انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی لوکس که خانه شما را لاکچری می کنند

گیاهان آپارتمانی لوکس
۲۷ نوامبر ۲۰۲۳
انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی لوکس که خانه شما را لاکچری می کنند

گل و گیاهان خانگی زندگی، رنگ، و انرژی را به خانه شما می ‌آورند و با عشق و مراقبت شما رشد می‌ کنند. در ادامه فهرستی از لوکس ‌ترین گیاهان خانگی را برای شما آورده ایم تا به شما کمک کنیم گیاه مناسبی برای خانه ‌تان پیدا کنید که خانه شما را لاکچری کنند.  اما با این تعداد زیاد گل های آپارتمانی لوکس، دقیقا کدام یک از آن ها مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله با ما همراه باشید، تا با انواع گل های لوکس برای خانه، ویژگی و نحوه نگهداری از آن ها آشنا شوید.


فهرست مطالب:

معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری با اسم و عکس
زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی لوکس
گیاه بابا آدم
گل ارکیده
فیکوس لیراتا
گل یوکا
گیاه برگ انجیری
نخل شامادورا
نخل اریکا
بامبو
گیاه نمازی
کاکتوس افوربیا
گل آنتوریوم
انواع بونسای
گل کروتون
فیکوس الاستیکا
دراسنا بلالی
نخل ماداگاسکار

معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری با اسم و عکس

قبل از انتخاب گل های آپارتمانی لوکس، باید بدانید که عوامل متعددی لوکس و لاکچری بودن گیاهان شما را تعیین می کنند. به عنوان مثال، اندازه بزرگ و براق بودن برگ‌ های یک گیاه به تنهایی کافی نیست تا آن را به عنوان گل آپارتمانی لوکس معرفی کند. بلکه باید به تناسب ابعاد و اندازه گیاه با فضای مورد نظر برای قرار گیری توجه کرد. در ادامه شما را با انواع گیاه های آپارتمانی لوکس آشنا کرده و به اسم گل های لاکچری اشاره می کنیم.

گیاهان آپارتمانی لوکس

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی لوکس

نگهداری گل زاموفیلیا یکی از گل های آپارتمانی لوکس محسوب می شود که به دلیل ویژگی‌ هایی همچون مقاومت بالا، نگهداری آسان، برگ‌ های همیشه سبز و براق، جایگاه ویژه ‌ای در خانه‌ ها و ادارات دارد و همیشه مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. این گیاه بومی مناطق گرمسیری شرق آفریقا، از جنوب کنیا تا شمال شرقی آفریقای جنوبی می ‌باشد و در رنگ ‌های سبز، سیاه و ابلق دیده می ‌شود.

 شاخه ‌های این گیاه به طول ۱۲۰ سانتی‌ متر می‌ رسد و دارای برگ‌ های چرمی جفت است که در دو طرف شاخه رشد می ‌کنند. زاموفیلیا در دسته گیاهان مقاوم به نور کم قرار می ‌گیرد و در محیط‌ های سایه رشد خوبی دارد. این گیاه جزء گیاهان کم ‌آب به حساب می‌ آید و باید در خاکی سبک با زهکشی خوب کاشته شود.

گیاه بابا آدم

گل بابا آدم، یکی از انواع گل های آپارتمانی لوکس می باشد که بومی جنگل‌ های پر باران جنوب شرقی آسیا است، و برگ‌ هایی پهن و بزرگ دارد. این گل لوکس و زیبا می‌ تواند تا 90 سانتی‌ متر رشد کند و بیش از 6 سال عمر می کند و به شدت سمی است. با خرید گل بابا آدم، می ‌توانید آن را به عنوان یک گل خانگی نگه دارید. اما با توجه به اینکه این گیاه در محیط گرمسیری رشد بهتری دارد، در فصل زمستان بهتر است آن را به داخل خانه منتقل کنید. در نگهداری گل بابا آدم، نور کافی و غیر مستقیم خورشید و خاک با زهکشی خوب از مهم ترین عوامل به حساب می آید. در نظر داشته باشید که بعد از خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کرد، فقط مراقب باشید خاک آن خیلی خشک نباشد زیرا بابا آدم گیاهی آب دوست است.

گل ارکیده

گل ارکیده، جزء گیاه لوکس و تشریفاتی آپارتمانی محسوب می شود که شاخه‌ های بلند و خمیده با گل‌ هایی زیبا دارد. گل ‌ها و کاسبرگ‌ های ارکیده ‌ها معمولا در گروه‌ های سه‌ تایی روی ساقه قرار می ‌گیرند که این گلبرگ‌ ها هندسه خاصی دارند و اگر در محیط طبیعی رشد کنند، به عنوان میزبان گرده ‌افشان ‌ها مانند زنبورها، عمل کنند. برگ‌ های گل ارکیده‌، دارای لایه ‌ای از موم سنگین هستند که از تبخیر آب جلوگیری می ‌کند.

دمای مناسب برای نگهداری ارکیده بین ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی ‌گراد است و همچنین، به نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد. ارکیده ‌ها به آبیاری کمی نیاز دارند و حتما باید بین دو آبیاری خاک آن کاملا خشک شوند. علاوه بر آن، خاک این گل لوکس باید خاصیت زهکشی خوبی داشته باشد زیرا که ارکیده از طریق ریشه ها نیز می تواند هوا را جذب کند.

گل های آپارتمانی لوکس

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا یکی دیگر از گل های آپارتمانی لوکس با برگ هایی پهن می باشد که بومی قاره آفریقا است. این گیاه لوکس آپارتمانی و  زیبا همیشه سر سبز است که برگ‌ هایی براق به شکل پنج ضلعی دارد و رنگ برگ‌ های آن سبز تیره می باشد که روی آن‌ ها رگبرگ ‌های روشنی نیز وجود دارد.

 اندازه برگ‌ های این گیاه معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی ‌متر است. اگر قصد خرید فیکوس لیراتا را دارید باید بدانید که نگهداری از آن ساده است و فقط باید محیط نگهداری آن را گرم و مرطوب نگهدارید. این گل زیبا به نور روشن و غیر مستقیم آفتاب و همچنین، آبیاری منظم پس از خشک شدن خاک و دمای حدود 16 تا 27 درجه سانتی گراد نیاز دارد.

گل یوکا

گل یوکا، یکی از گل های آپارتمانی لوکس با برگ های سوزنی شکل است که ظاهری شبیه به نخل دارد. گیاه یوکا بومی جنوب غربی آمریکا است در هنگام خرید گل یوکا به این نکته توجه کنید که رشد آرام و کندی دارد. برگ های این گیاه لوکس ممکن است تا 50 سانتی متر رشد کنند. در نگهداری گل لوکس و زیبای یوکا تامین نور روشن و زیاد اما غیر مستقیم بسیار ضروری است.

همچنین، دمای مناسب این گیاه حدود 15 تا 27 درجه سانتی گراد است. علاوه بر آن، خاک گل یوکا باید دارای زهکشی خوب با درصد بالایی از سنگ‌ ها یا شن باشد. در آبیاری آن دقت کنید که زیادی خاک آن خیس نشود.

گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری، جزء گل های آپارتمانی با برگ های پهن و بزرگ می باشد که بومی جنگل های جنوب مکزیک و کلمبیا است. با خرید گل برگ انجیری که در دسته گیاهان لوکس قرار می گیرد، شما یک گیاه با برگ های شبکه ‌ای شکل و پهن که ارتفاع آن ها تا 90 سانتی متر نیز طول می رسد، به دکور خانه خود اضافه می کنید. همچنین این گیاه تا ارتفاع 180 سانتی متر می تواند رشد کند و عمری بیش از 3 سال دارد. برگ انجیری به نور غیرمستقیم یا نور متوسط، خاک غنی با زهکشی مناسب، آبیاری در زمانی که خاک کمی خشک شده باشد و محدوده دمایی بین 18 تا 28 درجه سانتی ‌گراد برای رشد و توسعه نیاز دارد.

گل های لوکس و لاکچری در خانه

نخل شامادورا

نخل شامادورا، یکی دیگر از گل های آپارتمانی لوکس است که برگ هایی باریک و بلند دارد و بومی آمریکای جنوبی، مکزیک و گواتمالا است و عموما با عناوین دیگری مانند نخل پارلور و شامادورا الگانس شناخته می‌ شود. اگر خرید نخل شامادورا انجام داده باشید می دانید که این گیاه لوکس دارای ساقه ‌های جدا از هم و باریک است که به شکل نیشکرهایی رشد می ‌کنند و برگ‌ هایی بلند، باریک و سوزنی شکل به رنگ سبز تیره دارند. در صورت نگهداری نخل شامادورا در شرایط مناسب، می تواند تا حدود 2 متر رشد کند. این گل زیبا، به نور غیر مستقیم و پراکنده خورشید، دمای معتدل در حدود 20 تا 25 درجه سانتی ‌گراد، خاکی با زهکشی مناسب و آبیاری منظم (زمانی که خاک کمی خشک شد) نیاز دارد.

خرید گلدان نخل اریکا

نخل اریکا

نخل اریکا، با زیبایی فراوان و قابلیت تطبیق با محیط اطراف، یکی از گل های آپارتمانی لوکس است که اهل جزیره ماداگاسکار می باشد. این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری و تزیین منزل به شمار می ‌رود زیرا بسیار محیط زندگی تان را لوکس و لاکچری می کند. از ویژگی‌ های ظاهری این گیاه می ‌توان به برگ ‌های کشیده و باریک با رنگ سبز تیره یا سبز و زرد اشاره کرد.

ارتفاع این گیاه ممکن است تا ۶ متر برسد و معمولا ۶ تا ۸ برگ روی یک جوانه بزرگ که از بدنه اصلی بیرون می ‌آید، نمایان می ‌شود. هر برگ اصلی از ۴۰ الی ۶۰ برگ فرعی تشکیل می ‌شود. بهترین دما برای رشد این گیاه، حدود 20 تا 30 درجه سانتی ‌گراد است. همچنین، به نورغیر مستقیم و پراکنده، آبیاری منظم قبل از خشک شدن خاک آن و خاکی غنی با خاصیت زهکشی مناسب، نیاز دارد.

بامبو

بامبو، یکی از گرانترین گیاهان آپارتمانی لوکس و اهل آفریقای مرکزی است و به دلیل مینیمال بودن و سادگی که دارد، محیط زندگی تان را بسیار لوکس و لاکچری می کند. به همین دلیل به عنوان گل های آپارتمانی لوکس شناخته می شود. اگر قصد خرید چند شاخه بامبو را دارید بد نیست بدانید که، نگهداری از بامبو ساده است و می توان آن را هم در خاک و هم در آب نگهداری کرد.برای اطلاعات بیشتر درباره این گیاه به بلاگ آشنایی با گیاه بامبو آپارتمانی مراجعه کنید.

بامبو به نور غیرمستقیم خورشید و دمای 18 تا 36 درجه سانتی گراد نیاز دارد. همچنین، آبیاری بامبو بهتر است متعادل و مدیریت شده باشد و در صورت نگهداری در آب، باید هر هفته آب آن را تعویض کنید تا از بروز قارچ و بیماری های دیگر جلوگیری شود. در صورتی که آن را در خاک نگهداری می کنید، باید خاصیت زهکشی خوبی داشته باشد.

گل خانگی لوکس

گیاه نمازی

گیاه نمازی یکی از گل های آپارتمانی لوکس با برگ های بزرگ و پهن به حساب می آید که بومی آفریقا است. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌ های پهن، رنگارنگ و جذاب شناخته می ‌شود که معمولا برای تزیین و دکوراسیون در منزل استفاده می ‌شود. گل نمازی به نور کافی و غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد. همچنین، رطوبت مطلوب برای آن بین 70 تا 80 درصد است و در دماهای 18 الی 25 درجه سانتی گراد بهتر رشد می ‌کند. همچنین، از بهار تا اوایل پاییز، خاک را مرطوب نگهدارید و هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید.

کاکتوس افوربیا

اگر به دنبال یک گیاه برگ باریک و بلند هستید که جزء گل های آپارتمانی لوکس باشد، خرید کاکتوس افوربیا یک گزینه مناسب است. این گیاه زیبا بومی قاره آفریقا می باشد و در مناطقی با آب و هوای گرم به خوبی رشد می ‌کند. افوربیا تا حدود 60 سانتی متر می تواند  رشد کند که ساقه‌ های سبز و پر رنگی دارد.

 همچنین این گیاه دارای برگ های قرمز مایل به قهوه ای و یا سبز با اندازه کوچکی است که در ترکیب با رنگ ساقه ها، یک جذابیت بصری زیادی ایجاد می کند. در نگهداری کاکتوس افوربیا باید به نکاتی مثل نور فراوان و پراکنده ولی غیر مستقیم، دمای بین ۱۰ تا ۲۷ درجه سانتی‌ گراد، خاکی با زهکشی مناسب و آبیاری در زمانی که خاک خشک شد، اشاره کنیم.

گل آپارتمانی لوکس

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم، یکی دیگر از گل های لاکچری طبیعی و گل های آپارتمانی لوکس به حساب می آید. اندازه و شکل قلبی برگ ها، رنگ فوق ‌العاده زیبای برگ ها و گل ها، خرید گل آنتوریوم را به یکی از لوکس ترین گیاهان موجود در بازار تبدیل می ‌کند. آنتوریوم برگ‌ های بزرگی دارد که به مراتب بزرگتر از اکثر گیاهان آپارتمانی است.

برگ های آن به دو صورت گرد و نوک تیز وجود دارد و رگ‌ های سفید روشن روی آن ها قرار گرفته است. در نگهداری گیاه آنتوریوم بهتر است که آن را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید و همچنین محیط آن باید خنک باشد پس دمای مناسب برای نگهداری آن بین 18 تا 23 درجه سانتی ‌گراد است. علاوه بر آن، به آبیاری منظم و خاک زهکشی شده نیاز دارد.

انواع بونسای

بونسای یکی دیگر از گل های آپارتمانی لوکس است که شکلی شبیه به یک درخت کوچک و مینیاتوری دارد. زادگاه این گیاه کشور ژاپن است و یکی از ویژگی ‌های مهم بونسای، عمر طولانی آن است که به دلیل هرس مداوم شاخه ‌ها و ریشه ‌ها حاصل می ‌شود. هرس منظم ارتفاع گیاه را کاهش داده و به ریشه‌ ها بهترین فرصت برای انتقال مواد غذایی به سایر قسمت‌ های گیاه می ‌دهد.

خرید بونسای فیکوس جنسینگ

بونسای در واقع یک گیاه خاص نیست، بلکه یک روش خاص برای پرورش انواع گیاهان است. معروف ترین بونسای ها، شامل بونسای فیکوس جنسینگ، بونسای افرا، بونسای مرکبات و ... است. خاک سبک با زهکشی مناسب و حاوی مواد مغذی، دمای متعادل بین 18 تا 23 درجه سانتی ‌گراد، نور غیر مستقیم متوسط تا زیاد و آبیاری منظم برای رشد این گیاه لازم است.

گیاه آپارتمانی لاکچری

گل کروتون

گیاه کروتون که اهل مناطق اندونزی، مالزی، استرالیا و جزایر غرب اقیانوس آرام است، یکی از گل های آپارتمانی لوکس و زیبا می باشد که به عنوان یک گیاه آپارتمانی لاکچری شناخته می شود. این گیاه در جنگل‌ های مرطوب به شکل درختچه رشد می ‌کند و در شرایط طبیعی تا ارتفاع ۱۸۳ سانتی ‌متر می تواند رشد کند. در شرایط آپارتمان، کروتون معمولا تا ارتفاع ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی ‌متر رشد می ‌کند.

 انواعی از گل کروتون وجود دارد که دارای شاخه ‌ها و برگ‌ های فراوان و پهن است که رنگ ‌های زرد، صورتی، نارنجی، بنفش و سبز یا ترکیبی از الگوهای مختلف دارد. در نگهداری گل کروتون، نور زیاد و غیر مستقیم، دمای بین 17 تا 27 درجه سانتی گراد، آبیاری منظم زمانی که سطح خاک خشک شد و خاکی با زهکشی مناسب، شرایطی است که باید رعایت کنید.

خرید گلدان گل کرتون

فیکوس الاستیکا

باتوجه به اینکه مراقبت از گیاه فیکوس الاستیکا که جزء گل های آپارتمانی لوکس با برگ های پهن به حساب می آید، آسان است برای همین طرفداران زیادی دارد. این گیاه اهل جنوب شرقی آسیا بوده و می تواند بین 50 الی 60 سانتی متر رشد کند. همچنین برگ های این گیاه زیبا و لوکس براق و لاستیکی می باشد و علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد، به عنوان یکی از گیاهان تصفیه ‌کننده هوا شناخته شده است. از آنجایی که این گیاه در دسته گیاهان با برگ پهن و چرمی قرار می گیرد، برای همین خرید فیکوس الاستیکا با این برگ ها، می تواند یک حس لوکس و لاکچری را به دکوراسیون منزل شما بدهد. این گیاه، به نور غیر مستقیم و پراکنده خورشید، آبیاری منظم، دمای بین 16 تا 22 درجه سانتی گراد و خاکی با زهکشی مناسب، نیاز دارد.

دراسنا بلالی

گیاه دراسنا بلالی یا گیاه ذرت، گیاهی اهل شرق آفریقا است که به علت شباهت برگ ‌های آن به برگ‌ های ذرت اینگونه نامیده شده است و جزء گل های آپارتمانی لوکس به حساب می آید. این گل زیبا برگ ‌های پهنی دارد که خطی زرد رنگ در وسط آن‌ ها مشاهده می ‌شود. این گیاه در فضای آزاد می‌ تواند به ارتفاع ۴ متر برسد، اما در گلدان ارتفاع آن به ۱.۵ الی ۲ متر بیشتر نمی رسد. مکان مناسب برای نگهداری این گیاه نزدیک پنجره با نور فیلتر شده است و بهترین دما بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی ‌گراد می باشد. این گیاه به خاک‌ های سبک و لومی علاقه دارد و خاک قلیایی برای آن مناسب نیست.

دراسنا بلالی

نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار بومی جزایر ماداگاسکار در جنوب قاره آفریقا است که یکی از گل های آپارتمانی لوکس شناخته می شود. برگ ‌های این گیاه بر روی قسمت بالایی به صورت افقی، استوانه ‌ای شکل و کشیده شده ‌اند، که شباهت زیادی به نخل ‌ها دارند که سبز رنگ و باریک هستند. بعد ار کاشت و تکثیر نخل ماداگاسکار معمولا وقتی به ارتفاع ۱.۵ متر به بالا رسید، شروع به گلدهی می ‌کند. گل های آن سفید رنگ بوده و طول آنها تا ۸ سانتی‌ متر می ‌رسد. گل ‌دهی این گیاه معمولا در بهار و اوایل تابستان اتفاق می ‌افتد.

 در هنگام خرید نخل ماداگاسکار باید این نکته را بدانید که این گیاه دارای تنه گوشتی و ستونی با خارهای پوشیده شده است که خارهای آن تا ۶ سانتی‌ متر رشد می ‌کنند که می توانید برای کودکان و حیوانات خانگی شما مناسب نباشد. این گیاه مقاوم به خشکی و کم‌ آبی است و آب را در ساقه خود ذخیره می ‌کند تا در زمان نیاز از آن استفاده کند. نور فراوان و دمای بین ۱۴ تا ۲۸ درجه سانتی‌ گراد، بهترین شرایط نگهداری برای این گیاه است. استفاده از خاک با زهکشی خوب نیز برای نخل ماداگاسکار مناسب است.

گیاهان آپارتمانی لوکس

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع گل های آپارتمانی لوکس، ویژگی و نحوه نگهداری آن ها آشنا کنیم تا بتوانید با شناخت و خرید گیاهان لوکس خانگی، محیط زندگی تان را لوکس و لاکچری کنید. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان کاربردی و مفید باشند. اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی لوکس و جذاب را دارید می توانید با سر زدن به صفحه گل ها و گیاهان آپارتمانی در فروشگاه اینترنتی گل بازار، هر آنچه برای زیبا شدن دکوراسیون خود به آن نیاز دارید را بیابید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found