صفر تا صد روش نگهداری گل گندمی در منزل

روش نگهداری از گیاه گل گندمی
۱۴ اوت ۲۰۲۳
صفر تا صد روش نگهداری گل گندمی در منزل

یکی ازگل های آپارتمانی پرطرفدار که در بیشتر خانه ها دیده می شود، گیاه گندمی یا عنکبوتی است. این گیاه ارزان و بسیار مقاوم است. اکثر افرادی کـه بـه دنبال پرورش و رشد گیاهان در منزل خود هستند معمولا یکی از گزینه های اصلی آن ها در لیست خرید گیاهان آپارتمانی است که می خواهند پرورش دهند، گیاه گل گندمی است زیرا که با ظاهری زیبا و فوق العاده، همچنین توانایی زیاد در تصفیه هوا و شرایط نگهداری آسانی که دارد، می تواند یک گیاه مناسب برای نگهداری در آپارتمان ها، منازل و ادارات باشد.

معرفی گیاه گل گندمی

اگر می خواهید اطلاعاتی درباره گل گندمی داشته باشید، باید بگوییم که گل گندمی را به انگلیسی با نام Spider Plant"" اسم علمی "Chlorophytum comosum" می شناسند. گیاهی همیشه سبز، بوته ای، سریع الرشد و از خانواده لیلیاسه (Liliaceae) است که بیش از ۲۱۵ گونه مختلف دارد. اسم دیگر گل گندمی، گیاه عنکبوتی و بومی مناطق گرم مانند جنوب آفریقا و مناطق استوایی است. ارتفاع این گیاه بین ۲۵تا ۳۰ سانتی متر است و برگ های باریک آن معمولا رنگ سبز و یا سبز و کرم است. انتهای دمگل ها، گیاهان جدید و کوچکی نیز رشد می کنند که پاجوش های گندمی، گیاهچه یا گیاه بچه نامیده می شوند و با ریشه دار کردن آن ها، می توانید یک گیاه آپارتمانی گندمی جدید داشته باشید. این گیاه نگهداری آسان نسبت روش نگهداری گیاهان آپارتمانی دیگر دارد. در این مقاله ما همه چیز را درباره گل گندمی به شما خواهیم آموخت.

خواص گل گندمی در منزل چیست؟

گل گندمی یکی از گیاهان زینتی است که در منازل به عنوان یک گیاه دکوراتیو بسیار محبوب است. گل گندمی خواص و ویژگی های زیادی دارد، از جمله تولید اکسیژن در فضای داخلی و جذب آلاینده های هوا. بنابراین، نگهداری از گل گندمی در منزل می تواند به بهبود کیفیت هوای محیط داخلی خانه کمک کند. به علاوه، این گیاه به راحتی قابل نگهداری است و نیاز به مراقبت کمی دارد. محافظت کنید. با توجه به خواص و زیبایی گل گندمی، این گیاه می تواند یک انتخاب عالی برای تزیین منزل شما باشد.

گل دادن گیاه گندمی

اگر روش نگهداری گل گندمی به صورت صحیح و درست انجام شود، این گیاه بعد از مدتی شروع به گل دادن می کند. ابتدا شما شاهد جوانه زدن گل گندمی خواهید بود و سپس گل های کوچک سفید و ستاره ای شکل در انتهای ساقه ها متولد می شوند. پس از گلدهی گیاه گندمی، برگ های بیشتری در انتهای ساقه ها تولید می شود و گیاهچه های کوچکی را تشکیل می دهند. اگر یک گل گرده افشانی کند، میوهای چرمی شکل و سه گوش از نوع کپسولی می دهد که حاوی دانه های سیاه مسطح است.

گلدهی گندمی

آیا گل گندمی سمی است؟

گل عنکبوتی و یا همان گل گندمی از جمله گیاهان غیر سمی هستند، بنابراین اگر حیوان و یا کودکی در خانه دارید نگران نباشید. اما در نظر داشته باشید خوردن این گیاه به مقدار زیاد ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود.

گل گندمی تصفیه کننده هواست

این گیاه از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا است. مطالعات نشان داده اند که این گیاه با جذب مواد شیمیایی ازجمله فرمالدئید، زایلن، بنزن و مونوکسید کربن در منازل یا ادارات در تمیز کردن هوای داخلی محیط بسیار مؤثر هستند. گیاه گندمی همچنین به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی خود بسیار مورد توجه است و همین موضوع باعث شده انتخاب گندمی، انتخابی به نفع سلامتی افراد خانه باشد.

نماد گل گندمی چیست؟

در فرهنگ های مختلف، گیاه گندمی یا عنکبوتی می تواند معنی و نماد های متفاوتی داشته باشد. رشد و فراوانی به دلیل تولید گیاهچه و یا در اصلاح گیاه بچه ها، ارتباط با طبیعت، مراقبت و پرورش در زندگی، سازگاری و انعطاف پذیری، انرژی مثبت، هماهنگی و تعادل از جمله نماد های گل گندمی است. به علاوه رشد گیاهچه های کوچک از گیاه مادر، می تواند نمادی از به هم پیوستگی نسل ها و انتقال خرد و تجربیات از نسلی به نسل دیگر باشد.

 

مطالب مرتبط: صفر تا صد نگهداری گل عروس، از معرفی تا تکثیر در منزل

نحوه نگهداری گل گندمی

گل گندمی در فنگ شویی

در فنگ شویی، گیاه عنکبوتی به دلیل انرژی مثبت و ویژگی های تصفیه کننده هوا، اغلب به عنوان یک گیاه مفید در خانه یا محل کار شما در نظر گرفته می شود. در ادامه دلایلی اهمیت گل گندمی در فنگ شویی را بررسی می کنیم:

تصفیه هوا: گیاهان عنکبوتی به دلیل توانایی خود در تصفیه هوای داخل خانه با حذف سموم و آلاینده ها شناخته شده اند. در فنگ شویی، هوای تمیز و خالص برای ترویج جریان انرژی مثبت و ایجاد یک محیط هماهنگ ضروری است.

نماد رشد: الگوی رشد گیاه عنکبوتی با "بچه ها" یا "توله های" آن که از گیاه اصلی رشد می کنند، نماد رشد، تجدید و فراوانی است. این می تواند با اصول رشد و پیشرفت فنگ شویی در زندگی فرد هماهنگ باشد.

انرژی مثبت: برگ های سبز و پر جنب و جوش گیاه عنکبوت می تواند هماهنگی با عنصر چوب در علم فنگ شویی داشته باشد. ترکیب عنصر چوب در فضا، باعث تشویق انرژی مثبت و توسعه شخصی می شود.

انرژی متعادل کننده: تصور می شود گیاهان گندمی با جذب انرژی منفی و تبدیل آن به انرژی مثبت، انرژی های موجود در محیط را متعادل می کنند. این می تواند به ایجاد فضای هماهنگ و متعادل در محل زندگی یا محل کار شما کمک کند.

فضای سبز داخلی: ترکیب گیاهان زنده در داخل خانه، مانند گیاه عنکبوت، انرژی پر جنب و جوش طبیعت را به محیط شما می آورد. این ارتباط با طبیعت می تواند باعث ایجاد حس خوب و هماهنگی شود.

هنگام قرار دادن گل گندمی در فضای داخلی باید در نظر داشته باشید که گیاه خود را در جایی قرار دهید که می خواهید جریان رشد را در آن جا تشویق کنید. مثلا قرار دادن در دفتر کار و یا اتاق کار محل مناسبی است. به علاوه از قرار دادن گندمی در مناطق شلوغ و یا راکد خود داری کنید زیرا توانایی گیاه را در ترویج جریان انرژی مثبت مهار می کند.

گیاهچه گل گندمی

چرا گل گندمی بچه نمیده؟

بعضی از گونه گیاه گندمی معمولا بر روی ساقه های بلند خود گیاهچه و یا بچه هایی تولید می کنند که نسخه مینیاتوری از گیاه مادر هستند. چرا گل گندمی گیاهچه نمی دهد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که گیاه عنکبوتی به چند دلیل بچه نمی دهد:

  • گیاهان بالغ توانایی تولید گیاهچه دارند. برای همین اگر گیاهی جوان به مرحله بلوغ نرسیده باشد، امکان تولید بچه گیاه را ندارد.
  • نور روشن و غیر مستقیم برای تولید گیاهچه بسیار لازم و ضروری است. اگر گیاه در شرایط کم نور باشد، ممکن است رشد جدیدی را آغاز نکند. به علاوه تامین 12 ساعت تاریکی متوالی شب، مدت سه هفته، می تواند در تولید گیاهچه گندمی موثر باشد.
  • شلوغ بودن بیش از حد گیاه نیز باعث می شود که منابع لازم برای تولید گیاهچه های جدید فراهم نشود. بهتر از کوددان بیش از حد گیاه خودداری کنید زیرا ممکن است باعث رشد بیش از اندازه شاخ و برگ ها شود.
  • آبیاری نامناسب مانند کم آبی یا پرآبی نیز یکی از دلایل ندادن بچه توسط گندمی است. مرطوب نگه داشتن خاک بدون غرقاب کردن در تولید گیاهچه موثر خواهد بود.
  • استرس محیطی مانند تغییر دمای شدید یا تغییر ناگهانی شرایط نیز بر عدم تولید گیاهچه تاثیر می گذارد.

نگهداری گل گندمی در آب

گیاهان برای رشد و شکوفایی به مواد مغذی نیاز دارند و نمی‌توانند به مدت طولانی در آب زنده بمانند، مگر اینکه از محلول‌های هیدروپونیک برای پرورش آن‌ها استفاده شود. با این حال می‌توانید گیاهچه‌های کوچک گیاه گندمی را در آب ریشه دار کنید و زمانی که سیستم ریشه قوی شد، آن را در خاک بکارید.

 

بیشتر مطالعه کنید: طریقه نگهداری گل سیکاس در خانه و باغچه

تکثیر گل گندمی

طرز نگهداری گل گندمی در خانه

سه نمونه از این گیاه در ایران بسیار محبوب است و مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه ای کـه بـرگ هایش کامل سبز است و دیگری میان بـرگ سفید و حاشیه سبز (گندمی ابلق) است، نمونه سوم حاشیه بـرگ سفید و میان آن سبز(گندمی معکوس) است. در این مقاله شما را با روش نگهداری گندمی و واریته های معروف آن آشنا می کنیم.

نور مناسب گل گندمی

گل گندمی چقدر نور می خواهد؟ گیاه گل گندمی به  نور ملایم و غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد تا بهترین رشد را داشته باشد. این گیاه نسبت به نوسانات نور مقاوم بوده ولی بهترین شرایط برای اینکه گیاه بهترین رشد را داشته باشد، قراردادن گیاه در نور غیر مستقیم است. تابش نور مناسب به گیاه عنکبوتی باعث پر رنگ و درخشان شدن برگ های آن می گردد. پنجره های جنوبی آپارتمان ها، جای مناسبی برای نگهداری از گیاه گندمی است. اگر برگ های گندمی بسیار طویل و شکننده شده، یعنی از نظر نور تامین نمی شود. نگهداری گیاه گندمی روی میز یا آویزان کردن آن از ارتفاع برای این گیاه لذت بخش است.

نور مناسب گل گندمی

آبیاری گیاه گندمی

ریشه گیاه گندمی گوشتی و ضخیم بوده و برای ذخیره آب تکامل یافته است. به همین دلیل این گیاه در شرایط آبیاری نامنظم هم دوام می آورد. خاک گیاه گندمی را مرطوب نگه دارید، اما بیش از حد آن را آبیاری نکنید چرا که ممکن است باعث پوسیدگی ریشه های آن شود. اگر نمی دانید گل گندمی چقدر آب می خواهد باید بگوییم که، گل گندمی دوست دارد خاکش در فاصله بین دو آبیاری کمی خشک شده باشد، همچنین از آبیاری منظم (و نه زیاد) لذت می برد. گندمی گیاهی تشنه است اما می تواند فراموشی شما را در آبیاری ببخشد. به طور معمول این گیاه نیاز به هفته ای یک بار آبیاری دارد اما ممکن است این زمان در فصل ها و شرایط آب و هوایی مختلف کمتر یا بیشتر شود. آبیاری آن را متناسب با دمای هوا و نور ورودی تنظیم کنید.

دمای مناسب گل گندمی

در روش نگهداری گل گندمی دما از اهمیت بسزایی برخوردار است. گیاه گندمی در برابر دما مقاوم بوده و اکثر دماها را تحمل می کند. این گیاه توانایی تحمل دماهای نزدیک صفر درجه را هم دارد ولی از آنجایی که زادگاه این گیاه هوای گرمی دارد بهتر است گیاه را در هوای معتدل و گرم قراردهید تا رشد خوبی داشته باشد. از قراردادن گیاه گندمی در محل های بیرون از خانه و سرد خود داری کنید. لازم به ذکر است هوای خیلی گرم نیز می تواند باعث آسیب رساندن به گیاه و برگ ها شود. بهترین دما برای نگهداری گیاه دمایی بین 18 تا 25 درجه می باشد. در شب نیز دمای بالاتر از ۱۲ درجه برای او ایده آل است.

رطوبت مناسب برای نگهداری گل گندمی

گل گندمی دوستدار رطوبت است و به همین دلیل یکی از بهترین مکان ها برای نگهداری از آن، داخل حمام و سرویس بهداشتی است. بهتر است برای تامین رطوبت آن از روش غبار پاشی و ساخت جزیره کمک بگیرید. بعضی اوقات قهوه ای شدن نوک برگ ها نشانه خشکی بیش از حد هوا نیز هست. برای مقابله با خشکی هوا، گیاه را مرتبا به کمک یک اسپری پر از آب خیس کنید. ساخت جزیره بهترین روش برای تامین رطوبت گل گندمی است.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی و طریقه نگهداری گل شفلرا در منزل

نحوه نگهداری گل گندمی

خاک مناسب گل گندمی چیست؟

گیاه عنکبوتی یا همان گل گندمی دارای ریشه های گوشتی است، از این رو خاک این گیاه باید اندکی سنگین باشد. می توانید از ترکیب خاک باغچه و ماسه، یا خاک کمپوست برای این گیاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که خاک این گیاه باید زهکشی مناسبی نیز داشته باشد و آب اضافه از گلدان و خاک گیاه خارج گردد. خاک و کود آماده، خاک کمپوست و خاک باغچه و ماسه برای این گیاه مناسب ترین گزینه ها هستند. برای قلیایی یا اسیدی بودن خاک گل گندمی باید بگوییم گیاهان عنکبوتی می توانند طیف وسیعی از سطوح pH خاک را تحمل کنند، اما pH کمی اسیدی تا خنثی (حدود 6.0 تا 7.0) به طور کلی ایده آل است.

کود مناسب گل گندمی

بهتر است در فصول رشد گیاه یعنی در فصل بهار و تابستان هر چند ماه یک بار از کودهای شیمیایی مخصوص گیاهان آپارتمانی برای گل گندمی استفاده کنید اما اگر سالیانه خاک گلدان گیاه را تعویض می کنید نیاز چندانی به استفاده از کود ندارید زیرا که خاک غنی می تواند تا حدود یک سال مواد آلی و معدنی مورد نیاز گیاه تان را تامین کند. در صورتی که مشاهده کردید رشد گیاه کم شده یکی از عوامل می تواند فقیر بودن خاک باشد که با استفاده از کود های شیمیایی محلول، می تواند گیاه خود را تقویت کنید. برای کود دهی این گیاه از نمونه کود مایع در نوع رقیق استفاده کنید.

هرس کردن گل عنکبوتی

زمانی که دیدید برگ های گیاه عنکبوتی دچار تغییر رنگ از سبز به قهوه ای شد این برگ ها را جدا کنید چون وجود این برگ ها علاوه بر اینکه ظاهر نازیبا به گیاه تان می دهد باعث شده سرعت رشد گیاه نیز کم شود و همچنین به برگ های جوان نیز آسیب وارد می کند درضمن برگی که تغییر رنگ به قهوه ای داده به رنگ سبز برنمی گردد . از یک قیچی تیز و استریل شده برای جدا کردن برگ ها استفاده کنید به یکباره تمام برگ های اضافی را هرس نکنید و هر دفعه حدود یک پنجم برگ های اضافی را هرس کنید.

هرس گل گندمی

نگهداری از گل گندمی در زمستان و تابستان

نگهداری از گل گندمی در فصل زمستان و تابستان یکی از مواردی است که برای علاقمندان به گل‌های گندمی بسیار مهم است. در فصل زمستان، باید اطمینان حاصل کرد که گل گندمی در یک محیط گرم و خشک قرار داشته باشد. برای این منظور، می‌توان گلدان را در مکانی که نور خورشید به خوبی بتواند به آن برسد، قرار داد. اگر قرار دادن گل گندمی در نزدیکی بخاری و وسایل گرمایشی خودداری کنید.

همچنین، در فصل تابستان نیز نباید این گل در معرض نور خورشید مستقیم قرار داده شود. آبیاری به میزان لازم در تابستان یکی دیگر از نکات مهم است. با رعایت این نکات ساده، می‌توان در هر دو فصل زمستان و تابستان گل گندمی را به خوبی نگهداری کرد.

شرایط نگهداری گل گندمی ابلق

وجود نوار های زرد و کرم رنگ در مرکز و یا اطراف، از مهم ترین تفاوت گونه های ابلق با دیگر انواع گل گندمی است. نگهداری گندمی ابلق به شرح زیر است:

  • گیاه عنکبوتی ابلق در نور روشن و غیر مستقیم رشد می کند اما شرایط نور کم را نیز می تواند تحمل کند.
  • خشک شدن سطح خاک (تا 2.5 سانتی متر) از نشانه های نیاز به آبیاری مجدد است.
  • دمای مناسب گل گندمی ابلق 18 تا 24 درجه سالنتی گراد است.

الباقی نکات نگهداری گل گندمی ابلق مانند شرایطی است که در بالا گفته شد.

 

بیشتر بدانید: طریقه نگهداری از گل بنجامین در گلدان

نگهداری گل گندمی ابلق

شرایط نگهداری گل گندمی سبز

گل گندمی باید در مکانی با نور کافی و روشن قرار گیرد، بهترین انتخاب مکان برای قرار دادن گل در نزدیکی پنجره است. همچنین، باید مطمئن شویم که دمای اتاق در محدوده 18-24 درجه سانتیگراد است.. برای نگهداری گل گندمی سبز، همچنین باید رطوبت هوا را نیز تنظیم کنیم. بهترین راه برای ایجاد رطوبت، استفاده از جزیره در کنار گل است. همچنین، باید به آبیاری منظم گل توجه کرد و خاک را به طور مداوم مرطوب نگه داشت. در نهایت، برای نگهداری گل گندمی سبز در خانه، لازم است به رشد و توسعه آن توجه کنیم و در صورت نیاز، اقدام به تغذیه و کوددهی مناسب نماییم.

طریقه نگهداری گل گندمی بنفش

برای نگهداری گل گندمی بنفش بهتر است آن را در یک جایی قرار دهید که نور خورشید به طور مستقیم روی آن نتابد. در واقع، گل گندمی بنفش نسبت به نور خورشید حساس است و ممکن است به سرعت خشک شود. همچنین، حداقل یک بار در هفته باید گل گندمی بنفش را آبیاری کنید، اما توجه کنید که خاک آن خیلی مرطوب نباشد. برای افزایش رطوبت هوا در اطراف گل، می توانید از روش هایی مانند استفاده از سینی حاوی آب یا جزیره برای افزایش رطوبت استفاده کنید. برای حفظ شکل زیبای گل گندمی بنفش، بهتر است برگ های خشک و زرد آن را بردارید.

نگهداری گل گندمی در حیاط

گل گندمی یک گیاه آپارتمانی است. اما با رعایت نکاتی می توانید آن را در باغچه حیاط خود بکارید. گندمی یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است که برای نگهداری آن در بیرون باید شرایط زیستگاه آن را فراهم کنید. آب و هوای معتدل و بدور از سرما و انجماد، اولین شرط نگهداری گل گندمی در حیاط است. گندمی را حتما در محیطی سایه یا نیمه سایه نگهداری کنید. حتما آن ها را با فاصله بکارید تا عادت رشد قوسی شکل برگ های آن حفظ، و به گردش هوا در میان برگ ها کمک شود. منطقه هایی با بادهای شدید مناسب کاشت گل گندمی در بیرون نیست زیرا می تواند به برگ های ظریف این گیاه آسیب برساند.

طرز نگهداری گل گندمی

آفات، بیماری و مشکلات گل گندمی

حال که با روش نگهداری گل گندمی به صورت صحیح و نکته به نکته آشنا شدید اکنون نوبت آن است که با بیماری ها و مشکلات رایجی که ممکن است در این گیاه زیبا پدیدار شود، نیز آشنا شوید. با ما همراه باشید تا در ادامه مان شما را با برخی از این مشکلات و بیماری ها آشنا کنیم.

ضعیف و لاغر شدن برگ های گل گندمی

این مشکل نشانه این است که دمای محیط برای گل گندمی بالاست و رطوبت مورد نیاز گیاه کم است. برای برطرف کردن این مشکل باید گیاه گل گندمی را به محیطی خنک تر انتقال دهید و با غبار پاشی روزانه رطوبت مورد نیاز گیاه را فراهم کنید.

پژمرده شدن برگ های گل گندمی

دلیل این مشکل می تواند کمبود مواد مغذی خاک گیاه باشد. می توانید برای آنکه گیاه به حالت اولیه برگردد، هر ۲ هفته یکبار از کود های محلول یا غیر محلول استفاده کنید. همچنین برای حل این مشکل می توانید خاک و گلدان گیاه را نیز تعویض نمایید. خاک غنی شده از مواد آلی به سرسبز شدن برگ ها کمک خواهد کرد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع بونسای افرا به همراه صفر تا صد روش نگهداری آن

پژمرده شدن گل گندمی

کمرنگ شدن نوار میانی برگ ها

علت اصلی این مشکل، نور مورد نیاز گیاه می باشد. تنها راه حل برای بازگشت شادابی برگ ها این است که گیاه را در محلی پر نور قرار دهید. نور مناسب غیر مستقیم می تواند در رفع این مشکل بسیار کمک کننده باشد.

خشک شدن و سوختگی نوک برگ ها

سوختگی نوک برگ ها یکی از مشکلات شایع در گیاه گل گندمی است. همانگونه که در روش نگهداری گل گندمی توضیح داده شد نور یکی از عوامل مهم در نگهداری از این گیاه است. همانطور که نور کم رشد گیاه را کم و یا متوقف می کند نور مستقیم آفتاب هم باعث خشک شدن و سوختگی نوک برگ های گل گندمی می شود. علت اصلی بروز مشکل ذکر شده قراردادن گل گندمی در معرض تابش سوزان نور خورشید است که باعث سوختن برگ ها می گردد. دقت داشته باشید باید گیاه گندمی را در نور ملایم و در سایه آفتاب قراردهید.

سوختن نوک برگ گل گندمی

قهوه ای شدن برگ های گل گندمی

کلر موجود در آب موجب این مشکل می شود و راهکار پیشنهادی ما به شما این است که آب را در یک ظرف در باز به مدت یک شبانه روز قراردهید تا کلر موجود در آب از بین برود، سپس می توانید با همان آب گیاه تان را آبیاری کنید.

کنه قرمز

اگر با بررسی سطح زیرین برگ ها متوجه تار عنکبوت شده اید نشانه وجود کنه قرمز است. می توانید با استفاده از سم های مخصوص کنه قرمز، سلامتی را به گیاه تان را برگردانید. اصول سم پاشی در رفع این مشکل موثر است.

مشکلات گیاه گندمی

علت زرد شدن برگ گل گندمی

یکی از علل زرد شدن برگ‌های گل گندمی در خانه، نگهداری نادرست آن ها است. گل گندمی یک گیاه حساس است که نیاز به شرایط خاصی برای رشد و تغذیه دارد. اگر برگ‌های گل گندمی در معرض نور مستقیم قرار بگیرند، ممکن است زودتر از موعد زرد شده و خشک شوند. همچنین، حفظ رطوبت مناسب در خاک نیز برای نگهداری گل گندمی بسیار مهم است. اگر خاک خیس یا خشک شود، گیاه نمیتواند به درستی تغذیه شود و برگ‌های آن زرد میشوند. به علاوه، استفاده بیش از اندازه از کود‌های شیمیایی نیز ممکن است باعث زرد شدن برگ‌های گل گندمی شود. بنابراین، برای جلوگیری از زرد شدن برگ‌های گل گندمی در خانه، باید به تنظیم نور، رطوبت و استفاده از کود‌های طبیعی توجه کرد.

زرد شدن گیاه گل گندمی

امیدواریم که توانسته باشیم با معرفی گیاه فوق و روش نگهداری گل گندمی شما را به داشتن یک گیاه زیبا و قشنگ ترغیب کرده باشیم. همانگونه که ذکر شد گیاه گل گندمی یک گیاه مقاوم آپارتمانی بوده که در شرایط سخت هم می تولند به حیات خود ادامه دهد. شرایط آسان نگهداری این گیاه باعث شده تا گل گندمی طرفداران زیادی داشته باشد. گل فروشی گل بازار به شما در خرید گل گندمی کمک می کند تا بتوانید بهترین و شاداب ترین گیاه گندمی را خریداری کرده و یا به دست عزیزان تان برسانید.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found