آن دارد و در دما های معتدل تا گرم بهترین شرایط رشد و گل‌ دهی را نیز دارد. نکته مهمی که باید بدانید این است که این گیاه در خاک های اسیدی و قلیایی رنگ گل های متفاوتی تولید می کند. برای آشنایی بیشتر با این گل به مقاله نگهداری گل ادریسی مراجعه کنید.

گیاهان ایرانی گران قیمت

گل موگه

گیاه موگه، یک گیاه چندساله از خانواده مارچوبگان است که بومی مناطق سرد و معتدل آسیا و اروپا می باشد که در دسته گل های گران قیمت ایران قرار گرفته است. این گل زیبا، از گل های خانگی گران قیمت است که گل ‌های کوچک، سفید رنگ و زنگوله مانندی دارد و پس از اتمام دوره گلدهی، میوه ‌های قرمز و کوچکی تولید می ‌کند که سمی هستند و قابل خوردن نیستند.

گیاه موگه به سایه علاقه دارد، اما برای رشد بهتر آن، محیط نگهداری گیاه باید روشن باشد. همچنین، در برابر سرما مقاوم است و تا دمای منفی 15 درجه سانتی ‌گراد می تواند زندگی کند، ولی بهترین دما برای رشد آن، دمای معتدل است. علاوه بر آن، در محیط های مرطوب به آبیاری کمی نیاز دارد اما در محیط های خشک باید همیشه خاک آن مرطوب باشد.

گیاهان گران در ایران

گل لاله هلندی

گل لاله هلندی یکی از مشهورترین گل‌ های کشور هلند است که جزء گران ترین گیاه آپارتمانی شناخته می شود و در انواع رنگ های مختلف نیز وجود دارد. خاک مناسب برای کاشت این گل باید به حد امکان سبک باشد، بنابراین افزودن ماسه و شن به خاک گلدان توصیه می ‌شود. همچنین می‌ توانید از مخلوط خاکی که شامل خاک، شن و پرلیت می باشد، برای کاشت این گل استفاده کنید. بستر کاشت باید دارای زهکشی خوبی باشد و مقدار pH آن بین ۶ تا ۷ باشد. همچنین، به آبیاری منظم و دمای حدود 15 تا 18 درجه سانتی گراد احتایج دارد. علاوه بر آن، گل لاله به نور زیادی نیاز دارد مخصوصا در فصل گلدهی.

گل و گیاه گران قیمت در ایران

گل زعفران

گیاه زعفران، یک گل گران قیمت آپارتمانی محسوب می شود که تا ارتفاع تقریبا 10 تا 30 سانتی متر رشد می کند. هر گل زعفران دارای شش گلبرگ است و بسته به نوع و ویژگی ‌های گیاه، ممکن است به رنگ‌ های مختلفی از بنفش، ارغوانی تا نارنجی داشته باشد. در این گل، سه پرچم و سه کلاله وجود دارد که به رنگ قرمز ملایم تا نارنجی هستند. انتهای لوله پرچم این گیاه، به سه شاخه یا بیشتر تقسیم می ‌شود و به صورت خشک شده، به عنوان زعفران شناخته می ‌شود.

گیاه زعفران به نور آفتاب نیاز بسیار زیادی دارد پس بهتر است حداقل به میزان 4 تا 6 ساعت در روز، نور آفتاب مستقیم به آن بتابد. همچنین، این گل زعفران به هوای گرم و خشک علاقه و به رطوبت حساسیت زیادی دارد. علاوه بر آن، خاک با زهکشی مناسب بهترین گزینه برای این گل زیبا است و pH خاک باید در محدوده 6 تا 7 باشد. همینطور، گیاه زعفران نیاز متوسطی به آب دارد. بنابراین، تنها زمانی به آبیاری احتیاج دارد که خاک به خوبی خشک شده باشد.

گل های آپارتمانی گران قیمت در ایران

گیاه بامبو

خرید گیاه بامبو، که یکی از گیاهان گران قیمت آپارتمانی است و از خانواده مارچوبگان و بومی آفریقای مرکزی محسوب می شود، یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی در ایران به حساب می آید. این گیاه به دلیل ارتفاع بلندی که دارد، اغلب با عنوان درخت بامبو شناخته می ‌شود. این در حالی است که این گیاه درخت نیست و در گروه گیاهان علفی قرار دارد و جالب است بدانید که در محیط آپارتمانی تا ارتفاع ۳۰ سانتی ‌متر تا یک متر و نیم رشد می ‌کند.

خرید گیاه بامبو

نگهداری از بامبو بسیار آسان است و امکان نگهداری آن در آب یا خاک نیز وجود دارد. بسته به ترجیح شما، می‌ توانید این گیاه را در گلدانی پر از آب یا گلدانی که با خاک مناسب پر شده باشد، نگهداری کنید. بامبو به نور غیرمستقیم آفتاب و دمای 18 تا 35 درجه سانتی گراد نیاز دارد و همچنین، آبیاری گیاه بامبو نیز باید متعادل و مدیریت شده باشد. برای آشنایی بیشتر با این گیاه می توانید به مقاله معرفی گیاه بامبو مراجعه کنید.

گل های آپارتمانی گران

نتیجه گیری

در این مقاله به  طور مختصر شما را با انواع گل گران قیمت آپارتمانی و نحوه نگهداری از آن ها آشنا کردیم. قبل از خرید گل و گیاه بهتر است با انواع آن ها و طرز نگهداری از آن ها آشنا باشید و بدانید که چه گیاهانی گران قیمت هستند و چه گل و گیاهی قیمت به صرفه ای دارد. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان کاربردی و مفید باشند.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found