راهنمای جامع انتخاب گل مناسب برای مردان

گل مناسب برای آقایان
۱۷ آوریل ۲۰۲۳
راهنمای جامع انتخاب گل مناسب برای مردان

گاهی پیش آمده همه ما برای خرید هدیه برای مردی که همه چیز دارد، در یک دوراهی گیر کرده ایم. اما اگر به دنبال راهی برای به دست آوردن قلب او در روز بخصوصی هستید، گل ها مثل همیشه می توانند شما را در خوشحال کردن آقایان یاری کنند. مرد های مدرن امروزی عاشق گل هستند؛ پس چه بهتر به او هدیه ای زنده بدهید که به خانه و یا محل کارش روحی تازه بدهد. گل ها نه تنها به فضای زندگی شخصی اش رنگ می افزایند بلکه باعث ایجاد آرامش در او می شود تا میزان استرس او را کمتر کند.

چرا باید به آقایان گل بدهیم؟

شاید شما نمی دانستید که مردان هم به گل و گیاه علاقه دارند. با خرید گل برای مردان در مناسبت های مختلف مانند تولد، سالگرد ازدواج، تشکر و قدردانی، روز پدر و خصوصا روز مرد می توانید آن ها را سخت تحت تاثیر قرار دهید. اگرچه به طور سنتی رسم بر این است که آقایان برای خانم ها گل ارسال کنند اما بهتر است سنت ها را رها کنید و با یک دید دیگر به این موضوع نگاه کنید. با دادن یک گل به آقایان که متناسب با خصوصیات و شخصیت او انتخاب شده، می توان به او حس ارزشمند بودن و مهم بودن بدهد. این کار شما باعث ایجاد یک حس بهتر و در نتیجه یک رابطه عالی تر خواهد شد.

 آقایان نیز به اندازه خانم ها از دیدن گل ها لذت می برند. هرچند که آقایان به اندازه خانم ها گل دریافت نمی کنند اما دادن یک گل به یک مرد می تواند او را به صورت غیر منتظره ای شگفت زده کند. دادن یک گل که خصوصیات مردانه را در بر می گیرد، می تواند نشان دهنده اهمیت ویژه ای باشد که برای فرد مخاطب آقا در نظر می گیرید. با انتخاب گل مناسب و چیدمان صحیح، می توانید یک هدیه به خصوص و با ارزشی به مردی بدهید که حضورش در زندگی شما با ارزش است.

ویژگی  گل های مناسب برای مردان

انتخاب یک گل برای مردان بهترین هدیه برای هر مناسبتی خواهد بود. هنگامی که به دنبال یک گل منحصر فرد برای یک آقا هستید، گلی را انتخاب کنید که با شخصیت او مطابقت داشته باشد. آیا او یک برونگرا است که می تواند هر جمعی را به هیجان وا دارد؟ اگر جواب شما مثبت است می توانید با ترکیبی از گل های رنگارنگ و جذاب او را غافلگیر کنید. اگر او فردی آرام و درونگرا است بهتر است از یک دسته گل تزیین شده با مقداری برگ های سبز و ترکیبی از رنگ های سفید برای سورپرایز کردن او استفاده کنید تا آرامش را در او بیشتر کنید.

بهترین گل ها برای مردان آن هایی هستند که به او نشان می دهد که چقدر خوب و با ارزش است. اما به طور کلی می توان گفت مردان بیشتر گل های بزرگ و با ابهت را به گل های ظریف ترجیح می دهند. همچنین گل هایی با ماندگاری بالا که بتوانند مدت طولانی تری آن را روی میز کار خود داشته باشند، مردان را بیشتر به خود جذب خواهد کرد. مثلا گلدان هایی با گیاهان ریشه ای می تواند یک گزینه عالی باشد. مردان دوست دارند گل هایی هدیه بگیرند که رنگ های قوی و پر رنگ و تیره داشته باشد. از هدیه دادن گل های با رنگ روشن مانند رنگ های پاستلی مثل صورتی و بنفش کمرنگ به شدت پرهیز کنید. رنگ گل ها بهتر است شامل آبی، قرمز، سبز و یا سفید باشد. گل های خوشبو مانند مریم، نرگس، لیلیوم و... نیز می تواند انتخاب مناسبی برای دادن گل به مردان باشد.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید سلیقه و علاقه مخاطب شما است. هر چیزی می تواند به شما در انتخاب یک گل برای مردان کمک کند؛ از رنگ لباس تیم ورزشی و یا تیم فوتبال گرفته تا ماشینی اسپرت و رویایی که دوست دارد. شما با این کار به او نشان می دهید که چقدر او را خوب می شناسید.

اگر می خواهید برای دوست پسر خود و یا نامزدتان و یا برای ابراز عشق و علاقه، گل انتخاب کنید بهتر است دنبال گل ارزانی باشید که دارای تزیینی زیبا باشد. اگر به تازگی رابطه خود را شروع کرده اید و ابتدای کار هستید بهتر است از ترکیبات بزرگ چشم پوشی کنید زیرا که انتخاب گل هایی که باعث خودنمایی می شود ممکن است برای او ایجاد ناراحتی کند. یک یا چند شاخه گل ساده پیچیده شده و یا بسته شده با روبان و یا کنف می تواند برای یک عاشقانه ساده گزینه مناسب تری باشد.

گل برای مردان

چه مواقعی برای گل دادن به مردان مناسب است؟

اگر نگاهی به تقویم بیندازید روز های زیادی را خواهید یافت که می توان در آن یک گل برای مردان در نظر گرفت. در زیر لیستی از روز های خاص که می توان در آن یک گل زیبا به آقایان هدیه داد آورده شده است.

روز پدر

روز پدر یکی از بهترین فرصت هایی است که می توان در آن به یکی از تاثیر گذار ترین مردان زندگی خود گل تقدیم کنید. در این روز در اکثر گل فروشی ها می توانید شاهد انواعی از گل آرایی باشید که مناسب با گل روز پدر طراحی شده است. معمولا گل رز به عنوان گل رسمی برای این روز به حساب می آید. گل رز سفید، آبی و رز های تیره را می توانید در یک کاغذ متناسب بپیچید و یا در یک جعبه خاص و زیبا قرار دهید. البته با رعایت نکات گفته شده می توانید سلیقه پدرتان را برای خرید گل برای روز پدر دخیل دهید تا بهترین انتخاب را برای خوشحال کردن او داشته باشید.

جشن تولد

دادن یک گل با گل آرایی زیبا به همراه کیک و کادو می تواند یک سورپرایز کامل برای جشن تولدی مردانه باشد. اگر گل یا رنگ مورد علاقه گیرنده خود را می شناسید، می تواند به شما در برای برگزاری یک تولد مردانه کمک کند. اگر این موارد را نمی دانید می توانید گل ماه تولد او را به عنوان هدیه برای او بفرستید و یا اینکه گل تولدی انتخاب کنید که با سبک و خصوصیات اخلاقی او همخوانی دارد.

سالگرد ازدواج

درحالی که بسیاری از خانم ها انتظار دارند که همسرشان سالگرد ازدواج شان را به خاطر داشته باشد و با یک هدیه و گل در این روز سورپرایز شان کند، آقایان نیز از گرفتن حتی یک شاخه گل در این روز استقبال می کنند. یک دسته گل زیبا و ساده می تواند یک انتخاب عالی به عنوان گل برای مردان در روز سالگرد ازدواج شان باشد. اگر نمی دانید چه گلی برای او مناسب است، گل رز قرمز همیشه یک گزینه عالی برای مناسبت های عاشقانه است.

ولنتاین

یکی از مهم ترین رویداد های عاشقانه سال که بهترین فرصت برای هدیه دادن گل به مردان است، روز ولنتاین است. در این روز رسم است گل رز قرمز هدیه داده شود اما اگر مخاطب شما تمایلی به گل رز قرمز ندارد هر گلی به رنگ قرمز تیره (نماد عشق) و یا نارنجی(نماد شور و نشاط) می تواند جایگزین خوبی برای گل رز قرمز برای آقایان باشد.

ارتقای شغلی

اگر می خواهید حس قدرت و برتری را در آقایان تقویت کنید، می توانید برای تبریک ارتقای شغلی یا موفقیتی که کسب کرده یک گل برای او ارسال کنید. گل های زیادی هستند که نماد موفقیت و پیروزی هستند. اما بطور کلی گل های به رنگ بنفش می تواند انتخاب خوبی برای تبریک ارتقای شغلی و یا موفقیت های کوچک و بزرگ باشد. رنگ بنفش نماد رفاه، ثروت و اشرافیت است همچنین این رنگ نشان دهنده ارتقا و پیشرفت نیز هست؛ برای همین گل های بنفش می تواند به آقایان حس شادی حاصل از موفقیت را منتقل کند.

جشن فارغ التحصیلی

جشن فارغ التحصیلی نیز از جمله موفقیت هایی است که ارسال گل برای مردان در آن خالی از لطف نیست. گل های نارنجی که نماد شور و هیجان است با ترکیبی از گل های سبز رنگ که نشان دهنده خوش شانسی است، شاید انتخاب مناسبی به عنوان گل برای آقایان در جشن فارغ التحصیلی باشد.

نامزدی و عروسی

برای تبریک مراسم نامزدی، در نظر گرفتن یک سبد گل و یا باکس گل می تواند به عنوان یک گل شیک برای آقایان مناسب باشد. معمولا گل های رز سفید برای تبریک نامزدی و عروسی در نظر گرفته می شود. به علاوه گل های داودی که نشان دهنده خوش شانسی و عمر طولانی هستند نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین گل های پیونی یا صد تومانی نیز که نمادی از بهترین آرزوها است، می تواند در بر گیرنده پیام شما برای یک ازدواج شاد برای یک زوج باشد.

گل برای عیادت

یک دسته گل پر از گل هایی با رنگ روشن و شاد یک راه عالی برای ارسال پیام و آرزوی سلامتی برای کسی است که بیمار است. گل های زرد و یا نارنجی مانند گل نرگس، لاله و ژربرا می تواند باعث افزایش انرژی و حال خوب در بیماران به خصوص آقایان شود. .پس بهتر است گل هایی با رنگ های گرم را به عنوان گل عیادت برای آقایان در نظر بگیرید.

انواع مدل گل برای هدیه دادن به آقایان

باکس گل مناسب برای آقایان

شاید یکی از بهترین گزینه های برای گل دادن به مردان، باکس گل باشد. باکس های استوانه ای تیره و یا سفید که با گل هایی مناسب و خوش رنگ پر شده باشد می تواند یک انتخاب شایسته برای یک هیبت مردانه باشد. یکی از مهم ترین قابلیت هایی که باکس های گل دارد این است که علاوه بر گل ها می توانید یک هدیه کوچک را نیز درون آن تعبیه کنید تا کادوی شما در میان گل ها جلوه بیشتری داشته باشد.

باکس گل مناسب برای آقایان

دسته گل مناسب برای آقایان

خرید دسته گل یکی از مرسوم ترین و قدیمی ترین نوع هدیه دادن گل ها است. بهتر است در انتخاب گل و چیدمان دسته گل برای آقایان نهایت دقت را داشته باشید. از دسته گل های با چینش شلوغ استفاده نکنید. خطوط صاف و طراحی ساده با گل های بزرگ و پر رنگ می تواند توجه آقایان را به خود جلب کند. از انتخاب گل های ریز نقش و کوچک به شدت اجتناب کنید. اکسسوری هایی مانند مروارید، اکلیل، تور و کاغذ های رنگارنگ و روشن و هر چیزی که نشان از ظرافت زنانه دارد زیاد خوشایند مردان نیست و ممکن است به جای حس قدرت و شادی به او احساس شرم و خجالت بدهد. کنتراست و تضاد رنگی بالا و یا استفاده از تک رنگ برای ترکیب رنگی گل ها بهتر از استفاده از گل هایی با ترکیب رنگ زیاد است.

دسته گل برای مردان

گل رز جاودان یک هدیه ماندگار برای آقایان

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از گزینه هایی که برای گل دادن به آقایان کمتر به آن توجه شده است، گل رز جاودان است. خرید گل رز جاودان به جای هر هدیه و یا گل دیگری می تواند یکی از رضایت بخش ترین گزینه ها برای خرید گل برای مردان باشد. این گل ها از آنجایی مناسب هستند که هم ماندگاری بالا دارند و هم یک ظاهر و ابهت مردانه را می توانند تداعی کنند، به شرطی که رنگ و جعبه ای مناسب را برای آن انتخاب کرده باشید. یک رز قرمز تیره و یا به اصطلاح جگری، رز جاودان آبی ، زرد و یا بنفش تیره که در جعبه های مشکی رنگ و یا با پایه بلند قرار گرفته، می تواند لبخند رضایت را بر لبان مردان خصوصا آقایان جوان بنشاند.

گل رز جاودان برای آقایان

گل آپارتمانی یک انتخاب عالی برای مردان

از آنجایی که آقایان معمولا در محیط پر استرس کار می کنند، خرید گل آپارتمانی و هدیه دادن آن می تواند احساس آرامش را به آن ها باز گرداند. فراموش نکنید در انتخاب گل آپارتمانی برای آقایان حتما به سن آن ها توجه کنید. هرچند که گل های آپارتمانی می تواند گزینه مناسبی برای مردان مسن تر باشد اما انتخاب یک گل زیبا با روش نگهداری آسان برای مردان جوان تر که مشغله کاری بیشتری دارند و ممکن در مراقبت از آن کمی فراموش کار باشند، خالی از لطف نباشد. در زیر لیستی از گل های آپارتمانی مناسب برای آقایان آورده شده است.

  • گل ارکیده
  • گل سانسوریا
  • گلدان گل آنتوریوم
  • گل آگلونما
  • گل پتوس
  • برگ انجیری
  • گل کروتون
  • و...

گل آپارتمانی برای آقایان

 تراریوم یک هدیه خاص برای مردان

اگر نمی دانید تراریوم چیست باید بگوییم تراریوم ها به محفظه های شیشه ای گفته می شود که درون آن از گیاهان مخصوص درون خاک پر شده است. تراریوم های بسته همچون یک اکوسیستم عمل می کنند و با گرفتن نور و انجام چرخه آب بی نیاز از هر مراقبت خاص بیرونی هستند. با این تفاسیر می تواند گفت خرید تراریوم همان کادویی خواهد بود که آقایان را هیجان زده خواهد کرد زیرا بدون انجام هیچ مراقبت خاصی یک فضای سبز کوچک بر روی میز کار و یا خانه خود خواهند داشت که می تواند یک حس خوب را به آن ها منتقل کند. تراریوم ها با یک فضای بسیار زیبا به عنوان گل برای مردان می تواند یک گزینه هیجان انگیز و فوق العاده باشد.

تراریوم

معرفی بهترین گل ها برای مردان

دادن هر گلی به آقایان مناسب نیست. گل هایی با رنگ تابستانی و پاستلی مانند گل لیسیانتوس، رز صورتی، آنومان و... را بهتر است از لیست خرید گل برای مردان خط بزنید. در زیر لیستی از گل هایی که می تواند برای هدیه دادن به آقایان مناسب باشد آورده شده است؛ شما می تواند یکی از این گل ها و یا ترکیبی از دو یا سه تا را انتخاب کرده و یا یک چیدمان خاص و شکیل به آقایان تقدیم کنید.

 گل ارکیده: تقریبا می توان گفت گل ارکیده یکی از لوکس ترین و شیک ترین گل های شاخه بریده ای است که تاکنون شناخته شده است. برای همین ابهت و زیبایی این گل می تواند حس خاص بودن و یک حس غرور مردانه ای در مخاطب تان ایجاد کند. شما می توانید گلدان گل ارکیده را به عنوان گل برای آقایان نیز در نظر بگیرید.

گل ارکیده برای آقایان

گل لاله: گل لاله یکی دیگر از گزینه های عالی گل برای مردان است. گل های لاله نماد عشق کامل و عمیق هستند. مهم نیست حس بین شما از چه نوعی است، روابط عاشقانه همسران، عشق پدرانه، عشق برادرانه و...، گل لاله می تواند بیانگر و نشان دهنده هر کدام از این عشق ها باشد.

انتخاب گل برای آقایان

گل میخک: با اینکه میخک ها اندازه کوچک تری دارد اما یک دسته میخک قرمز و یا سفید که به سادگی پیچیده شده است می تواند بیانگر احساسات شما به یک مرد باشد. گل میخک نماد دوستی، تحسین، عشق، خوش شانسی و پاکی است. با این تفاسیر اگر قصد خرید گل برای مردان را دارید می توانید گل میخک را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

گل برای روز مرد

گل آفتابگردان: یک گل بزرگ با گلبرگ های زرد و مرکزی تیره رنگ، همان کنتراست و تضاد رنگی را ایجاد می کند که ممکن است سلیقه یک مرد باشد. گل آفتاب گردان جذابیت جسورانه و یک زیبایی سنتی را با خود دارد. این گل ها نشانگر ستایش، وفاداری و عشق بی قید و شرط هستند. در واقع گل های آفتابگردان با این نماد ها می تواند پیام صمیمانه ترین احساسات شما را به آقایان به زیبایی منتقل کند.

گل برای آقایان

گل رز: اگر نتوانستید گلی برای آقایان انتخاب کنید و یا از سلیقه مخاطب تان اطلاعی ندارید می توانید با خیال راحت به سراغ خرید گل رز برای آقایان بروید! این گل های می توانند یک حس جسورانه را در مردان ایجاد کنند. گل های رز  به رنگ قرمز ، زرد، آبی، سفید و رنگ های تیره دیگر می تواند انتخاب مناسبی به عنوان گل برای مردان باشد.

گل رز برای آقایان

گل ژربرا: گل های گرد، بزرگ و رنگارنگ ژربرا آنچه لازمه یک حس شاد و خوب است را در مردان ایجاد می کند. گل های ژربرا نماد جشن و شادی هستند و چیدمان یک دسته از گل های رنگی ژربرا درون یک گلدان شیشه ای می تواند گزینه ای کاملا معقول برای هدیه دادن گل به مردان باشد.  

گل برای هدیه دادن به مردان

گل آنتوریوم: این گل دارای واریته ها و انواع مختلفی است اما واریته های قلبی شکل و قاشقی آن ها معمولا به عنوان گل شاخه بریده پرورش داده می شود. ترکیب گل های بزرگ و قلبی شکل و خوشرنگ و همچنین براق آنتوریوم با دیگر گل ها چنان جذاب و زیبا خواهد بود که می تواند توجه و نظر آقایان را به خود جلب کند. اما توصیه ما به شما این است اگر گیرنده شما مشکلی برای مراقبت از گیاهان ریشه ای در خانه ندارد، خرید گل آپارتمانی آنتوریوم می تواند گزینه بهتری برای هدیه دادن گل به آقایان باشد.

گل داوودی: گل های داوودی نیز آنقدر تنوع رنگ و اندازه دارند که می توانید با یک ترکیب ساده از چند شاخه از آن به راحتی یک مرد را خوشحال کنید. گل های داوودی نماد شادی، خوش شانسی و دوستی هستند. این گل ها را تقریبا می توانید در هر رنگی پیدا کنید. پس اگر قصد دارید با انتخاب گلی برای مردان آن ها را خوشحال کنید، ترکیبی از رنگ های مختلف داوودی در یک باکس و یا دسته گل می تواند شما را به مقصودتان برساند.

 گل لیلیوم: از ویژگی هایی که برای انتخاب گل برای مردان معرفی کردیم، رنگ، اندازه و بوی گل ها بود. گل لیلیوم به تنهایی تمام این ویژگی ها را داراست. یک گل بزرگ با رنگ های سفید، زرد و صورتی با یک بوی بسیار دلنشین می تواند قلب هر مردی را به تسخیر خود در آورد. بهتر است گل لیلیوم را در ترکیب با دیگر گل ها به آقایان تقدیم کنید تا جذابیت و ابهت آن چند برابر دیده شود.

گل برای کادو به مردان

کلام آخر

آنچه در این مقاله آورده شد یک راهنمای جامع برای انتخاب و خرید گل مناسب برای آقایان بود. با اینکه انتخاب گل برای مردان به نظر سخت می رسد اما شما با در نظر گرفتن خلقیات و سلایق مردان و با رعایت چند نکته ساده که در این متن آورده شده است، می توانید یک گل زیبا برای آقایان انتخاب کنید. اگر با همه این راهنمایی ها باز هم در خرید گل برای مردان مشکل دارید، با سر زدن به وبسایت گل بازار بهترین ترکیبات و تزئینات گل را برای هر مناسبتی برای آقایان مشاهده کنید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found