صفر تا صد روش نگهداری گل آنتوریوم در آپارتمان به همراه معرفی کامل آن

نگهداری گل آنتوریوم
۱۹ اوت ۲۰۲۳
صفر تا صد روش نگهداری گل آنتوریوم در آپارتمان به همراه معرفی کامل آن

گل آنتوریوم یکی از محبوب ‌ترین گیاهان آپارتمانی است که جلوه ای لوکس به محیط زندگی شما می دهد و در زمینه گل آرایی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. این گل بیش از ۲۰۰ گونه مختلف دارد که تنوع رنگی و شکل گل های آن بسیار زیاد است. برای مثال می‌توان به رنگ‌ های زرشکی، سفید، قرمز، صورتی، مشکی، بنفش و گلبهی اشاره کرد. آنتوریوم به دلیل گل‌های رنگارنگ و برگ های زینتی که دارد، در بین مردم جهان محبوب است. این گل جزء معدود گیاهانی است که برگ های آن همانند گل هایش زیباست.

همه چیز درباره گل آنتوریوم

گل آنتوریوم (اسم علمی گل آنتوریوم: Anthurium Scherzerianum، اسم انگلیسی گل آنتوریوم: Tailflower)  از خانواده گلشیپوریان، بومی آمریکاست که نام های دیگر آن گل فلامینگو، گل رنگی و گل جادویی است. برگ های این گل از نظر شکل کمی متفاوت بوده، در واقع قلبی و به رنگ سبز براق هستند که زیبایی خاصی به گیاه داده اند. گل های این گیاه براق و چرمی است، طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند. عمر گل آنتوریوم در شرایط ایده آل نزدیک به دو ماه است.  ارتفاع این گل زیبا به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر هم می رسد. در ادامه مقاله شما را با این گل زیبا بیشتر آشنا می کنیم.

گل آرایی با آنتوریوم

آنتوریوم یکی از پر کاربرد ترین و زیباترین گل هایی است که به عنوان گل آرایی در سبدها، باکس ها و دسته های گل مورد استفاده قرار می گیرد. واریته و تنوع زیاد، زیبایی منحصر به فرد و یافت شدن آن در تمام طول سال، آن را به یک گل بسیار مهم در صنعت گل آرایی تبدیل کرده است؛ به صورتی که این گل به صورت انبوه در مزارع کشت می شود. مدل آنتوریوم قلبی و قاشقی این گیاه در رنگ های مختلف از پرکاربرد ترین گونه های آنتوریوم هلندی در گل آرایی است.

 

مطالب پیشنهادی: روش نگهداری گل سنبل در عید و پیاز سنبل آن

نگهداری گل آنتوریوم

گل آنتوریم تصفیه کننده هوا است

یکی از بهترین گیاهانی که می‌تواند هوای درون خانه را تصفیه کند گیاه آنتوریوم است. در واقع آنتوریوم، یکی از گیاهان منتخب ناسا در زمینه تصفیه کنندگی هوا است. برگ‌های بزرگ و سبزرنگ آنتوریوم، هوا را از آلودگی پاک کرده، بنابراین برای محل زندگی و البته محل کار بسیار مناسب است.

آیا گل آنتوریوم سمی است؟

گل آنتوریوم به علت داشتن کریستال کلسیم اگزالات سمی است. اگر پوست دست شما با شیره این گیاه تماس پیدا کند دچار خارش، التهاب و سوختگی می شوید. عوارض ناشی از خوردن این گیاه در حیوانات و انسان‌ها مشابه است و تاول زدن پوست و گرفتگی صدا از عوارض این گیاه است. پس از تماس با این گیاه سمی خودداری کنید.

گل آنتوریوم نماد چیست؟

 نماد گل آنتوریوم مهمان نوازی، خونگرمی، خوش شانسی و فراوانی است. البته به معنی شادی و خوشحالی هم است. گل های آنتوریوم در رنگ های مختلفی وجود دارند که هر رنگ معنای خاص خود را دارد.

  • گل آنتوریوم صورتی: رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و دلسوزی است. پس اگر به دنبال گل مناسب برای روز مادر هستید،گل آنتوریوم صورتی بهترین گزینه است. همچنین هنگامی که برای اولین بار به خانه کسی می روید، آنتوریوم صورتی انتخاب خوبی است.
  • گل آنتوریوم سفید: گل آنتوریوم سفید نشان دهنده ی پاکی و معصومیت است. این یک هدیه عالی برای دادن به کسی است که دوستش دارید. همچنین می توانید این رنگ را برای دسته گل عروس انتخاب کنید و در تزیینات عروس از آن استفاده کنید.
  • گل آنتوریوم سبز: آنتوریوم سبز نماد قدرت، رشد، امید و شادابی است. آنتوروم سبز را می توان به هر کسی هدیه داد.
  • گل آنتوریوم قرمز: این رنگ نشان دهنده ی عشق و علاقه است و برای هدیه به عشق زندگی تان مناسب ترین انتخاب می باشد. همچنین برای روز ولنتاین و سالگردهای روابط عالی هستند.
  • گل آنتوریوم مشکی: آنتوریوم های سیاه که به آنتوریوم های ملکه سیاه نیز معروف هستند به خاطر گل های منحصر به فرد و تیره رنگ خود شناخته می شوند. رمز و راز و پنهان کاری، ظرافت و پیچیدگی، استقلال و قدرت، ابراز همدردی و همچنین منحصر به فرد بودن از نماد های آنتوریوم سیاه است.
  • گل آنتوریوم بنفش: رنگ بنفش نماد سلطنت، معنویت و اشتیاق است. آنتوریوم های بنفش برای کسانی که دوست دارند چیزی غیرعادی داشته باشند و برای دیگران خیلی در دسترس نباشد، عالی هستند.

 

بیشتر بدانید: روش نگهداری نخل مرداب در آپارتمان با روش های تکثیر آن

نماد گل های آنتوریوم

طول عمر و زمان گلدهی گل آنتوریوم

گل آنتوریوم، گلی با طول عمر بالا است که فصل مشخصی برای گلدهی ندارد. در فصول رشد یعنی بهار و تابستان، گیاه آنتوریوم بیشترین تعداد گل را تولید می‌کند. اما در فصل زمستان نیز با رعایت درست نکات نگهداری گل آنتوریوم ، قادر به گلدهی است، اگرچه به مقدار کمتری نسبت به فصول رشد گل می دهد.

گل آنتوریوم می‌تواند بیش از سه ماه دوام داشته باشد و در صورت فراهم بودن نور کافی و مراقبت صحیح، در تمام طول سال می‌تواند شکوفه‌های جدیدی داشته باشد.

به طور خلاصه، گل آنتوریوم از نظر گلدهی، یک گل پایدار و طولانی مدت است و با توجه به محیط و شرایط مناسب، می‌تواند در طول سال گل دهد.

شرایط نگهداری گل آنتوریوم در خانه

گل آنتوریوم یکی از زیباترین و مقاوم ترین گل های آپارتمانی که نگهداری و مراقبت از آن آسان است. نگهداری گل آنتوریوم آپارتمانی سخت نیست، با آشنایی با شیوه صحیح مراقبت از آن به راحتی می توانید آن را در منزل پرورش دهید.

نگهداری گل آنتوریوم چگونه است؟ در ادامه مقاله شما را با روش نگهداری گل آنتوریوم آشنا می کنیم تا گیاهی سالم و زیبا داشته باشید.

آبیاری گل آنتوریوم

آب، مهم‌ترین تغذیه و یکی از نکات مهم در نگهداری گل آنتوریوم است. آبدهی گل آنتوریوم به این صورت است که این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و بهتر است خاک آن مرطوب باشد، مواظب باشید که خاک آن خشک نشود. بهتر است بین هر بار آبیاری، سطح خاک کمی خشک شود. در فصل گرم هفته ای دوبار و در فصل سرد هفته ای یکبار آن را آبیاری کنید و در تابستان و بهار گیاه را هر روز غبار پاشی کنید.

نور مناسب برای گل آنتوریوم

این گیاه به نور علاقه دارد. آنتوریوم در نور کافی و غیر مستقیم خورشید بهترین رشد را خواهد داشت اما تابش نور مستقیم به این گیاه ممکن است به آن آسیب برساند. تابش مستقیم نور خورشید باعث سوختن برگ ها، توقف و کوتاه شدن زمان گلدهی می شود. روش نگهداری گل انتوریوم در آپارتمان به این صورت است که باید گلدان را پشت پنجره نگهداری کرد تا نور غیر مستقیم دریافت کند.

رطوبت و دما ی گل آنتوریوم

این گل عاشق رطوبت است و نیاز به محیطی مرطوب دارد. دمای بین 18 الی 30 درجه سانتی گراد برای آن مناسب است و می‌تواند دمای کمتر از 18 درجه را نیز تحمل کند، اما در دمای 4 درجه و کمتر از آن از بین خواهد رفت. اگر محیط زندگی شما معتدل و مرطوب است، می‌توانید بدون نگرانی گل آنتوریوم را نگهداری کنید. در مناطق خشک یا در طول ماه‌های خشک زمستان برای افزایش رطوبت، گیاه را به صورت روزانه مرطوب کنید. از یک دستگاه مرطوب کننده هوا نیز می توانید استفاده کنید.

 

برای مطالعه: نگهداری گل عروس از به همراه تکثیر آن در منزل

نحوه نگهداری گل آنتوریوم

خاک مناسب برای گل آنتوریوم

یکی از نکات نگهداری گل آنتوریوم خاکی مناسب است. این گل برای بقا و طول عمر، به خاکی مرغوب و پر از مواد معدنی نیاز دارد. بهترین خاک برای گل آنتوریوم، خاکی سبک، زهکشی شده و حاوی مواد آلی است. ترکیب خاک برگ، خاک چوب و ذغال بسیار مناسب برای نگهداری این گیاه در گلدان است.

تعویض گلدان گل آنتوریوم

بهترین زمان برای تعویض گلدان زمانی است که ریشه ها به اندازه کافی رشد کردند و از خاک بیرون آمده باشند. معمولا هر دو سال یکبار آنتوریوم را به گلدانی بزرگتر منتقل کنید. در چنین شرایطی باید گلدان بزرگتری انتخاب کنید و اندازه آن باید تنها چند سانتی متر بزرگ تر باشد. حدود یک سوم از گلدان جدید را با خاکی تازه پر کنید، سپس گیاه را در آن قرار دهید و باقی خاک را اضافه کنید تا ریشه را بپوشاند. تعویض به موقع گلدان یکی از نکات نگهداری گل آنتوریوم است.

گل آنتوریوم

نحوه هرس گل آنتوریوم

هرس کردن به موقع یکی از نکات نگهداری گل آنتوریوم  است. برای رشد بهتر این گیاه، لازم است آن را هرس کنید. زیرا هرس گل آنتوریوم باعث می شود مواد مغذی بیشتر و بهتر به گل ها و برگ های جوان برسد و رشد گیاه بیشتر شود. برای هرس کردن گیاه آنتوریوم باید یک چاقو یا قیچی باغبانی تیز داشته باشید. هرس کردن آنتوریوم چند مرحله دارد که در زیر به آن اشاره کردیم.

  • ابتدا برگ‌های زرد یا قهوه‌ای و برگ هایی که خشک شدند را از گیاه جدا کنید. اگر این برگ‌ها به راحتی جدا نمی شوند می‌توانید از قیچی باغبانی یا چاقو استفاده کنید.
  • بعد از آن یک نگاه کلی به گیاه بیندازید و تمام برگ‌هایی که شکل گیاه را به هم میریزند را هرس کنید.
  • برگ‌هایی که بیش از حد بلند هستند یا درست رشد نکردند را جدا کنید.
  • مراقب باشید که بیش از حد برگ‌ها را هرس نکنید و حداقل چهاریا پنج برگ بر روی آنتوریوم باقی بگذارید.
  • در نهایت برگ ها و ساقه ی آنتوریوم را با اسپری آب مرطوب کنید.

کوددهی گل آنتوریوم

کود دادن به این گیاه زیبا یکی از نکات نگهداری گل آنتوریوم است. از کود مایع در فصول رشد یعنی تابستان و بهار(بهترین زمان کوددهی)استفاده کنید. کود مناسبی که باعث رشد آنتوریوم و خصوصا گلدهی آنتوریوم می شود، کود فسفر بالا است. اما باید بدانید که فسفر بیش از حد باعث عدم تعادل در جذب مواد مغذی شود و سلامت گیاه را مختل کند. آنتوریوم ها به نمک ها و مواد معدنی اضافه حساس هستند برای همین سطوح بالای فسفر می تواند به تجمع نمک در خاک منجرو شده و در نتیجه به ریشه آسیب برساند.

آنتوریوم ها کودهای متعادل را دوست دارند که اعداد و نسبت مواد معدنی آن ها یکسان یا بسیار مشابه هستند، مانند 10-10-10 یا 14-14-14. این نوع کود تعادل خوبی از مواد مغذی مورد نیاز گیاه برای رشد و گلدهی سالم را فراهم می کند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که کود را در زمان آبیاری به گیاه بدهید و در زمان رشد آن، دو هفته ای یکبار کوددهی را انجام دهید.

 

بیشتر مطالعه کنید: روش نگهداری نخل سیکاس در گلدان و باغچه

نگهداری گل آنتوریوم در منزل

تقویت کننده گل آنتوریوم

یکی از نکات نگهداری گل آنتوریوم استفاده از تقویت کننده است.  بیشتر تقویت کننده ها حاوی مواد مغذی و معدنی مورد نیاز گیاهان برای رشد هستند. نیتروژن، پتاسیم، فسفر و کلسیم برای رشد گل آنتوریوم لازم است. بسیاری از کود ها شامل تقویت کننده هستند مانند کود مایع، کود npk و کود بلوم بوستر.

 یکی دیگر از تقویت کننده ها، قرص ال دی است. استفاده از قرص ال دی می‌تواند به رشد و گلدهی بهتر گل آنتوریوم کمک کند. محتویات این قرص مانند کود گیاهان آپارتمانی است شما می توانید این قرص را به صورت محلول در آب و یا با قرار دادن آن مستقیما در خاک و نزدیک ریشه، به گیاه خود تزریق کنید. دادن ماهی یک یا دوبار قرص ال دی به گیاه آنتوریوم، در رشد بهتر و سریع تر آن تاثیر گذار خواهد بود. اما توصیه می شود که برای رشد و از کود های مناسبی که در بالا به آن اشاره شد، استفاده کنید.

- زمان استفاده از تقویت کننده: در صورت مشاهده نشانه هایی مانند پژمرده شدن برگ ها، از بین رفتن سریع گل ها و هر تغییر ناگهانی در گیاه، بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.

- نحوه استفاده از تقویت کننده: استفاد از تقویت کننده به این صورت است که محلول یا پودر تقویت کننده را حداقل با چهار برابر آب رقیق کنید. باید قبل از روز کوددهی، گل آنتوریوم را به طور کامل آبیاری کنید. سپس در روز بعد محلول تقویت کننده رقیق شده را به آرامی در اطراف پایه گیاه بریزید و این کار را تا زمانی که آب اضافی آن از سوراخ های زهکشی پایین گلدان خارج شود، ادامه دهید.

تمیز کردن برگ های آنتوریوم

براق نبودن برگ های گل آنتوریوم ممکن است بخاطر هوای خشک باشد، در اینصورت بهتر است با استفاده از دستمال مرطوب و آب ولرم برگ های آن را غبار پاشی و تمیز کنید. تمیز کردن برگ ها، برای گیاه بسیار مفید است. گیاهان از طریق برگ ها تنفس می‌کنند و در صورت غبار گرفتن آن ها، راه های تنفس بسته شده و اکسیژن مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند. تمیز کردن برگ های این گیاه یکی دیگر از نکات نگهداری گل آنتوریوم است.

نگهداری گل آنتوریوم در زمستان چگونه است؟

گل آنتوریوم به طور کلی نسبت به سرما ، حساس است. پس در فصل زمستان مراقب دمای محیط نگهداری آن باشید و اجازه ندهید دما کمتر از 10 درجه سانتی گراد شود. در این فصل به آب کمتری نیاز دارد پس بهتر است هفته ای یکبار آن را آبیاری کنید. مراقب باشید تا خاک آن زیاد خشک یا پرآب نباشد و رطوبت آن متوسط باشد. نور غیر مستقیم خورشید برای آن مناسب است پس می توانید آن را در کنار پنجره جنوبی قرار دهید. در فصل زمستان کوددهی را کمتر کنید و اجازه دهید گیاه شما استراحت کند.

نگهداری گل آنتوریوم قرمز

نگهداری گل آنتوریوم در آب

گل آنتوریوم از گیاهانی که در آب رشد می کنند نیست. یعنی این گیاه در حالت طبیعی تمایلی به ماندن در آب ندارد. اما می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه مقاله آمده است این گل را در آب نگه دارید.

  • برای نگهداری آنتوریوم در آب، آماده کردن لوازم جانبی مهم است. لوازم جانبی شامل : ظروف مناسب مثل کوزه یا گلدان شیشه ای، آب بدون املاح، سنگریزه و اکسیژن ساز است.
  • مرحله بعدی نگهداری گل آنتوریوم در آب، بیرون آوردن گیاه از گلدان قدیمی آن است.
  • بعد از آنکه گیاه را از گلدان خارج کردید، ریشه آن را با آب بشورید تا خاک ها از ریشه جدا شوند.
  • پس از تمیز شدن ریشه، نوبت آن رسیده است که حداقل نیمی از ریشه های گیاه را هرس کنید. این مرحله بسیار مهم است.
  • بعد از آن، شیشه خود را آماده کنید. ابتدا یک یا دو لایه سنگ ریزه را برای حمایت از ریشه ها کف گلدان بگذارید و سپس مقدار کمی آب، به اندازه چند سانت بالاتر از سنگ ریزه ها داخل شیشه بریزید. نباید ظرف را پر از آب کنید.
  • هنگامی که شیشه خود را برای نگهداری آنتوریوم در آب آماده کردید، کمی کود مایع مخصوص گیاهان آبی به آن اضافه کنید. سپس گیاه را با احتیاط داخل شیشه یا گلدان مورد نظر قرار دهید.
  • سپس رطوبت گیاه را بالا نگه دارید تا چند ریشه جدید در آب ظاهر شود. می توانید برای این کار از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید یا در صورت نداشتن این دستگاه، روی گیاه را با روکش پلی اتیلن بپوشانید و مقداری آب اسپری کنید تا حس گلخانه را به آن القا کند.
  • این گیاه علاوه بر رطوبت بالا، به 10 ساعت در روز نور غیر مستقیم نیاز دارد. همچنین، هفته ای یک بار آب گلدان را تعویض کنید تا احتمال رشد کپک ها و سایر قارچ های آبی از بین برود.

نگهداری گل آنتوریوم در آب

نحوه احیای گل آنتوریوم

آنتوریوم یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی است که محبوبیت فراوانی دارد اما ممکن است دچار یک سری مشکلات شود. در ادامه مقاله شما را با مشکلات این گیاه و نحوه احیا و درمان آن اشنا می کنیم.

  • زرد شدن برگ های آنتوریوم: زرد شدن برگ ها نتیجه سرما و رطوبت بیش از اندازه در این گیاه است. از این رو برای رفع این مشکل بهتر است که گیاه را به مکانی گرمتر منتقل کنید. همچنین میزان آبیاری گیاه را نیز کاهش دهید.
  • سوختگی برگ های و قهوه ای شدن آن ها: قرار گرفتن گل آنتوریوم در تابش مستقیم نور آفتاب دچار سوختگی و غبار پاشی در تابش نور خورشید باعث بوجود آمدن لک های قهوه ای بر روی برگ های آن می شود. برای درمان این مشکل گیاه را در سایه قرار دهید و سپس غبار پاشی کنید.
  • سرمازدگی: ممکن است گیاه شما دچار سرمازدگی شود. در اولین نگاه تصور شما این است که گیاه خود را از دست داده اید. اما اگر ساقه و شاخه های اصلی گیاه سبز و انعطاف پذیر باشند، گیاه قابلیت احیای دوباره را خواهد داشت. تنها باید گیاه را به محیطی گرم منتقل کنید.
  • سوراخ شدن برگ های این گیاه: سوراخ شدن برگ ها نشان دهنده ی بیماری های باکتریایی است. از این رو با استفاده از قارچکش های حاوی مس می توانید گیاه خود را درمان کنید.

نگهداری از گل آنتوریوم

نحوه نگهداری انواع گل آنتوریوم

گونه های مختلفی از گل های آنتوریوم وجود دارند. اگر قصد کاشت این نوع گل زیبا را دارید، بهتر است بدانید که می توانید از انواع آنتوریوم را در خانه نگهداری کنید. در ادامه مقاله شما را با انواع گل آنتوریوم و شرایط نگهداری آن آشنا می کنیم.

شرایط نگهداری گل آنتوریوم قرمز

گل آنتوریوم قرمز یکی از معمول ترین نوع گل های آنتوریوم است. این رنگ به اندازه ای زیباست که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. اگر به فکر خرید این گل آنتوریوم قرمز هستید، باید از شرایط نگهداری آن آگاه باشید. در ادامه به نکات نگهداری آن شاره کرده ایم.

  • دمای مناسب برای آنتوریوم قرمز دمای 21 درجه سانتی گراد است. این دما در زمستان به 16 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
  • این گیاه نیاز به رطوبت زیادی ندارد. شما می توانید با غبار پاشی روزانه در بهار و تابستان رطوبت آن را تامین کنید.
  • بهترین نور برای آنتوریوم قرمز نور غیرمستقیم کنار پنجره است. با قرار دادن این گل در مقابل تابش مستقیم آفتاب شاهد از بین رفتن گیاه خود خواهید بود.
  • ترکیبی از خاک ارکیده و خاک بنفشه آفریقایی گزینه خوبی برای آنتوریوم قرمز به حساب می ‌آید.
  • آبیاری این گیاه باید به گونه ‌ای باشد که خاک آن بین دو آبددهی کاملا خشک شود. آبیاری آن را در زمستان به هفته ‌ای یک بار کاهش دهید.

شرایط نگهداری گل آنتوریوم صورتی

آنتوریوم صورتی گیاهی متفاوت از گل های آنتوریوم است. گل های آن صورتی رنگ هستند و برای استفاده در محیط زندگی بسیار زیبا و مناسب است. اگر قصد نگهداری گل آنتوریوم صورتی زیبا و خاص را دارید، باید با نحوه مراقبت از این گل آشنا شوید.

  • این گیاه را در محیطی با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. قبل از گلدهی آن در فصل بهار، باید به مدت ۶ هفته به این گیاه سرما بدهید یعنی دما را به اندازه ۱۶ درجه سانتی گراد کاهش دهید.
  • رطوبت نسبی محیط برای آن خوب است. می توانید در فصل تابستان آن را غبار پاشی کنید.
  • بهترین مکان برای نگهداری از آنتوریوم کنار پنجره ای با نور غیر مستقیم است.
  • ترکیبی از خاک ارکیده و خاک بنفشه آفریقایی نیزگزینه خوبی برای این آنتوریوم به حساب می ‌آید. این خاک باعث می ‌شود که ریشه گیاه به خوبی رشد کنند.
  • آبیاری این گیاه باید به گونه ‌ای باشد که خاک آن بین دو آبددهی کاملا خشک شود. آبیاری آنتوریوم را در زمستان به هفته ‌ای یک بار کاهش دهید.

 

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری از گل بنجامین در گلدان در خانه

نگهداری انواع گل آنتوریوم

شرایط نگهداری گل آنتوریوم سفید

آنتوریوم سفید جزء گیاهان کلاسیک و کمیاب است و همانطور که از نام آن پیداست گل هایی سفید رنگ دارد. برگ های پهن این گل باعث شده که در دکوراسیون های داخلی منازل و دفاتر مورد استفاده قرار بگیرد.  این گل زیبا یکی از حساس ترین گل های آنتوریوم است. شرایط نگهداری آن را در زیر توضیح داده ایم.

  • این گل در محیط هایی که سرمای بسیار زیاد یا گرمایی سوزان دارد، نمی تواند رشد کند و آسیب پذیر است. دمای 15 تا 28 درجه سانتی گراد برای آن مناسب است.
  • به نور روشن غیر مستقیم نیاز دارد. تابش مستقیم نور آفتاب به این گل باعث سوختن و خشک شدن برگ های آن می شود.
  • برای آبیاری آن اجازه دهید تا خاک آن کمی خشک شود. اما در فصل زمستان باید خاک آن کاملا خشک شود و سپس آبیاری کنید.
  • رطوبت نسبی محیط برای آن خوب است.
  • از ترکیب خاک کوکوپیت و پرلیت می توانید برای نگهداری این رنگ آنتوریوم استفاده کنید.

نگهداری گل آنتوریوم مینیاتوری

گل آنتوریوم مینیاتوری یکی از انواع گل های آنتوریوم است که در مقایسه با گونه‌های دیگر آنتوریوم، اندازه کوچکتری دارد. در ادامه شما را با شرایط نگهداری آن آشنا می کنیم.

  • دمای 15 تا 30 درجه سانتی گراد برای این گل مناسب است.
  • به نور روشن غیر مستقیم نیاز دارد. تابش مستقیم نور آفتاب به این گل باعث سوختن و خشک شدن برگ های آن می شود.
  • برای آبیاری آن در فصل بهار و تابستان اجازه دهید تا خاک آن فقط کمی خشک شود. در فصل زمستان باید خاک آن کاملا خشک شود و سپس آبیاری کنید.
  • رطوبت نسبی محیط برای آن مناسب است.
  • از ترکیب خاک کوکوپیت و پرلیت و خاک ارکیده و خاک بنفشه آفریقایی می توانید استفاده کنید.

نگهداری آنتوریوم مینیاتوری

کلام آخر

گل آنتوریوم، گونه‌ای از گیاهان آپارتمانی و زینتی است که افراد زیادی را جذب خود کرده است. این گیاه به قدری ظاهر زیبا و فریبنده‌ای دارد که از آن در دسته گل‌های عروسی استفاده می‌کنند. همچنین حضور این گیاه در محل زندگی حس شادی و سرزندگی را به شما می دهد. اما شرایط نگهداری گل آنتوریوم کمی به دانش نیاز دارد که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. اگر قصد دارید یک گل آنتوریوم زیبا در خانه خود داشته باشید، با سر زدن به صفحه فروش گیاهان آپارتمانی فروشگاه گل بازار، می توانید به راحتی آن را درب منزل خود و یا عزیزان تان تحول بگیرید. به علاوه می توانید گل آنتوریوم را با انواعی از تزیینات به عنوان گل شاخه بریده در این صفحه از وبسایت ما خریداری کنید.

 

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found