اسامی 17 گونه از انواع برگ انجیری با عکس

اسامی 17 گونه از انواع برگ انجیری با عکس
۶ ژانویهٔ ۲۰۲۴
اسامی 17 گونه از انواع برگ انجیری با عکس

اگر شما هم از علاقمندان به خرید گل ها و گیاهان هستید، قطعا نام گل برگ انجیری را شنیده اید. گیاه سبزی با برگ های پهن و بزرگ که دارای بریدگی ها و شیارهایی است که عامل جذابیت این گیاه محسوب می شود. این گیاه با نگهداری آسان و زیبایی ظاهری که دارد یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانی به حساب می آید. هرچند که نوع deliciosa آن بسیار مرسوم و معروف است و همه برگ انجیری را با این نوع می شناسند. اما انواع برگ انجیری دیگر نیز وجود دارد که به عنوان یک گلدان آپارتمانی بسیار شیک و جذاب خواهد بود. در انگلیسی برگ انجیری را با نام مونسترا (Monstera) یا هیولا می شناسند این دلیل نامگذاری به خاطر شکل برگ های بزرگ و پهن آن است که آن را شبیه به یک هیولا نشان می دهد. از آنجایی که نحوه نگهداری گل برگ انجیری آسان و راحت است شما می توانید به راحتی یکی از آن را در گوشه دکوراسیون منزل خود داشته باشید. با این مقاله گل بازار همراه باشید تا شما را با انواع گل برگ انجیری آشنا کنیم.


فهرست مطالب:

عکس انواع برگ انجیری فر
انواع برگ انجیری مینیاتوری و رونده
انواع برگ انجیری ابلق یا دو رنگ
اسم انواع برگ انجیری دیگر با تصویر

عکس انواع برگ انجیری فر

تقریبا می توان گفت که برگ انجیری با برگ های فر فقط یک گونه دارد که عموما با نام برگ انجیری پنجه کلاغی نیز شناخته می شود. در زیر می توانید با این گیاه بیشتر آشنا شوید.

برگ انجیری پنجه کلاغی یا برگ شکافته (Split Leaf Philodendron)

این نوع مونسترا نیز به دلیل ظاهر عجیب غریب و شبیه به یک هیولا به جزء دسته برگ انجیری ها به حساب می آید. برگ های بزرگ و قلبی شکل با شکاف های عمیق و لبه های تقریبا چین خورده و سوراخ هایی به نام فنستراسیون بر روی برگ ها، همگی ظاهر جالب این گیاه را تشکیل می دهند.

این گل که یکی از انواع برگ انجیری است، تا ارتفاع 3 تا 6 متر می تواند رشد داشته باشد. ساقه های محکم و بلند این گیاه می تواند خود را به هر تکیه گاهی بچسباند و از آن بالا رود.

برگ انجیری

انواع برگ انجیری مینیاتوری و رونده

یکی از جذاب ترین انواع گونه های گیاه برگ انجیری، برگ انجیری های مینیاتوری با ویژگی روندگی و بالا روندگی است. در ادامه شما را با دو نوع از این مدل گیاهان آشنا می کنیم.

خرید گل برگ انجیری

مینی مانستر یا برگ انجیری مینیاتوری (Mini Monstera)

اگر در میان انواع برگ انجیری به دنبال یک هیولای کوچک هستید، برگ انجیری مینی مانستر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برگ های نسبتا کوچتر با شکاف ها عمیق بزرگ بر روی یک ساقه سبز که از دیوار و یا داربست های شما بالا رفته می تواند منظره زیبایی را در کوراسیون منزل شما پدید آورد. این گیاه یکی از بهترین انواع برگ انجیری هایی است که می توانید در خانه و گلدان پرورش دهید.

برگ انجیری کوچک

برگ انجیری استندلیانا آلبو (Monstera standleyana 'Albo Variegata)

گاهی اوقات به عنوان گیاه پنج سوراخ شناخته می شود، حتی اگر برگ های آن هیچ سوراخی نداشته باشد. این نوع برگ انجیری بیشتر شبیه فیلودندرون است اما در دسته گیاهان مانستر قرار می گیرد. از جذابیت های این گیاه علاوه بر برگ های خالدار و لکه دار، ویژگی روندگی و بالاروندگی آن است. می توانید با استفاده از یک تکیه گاه یا قیم آن را به عنوان برگ انجیری رونده برای تزیین دیوار ها و ستون های منزل در نظر بگیرید.

برگ انجیری ابلق

برگ انجیری آدانسونی  (Adansonii)

این گل نیز دارای برگ های کوچکی نسبت به انواع برگ انجیری است. شکل برگ های این گیاه بیضی شکل و گرد است که بر روی آن سوراخ هایی وجود دارد. نوع و نحوه قرار گرفتن سوراخ ها بر روی این برگ یکی از عمده تفاوت های ان با انواع برگ انجیری های دیگر است.

اما مانند انواع دیگر به صورت یک درخت تاک رشد کرده و با داشتن تکیه گاه و یا داربست می تواند تا ارتفاع حدود 2 متر رشد کند. اما این گل برگ انجیری را اغلب در گلدان ها به عنوان آویز و یا به عنوان گیاه دنباله دار در آرایش گیاهان ترکیبی استفاده می شود.

برگ انجیری

برگ انجیری کرستنیانوم (Karstenianum)

این برگ انجیری معمولا با نام Monstera Prue شناخته می شود. اندازه برگ ها متوسط و چرمی است. شکل برگ ها به صورت برجسته و توری مانند است. برگ های بیضی شکل بلند به طول حدود 5 تا 8 سانتی متر به گونه ای است که عبور رگ برگ ها در آن باعث بدید آمدن برجستگی های منظم بر روی آن شده است. این گیاه نیز مانند انواع گیاه برگ انجیری قابلیت بالا رفتن از داربست ها و دیوار ها را دارد.

برگ انجیری زیبا

برگ انجیری دوبیا (Dubia)

این گونه زیبا به نام گیاه زونا نیز شناخته می شود. دارای برگ های کوچک قلبی شکل با طرح رگه های سبز روشن و تیره است. ساقه های این گیاه نازک است که رفته رفته با افزایش سن آن به رنگ قرمز مایل شود. این نوع برگ انجیری یک عضو کمیاب و کمتر شناخته شده از انواع مختلف برگ انجیری متداول است.

یک وجه تمایز این برگ انجیری نبود سوراخ و شیار بر روی آن است. قطعا این گیاه را می توانید با یک تکیه گاه مناسب به صورت یک گیاه بالا رونده رشد دهید. به طور کلی این گیاه یک نوع گل آپارتمانی منحصر به فرد است که با ظاهر غیر معمولش بسیار مورد پسند علاقمندان به گل و گیاه است.

گیاه برگ انجیری

برگ انجیری نقره ای (Silver Monstera)

اگر خوب به عکس برگ انجیری نقره ای بنگرید علت نامگذاری آن را متوجه خواهید شد. برگ های نقره ای قلبی شکل با رگه های سبز تیره، در این گیاه چنان زیبا است که به سختی می توان از آن چشم برداشت. این گیاه تا زمانی که به رشد کامل نرسد سوراخ های روی برگ های آن نمایان نمی شود. ریشه های هوایی در این گیاه عامل بالا رونده بودن آن است. این ریشه ها می تواند به هر چیزی متصل شود. این گیاه نسبت به انواع برگ انجیری نایاب تر است. این برگ انجیری معمولا به عنوان گل آپارتمانی رشد می کند اما در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می توان آن را در باغچه نیز پرورش داد.

انواع برگ انجیری ابلق یا دو رنگ

یکی از زیباترین گونه های برگ انجیری، برگ انجیری های ابلق یا دورنگ است. بعضی از این گیاهان کمیاب هستند و در برخی دیگر حتی در دسته گیاهان آپارتمانی گران قیمت و لوکس قرار می گیرند. در زیر می توانید با تعدادی از آنان آشنا شوید.

بورسیگیانا واریگاتا یا برگ انجیری ابلق (Borsigiana Variegata)

اگر گیاهی با شاخ و برگ هایی پر کنتراست و متضاد دوست دارید، این نوع برگ انجیری می تواند باب میل شما باشد. برگ های این گیاه به رنگ سفید و سبز خالص است. ترکیب رنگی این برگ های به صورتی است که می تواند به صورت متقارن نیمی سفید خامه ای و نیمی سبز و یا قسمت کوچکی سفید و یا حتی کل برگ به رنگ روشن و سفید باشد. برگ های این گیاه بزرگ تا 60 سانتی متر رشد می کند و ارتفاع خود گیاه در صورت داشتن شرایط مناسب به 3 تا 6 متر هم می رسد. این گل در دسته گیاهان گرانقیمت و لوکس قرار می گیرد که می تواند زیبایی بسیار خیره کننده ای در کوراسیون منزل شما داشته باشد.

برگ انجیری ابلق

صورت فلکی تایلندی (Thai Constellation)

یکی از زیباترین انواع برگ انجیری  این و نوع است. این گیاه یکی از وارتیه های deliciosa محسوب می شود. برگ های پهن و بزرگ به همراه شیار و سوراخ با لکه ها و خال های سفید و کرم از مشخصه های ظاهری این گیاه به حساب می آید. رنگ برگ های این گیاه به صورتی است که لکه های بزرگ و کوچک از سفید و کرم بر روی پس زمینه آن پاشیده شده است. همین امر باعث شده تا هیچ کدام از برگ ها شبیه به هم نباشند. این برگ ها می توانند تا 60 سانتی متر رشد کند.

برگ انجیری

برگ انجیری استندلیانا (Monstera standleyana 'Albo Variegata)

شاید در نظر اول این گیاه از نظر ظاهری شباهت زیبا به انواع برگ انجیری نداشته باشد. اما به دلی بعضی ویژگی هایی که دارد جزء دسته مانستر ها به حساب می آید. همانطور که در بخش قبل گفته شد این برگ انجیری در دسته گیاهان رونده قرار می گیرد. به علاوه این مدل در دسته گل های برگ انجیری ابلق نیز به حساب می آید. برگ های بیضی شکل، کشیده و با نوک تیز که بر روی آن خال ها و لکه های سفید و گاهاً زرد دیده می شود، ویژگی ظاهری این گیاه را تشکیل می دهد.

برگ انجیری ابلق

اسم انواع برگ انجیری دیگر با تصویر

تا این جا با چندین گونه متفاوت از برگ انجیری آشنا شده اید. گیاه برگ انجیری دارای انواع واریته های مختلفی است که بیشتر این تفاوت ها در برگ های آن دیده می شود. اندازه، شکل، بافت و رنگ، عمده تفاوت هایی است که در واریته های مختلف برگ انجیری مشاهده می شود. در ادامه با انواع دیگر برگ انجیری شما را آشنا می کنیم که می توانید آن را به عنوان یک گیاه زیبا در گلدان و یا باغچه پرورش دهید.

برگ انجیری ساده یا برگ انجیری دلیسیوسا (Swiss Cheese Plant, Monstera deliciosa)

شاید از شنیدن این نام تعجب کرده باشید. اما اگر می خواهید با متداول ترین گیاه از انواع مدل برگ انجیری آشنا شوید، باید به شما گیاه برگ انجیری پنیر سوئیسی یا deliciosa برگ انجیری پنجه شیری را به شما معرفی کنیم. دلیل نامگذاری این گیاه به شباهت خاطر سوراخ ها و شیارهای موجود بر روی برگ ها با برخی از انواع پنیر های سوئیسی است. این گل یکی از معروف ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن است. برگ های سبز تیره به شکل قلب و با شیارها و سوراخ هایی عمیق، از مشخصه های ظاهری این گیاه است.

برگ انجیری

برگ انجیری پیناتیپارتیتا (Pinnatipartita)

این گونه نیز شباهت زیادی به نوع deliciosa دارد، با این تفاوت که برگ های آن بیضی شکل، کوچک تر و کشیده تر هستند. این مدل دارای ریشه های هوایی است. این گیاه بسیار مناسب برای رشد و پرورش به عنوان گیاه آپارتمانی است. که به عنوان گیاه بالاروند با وجود یک قیم می تواند به خوبی رشد کند.

برگ انجیری ابلیکوا (Obliqua)

برگ های این نوع برگ انجیری، نازک، کاغذی و با نوک های کشیده  است. این واریته شگفت انگیز می تواند تا حدود 90 درصد سوراخ داشته باشد. هرچند که این حجم از سوراخ بر روی برگ های آن عجیب و غریب به نظر می رسد اما مهم ترین عامل جذابیت آن به حساب می آید.

این برگ انجیری می تواند تا 3 متر ارتفاع داشته باشد.زیبایی بصری خیره کننده و نایاب بودن آن باعث شده تا این نوع برگ انجیری قیمت بالایی داشته باشد.

انواع گل برگ انجیری

برگ انجیری اسکلتو (Esqueleto)

این نوع نیز از مدل های کمیاب به حساب می آید. وسعت برگ های پهن و نسبتا بزرگ این گیاه را بیشتر سوراخ ها آن تشکیل داده و نسبت قسمت سبز گیاه به سوراخ های کم تر است. هرچند برگ های آن در ابتدا به شکل نوع Adansonii دیده می شود اما با بزرگ شدن هر چه بیشتر، تفاوت ظاهری آن ها آشکار تر می شود.

برگ انجیری بزرگ

برگ انجیری آکومیناتا(Acuminata)

این نوع برگ انجیری ظاهری شبیه به مونسترای Adansonii و البته با برگ های کوچک تر دارد. برگ هایی پر از سوراخ با نوک تیز به رنگ سبز از جذابیت های خیره کننده این گیاه است.

خرید گل و گیاه آپارتمانی

این نیز مانند همنوعان خود یک گیاه بالا رونده اما با یک نگهداری آسان تر و مقاوم تر به حساب می آید. این نگهداری آسان باعث شده تا این گیاه تبدیل به یک گیاه محبوب در بین علاقمندان انواع برگ انجیری شود.

برگ انجیری زیبا

برگ انجیری ساب پیناتا (Subpinnata)

این نوع برگ انجیری شباهتی به الباقی برگ انجیری ها ندارد و بیشتر شبیه گیاهان نخل است. شاید اگر با دقت به این برگ های کوچک و بیضی شکل این گیاه نگاه کنید متوجه شوید که بر روی هر شاخه برگ های به صورت تقریبا متقارت رشد کرده که مجموعه آن ها بر روی یک شاخه می تواند تداعی کننده برگ های پهن و بزرگ انواع برگ انجیری باشد.

انواع برگ انجیری

کلام آخر

در این مقاله شما را با انواع برگ انجیری آپارتمانی آشنا کردیم. این گیاه به دلیل داشتن برگ های بزرگ و ظاهری خاص در سال های اخیر تبدیل به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی شده است. اگر شما هم یکی از علاقمندان به انواع برگ انجیری مونسترا هستید می توانید با کمک گرفتن از این متن بهترین نوع برگ انجیری خود را انتخاب کرده و آن را در لیست خرید خود قرار دهید. همچنین گلفروشی آنلاین ما می تواند شما را در سفارش برگ انجیری یاری رساند کافی است با سر زدن به صفحه گل ها و گیاهان آپارتمانی اقدام به خرید آن کنید تا در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found