چرا گل هدیه دهیم؟ | دلایل هدیه دادن گل

چرا گل هدیه دهیم؟ | دلایل هدیه دادن گل
۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰
چرا گل هدیه دهیم؟ | دلایل هدیه دادن گل

همه‌ی ما به محض آن‌که قوه‌ی عقل‌مان به کار می‌افتد، خود را در جمعی از چیزهای پیشینی می‌بینیم. به‌عنوان مثال، می‌بینیم که در کشوری خاص قرار داریم، با زبانی خاص صحبت می‌کنیم، جنسیت‌مان مرد یا زن است و به همین ترتیب. یکی از همین چیزهای پیشینی، هدیه دادن گل است. می‌بینیم که در بسیاری از مناسبت‌ها، بسیاری از اطرافیان‌مان گل هدیه می‌دهند. در این راستا، ممکن است با این پرسش مواجه شده باشید که چرا گل هدیه دهیم؟ چرا گل می‌تواند گزینه‌ی بهتری نسبت به بسیاری از موارد دیگر برای هدیه‌دادن باشد؟ ادامه‌ی این نوشتار به معرفی دلایل هدیه دادن گل می‌پردازد. با هم خواهیم دید که چرا گل هدیه می‌دهیم و چرا گل گزینه‌ای مناسب برای هدیه در مناسبت‌های مختلف است.

دلایل هدیه دادن گل

 

دلایل هدیه دادن گل

1- امکان لذت‌بردن از طریق دو حس به‌صورت همزمان

ما انسان‌ها گرایش زیادی به لذت داریم و خوشبختانه لذت انواع مختلفی دارد و از راه‌های مختلفی هم به دست می‌آید. دیدن و بوییدن دو روش برای لذت‌بردن هستند که البته هر دوی آن‌ها از طریق گل قابل‌دسترسی اند. در واقع اکثر چیزهای لذت‌بخش، فقط از طریق یک حس موجب احساس لذت می‌شوند، اما گل دو حس را از حواس پنجگانه دربرمی‌گیرد: بینایی و بویایی. البته برخی هم از لمس‌کردن گل لذت می‌برند و به نوعی می‌توان گفت که گل سه حس را دربرمی‌گیرد. وقتی چیزی می‌تواند از دو یا حتی سه طریق موجب لذت در انسان شود می‌توان آن را گزینه‌ای عالی برای هدیه‌دادن دانست.

2- امکان لذت‌بردن بی‌نهایت

نکته‌ی دیگری در مورد هدیه دادن گل وجود دارد و آن این‌که اکثر چیزهای لذت‌بخش، لذتی موقتی به همراه دارند. به‌عنوان مثال، یک خوراکی خوش‌طعم تا زمانی که گرسنگی به همراه باشد می‌تواند لذت‌بخش باشد. اگر گرسنگی از بین برود و بدن سیر شود، خوردن آن خوراکی دیگر نمی‌تواند لذتی به همراه داشته باشد، اما گل این‌چنین نیست. هراندازه که به گل نگاه کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید، هرچقدر که گل را بو کنید و از رایحه‌ی خوشِ آن لذت ببرید، از دیدن و بوییدن آن سیر نمی‌شوید و بنابراین مرزی برای لذت‌بردن‌تان از گل وجود ندارد. این نیز می‌تواند دلیلی دیگر برای هدیه دادن گل باشد.

3- دریافت حس سرزندگی

نکته‌ی دیگر آن‌که با نگاه‌کردن به گل می‌توان حس سرزندگی دریافت کرد. گل چنان زیباست و رنگ‌های آن چنان با ظرافت در کنار هم قرار می‌گیرند که دیدن آن می‌تواند حسی خوب و سرزنده به انسان منتقل کند. اگر در محل کار، خانه یا هر مکان دیگر گل‌هایی رنگارنگ و زیبا در برابر نگاه‌تان قرار دهید، می‌توانید در طی روز با نگاه‌کردن چندباره به گل‌ها حس زندگی و انرژی را در خود افزایش دهید و روز را با خستگی و افسردگیِ کمتری به پایان ببرید.

4- انتقال ناب احساسات

گل لطافت و ظرافت زیادی دارد و همواره نمادی از پاکی محسوب می‌شده است. وقتی گل هدیه می‌دهیم به‌نوعی می‌توانیم احساسات مختلف‌مان را به‌شکلی ناب و به‌دور از هرگونه آلودگی دنیوی منتقل کنیم. اگر قرار است عشق‌مان را به معشوق‌مان منتقل کنیم، هیچ هدیه‌ای نمی‌تواند ناب‌تر و پاکیزه‌تر از گل برای این کار باشد. اگر قرار است حس احترام و قدردانی را به دیگری منتقل کنیم، باز هم هیچ هدیه‌ای نمی‌تواند برای این کار خالص‌تر از گل باشد.

5- وجود معنا و نماد برای گل‌ها

گل‌ها ازآن‌جا‌که هر یک نماد صفاتی مثبت هستند نیز می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای هدیه دادن باشند. به‌عنوان مثال، اگر به‌دنبال خرید گل برای اولین قرار عاشقانه باشید می‌توانید روی گل رز حسابی ویژه باز کنید. رز از قرن‌های گذشته نمادی از عشق و محبت بوده و همواره عاشق به معشوق این نوع گل را هدیه داده است. به همین ترتیب، گل‌های دیگر نیز هر یک معنایی خاص دارند و می‌توانند در مناسبت‌های مختلف به کار گرفته شوند. معنی رایج‌ترین گل‌ها به قرار زیر است:

    • گل رز: رز در رنگ‌های مختلف موجود است و هر رنگ آن عمدتاً معنا و نمادی متفاوت دارد. به‌عنوان مثال، رز قرمز نمادی از عشق و محبت است، یا رز سفید نمادی از فروتنی و معصومیت، یا رز صورتی نمادی از تحسین و قدردانی و رز زرد نمادی از سرزندگی و شادی. بنابراین در مناسبت‌های مختلف به فراخور آن مناسبت می‌توانید از انواع رنگ‌های گل رز بهره ببرید. در ضمن برای خرید انواع گل رز در باکس‌ها و جعبه‌های مختلف می‌توانید روی فروشگاه اینترنتی گل بازار حساب کنید.

 

سفارش گل رز

 

 

      • گل نرگس: گل نرگس نمادی از صمیمیت است، ولی عمدتاً برای تولد نوزاد هدیه داده می‌شود. اگر به دنبال هدیه دادن گل جهت تولد نوزاد یا کلاً شکوفایی در هر زمینه‌ای هستید، می‌توانید روی خرید گل نرگس حساب کنید.

سفارش گل نرگس

 

 

    • گل ارکیده: گل ارکیده نیز سمبلی از زیبایی و عشق است و می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای معشوق باشد.

 

 

ارکیده

 

      • گل لاله: گل لاله و خصوصاً لاله قرمز نمادی از عشق خالص و ناب است.

 

 

سفارش گل لاله

 

 

      • گل آفتابگردان: گل آفتابگردان نمادی از انرژی و سرزندگی است. این گل را می‌توانید به کسانی که خواهان انتقال حس زندگی به آن‌ها هستید هدیه دهید.

 

 

سفارش گل آفتابگردان

 

 

        • گل داوودی: این گل هم نمادی از طول عمر است و هم نمادی از شادی و شعف. در مناسبت‌های شاد می‌توانید روی گل داوودی حساب کنید. این گل همچنین برای روز پدر و روز مادر نیز می‌تواند مناسب باشد.

 

 

سفارش گل داوودی

 

 

    • گل میخک: میخک نمادی از دوستی و عشق است. این گل نیز انتخابی عالی برای هدیه است.

 

 

سفارش گل میخک

 

 

خرید آنلاین گل و باکس گل

اگر قصد هدیه دادن گل را دارید، می‌توانید برای خرید انواع گل، باکس گل، جعبه‌گل و دسته‌گل جهت مناسبت‌های مختلف روی فروشگاه اینترنتی گل بازار حساب کنید. هم امکان سفارش آنلاین گل از خارج از کشور وجود دارد و هم داخل کشور. اغلب محصولات گل بازار در همان روز سفارش قابل‌ ارسال به تهران و کرج هستند. در ضمن امکان ارسال گل به خارج از کشور از جمله ترکیه، آمریکا، فرانسه، نروژ و آلمان نیز فراهم است.

 

 

 

 

 

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found