آشنایی با 34 مدل از انواع گل برگ قاشقی آپارتمانی برای نگهداری در گلدان

انواع گل قاشقی
۲۰ نوامبر ۲۰۲۳
آشنایی با 34 مدل از انواع گل برگ قاشقی آپارتمانی برای نگهداری در گلدان

بیش از 1000 گونه از گل قاشقی در دنیا وجود دارد که بسیاری از آن ها به عنوان گیاه آپارتمانی بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. اکنون که شما این مقاله را می خوانید شاید یکی از آن ها را در گوشه و کنار خانه خود داشته باشید. یک گیاه کوتوله با تنوع و همچنین زیبایی ظاهری زیاد که توانسته جایگاه خوبی به عنوان یک گل آپارتمانی پیدا کند. این گیاهان از این جهت مناسب آپارتمان هستند که می توانند در طیف وسیعی از شرایط نوری خوب عمل کنند و حتی تا حدود زیادی خشکی و کم آبی را تحمل کنند. در واقع می توان گفت روش نگهداری گل قاشقی بسیار آسان است.  خبر خوش تر اینکه این گیاه غیر سمی است و می توانید مطمئن باشید گل قاشقی آسیبی به حیوانات خانگی و کودکان شما وارد نخواهد کرد. اگر با این تفاسیر شما نیز علاقمند به داشتن یکی از این گیاهان در دکوراسیون منزل خود هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع گل .قاشقی آشنا کنیم


فهرست مطالب:

انواع گل قاشقی بدون گل و گلدار
انواع گل پپرومیا یا برگ قاشقی همراه با اسم و شکل

انواع گل قاشقی بدون گل و گلدار

اگر شما به دنبال یک گونه از گل های قاشقی می گردید که گلدار بوده و شکوفه های زیبا داشته باشد، باید شما را نا امید کنیم زیرا که گیاه پپرومیا فقط گل های رشته ای تولید می کند که جذابیت آنچنانی ندارد. تقریبا می تواند گفت که همه گل های پپرومیا یا قاشقی گلدار ، دارای گل های رشته ای هستند. دلیل جذابیت این گل ها بیشتر به خاطر شکل ظاهر برگ ها و رنگ های زیبای آن است. شما با مراقبت مناسب از گیاهان پپرومیا می توانید شاهد شکوفا شدن این گل ها باشید اما اگر بدنبال یک قاشقی بدون گل هستید، می توانید این ساقه های گلدار را از گیاه جدا کنید تا هم زیبایی گیاه مطابق میل شما باشد و هم انرژی گیاه بیشتر صرف رشد و تولید برگ های جدید شود.

خرید انواع گیاه آپارتمانی

انواع گل پپرومیا یا برگ قاشقی همراه با اسم و شکل

همانگونه که گفته شد گل برگ قاشقی انواع مختلفی دارد به گونه ای که هر کدام از این واریته ها دارای شکل، رنگ و جذابیت منحصر به فرد خود است. این تنوع باعث می شود تا شما راحت تر بتوانید مطابق با سلیقه خود یک گل برگ قاشقی یا پپرومیا را انتخاب و به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود اضافه کنید. در ادامه شما را با 34 گونه از انواع گل برگ قاشقی آشنا خواهیم کرد.

برگ قاشقی سبز (Baby Rubber Plant or Peperomia obtusifolia)

یکی از در دسترس ترین و محبوب ترین انواع برگ قاشقی، پپرومیای سبز است. رشد عمودی، برگ های گرد، ضخیم به رنگ برگ سبز براق از ویژگی های ظاهری این گیاه است. این گیاه را بیشتر به خاطر سهولت  نگهداری آن می شناسند. از آنجایی که این گیاه شرایط سخت مانند کم نوری و آبیاری کم را تحمل می کند، برای همین تبدیل به یکی از محبوب ترین گونه های انواع گل برگ قاشقی شده است. بیشترین میزان ارتفاع این نوع پپرومیا 40 سانتی متر است؛ به همین دلیل در دسته گیاهان کوتوله برای فضای دکوراسیون شما قرار می گیرد.

برگ قاشقی سبز

گل قاشقی ابلق سه رنگ لب ماتیکی (Peperomia clusiifolia)

اگر در میان انواع گل برگ قاشقی به دنبال یک گونه رنگارنگ می گردید، این پپرومیا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. یک گیاه با برگ های قاشقی شکل و یا بادامی، که رنگ میانه برگ ها سبز با لبه های کرم، زرد و همچنین صورتی و قرمز دیده می شود. هرچند که گونه های دیگری از این قاشقی وجود دارد که لب ماتیکی هستند، اما این گیاه در ایران بیشتر با اسم گل قاشقی لب ماتیکی شناخته می شود.

گل قاشقی لب ماتیکی

گل قاشقی لب ماتیکی(Peperomia Clusiifolia Red Edge)

این گونه نیز یکی دیگر از گل های بر گ قاشقی لب ماتیکی به حساب می آید. با این تفاوت که لبه های ابلق ندارد. برگ های این گیاه شبیه به قاشق، گوشتی و ضخیم است. رنگ برگ ها سبزه تیره است که یک نوار باریک درست در لبه برگ ها به رنگ قرمز تیره مایل به قهوه ای دارد. اگر به دنبال یک برگ قاشقی جذاب و متفاوت هستید، گل قاشقی با لبه های قرمز می تواند یک گیاه جذاب برای تزیین منزل شما خواهد بود.

گل قاشقی لب ماتیکی

برگ قاشقی لاکپشتی (String of Turtles)

اگر به دنبال یک گیاه آویز زیبا با برگ های کوچک هستید، این مدل از انواع برگ قاشقی بسیار گزینه مناسبی است. شاید از شنیدن نام این پپرومیا تعجب کرده باشید، اما اگر با دقت به برگ های آن توجه کنید متوجه دلیل نامگذاری آن خواهید شد.

رشته های بلند که برگ های کوچک با طرح و شکل لاک لاکپشت بر روی آن رشد کرده است، شکل ظاهری این برگ قاشقی را به وجود آورده است. شما می توانید این گل قاشقی را در گلدان های آویزان و یا به عنوان یک گیاه پوششی برای زمین در باغ و باغچه نگهداری می کنند. به علاوه اگر در هنگام خرید تراریوم ها دقت کرده باشید، ممکن است در میان گیاهان موجود در شیشه با این گونه از گل قاشقی نیز مواجه شده باشید..

انواع گل برگ قاشقی

قاشقی یشم دنباله دار (Trailing Jade)

یک گیاه بومی مناطق گرمسیری آمریکای مرکزی و جنوبی که به دلیل چثه کوچک و ظاهری منحصر به فردش به عنوان یک گیاه آپارتمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه نیز یکی از انواع گل برگ قاشقی به حساب می آید که به عنوان گیاه آویز می تواند بسیار زیبا به نظر برسد. برگ های گرد، کوچک، ضخیم و براق به رنگ سبز یشمی روی ساقه های رشته ای و بلند، ویژگی های بصری گل قاشقی یشم دنباله دار را تشکیل می دهد.

انواع گل پپرومیا

برگ قاشقی هندوانه ای (Watermelon Peperomia)

با نگاه کردن به طرح و رنگ این نوع از برگ قاشقی می توانید دلیل نامگذاری آن را به سادگی متوجه شوید. رنگ سبز روشن مایل به نقره ای با نوار های سبز پر رنگ، برگ های این گیاه را شبیه به هندوانه های خط دار کرده است. برگ های این گل بسیار زیبا که یکی از انواع برگ قاشقی است، در تضاد با رنگ قرمز مایل به قهوه ای ساقه ها، باعث به وجود آمدن یک جذابیت بصری زیبا شده است.

انواع گل قاشقی

گل برگ قاشقی امید (Peperomia Hope)

اگر می خواهید با یکی دیگر از انواع قاشقی آشنا شوید، برگ قاشقی امید را به شما معرفی می کنیم. برگ های این گیاه کوچک، گرد، آبدار به رنگ سبز روشن است.

در این مدل، برگ ها کمی ضخیم تر و گوشتی تر نسبت به سایر انواع گل قاشقی است. به علاوه ظاهر کمی ژولیده وپر برگ، بر جذابیت آن بیش از هر چیزی افزوده است.

انواع گل قاشقی

گل برگ قاشقی کاپراتا یا ریپل (Peperomia caperata Ripple Peperomia or)

این گونه بسیار محبوب از پپرومیا، به دلیل ظاهر منحصر به فرد خود شناخته شده است. این گیاه بومی برزیل و دارای برگ‌هایی با برآمدگی عمیقی است که ظاهری چروک یا مواج به آن می‌دهد. رنگ برگ ها معمولاً به رنگ سبز تیره یا شرابی با بافتی مخملی هستند. به جرات می توان گفت که این واریته یکی از محبوب ترین انواع گل قاشقی است که در بسیاری از خانه ها به چشم می خورد.

گل قاشقی قرمز

برگ قاشقی ریپل نقره ای (Silver Ripple Peperomia)

این گونه که یکی از انواع گل قاشقی ریپل است که همانند آن دارای برگ هایی برجسته و موج دار است. رنگ برگ ها در این مدل سبز مایل به نقره ای است که یک حس درخشندگی از سطوح فلزی را به شما می دهد. به علاوه عبور خطوط و رگبرگ هایی به رنگ سبز پر رنگ علاوه بر ایجاد یک تضاد بصری، نقش برجسته هایی را نیز بر روی برگ ها ایجاد کرده است. اگر یک خانه با فضای کوچک دارید، می توانید روی این گیاه زیبا برای دکور منزلتان حساب کنید.

برگ قاشقی نقره ای

برگ قاشقی لونای قرمز (Luna Red Peperomia)

این گونه نیز مانند انواع قاشقی ریپل دارای برگ هایی با طرح برجسته و همچنین گرد و نوک تیز است. یکی از مهم ترین ویژگی های این واریته، رنگ قرمز تیره و شرابی و نزدیک به رنگ بنفش برگ های آن است. این نوع را با نام گل قاشقی بادمجانی یا بنفش نیز می شناسند. یکی از نکات نگهداری این برگ قاشقی، تامین نور مناسب آن برای حفظ رنگ زیبای برگ ها است.

گل برگ قاشقی قرمز

برگ قاشقی روسو (Peperomia Rosso)

اگر در میان انواع گل برگ قاشقی به دنبال متفاوت ترین و منحصر به فرد ترین نوع هستید، پپرومیا روسو که یکی از گونه های کاپراتا محسوب می شود، می تواند نظر شما را خود جلب کند. برگ های بلند و بادامی شکل با نوک تیزتر، می تواند به تشخیص این واریته از انواع قاشقی دیگر به شما کمک کند.

اما آنچه که این مدل را متمایز می کند دو رنگ بودن برگ های آن است. سطح بالای این پپرومیا سبز تیره و سطح زیرین آن قرمز رنگ است. برگ های این مدل مانند انواع گل قاشقی، دارای برگ های برجسته و رگبرگ های فرورفته است.

گل قاشقی زیبا

گل قاشقی مندوزا (Peperomia Mendoza)

این قاشقی ترکیبی از پپرومیا کاپراتا با پپرومیا روسو است. از این رو می توان گفت زیباترین، جذاب ترین و منحصر به فرد ترین نوع قاشقی تا اینجای کار به پپرومیا مندوزا تعلق می گیرد. سطح بالای برگ سبز کمرنگ و یا نقره با رگبرگ ها و نقوش سبز پر رنگ است. به علاوه سطح زیرین قرمز رنگ برگ ها آن را شبیه به پپرومیا روسو کرده است. با این تفاسیر شما با انتخاب مندوزا همزمان دو مدل از انواع گل قاشقی محبوب را در خانه خواهید داشت.

گل لپپرومیا نقره ای زیر قرمز

گل قاشقی آبریکوس (Peperomia Abricos)

در میان همه انواع گیاهان قاشقی، مدل آیریکوس یکی از گونه های با ترکیب رنگی زیبا است. این نوع علاوه بر داشتن برگ هایی با طرح های برجسته دارای یک ترکیب رنگ بسیار زیبا است. رنگ برگ ها سبز تیره با لبه ها و سایه هایی از رنگ صورتی، قرمز و نارنجی است. اگر شما این واریته را در خانه دارید، باید بگوییم بسیار خوش شانس هستید زیرا که این گونه بسیار کمیاب و نادر است.

انواع گل قاشقی

گل قاشقی فروست (Peperomia Frost)

یکی دیگر از انواع گل قاشقی کاپراتا، این واریته زیبا است. یکی از تفاوت این گونه با سایر خویشاوندانش، اندازه و شکل برگ ها است. در این گونه، برگ ها کوچک تر و کمی گرد تر نسبت به سایر واریته های مشابه است. شاخ و برگ های سبز و نقره ای روشن با طرح های برجسته دلیل شباهت آن با گونه کاپرتا است.

گل قاشقی زیبا

گل برگ قاشقی وریگیتد (Variegated Peperomia)

مهمترین تفاوت این گیاه با دیگر انواع گل قاشقی در رنگ برگ ها است. برگ های سبز روشن با ترکیبی از سایه های سبز تیره، بر روی برگ های برجسته، تمام زیبایی این گونه را تشکیل می دهد. هر چند که این گیاه کم رشد و کوچک است اما با کنتراست رنگی خود می تواند جذابیت بصری بی نظیری را در میان دیگر گل ها ایجاد کند.

نگهداری این گونه نیز مانند انواع گل های قاشقی دیگر آسان و ساده است. فقط کافی است آن را در مکانی با نور روشن قرار داده و به طور منظم آبیاری کنید.

انواع گل قاشقی

گل برگ قاشقی اوربا (Peperomia Pixie Lime or Peperomia orba)

یک گیاه آپارتمانی کوچک است که به خاطر برگ های به رنگ سبز لیمویی اش معروف است. برگ های کوچک اشکی شکل به رنگ سبز روشن و گاهی با رگه های بسیار باریک سبز تیره، از نشانه های بارز این مدل از قاشقی است. شما می توانید این گیاه را به عنوان یک گلدان آویز نیز استفاده کنید زیرا شاخه های آن به صورت دنباله دار رشد می کنند. بر خلاف انواع دیگر برگ قاشقی، برگ های اینگونه صاف  و براق بوده و بدون برجستگی خاصی است.

گل قاشقی سبز

برگ قاشقی قطره ای (Raindrop Peperomia)

معمولا این گیاه را به خاطر برگ های صاف و قلبی شکلش با پول چینی اشتباه می گیرند. اما بد نیست بدانید که این قاشقی در مقایسه با پول چینی دارای برگ های گرد تر و شبیه قطره های باران است. به علاوه، برگ های ضخیم و گوشتی و همچنین سطح براق و چرمی به رنگ سبز تیره، از دیگر ویژگی های ظاهری آن است.

گل قاشقی سبز

گل قاشقی پینکوشن (Pincushion Peperomia)

شاید از دیدن عکس این برگ قاشقی تعجب کنید. زیرا که شباهتی به انواع گل های قاشقی دیگر ندارد. برگ های لوله ای و بلند به رنگ سبز، ظاهر متفاوت این گیاه را تشکیل داده است. اما زیبایی ظاهری آن بیشتر به دلیل نحوه چینش و رشد برگ ها است. اگر خوب به آن دقت کنید رشد مجموعه برگ ها شبیه به یک رز بزرگ و است. اگر به دنبال گیاه کاملا متفاوت و زیبا هستید خرید این گل قاشقی را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع گل پپرومیا

گل قاشقی موازی (Parallel Peperomia)

گل برگ قاشقی پارالل یا همان موازی از آنجایی با گونه های دیگر متفاوت است که دارای برگ هایی بادامی شکل به رنگ سبز تیره با رگ برگ هایی بسیار روشن است. دلیل این نامگذاری به خاطر این است که برگ ها به صورت موازی نسبت به هم روی شاخه ها رشد می کنند.

به این معنی که برگ ها به صورت 5 تایی یا 4 تایی در یک گره رشد کرده و سپس در گره پایین تر یک دسته دیگر از همین تعداد برگ، به موازات برگ های گره بالایی رشد می کنند.

گل قاشقی

گل قاشقی پیکولو باندا (Piccolo Banda Peperomia)

اگر در میان انواع گل برگ قاشقی به دنبال یک گونه خاص و کمیاب می گردید، پپرومیا پیکولو باندا می تواند گیاه مدنظر شما باشد. این گیاه علاوه بر برگ هایی با ظاهر برجسته و قلبی شکل، دارای رنگ آمیزی جذاب نیز هست. برگ هایی به رنگ سبز روشن با رگبرگ های فرورفته به رنگ سبز تیره و در برخی به رنگ قهوه ای یا قرمز، با ساقه های قرمز ، ظاهری سه رنگ به این گیاه بخشیده است.

انواع گل برگ قاشقی

گل قاشقی پرسیلیاتا (Peperomia Perciliata)

یکی دیگر از گونه های نادر انواع گل قاشقی، پپرومیا پرسیلیاتا است. برگ های بسیار کوچک و قلبی شکل به رنگ سبز تیره و با برگ های جوان به رنگ سبز روشن که بر روی ساقه های قرمز مایل به قهوه ای رشد می کند، می تواند یک زیبایی چشمگیر به فضا بدهد. این گیاه به دلیل رشد رشته ای و شاخه های آویز خود، می تواند گزینه مناسبی برای سبد هی آویز و یا حتی قرار گرفتن برو روی نرده های بالکن شما باشد.

انواع گل آپارتمانی قاشقی

گل قاشقی پرسیلیاتای ابلق (Peperomia Perciliata)

این گیاه یکی از گونه های قاشقی پرسیلیاتا اما از نوع ابلق آن است. این مدل جذاب تر از پرسیلیاتای و حتی نادر تر از آن است. برگ های سبز تیره و مات با لبه های زرد و کرمی که بر روی شاخه های آویزان رشد می کند، جذابیت متفاوت این گیاه را تشکیل می دهند.

گل آپارتمانی قاشقی

گل قاشقی ابر سفید (White Cloud Peperomia)

هرچند این گل با نوع پرسیلیاتای ابلق بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت های فاحشی نیز دارند. برگ های قاشقی ابری بزرگتر، بیضی شکل و به رنگ سبز روشن و براق با لبه های سفید مایل به کرم است. این برگ های ضخیم و چرمی هستند و روی ساقه های محکم رشد می کنند.

اما در مقابل نوع پرسیلیاتای ابلق برگ هایی قلبی شکل، کوچکتر با رنگ سبز تیره و مات با لبه های روشن دارد که بر روی شاخه های نازک و سیمی شکل به صورت فشرده رشد کرده اند. با این حال هر دو قاشقی آنقدر جذاب هستند که شما را در انتخاب دچار تردید کند.

انواع قاشقی

گل قاشقی اینکانا (Peperomia incana Felted Pepperface or)

این گیاه را با نام فلفل نمدی هم می شناسند. شاید بتوان علت نامگذاری آن را به دلیل پرز های روی برگ آن دانست. این گونه تنها گیاه کرک دار از انواع گل برگ قاشقی است. شکل ظاهری این واریته شامل برگ های سبز روشن به شکل قلب است که بر روی آن ها پرز ها و کرک هایی مشاهده می شود. انتخاب این گیاه به عنوان یک گیاه آپارتمانی جذاب می تواند رضایت شما را کاملا جلب کند.

برگ قاشقی پرز دار

گل قاشقی سوسکی (Beetle Peperomia)

یکی دیگر از انواع گل قاشقی که به صورت آویز رشد می کند، گل قاشقی سوسکی است. یک گونه کوچک با برگ های بادامی شکل با رنگ سبز که دارای خطوطی موازی و کمرنگ بر روی این برگ ها است که آن را بسیار شبیه به پوست سوسک کرده است. این شباهت باعث شده تا این گیاه را با نام قاشقی سوسکی شناسایی کنند.

گل قاشقی سوسکی

گل قاشقی وینینگ (Vining Peperomia or  Cupid Peperomia)

یکی از جذابیت های این نوع از قاشقی، شکل قلبی و بسیار زیبای آن است. ای گونه را با نام قاشقی کوپید نیز می شناسند. در این گونه رنگ برگ ها سبز و براق است که بر روی ساقه های سیمی به صورت آویز رشد می کند.

پس اگر قصد دارید دیوار های خود را با یک گیاه بالا رونده تزیین کنید، این نوع از انواع گل قاشقی می تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد.

انواع گل قاشقی

گل قاشقی نمازی (Prayer Pepper Peperomia)

این گل قاشقی یکی از گونه های قاشقی با برگ های گوشتی و ضخیم است. ظاهر متفاوت آن نسبت به سایر انواع گل قاشقی، آن را متمایز و منحصر به فرد کرده است. شاید به دلیل همین ظاهر است که این نوع را با نام گیاه شاه ماهی می شناسند! زیرا شکل آن شبیه ماهی است. رنگ سبز روشن اطراف با یک نوار سبز رنگ تیره در بالای برگ، ظاهر منحصر به فرد این گونه را به وجود آورده است.

انواع گل قاشقی

گل قاشقی برگ پیچکی (Ivy Leaf Peperomia)

این گیاه نیز مانند خیلی از انواع گل قاشقی، یک گل رونده است. شاید شما این گونه را با دیگر انواع قاشقی اشتباه بگیرید، اما برگ های قلبی و کوچک با رنگ سبز خاکستری و اندکی نقره ای و همچنین رگ برگ ها و خطوط سبز تیره می تواند شما را اندکی در تشخیص این گونه یاری کند. آویزان کردن این گیاه و حتی تزیین دیوار ها و حصار های شما با این قاشقی می تواند بسیار اعجاب انگیز و زیبا باشد.

گل قاشقی پیچکی

گل قاشقی خالدار (Spotted Peperomia)

در میان انواع گیاهان قاشقی، این گونه دارای برگ های نسبتا بزرگی است. جالب است بدانید که بر خلاف نامش هیچ خالی بر روی برگ ها دیده نمی شود! شاید علت این نامگذاری به خاطر وجود خال هایی بر روی ساقه های چسبیده به برگ یا همان دمبرگ ها است.

برگ های بزرگ این قاشقی دارای رنگ سبز تیره و براق با خط ها و رگبرگ های سفید است. حالت چرمی و تضاد دو رنگ این برگ ها زیبایی بی نظیری به آن بخشیده است. طول این برگ ها به 15 سانتیمتر نیز می رسد. دمبرگ ها معمولا به رنگ سبز به خال های بسیار کوچک قرمز مایل به قهوه ای هستند.

گل قاشقی برگ بزرگ

گل قاشقی ترینرویس (Peperomia Trinervis)

این گیاه نیز همچون برخی گونه های دیگر قاشقی دارای برگ های بادامی شکل است. رنگ برگ ها در این گونه سبز تیره با خطوط و رگبرگ های نقره ای و روشن است. همچنین ساقه ها و برگ های جدید که به وجود می آیند، مایل به رنگ قرمز و شرابی هستند. اگر علاقمند به این تضاد رنگی هستید، انتخاب این قاشقی را به عنوان گل آپارتمانی به شما پیشنهاد می کنیم.

گلدان گل قاشقی

گل قاشقی متالیک (Metallic Peperomia)

برگ های سبز بسیار تیره و تقریبا نزدیک به سیاه به شکل قلب، با طرح های متقارن از خطوط برجسته باعث شده تا این پپرومیای متالیک تبدیل به یکی از شاخص ترین و زیباترین گونه از انواع گل قاشقی شود. علت اصلی نامگذاری این قاشقی به خاطر براق و چرمی بودن برگ های آن است. اگر نور و شرایط مناسب این گیاه فراهم شود، برگ های کوچک آن می تواند به خوبی رشد کرده و بزرگ شود.

گل قاشقی متالیک

گل برگ قاشقی ژاپنی (Peperomia Japonica)

یک ساکولنت با برگ های کوچک و سبز یشمی و همچنین براق که به صورت خوشه ای و آویز رشد می کند. این یک توصیف کوتاه از گل قاشقی ژاپنی است.

این گیاهان را به دلیل داشتن جسه کوچک در بسیاری از تراریوم ها می توانید بیابید. همانطور که از نامش بر می آید این قاشقی بومی کشور ژاپن است.

گل قاشقی ژاپنی

گل قاشقی پیچ قرمز (Red Twist Peperomia)

پپرومیا پیچ قرمز دارای برگ های بادامی شکل و به رنگ سبز بسیار تیره است. سطح زیرین این برگ ها به رنگ  شرابی و دارای ساقه های قرمز روشن است. این نوع قاشقی به عادت به رشد عمودی دارد. یعنی ساقه ها رو به بالا رشد می کنند؛ هرچند که به دلیل وزن برگ ها ساقه ها واژگون شده و از طرفین رشد خود را ادامه دهد.

قاشقی پیچک قرمز

آنچه در بالا گفته شد 31 گونه از معروف ترین و در دسترس ترین انواع گل قاشقی بود. همانطور که در ابتدا گفته شد این گل بیش از 1000 واریته دارد که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، نگهداری از گیاه آپارتمانی است که از میان انواع گل قاشقی انتخاب کرده اید. هرچند که روش نگهداری گل برگ قاشقی در گونه های مختلف یکسان است اما ممکن است در یک واریته بستگی به شرایطی که دارد نیاز های متفاوت تری نیز داشته باشد. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید گیاه آپارتمانی انتخاب شده، در مورد نیاز های آن مطالعه کنید. در این مقاله وبسایت گل بازار شما را با انواع گیاه قاشقی آشنا کردیم اگر شما علاقمند به داشتن انواع گیاه آپارتمانی هستید، می توانید با سر زدن به صفحه فروش گل های آپارتمانی این وبسایت، اقدام به سفارش محصول مدنظر خود نمایید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found