آشنایی با 10 مدل از انواع گل گندمی همراه با تصاویر

انواع گل گندمی
۱۵ مهٔ ۲۰۲۳
آشنایی با 10 مدل از انواع گل گندمی همراه با تصاویر

یکی از نام آشنا ترین گیاهان آپارتمانی که در اکثر خانه ها بسیار به چشم می خورد، گل گندمی است. این گیاه تقریبا بدون ساقه با برگ های انبوه و فراوان خود چنان جذابیت و زیبایی دارد که با قرار گرفتن در هر مکانی می تواند آنجا را چشمگیر و زیباتر کند. نگهداری آسان، تکثیر راحت، زیبایی زیاد به علاوه خاصیت تصفیه کنندگی هوا از عوامل مهمی است که شما را به خرید گلدان گل گندمی سوق می دهد. اگر شما هم علاقه دارید یک گل راحت و آسان در گوشه منزل خود داشته باشید، توصیه ما به شما انتخاب گل گندمی است. اما این گل انواع مختلفی دارد که هر کدام با داشتن ویژگی هایی ظاهری مختلف می تواند نظر شما را به خود جلب کند در ادامه به معرفی انواع مدل از گیاه گندمی می پردازیم.

درباره گیاه گندمی

گل گندمی که با نام گیاه عنکبوتی نیز شناخته می شود، یک گیاه خانگی محبوب است که مراقبت از آن آسان است و می توان آن را در شرایط مختلف پرورش داد. این گیاه از خانواده سوسن است و بومی مناطق گرمسیری و جنوب آفریقا به حساب می آید. گیاه عنکبوتی دارای برگ های بلند و باریک به رنگ سبز با نوارهای سفید یا زرد است. آنها به صورت دسته‌ای رشد می‌کنند و گل‌های کوچک و سفید رنگی روی ساقه‌های بلند تولید می‌کنند. این گل‌ها در نهایت جای خود را به گیاهچه‌های کوچک می‌دهند که به راحتی می‌توان آن‌ها را تکثیر کرد و گیاهان جدید ایجاد کرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد گیاه عنکبوتی توانایی آن در تصفیه هوا است که برای افرادی که از آلرژی یا آسم رنج می برند یک گزینه ای عالی است. نگهداری از گیاهان عنکبوتی نیز آسان است؛ زیرا که آن ها می توانند در طیف وسیعی از شرایط رشد کنند. آن ها نور روشن و غیرمستقیم را ترجیح می دهند اما می توانند سطوح نور کمتر را تحمل کنند. همچنین خاک مرطوب برا آن ها مناسب تر است اما می توانند دوره های خشکسالی را نیز تحمل کنند. به طور کلی، گل گندمی یک انتخاب عالی به عنوان یک گیاه آپارتمانی برای کسانی است که می خواهند گیاهی با نگهداری آسان و زیبا که برای سلامتی آنها مفید است، داشته باشند.

لیست انواع گل گندمی با عکس

در ادامه به برسی انواع گل گندمی با تصاویر آن ها می پردازیم تا بتوانید با داشتن آشنایی کافی و اطلاعات لازم یک انتخاب مناسب برای گیاه آپارتمانی خود داشته باشید.

 ماندارین نارنجی یا فایر فلش (Mandarin Orange, Fire Flash)

این نوع گل برگ گندمی در مقایسه با سایر گیاهان، زنده ترین و زیباترین رنگ را دارد. این گیاه به دلیل داشتن ساقه های نارنجی روشن و برگ های پهن با رنگ سبز براق ، بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد. اگر این گیاه را در گلدان و خانه بکارید ارتفاع آن می تواند تا 60 سانتی متر برسد همچنین ارتفاع ماندارین نارنجی در باغچه و بیرون از خانه می تواند تا بیشتر از یک متر نیز برسد. این گل که از انواع گل گندمی است دارای مراقبت آسان است. یک نور غیر مستقیم و آبیاری هفته ای یک بار برای آن کافی است تا یک گیاه شاداب به نظر برسد.

مطالب مشابه: انواع گونه های برگ انجیری آپارتمانی

گل گندمی نارنجی

گیاه عنکبوتی بنفش (Purple Spider Plant)

یکی از محبوب ترین انواع گل گندمی، گندمی بنفش است. این گیاه با نام گل عنکبوتی ارغوانی نیز شناخته می شود که می تواند ارتفاع آن می تواند تا 120 سانتی متر رشد داشته باشد. یکی از جذابیت های این نوع گیاه گندمی، گل های بسیار جذاب آن است که در طول زمستان شکوفا می شود. این گیاه دارای برگ های سبز با حاشیه ها و رگه های بنفش و معطر است که شکوفه هایی به رنگ بنفش زیبا به وفور تولید می کند. برای نگهداری از این گیاه یک خاک با زهکشی خوب، نور کامل و آبیاری هفته ای یک بار کافی است تا گل شما را همیشه زنده نگه دارد.

گل گندمی بنفش

گل گندمی سبز (Green Spider Plant)

گل گندمی سبز یکی از گیاهان بسیار غیر معمول و متعلق به خانواده گیاه عنکبوتی است. قابل توجه ترین ویژگی این گیاه شاخ و برگ آن است که از برگ های سبز تیره تشکیل شده است که هیچ نواری به رنگ کرمی یا زرد روشن ندارند. این نوع گندمی تقریبا کمیاب است و دیگر در گلخانه ها تولید نمی شود. با این حال می توانید از طریق تکثیر کردن، یکی از آن را در خانه خود داشته باشید. خاک با زهکشی مناسب، آبیاری به میزان نیاز، رطوبت متعادل و نور غیر مستقیم نکاتی است که برای نگهداری از این گیاه باید رعایت کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای صفر تا صد روش تکثیر گل شفلرا در منزل

گل گندمی سبز

گل گندمی معکوس (Reverse Variegatum)

برخلاف انواع گل های گندمی دیگر، این نوع دارای برگ هایی با میانه سبز و حاشیه های روشن به رنگ زرد و کرم است. این گندمی یکی از جذاب ترین واریته های گیاه عنکبوتی به حساب می آید و می تواند حس رشد عنکبوتی برگ ها را به خوبی القا کند. این گیاه شکوفه های سفید رنگ و زیبایی را تولید می کند. بهترین حالت رشد برای این گیاه قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

گل گندمی معکو.س

گل عنکبوتی بانی یا گل گندمی فر (Bonnie Spider Plant or curly)

اگر به دنبال زیبایی بخشیدن به فضای دکوراسیون خود هستید، این نوع گیاه گندمی می تواند انتظار شما را برآورده کند. این گیاه برای نگهداری شما را به چالش نمی کشد. در واقع یک گیاه با نگهداری آسان است که به سرعت بالغ می شود. برگ های سبز و فر خورده با راه راه های سفید و کرم از ویژگی های ظاهری این گیاه است. اغلب این گیاه را به عنوان یک گل آپارتمانی آویز استفاده می کنند.

اناع گل گندمی زیبا

گل گندمی هاوایی (Hawaiian Spider Plant)

یکی از منحصر به فرد ترین، برازنده ترین و فریبنده ترین انواع گل گندمی، گندمی هاوایی است. عمده تفاوت این گیاه با دیگر انواع گل گندمی، برگ های نسبتا پهن تر است. هنگامی که برگ های هنوز جوان هستند، دارای الگوهای رشد متنوع به رنگ حاشیه های سبز و مرکز سفید و کرم هستند. با رشد برگ ها، رنگ آن ها به سبز تیره متمایل می شود. این گیاه می تواند تا ارتفاع 60 سانتی متر رشد کند. از مهم ترین نکات روش نگهداری این گندمی میزان نور آن است. این گیاه برای رشد بهتر نیاز به نور مستقیم و فراوان خورشید دارد ولی اگر نور بسیار شدید است، خصوصا در تابستان، بهتر است گیاه را در سایه و نور غیر مستقیم قرار دهید.

موضوع پیشنهادی: راهنمای جامع انتخاب گل مناسب برای مردان

گل گندمی هاوایی

گیاه عنکبوتی اقیانوس اطلس (Atlantic Spider Plant)

یک گیاه بومی آسیا و افریقای جنوبی است که تا ارتفاع 50 سانتی متر می تواند رشد داشته باشد. این گیاه برای نگهداری نیاز به تلاش زیادی از جانب شما ندارد. یک نور کامل و غیر مستقیم و خاک مرطوب شرایط ایده آلی است که می توان برای این گیاه فراهم کرد. این گندمی یکی از گیاهان مناسب برای تصفیه هوا است که می تواند زیبایی زیادی هم به خانه شما ببخشد.

انواع گل گندمی

گیاه گندمی اقیانوسی (Ocean Spider Plant)

این نوع که یکی از انواع گل گندمی به حساب می آید. دارای برگ های پهن تر اما کوتاه تر نسبت به سایر گل های عنکبوتی است. یکی دیگر از تفاوت های دیگر آن رنگ برگ ها است. این گیاه نیز همانند گل گندمی معکوس دارای برگ هایی با میانه سبز و کناره های روشن به رنگ سفید و کرمی است. آفتاب غیر مستقیم و آبیاری هر 10 روز یکبار به همراه یک خاک با زهکشی خوب، شرایط مطلوب این گیاه برای رشد به حساب می آید. این نوع گندمی نیز مانند انواع گل گندمی می تواند گزینه خوبی برای یک گل آویز باشد.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری از گل فیتونیا در گلدان

گیاه عنکبوتی

گل گندمی بیچتی (Bichetii Spider Plant)

این گیاه در واقع جزء گیاهان Chlorophytum محسوب می شوند اما به دلیل شباهت ظاهری که با گل گندمی دارند جزء این دسته شمرده می شوند. یکی از تفاوت های عمده آن، نداشتن گیاهچه است. این نوع دارای برگ های پهن با مرکز سبز و لبه های سفید است که گل های کوچک سفید رنگ تولید می کند. این گیاه نیز ظاهری شبیه به گل عنکبوتی Variegatum دارد. دمای متعادل، آبیاری کم و خاک با زهکشی خوب از جمله شرایط نگهداری است که باید برای این گیاه رعایت شود.

گل گندمی

گل گندمی زبرا (Zebra Spider Plant)

این گل نیز که یکی از انواع گل گندمی است با ظاهر زیبای خود می تواند یک انتخاب مناسب برای آپارتمان شما باشد. کناره های روشن و باریک با مرکز سبز و پهن از ویژگی های ظاهری آن است.  احتمالا چون این گیاه اندازه برگ های کوتاه تری از سایر گندمی ها دارد با نام علف زبرا نیز شناخته می شود.

مقالات مرتبط: 10 گل و گیاه مناسب فصل پاییز و زمستان

انواع گونه های گل گندمی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع گل گندمی یا همان گیاه عنکبوتی آشنا کنیم. گل گندمی دارای واریته های متنوعی است که اسامی انواعی از آن ها در لیست بالا آورده شده است. شما با دیدن این اسامی و عک س انواع گل گندمی می توانید گیاه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در خانه به راحتی نگهداری کنید. این گیاه با نگهداری آسان و زیبایی چشمگیری که دارد می تواند زینت بخش دکور منزل شما بخصوص در مناطقی با هوای آلوده باشد. اگر شما هم طرفدار انواع گل گندمی هستید می توانید با سر زدن به وبسایت گلفروشی آنلاین گل بازار این گل را خریداری نمایید و یا انواع دیگر گیاهان آپارتمانی را از این طریق سفارش دهید.

Tags were not found