انواع گل های برگ پهن آپارتمانی

انواع گل های برگ پهن آپارتمانی
۲۴ اکتبر ۲۰۲۳
انواع گل های برگ پهن آپارتمانی

چه گیاهانی برگ پهن دارند؟ اگر در جستجوی گیاهان آپارتمانی جدید هستید، و می ‌خواهید مطمئن شوید که برگ‌ های بزرگ و پهنی دارند تا با سایر گیاهان در باغچه داخلی خود و محیط زندگی شما هماهنگ باشند، در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین گیاهان برگ‌ پهن و بزرگ می ‌پردازیم که می ‌توانند تقریبا در هر محیط داخلی رشد کنند. گل آپارتمانی برگ‌ پهن به خاطر زیبایی که دارد، محیط زندگی شما را به نحوی زیبا می‌ کند. گل آپارتمانی برگ پهن می ‌تواند با رنگ و ظاهر خود، محیط را به شکل متفاوتی تغییر دهد. در ادامه مقاله شما را با انواع لیست گیاهان آپارتمانی با برگ‌ های پهن آشنا می کنیم.


فهرست مطالب:

اسم و عکس انواع گل های آپارتمانی برگ پهن و بزرگ
انواع گل فیکوس برگ پهن
انواع گل برگ پهن ابلق
گل آپارتمانی پهن برگ دورنگ و چند رنگ

اسم و عکس انواع گل های آپارتمانی برگ پهن و بزرگ

اگر تصمیم دارید یک گل آپارتمانی برگ‌ پهن سبز در خانه خود داشته باشید، دست ‌کم می ‌توانید از گزینه‌ های متنوع و بسیار زیادی بهره ببرید. در این بخش از مقاله به معرفی و بررسی انواع گل آپارتمانی برگ پهن می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

گل بابا آدم

گل بابا آدم، یکی از انواع گل آپارتمانی برگ پهن بزرگ می باشد که بومی جنگل‌ های پر باران جنوب شرقی آسیا است، و برگ‌ های این گیاه زیبا می‌ توانند به طول 90 سانتی‌ متر برسند و به رنگ سبز تیره و روشن هستند. همچنین، این گیاه بیش از 6 سال عمر می کند و به شدت سمی است. میزان رشد برگ ‌ها به نوع گیاه و شرایط محیطی وابسته است.

 

همچنین، سرعت رشد این گیاه کمی آهسته است. این گل زیبا را می ‌توانید به عنوان یک گیاه خانگی نگه دارید، اما با توجه به اینکه این گیاه در محیط گرمسیری بهتر رشد می کند، در فصل زمستان بهتر است آن را به داخل خانه منتقل کنید. این گیاه به نور کافی و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد و خاک آن باید زهکشی خوبی داشته باشد. همچنین، بعد از خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کرد، فقط مراقب باشید خاک آن خیلی خشک نباشد زیرا بابا آدم گیاهی آب دوست است. نگهداری گل بابا آدم با برگ های پهن می تواند یک گزینه عالی برای دکور منزل شما باشد.

گل های برگ پهن بزرگ

موز یک درختچه آپارتمانی برگ پهن

یکی دیگر از گل آپارتمانی برگ پهن، درختچه موز است که بومی آسیا و آفریقا می باشد. این گیاه تا ارتفاع 1 متر رشد می کند و برگ‌ های پهن آن حدود 60 سانتی‌ متر طول دارند که به رنگ سبز روشن هستند. همچنین، این گیاه زیبا بیشتر از 5 سال می تواند عمر کند و سمی نیست و کاملا بی خطر است. در نگهداری از این گیاه باید بدانید که به آب زیادی نیاز دارد، پس در فصل تابستان هفته ای 3 بار و در زمستان هفته ای یکبار آن را آبیاری کنید. علاوه بر آن، به نور بسیار زیاد و مستقیم خورشید برای رشد بهتر نیاز دارد و خاک آن باید اسیدی و به خوبی زهکشی شده باشد. با این تفاسیر این درختچه آپارتمانی می تواند جلوه زیادی به خانه شما بدهد.

درختچه آپارتمانی برگ پهن

پرنده بهشتی (Birds of Paradise)

گیاه پرنده بهشتی یک گل آپارتمانی برگ پهن و گرمسیری است که بومی آفریقای جنوبی است و گل‌ های آن به شکل پرنده در حال پرواز می باشد. این گیاه در داخل خانه و آپارتمان می‌ تواند به ارتفاع 1 تا 2 متر برسد و برگ های آن حدود 40 سانتی متر، به رنگ سبز وبا گل های زیبایی به رنگ نارنجی و آبی هستند. بد نیست بدانید که رشد آهسته ای دارد. این گیاه می تواند بیش از 2 سال عمر کند. در هنگام نگهدای این گیاه مراقب باشید زیرا که یک گیاه بسیار سمی و خطرناک است. این گیاه زیبا، پس از بالغ شدن طی 6 تا 7 سال شروع به گل دادن می ‌کند

 

 

پرنده بهشتی می ‌تواند نور مستقیم خورشید را در فصل زمستان تحمل کند، اما در تابستان بهتر است در محیطی با نور پراکنده و غیر مستقیم نگهداری شود. برای نگهداری از این گیاه، از خاک رسی و غنی با خواص زهکشی مناسب استفاده کنید و اینکه گیاهی آب دوست است و در فصل تابستان به آب فراوان نیاز دارد و در فصل زمستان بهتر است آبیاری کمتر شود.

گل های برگ پهن آپارتمانی

نخل کنتیا

شاید در نگاه اول فکر کنید این گیاه در دسته گیاهان برگ باریک و سوزنی قرار می گیرد؛ اما باید بدانید که نخل کنتیا یک گل آپارتمانی برگ پهن است که برگچه های آن از مرکز برگ اصلی بیرون آمده است. این گیاه بومی شرق استرالیا بوده و از خانواده اریکاسه است. نگهداری آن بسیار آسان و در صورت نگهداری درست در گلدان تا حدود 2 الی 3 متر رشد می کند. برگ‌ های این گیاه به رنگ سبز تیره هستند. این گیاه می‌ تواند شرایط نوری متنوعی را تحمل کند، اما باید از نور مستقیم خورشید دور نگهداری شود تا برگ‌ های آن نسوزد. همچنین، به آبیاری منظم نیاز دارد و بهتر است در فصل تابستان هفته ای یکبار و در زمستان هر ده روزی یکبار آن را آبیاری کنید.

 

 

علاوه بر آن خشکی هوا برای این گیاه اصلا مناسب نیست و منجر به مشکلاتی می شود. پس بهتر است رطوبت این نخل زیبا را حفظ کنید. این گیاه توانایی تحمل تغییرات دمایی را دارد، اما توصیه می‌ شود از قرار گرفتن گیاه در دما های کمتر از 10 درجه یا بیشتر از 37 درجه سانتی‌ گراد پرهیز کنید. به طور کلی، بهترین دما برای نگهداری از نخل کنتیا در محدوده 20 تا 25 درجه سانتی ‌گراد است. بهترین نوع خاک برای نخل کنتیا، خاکی سبک با خاصیت زهکشی بالا است تا آب اضافی به راحتی از خاک خارج شود و به گیاه آسیب نرساند.

نخل آپارتمانی برگ پهن

نخل راوینیا ریولاریس یا مجستی (Majesty Palm)

نخل راوینا نیز همانند نخل کنتیا دارای برگچه هایی است که از مرکز برگ بیرون آمده اند، بنابراین این گیاه استوایی فوق ‌العاده زیبا یک گل آپارتمانی برگ پهن محسوب می شود. نخل راوینیا صد ها شاخه سبز و زیبا تولید می‌ کند. این گیاه زیبا در سال حدود 30 سانتی متر رشد می ‌کند و به ارتفاع حداکثر 180 سانتی متر می ‌رسد. زمین مناسب برای رشد آن باید دارای خاک مرطوب با ‌زهکشی مناسب باشد. همچنین، به نور روشن و غیر مستقیم خورشید، و آبیاری منظم نیاز دارد. علاوه بر آن، این نخل زیبا به رطوبت نسبتا زیادی نیاز دارد و نسبت به سرما مقاوم است.

گل آپارتمانی با برگ پهن

برگ انجیری یا مونسترا

برگ انجیری، یک گل آپارتمانی برگ پهن زیبا و محبوب است که بومی جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا می باشد. برگ ‌های این گیاه به صورت شبکه ‌ای شکل هستند که تا 90 سانتی متر طول دارند. همچنین گیاه برگ انجیری تا ارتفاع 180 سانتی متر و بیش از 3 سال می‌ تواند رشد کند. این گیاه سمی است و بهتر است دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نگهداری شود. گیاه برگ انجیری به نور غیرمستقیم یا نور متوسط نیاز دارد تا بهترین رشد را داشته باشد. به علاوه نگهداری برگ انجیری، به خاک غنی با زهکشی مناسب نیاز دارد و بهتر است زمانی آن را آبیاری کنید که خاک کمی خشک شده باشد.

 

 

برگ انجیری با توجه به محیط زیست خود، دمای نسبتا گرم را ترجیح می ‌دهد و از جمله گیاه ‌های مقاوم به گرما است. با این وجود، این گیاه نسبت به تغییرات دمایی حساس نیست و محدوده دمایی بین 18 تا 28 درجه سانتی ‌گراد برای رشد و توسعه آن ایده ‌آل است. اما دما های کمتر از 13 و بیشتر از 35 درجه سانتی ‌گراد برای آن مطلوب نیست و در دما های بالاتر از 35 درجه، حتما نیاز به غبار پاشی دارد. خرید گل برگ انجیری برای آپارتمان می تواند فضای متفاوتی برای شما ایجاد کند.

گل برگ پهن خونگی

گیاه پنیر سوئدی یا مونسترا ادانسونی(Monstera adansonii)

گیاه پنیر سوئدی یک گل برگ انجیری برگ پهن است که بومی آمریکا می باشد و برگ‌ های بزرگ به رنگ سبز روشن، با حفره های مختلف دارد. این گیاه سریع رشد می ‌کند، اگرچه وقتی به عنوان یک گیاه آپارتمانی در داخل خانه کاشته شوند ارتفاع آن ها زیاد نمی ‌شود. برای رشد سالم نیاز به کوددهی منظم و نور روشن غیر مستقیم آفتاب دارد. همچنین برای آبیاری باید خاک به صورت کامل خشک شود سپس آن را آبیاری کرد. علاوه بر آن، دمای مناسب و ایده‌ آل برای نگهداری این گیاه برگ پهن سبز، بین 13 تا 24 درجه سانتی گراد می‌ باشد. این گیاه تحمل دمای زیر 10 درجه سانتی گراد در طول فصل زمستان و دمای بالای 30 درجه سانتی گراد در تابستان را ندارد. در دما های خیلی پایین یا خیلی بالا، رشد گیاه به تعلیق می ‌افتد و حتی ممکن است آسیب ‌های جدی به گیاه وارد شود.

گل های آپارتمانی برگ پهن سبز

نخل پالم یا لیکوالا گراندیس (Licuala Grandis)

لیکوآلا گراندیس، یکی از انواع دیگر گل آپارتمانی برگ پهن است که بومی جزایر سلیمان و مناطق استوایی می باشد و برگ‌ های این گیاه حالتی مانند پنکه یا بادبزن دارند و از جمله گیاهان چند ساله و مقاوم هستند که تا ارتفاع 2.5 متر رشد می کنند. با گذر زمان، ابعاد و وزن این گیاه افزایش می ‌یابد، بنابراین بهتر است این گیاه را در یک نقطه‌ ای از خانه قرار دهید که نیاز به جا به‌ جایی نداشته و نور غیر مستقیم خورشید به آن تابیده شود. خاک مناسب برای رشد این گیاه باید زهکشی خوبی داشته باشد و هر زمان که سطح خاک خشک شد نیاز به آبیاری دارد. همچنین، دمای مناسب برای آن  حدود 16 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد ولی به هوای سرد مقاوم است.

گل آپارتمانی برگ پهن سبز

انواع گل فیکوس برگ پهن

گل فیکوس، یکی از اعضای خانواده موراسه و یک گیاه خانگی محبوب است. برگ‌ های درخشان و پهن این گیاه چرمی هستند و نوک ‌های تیزی دارند. در این بخش به معرفی و بررسی انواع گل فیکوس برگ پهن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

 

فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا یک گل آپارتمانی برگ پهن بسیار زیبا و مدرن است که بومی جنوب شرقی آسیا است و می تواند بین 50 الی 60 سانتی متر رشد کند. همچنین برگ های این گیاه جذاب ظاهر براق و لاستیکی دارند. علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد، این گیاه به عنوان یکی از گیاهان تصفیه ‌کننده هوا شناخته شده است. همچنین با توجه به اینکه نگهداری گل فیکوس الاستیکا بسیار آسان است، برای همین یکی از درختجه های اپارتمانی محبوب به حساب می آید.

 

 

این گیاه زیبا، به نور غیر مستقیم و پراکنده خورشید، آبیاری منظم (در فصل تابستان به آبیاری زیادی نیاز دارد ولی در زمستان باید آبیاری کم شود)، دمای 15 تا 22 درجه سانتی گراد و خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد.

اسم گل های آپارتمانی برگ پهن

فیکوس لیراتا

یکی از انواع دیگر فیکوس ‌ها، فیکوس لیراتا است که یکی دیگر از گل آپارتمانی برگ پهن و بومی آفریقا است. این گیاه همیشه سبز است و برگ‌ هایی براق به شکل پنج ضلعی یا شبیه به یک ویلون دارد. رنگ برگ‌ های این گیاه سبز تیره است و روی آن‌ ها رگبرگ ‌های روشنی نیز وجود دارد که اندازه برگ‌ های این گیاه معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی ‌متر است. مراقبت از گیاه لیراتا نیز ساده است و تنها باید محیط گرم و مرطوبی برای آن فراهم کنید.

 

 

فیکوس لیراتا به نور روشن و غیرمستقیم آفتاب، آبیاری منظم بعد از خشک شدن کامل خاک و دمای بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد نیاز دارد. اگر شرایط مناسبی برای این گیاه فراهم شود، می‌ تواند در منزل رشد قابل توجهی داشته باشد و ارتفاع آن حتی در محیط خانگی به بیش از دو متر نیز برسد.

گیاه برگ پهن خونگی

انواع گل برگ پهن ابلق

گل آپارتمانی برگ پهن گزینه مناسبی برای تزیین و دکوراسیون خانه و محیط کار به حساب می آید و شما می توانید با شناخت انواع گل برگ پهن و ویژگی هر کدام به سادگی برای محیط زندگی خود گل های زیبا خریداری کرده و نهایت لذت را از آن ببرید. در این بخش از مقاله انواع گل برگ پهن ابلق را معرفی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

 

گل کالاتیا اوربیفولیا

گل کالاتیا اوربیفولیا یک گل آپارتمانی برگ پهن است که بومی آمریکای جنوبی می باشد. این گیاه همیشه سبز است و برای پرورش در خانه، به ویژه برای کسانی که حیوانات خانگی یا کودک دارند، مناسب است، زیرا این گیاه سمی نیست. این گیاه به خاک غنی با زهکشی مناسب، نور غیر مستقیم خورشید، خاک مرطوب و آبیاری منظم نیاز دارد. همچنین در فصل رشد (فصل بهار و تابستان)، ماهی یکبار برای رشد بهتر به کود نیاز دارد.

 

 

علاوه بر آن، دمای مناسب برای این گیاه در بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی ‌گراد می باشد. حداقل دما برای زندگی این گیاه حدود ۱۵ درجه سانتی‌ گراد است. باید توجه داشته باشید که این گیاه حساس به تغییرات ناگهانی دما است. اگر در فصل تابستان گیاه اوربیفولیا را در فضای بیرونی نگهداری می کنید، بهتر است قبل از افت دما و خنک شدن هوا، گیاه را به داخل خانه انتقال دهید.

گل برگ پهن ابلق

گل دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا یکی از محبوب ‌ترین گل های آپارتمانی برگ پهن است که از خانواده گل شیپوریان بوده و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می ‌باشد. این گیاه، در برابر کم ‌آبی و نور کم مقاوم است و یک تصفیه کننده خوب هوا به حسابی می آید. این گیاه آلودگی ‌های هوا را جذب می‌ کند و هوای پاکیزه ‌تری را برای شما فراهم می‌ کند. همچنین، این گیاه  کمی سمی است و ممکن است باعث التهابات پوستی و مشکلات گوارشی شود. پس اگر به دنبال یک گیاه مقاوم به آبیاری کم هستید می توانید روی دیفن باخیا حساب کنید.

 

در هنگام نگهداری از گل دیفن باخیا، باید بدانید که خاک مخصوص گیاهان آپارتمانی برای آن مناسب بوده و بهتر است زهکشی خوبی داشته باشد. علاوه بر آن به آبیاری هفته ای یک بار یا زمانی که خاک کاملا خشک شده باشد، نیاز دارد. همچنین، گیاه دیفن باخیا به دمای بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی ‌گراد برای رشد بهتر نیاز دارد. این گل به دلیل حساسیت خود به سرما، در دماهای زیر ۱۵ درجه سانتی ‌گراد کمتر رشد می کند.

گل برگ پهن ابلق

گل هوستا

گیاه هوستا یک گل آپارتمانی برگ پهن است که برگ‌ های سبز، برخی ابلق و حتی برخی حاشیه ‌های زرد دارند و معمولا به شکل‌ های قلبی یا شمشیری هستند و به شکل توده‌ های محدب رشد می ‌کنند. مراقبت از گل هاستا نسبت به سایر گیاهان نسبتا ساده است. آن ‌ها نیازمند خاکی هستند که اسیدیته کمی داشته و به خوبی زهکشی شده باشد. همچنین، خاک آن‌ ها همواره باید مرطوب باشد. علاوه بر آن، به نور پراکنده برای رشد بهتر نیاز دارد هرچند در شرایط سایه هم می تواند زندگی کند.

گل آپارتمانی برگ پهن

گل سانسوریا یا گیاه ماری

گل سانسوریا یکی دیگر از گل آپارتمانی برگ پهن است که بومی آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا است.  سانسوریا یک گیاه سرسخت و بادوام است که معمولا برخلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی، عمر طولانی دارد. این گیاه کم‌ آب و مقاوم به نور کم است و می ‌تواند به تصفیه هوا کمک کند. در گل نگهداری گیاه سانسوریا آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

 

 

آبیاری سانسوریا نیاز به توجه دارد. قبل از آبیاری، از خشکی سطح خاک گلدان اطمینان حاصل کنید. نور مناسب برای آن نور متوسط تا پرنور است، اما نباید به آفتاب مستقیم نزدیک شود تا از سوختن برگ‌ های آن جلوگیری شود.

گل برگ پهن سانسوریا

گیاه لیگولاریا(Leopard Plant)

لیگولاریا، یکی دیگر از گل آپارتمانی برگ پهن به حساب می آید که تا ارتفاع 60 سانتی متر رشد می کند و سرعت رشد بالایی دارد و همچنین، برگ ‌های بزرگ، گرد و به رنگ سبز و لکه های زرد روشن دارد. این گیاه عضو خانواده آفتاب‌ گردان ‌ها است. این گیاه به خاک خاصی احتیاج ندارد فقط باید زهشکی خوبی داشته باشد، اما آبیاری آن باید به صورت منظم و یکنواخت باشد. همچنین نور مورد نیاز آن، نور غیر مستقیم و پراکنده خورشید است، هرچند در نیم سایه هم می تواند رشد کند.

گیاه برگ پهن ابلق

فیکوس الاستیکای ابلق (Ficus elastica ‘Tineke)

فیکوس الاستیکای ابلق یک گیاه برگ پهن خانگی محبوب است که برگ ‌های براق و چرمی دارد و بومی هند و جنوب شرقی اندونزی است. این گل تا ارتفاع تقریبی 50 تا 60 سانتی ‌متر رشد می ‌کند و برگ ‌های کوچک خود را در فصل پاییز از دست می ‌دهد.

 

 

همچنین، به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد، بنابراین باید آن را در مکان‌ هایی با نور پراکنده و زیاد قرار دهید. همچنین، فیکوس الاستیکا حساس به تغییرات دمایی است و دمای میان 23 تا 30 درجه سانتیگراد برای رشد آن مناسب است. این گیاه نسبت به تشنگی مقاوم است، اما توصیه می ‌شود که خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید.

گیاهان با برگ پهن

فیکوس آلیتیسما (Ficus altissima)

فیکوس آلتیسیما یک گل آپارتمانی برگ پهن سبز است که از خانواده موراسه (Moraceae) می باشد و بومی جنوب شرقی آسیا است. این گونه از فیکوس به دلیل برگ‌ های چند رنگ متضاد و تنوع رنگی، از جمله سبز تیره و سبز مایل به زرد، بسیار زیبا است. برای نگهداری مناسب از فیکوس آلتیسیما، آن را در محیطی گرم با نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. زمانی که سطح خاک آن خشک شد، گیاه را به طور کامل آبیاری کنید.

برگ پهن آپارتمانی

گل عنکبوتی الاتور (Aspidistra elatior)

گل عنکبوتی الاتور یکی از گلهای نسبتا برگ پهن خانگی می باشد که بومی مناطق استوایی و جنوب آفریقا است که امروزه در سراسر جهان پرورش داده می ‌شود. گیاه عنکبوتی حدود ۲۱۵ گونه متنوع دارد. در صورت شرایط محیطی مناسب، بسیار سریع رشد می ‌کند. این گیاه برگ‌ های کشیده و سوزنی دارد. در حالت معمول این گیاه تا حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌ متر رشد می‌ کند. این گیاه به نور متوسط برای رشد نیاز دارد پس نور خورشید باید به صورت غیر مستقیم و فیلتر شده به آن بتابد. همچنین، بهترین دما برای پرورش این گل بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌ گراد است. هرچند به تغییرات دما مقاوم است و تا دمای ۵ درجه را تحمل می ‌کند.

 

 

مراقب باشید که دمای بالای ۳۰ درجه گیاه را  پژمرده می کند. علاوه بر آن، بهترین زمان آبیاری این گیاه، زمانی است که خاک سطح گلدان خشک ‌باشد. همچنین زمانی که هوای محیط گرم است گیاه را غبارپاشی کنید، در این صورت رطوبت لازم برای آن فراهم می ‌شود. تنها نکته ‌ای که برای خاک این گیاه اهمیت دارد، این است که دارای زهکشی مناسب باشد و البته خاک قلیایی برای رشد گیاه عنکبوتی مناسب است.

 

گل برگ پهن

گل آپارتمانی پهن برگ دورنگ و چند رنگ

آیا با گیاهان آپارتمانی برگ پهن رنگی آشنا هستید؟ این گیاه‌ های زیبا می ‌توانند جلوه و زیبایی خاصی به محیط خانه یا محل کار شما بدهند. این گیاه‌ ها در رنگ‌ های مختلفی از قبیل قرمز، بنفش، صورتی و غیره وجود دارند. اگر به انواع گل های آپارتمانی برگ پهن رنگی علاقه دارید، در این بخش از مقاله با ما همراه باشید.

گل کالادیوم یا گوش فیل

گل کالادیوم یا با نام فارسی گوش فیل که از خانواده Araceae به دنیا آمده است یک گل آپارتمانی با برگ پهن به حساب می آید. این گیاه زیبا بومی برزیل می‌ باشد که برگ‌ های آن در رنگ‌ های متعددی وجود دارد.  گیاه کالادیوم در طبیعت خود حدود 40 تا 90 سانتی‌ متر ارتفاع دارد و برگ‌ هایش به ارتفاع 15 تا 45 سانتی ‌متر رشد می ‌کنند. باید توجه داشت که تمامی بخش ‌های این گیاه دارای شیره ‌ای سمی هستند که ممکن است باعث تحریک، سوزش و خارش پوست لب و دهان شود. برای حفظ رنگ‌ ها و الگوهای برگ، نیاز به نور کامل و غیر مستقیم آفتاب دارد، پس باید مواظب اشعه ظهر و تابش مستقیم آفتاب باشید.

 

 

دمای مناسب برای گیاه کالادیوم در فصل تابستان حدود 24 درجه سانتی ‌گراد و در فصل زمستان حدود 16 درجه سانتی‌ گراد است. علاوه بر آن، باید از قرار گرفتن گیاه در معرض سرما در فصل زمستان جلوگیری کرد، زیرا سرما باعث یخ زدن و زرد شدن برگ‌ های کالادیوم می ‌شود. این گیاه به مقدار نسبتا زیادی آب نیاز دارد، و هنگامی که سطح خاک به عمق 2 تا 3 سانتی‌ متر خشک شد، باید آبیاری شود.

گل برگ پهن قرمز

گیاه نمازی یا گوپرتیا (Goeppertia)

گیاه نماز یا گوپرتیا یکی از گیاهان برگ بزرگ آپارتمانی به حساب می آید که از خانواده گیاهان Marantaceae است و بومی قاره آفریقا می باشد. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌ های پهن، رنگارنگ و جذاب شناخته می ‌شود که معمولا برای تزیین و دکوراسیون در محیط ‌های داخلی استفاده می ‌شود. این گیاه به نور کافی و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. رطوبت هم برای این گیاه بسیار مهم است، بنابراین سعی کنید رطوبت محیط را حفظ کنید. رطوبت مطلوب برای این گیاه معمولا بین 70 تا 80 درصد است و در دما های 18 الی 25 درجه سانتیگراد بهتر رشد می ‌کند.

 

 

همچنین، از بهار تا اوایل پاییز، خاک را مرطوب نگه دارید و هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید. اگر خاک هنوز مرطوب باشد، برای آبیاری بعدی باید صبر کنید. در زمستان میزان آبیاری را کاهش دهید و هر 15 روز یک بار آبیاری کنید و همیشه سعی کنید رطوبت خاک را بالا نگه دارید. همچنین، گوپرتیا برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن است و سمی نیست.

گل برگ پهن رنگی

گیاه کالاتیا (Calathea roseopicta)

کالاتیا یک گل آپارتمانی برگ پهن جذاب از خانواده مارانتاسه (Marantaceae) است که بومی مناطق گرمسیری و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می ‌باشد. کالاتیا به دلایل مختلفی با نام‌ های مستعار مانند گیاه سبدی و کالاته ‌آ نیز شناخته می ‌شود. این گیاه در محیط‌ های طبیعی خود در سایه ‌ی درختان رشد می ‌کند و به نور فیلتر شده آفتاب نیاز دارد. بنابراین، برای نگهداری این گیاه در منزل، بهترین نور برای آن نور متوسط و غیر مستقیم است. همچنین، کالاتیا به آبیاری منظم و خاک مرطوب نیاز دارد، و بهتر است سطح خاک آن خشک نشود.

 

 

علاوه بر آن، دمای مناسب برای رشد این گیاه بین 18 تا 25 درجه سانتی‌ گراد است. حتی اگر دما از 15 درجه سانتی ‌گراد کمتر باشد، به گیاه کالاتیا آسیب می ‌زند. رطوبت نیز برای گیاه کالاتیا بسیار مهم است، بنابراین انتخاب خاکی که رطوبت را حفظ کند بسیار مهم است. همچنین، این گیاه‌ به خاکی کمی اسیدی نیاز دارد و در خاک با pH  حدود 6.5 بهترین رشد خود را دارد.

گل آپارتمانی برگ پهن رنگی

گل کرتون (croton)

این گیاه یکی  دیگر از گل های برگ پهن خانگی و رنگی می باشد، خرید گل کروتون به دکوراسیون منزل شما می تواند جذابیت متفاوتی بببخشید. این گل بومی مناطق اندونزی، مالزی، استرالیا و جزایر غرب اقیانوس آرام است. این گیاه همواره چند رنگ بوده که در محیط طبیعی تا ارتفاع حداکثر 185 سانتی متر می ‌رسد. همچنین، گیاه کروتون در آپارتمان ‌ها نیز به عنوان گیاه آپارتمانی قابل رشد است و می ‌تواند تا ارتفاع 60 تا 120 سانتی متر رشد کند. کروتون گیاهی با تراکم بالا است که دارای شاخه ‌ها و برگ‌ های فراوانی است که برگ‌ های آن براق و صاف هستند که رنگ‌ های زرد، صورتی، نارنجی، بنفش و سبز دارند.

 

 

در نگهداری گل کروتون نور زیادی یک عامل مهم است مناسب‌ ترین دما برای رشد آن در تابستان حدود 29 درجه و در زمستان 15 درجه سانتی ‌گراد است. علاوه بر آن، رطوبت برای رشد این گیاه مناسب است، به خصوص در فصل رشد (تابستان و بهار)، بنابراین باید مرطوب نگه داشته شود. در مورد آبیاری، باید مراقب بود که زیاده‌ روی در آبیاری باعث پوسیده شدن ریشه ها می شود، پس بهتر است هر زمانی که سطح خاک خشک شد آن را آبیاری کنید. بهترین خاک برای کروتون شامل مخلوطی از خاک برگ، ماسه و خاک باغچه به همراه کمپوست است.

گل برگ پهن رنگارنگ

کالاتیا رزپیکتا یک گیاه برگ پهن قرمز (Calathea roseopicta)

این گیاه زیبا و چند ساله با تیغه ‌های پهن و بلند حدود 20 سانتی‌ متر و برگ ‌های تیره و تنظیم شده با یک خط باریک خاکستری و سبز در حاشیه ‌ی آن، بومی مناطق جنوبی آمریکا است. برگ ‌های بیضی شکل این گیاه با رنگ سبز عمیقی پوشیده شده و در قسمت ‌های پایینی به رنگ بنفش زیبا هستند. این گیاه زیبا و منحصر به فرد که بومی مناطق جنوبی آمریکا است، برای تزیین منازل، آپارتمان‌ ها و محیط ‌های اداری عالی است. این گیاه به نور زیادی نیاز دارد، اما باید مراقب باشید که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد.

 

 

در مورد آبیاری، این گیاه تقریبا نیازمند آبیاری مکرر است و باید زمانی که کمی خشک شد، آبیاری شود، فقط اجازه ندهید که خاک به طور کامل خشک شود. علاوه بر آن، گرمای متوسط در دمای 16-29 درجه سانتی ‌گراد برای رشد این گیاه مناسب است و اما این گیاه به دما های پایین‌ تر از 16 درجه سانتی ‌گراد حساس است. بنابراین، بهتر است از قرارگیری این گیاه در سرما جلوگیری کنید.

گل برگ پهن قرمز

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع گل های برگ پهن آپارتمانی و گل های رنگی آشنا کنیم. بی شک زیباترین و مناسب ترین گل های آپارتمانی، گل های آپارتمانی با برگ پهن هستند که برای دکوراسیون داخل خانه و محیط کار بسیار جذاب و زیبا می باشند و شما با شناخت و خرید گل های آپارتمانی برگ پهن می توانید به راحتی محیط زندگی خود را تزیین کنید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found