انواع گیاهان آپارتمانی برگ باریک و بلند

عکس گل های برگ باریک
۲۹ اکتبر ۲۰۲۳
انواع گیاهان آپارتمانی برگ باریک و بلند

آیا تا به حال دقت کرده ‌اید که چرا برخی گیاهان برگ‌ های ضخیم و بزرگ دارند و برخی دیگر برگ‌ هایی بلند و نازک؟ چه گیاهانی برگ‌ های باریک دارند و هدف از داشتن برگ‌ های بلند و باریک برای گیاهان چیست؟ قطعا شما هم در کلاس سوم ابتدایی با انواع گیاهان برگ پهن و باریک آشنا شده اید. اگر شما هم از طرفداران انواع گیاه برگ باریک و بلند هستید، ممکن است دوست داشته باشید بدانید که کدام گیاهان خانگی برگ ‌های بلند و باریک دارند. پس در این مقاله همراه ما باشید تا این گیاهان را بررسی کنیم.


فهرست مطالب:

چرا بعضی گیاهان برگ های سوزنی و دراز دارند؟
لیست نام گیاهان برگ باریک و بلند آپارتمانی با عکس
گل گندمی یا عنکبوتی (Spider Plant)
گل دراسنا (Dracaena)
گیاه لیندا یا پافیلی (Ponytail Palm)
آلوئه ورا (Aloe Vera)
یوکا (Yucca)
بروملیاد (Bromeliad)
افوربیا فلاناگانی (Euphorbia Flanaganii)
نخل شامادورا (Chamaedorea Elegans)
سرخس بوستون (Boston Fern)
هاورتیا گورخری(Haworthia Fasciata)
سرخس لانه پرنده (Bird’s-Nest Fern)
کاج مطبق (Norfolk island pine)

چرا بعضی گیاهان برگ های سوزنی و دراز دارند؟

به نظر شما چرا بعضی از گیاهان برگ بلند دارند؟ اگر برای شما هم سوال است که علت باریک و دراز بودن برگ های گیاهان و درختان چه می تواند باشد، در این بخش از مقاله با ما باشید.

گیاهان نزدیک خط استوا برگ ‌های بزرگتری دارند، اما هر چه به سمت قطب ‌ها و مناطق بیابانی حرکت می‌ کنیم، گیاهانی که برگ باریک و بلند دارند را بیشتر مشاهده می ‌کنیم. چرا گیاه های برگ دراز و نازک در مناطق خشک و قطبی بیشتر وجود دارد؟ به نظر می ‌آید که برگ ‌های بلند و نازک گیاهان، ارتباط نزدیکی با جلوگیری از گرم شدن زیاد و خشک شدن دارند. در واقع برگ‌ های بلند و نازک به نوعی، راهی برای محافظت از گیاهان نه تنها در مقابل خطر گرم شدن و خشک شدن در روز، بلکه در برابر یخ ‌زدگی در شب ‌ها هستند. به طور کلی می توان گفت که، گیاهان با برگ ‌های سوزنی و دراز معمولا از نوعی تطابق جغرافیایی و تکاملی برای محیط زیست خود بهره می ‌برند. این ویژگی‌ ها به گیاهان کمک می ‌کنند تا در شرایط محیطی خاصی از جمله مناطق خشک و قطبی یا مناطق با تغییرات زیاد دما، بتوانند زندگی کنند.

پس به طور خلاصه دلیل سوزنی بودن برگ های گیاهان عبارتند از:

 

 

  1. جلوگیری از ازدیاد گرما: برگ‌ های سوزنی و دراز معمولا نازک هستند و این ویژگی به گیاهان کمک می‌ کند تا از افزایش حرارت در دمای بسیار بالا جلوگیری کند. این برگ‌ ها به دلیل ساختار طولانی و نازک ‌شان کمتر تابش نور خورشید را جذب می ‌کنند و اجازه می ‌دهند که باد از آن ‌ها عبور کند و گرما از بین برود. به طور کلی این گیاهان در دسته گیاهان مقاوم به خشکی قرار می گیرند.
  2. کاهش اتلاف آب: برگ ‌های سوزنی و بلند، توانایی بهتری برای نگهداری آب را دارند و از تبخیر زیاد جلوگیری می ‌کنند. این ویژگی برای گیاهانی که در مناطق خشک رشد می‌ کنند بسیار حیاتی است.
  3. مقابله با تغییرات دما: برگ‌ های سوزنی و بلند گیاهان در شرایط تغییرات دما بین روز و شب (که معمولا در مناطق خشک و نیمه خشک دیده می ‌شوند) از یخ زدن آن ها جلوگیری می کند.

انواع گل برگ سوزنی

لیست نام گیاهان برگ باریک و بلند آپارتمانی با عکس

درختان و گیاهان دارای دسته‌ بندی ‌های بسیار متنوعی هستند. یکی از این دسته‌ های محبوب درختان، درختان برگ باریک هستند. اگر می‌ خواهید با گیاهان آپارتمانی برگ باریک آشنا شوید و بدانید که انواع گیاهان باریک برگ کدامند، در این بخش از مقاله با ما همراه باشید.

 

 

گل گندمی یا عنکبوتی (Spider Plant)

گیاه عنکبوتی یک گیاه برگ باریک و بلند به حساب می آید که بومی جنوب آفریقا است. برگ‌ های آن حدود 25 سانتی متر طول دارند و به صورت نوار‌های سبز‌ رنگ به نظر می ‌رسد که در میان هر کدام نوار سفید رنگی مشاهده می‌ شود. در واقع گل گندمی یا عنکبوتی، جزء گیاهان آپارتمانی برگ باریک است که با رشد سریع و کم توقع خود، برای افراد تازه کار در مراقبت از گیاهان مناسب است. همچنین، برگ‌ های بلند و خمیده ‌اش آن را به یک گزینه عالی برای گلدان ‌های آویزان تبدیل کرده‌ است.

 نکات نگهداری گل گندمی:

نور: بهترین نور برای آن ‌ها نور غیر مستقیم خورشید است، اما می ‌توانند شرایط نور کمتر را نیز تحمل کنند.

آب: این گیاه‌ دوست دارد خاکی مرطوب داشته باشد، اما از آبیاری زیاد هم باید خودداری کنید. در فصل تابستان هفته ای یکبار آن را آبیاری کنید و در فصل زمستان آبدهی را کاهش دهید.

دما: دمای ایده ‌آل برای رشد این گل زیبا باید بالای 10 درجه سانتی گراد باشد.

خاک: بهترین خاک برای گیاه‌ های عنکبوتی، خاکی با زهکشی خوب است که بتواند آب را تخلیه کند. pH متوسط خاک هم باید در حدود 6.0 تا 7.0 باشد. خاک گندمی از مخلوط شن، ماسه، سیلت، و خاک رس با ترکیب مشخص تشکیل شده است.

گیاه برگ سوزنی

گل دراسنا (Dracaena)

دراسنا یکی دیگر از گیاهان برگ باریک و بلند است که بومی مناطق جنوب شرقی آفریقا و از خانواده مارچوبه ‌ها است. این گیاه ساقه ‌ای بلند و ضخیم دارد و تمام برگ‌ های آن در بالای ساقه رشد می ‌کنند. گل دراسنا برگ‌ های سبز رنگ دارد که ممکن است در انواع مختلف این گیاه، نوارهایی به رنگ‌ های زرد، قهوه ‌ای یا حتی قرمز داشته باشد.  در طبیعت، این گیاه در مناطق گرمسیری آفریقا تا ارتفاع 15 متر رشد می ‌کند، اما در محیط ‌های آپارتمانی تنها تا ارتفاع 120 تا 180 سانتی ‌متر می ‌رسد و بهتر است بدانید که گیاهی سمی است و در هنگام نگهداری از دراسنا، باید آن از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشد.

نکات مراقبت از آن:

نور: نور خورشید غیر مستقیم و پراکنده برای آن مناسب است.

آب: در زمستان یک بار در هفته و در فصل تابستان دو الی سه بار در هفته به آن آب بدهید.

دما: دمای محیط باید در محدوده 15-24 درجه سانتی ‌گراد باشد. کاهش دما زیر 12 درجه ممکن است باعث ریزش برگ ‌ها و در نتیجه خشک شدن گیاه شود.

خاک: خاکی با زهکشی مناسب و حاوی مواد غنی بهترین گزینه است.

گل برگ بلند و باریک

گیاه لیندا یا پافیلی (Ponytail Palm)

اگر شما به داشتن برگ‌ های بسیار نازک علاقه دارید، گل لیندا، زیباترین گلی با برگ های باریک و بلند است. این گیاه زیبا اصالتا بومی کشور مکزیک و جنوب غرب آمریکا است. جذابیت اصلی این گیاه در شکل و فرم منحصر به فرد ساقه و برگ ‌هایش است. یکی از ویژگی ‌های جالب این گیاه، برگ‌ هایی با ضخامت بالا و باریک و بلند است که بسیار مقاوم و به شکل آویزان، مانند بید مجنون هستند که برگ‌ هایی سبز رنگ ولی کمی سبز تیره دارند. علاوه بر این، وجود ساقه به شکل پای فیل در گیاه لیند،ا به جذابیت و زیبایی آن می افزاید. با شرایط ایده ‌آل، ارتفاع این گیاه به حدود دو متر می‌ رسد.

 

 

نکات نگهداری از این گل زیبا:

نور: نور مستقیم خورشید برای رشد بهتر آن لازم است، اما در نور پراکنده یا حتی سایه هم نیز می تواند رشد کند.

آب: پیاز این گیاه توانایی ذخیره آب تا یک سال را دارد. به همین دلیل، آبیاری زیاد می ‌تواند منجر به پوسیدگی پیاز و حتی از بین رفتن گیاه شود. بنابراین، رطوبت خاک باید پایین باشد و بین دو دوره آبیاری، خاک به طور کامل باید خشک شود. در فصل رشد، هر سه هفته یکبار و در فصل زمستان به مقداری کم که برگ‌ ها پژمرده نشوند، نیاز به آبیاری دارد.

دما: دمای مطلوب برای نگهداری لیندا حدود 20 تا 26 درجه سانتیگراد است. در فصل زمستان، دمای 10 تا 15 درجه سانتیگراد و در فصل تابستان، 21 درجه سانتیگراد بهترین انتخاب برای این گیاه است.

خاک: خاک سبک با زهکشی خوب برای این گیاه مناسب است. همچنین، بهتر است از یک مخلوط شامل دو قسمت لوم یا لیمونی (که مخلوطی از خاک رس، شن، و مواد آلی است) و یک قسمت پیت ماس، به همراه دو قسمت ماسه استفاده کنید.

گل های برگ باریک

آلوئه ورا (Aloe Vera)

یکی از گیاه آپارتمانی برگ دراز، آلوئه ورا است که از خانواده‌ی سریشیان، یک گیاه گوشتی و آبدار می باشد که بومی مناطق آفریقایی است. این گیاه در دسته گیاه برگ باریک و بلند قرار دارد که برگ‌ های بزرگ و ضخیم آلوئه ورا به شکل نیزه ‌ای، بلند و باریک هستند که برخی از گونه های آن و خواص دارویی و خوراکی نیز دارند.

 

 

شرایط نگهداری این گیاه:

نور: نیاز به نور روشن دارد، اما نور مستقیم آفتاب برای آن مناسب نیست.

آب: در فصل تابستان حدودا هر دو هفته یکبار، و در زمستان هر 3 هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد.

دما: دمای مناسب برای نگهداری گل آلوئه ورا در محدوده 17-25 درجه سانتی گراد است. دماهای پایین ‌تر از این محدوده و گرمای بیش از حد به آلوئه ورا آسیب می‌ زنند، بنابراین در شب ‌های سرد بهتر است این گیاه را به داخل خانه منتقل کرده یا نزدیک پنجره باشد. به طور کلی این گیاه دما های گرم را ترجیح می ‌دهد.

خاک: برای پرورش گل آلوئه ورا، بهترین نوع خاک، خاکی با زهکشی مناسب است. از خاک کاکتوس یا خاک کامپوست با مخلوط کردن شن یا پرلیت می توانید برای آن استفاده کنید.

گیاه برگ سوزنی

یوکا (Yucca)

یوکا، یک گیاه برگ سوزنی آپارتمانی به حساب می آید که ظاهری شبیه به نخل دارد، با انبوهی از برگ ‌های بلند و باریک در ناحیه تاج این گیاه. گیاه یوکا، بومی جنوب غربی آمریکا است که رشد آرام و کندی دارد و برگ های آن ممکن است تا حدود 50 سانتی متر رشد کنند و این گیاه جزئی از گیاه برگ باریک و بلند می باشد.

نکات مهم در نگهداری از یوکا:

نور: به نور روشن و زیاد نیاز دارد اما نور مستقیم خورشید برگ های آن را می سوزاند.

آب: در فصل تابستان هفته ای 2 بار و در فصل زمستان ده روزی یکبار به آبیاری نیاز دارد.

دما: دمای مناسب برای نگهداری گیاه یوکا حدود 15-27 درجه سانتی گراد است.

خاک: باید دارای زهکشی خوب با درصد بالایی از سنگ‌ ها یا شن باشد.

گیاه برگ سوزنی

بروملیاد (Bromeliad)

یکی دیگر از گیاهان برگ سوزنی آپارتمانی، گیاه بروملیاد است، که بومی جنگل های آمریکای جنوبی می باشد. بروملیاد ها معمولا برگ ‌هایی چرمی و بلند و باریک دارند و در واقع در دسته گیاه برگ باریک و بلند است. این گیاه اغلب به شکل طوقه برگی رشد می ‌کند و خوشه ‌های گلی دارد که از وسط گیاه بیرون می ‌آیند. همچنین، بروملیاد پس از چند سال گل می ‌دهد که گل‌ های آن تا چند ماه دوام می ‌آورند.

 

 

این گل زیبا به شرایط زیر برای رشد نیاز دارد:

نور: نور متوسط ​​تا روشن برای این گل مناسب است اما از نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

آب: بروملیاد ها قادرند شرایط خشکسالی را تحمل کنند و معمولا به آب زیادی نیاز ندارند. کافی است که این گیاه را هفته ‌ای یکبار از طریق خاک در فصل رشد آبیاری کنید و در دوره استراحت زمستانی آبیاری را کاهش دهید.

دما: این گیاه تغییرات دما را می تواند تحمل ‌کند، اما در هوای گرمتر به رطوبت بیشتری نیاز دارد. دمای مناسب رشد این گیاه، بین 12 تا 26 درجه سانتی گراد است.

خاک: بروملیاد ها خاک اسیدی را ترجیح می ‌دهند و همچنین، خاک آن باید دارای زهکشی خوب باشد.

گیاه برگ باریک

افوربیا فلاناگانی (Euphorbia Flanaganii)

اگر به دنبال یک گیاه برگ باریک و بلند هستید، گیاه افوربیا فلاناگانی یک گزینه محبوب است. این گیاه زیبا یکی از اعضای خانواده ی افوربیا است که بومی قاره آفریقا می باشد و در مناطقی با آب و هوای گرم به خوبی رشد می ‌کند. افوربیا فلاناگانی تا حدود 60 سانتی متر می تواند رشد کند که ساقه‌ های سبز و پر رنگی دارد، به همین دلیل این نوع افوربیا برای آویزان کردن بسیار مناسب است.

 

 

شرایط مورد نیاز برای نگهداری از این گیاه زیبا:

نور: افوربیا نیاز به نور فراوان و پراکنده ولی غیر مستقیم دارد.

آب: برای آبیاری، اول به خاک آن اجازه دهید تا خشک شود، سپس آبیاری کنید.

دما: این گیاه در دمای میانگین ۱۰ تا ۲۷ درجه سانتی‌ گراد به خوبی رشد می ‌کند. بهتر است در فصل زمستان این گیاه را در داخل خانه یا آپارتمان خود نگه دارید.

خاک: با توجه به زیستگاه اصلی این گیاه، برای آن خاکی با زهکشی مناسب مفید است.  بهترین خاک برای آن، مخلوطی از خاک برگ، ماسه و شن ریز با نسبت‌ های مساوی است.

برگ های سوزنی گیاهان آپارتمانی

نخل شامادورا (Chamaedorea Elegans)

شامادورا، یک گیاه برگ باریک و بلند، که بومی آمریکای جنوبی، مکزیک و گواتمالا است و عموما با عناوین دیگری مانند نخل شامادورا، گل شامادورا، نخل پارلور و شامادورا الگانس شناخته می‌ شود. این گیاه دارای ساقه ‌های جدا از هم و باریک می ‌باشد که به شکل نیشکرهایی رشد می ‌کنند و برگ‌ هایی بلند، باریک و سوزنی شکل به رنگ سبز تیره دارند. در شرایط مناسب، شامادورا از 30 سانتی متر تا حدود 2 متر می تواند رشد کند.

نیاز های آن برای نگهداری:

نور: نور غیر مستقیم و پراکنده خورشید برای نگهداری گلدان نخل شامادورا مناسب است، اما در شرایط نور کم هم می تواند زندگی کند. فقط این نخل زیبا را در تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید که برگ های آن نسوزد.

آب: این گیاه به آبیاری زیاد حساس است، بنابراین اجازه دهید خاک خشک شود، سپس آبیاری کنید. در فصل تابستان هفته ای یک الی دوبار و در فصل زمستان ده روزی یکبار آن را آبیاری کنید.

دما: دمای معتدل، به میزان حدود 20 تا 25 درجه سانتی ‌گراد، بهترین دما برای رشد نخل شامادورا است. این گیاه می ‌تواند در دماهای نسبتا پایین ‌تر و بالاتر نیز رشد کند، اما این تغییرات دما بر روی سرعت رشد آن تاثیر می ‌گذارد.

خاک: برای شامادورا، بهترین خاک، خاک سبک است که آب را در خود نگه ندارد تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. بنابراین، مهمترین نکته در انتخاب خاک، خاکی با زهکشی مناسب است.

انواع گیاهان آپارتمانی برگ باریک

سرخس بوستون (Boston Fern)

گیاه سرخس بوستون یک گیاه برگ باریک و بلند که بومی جنوب آمریکا است و برگ‌ هایی دارد که می ‌توانند به طول 90 سانتی متر رشد کنند. سرخس بوستون یکی از گونه ‌های معروف سرخس است که به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود به عنوان یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب است. ساقه و برگ‌ های زیبا و سبز این گیاه به طور طبیعی به آن شکل موج دار و ظاهری پرپشت می ‌دهند و به خوبی از بالای سبد‌های آویزی یا طاقچه‌ ها به سمت پایین آویزان می ‌شوند.

 اندازه سرخس بوستون معمولا 60 تا 90 سانتی متر است، اما در زیستگاه بومی خود می ‌تواند تا ارتفاع 2 متر نیز رشد کند. ارزش آن نه تنها به زیبایی ظاهری آن محدود نمی ‌شود، بلکه این گیاه به تصفیه هوا کمک زیادی می ‌کند و به دلیل مصرف آب کم، بخار زیادی به محیط اطرافش منتقل می ‌کند که باعث افزایش رطوبت هوا می‌ شود.

 

 

 نکات نگهداری این گیاه زیبا:

نور: نیاز به نور فراوان و غیرمستقیم دارد.

آب: این گیاه به رطوبت نیاز دارد، بنابراین هفته ‌ای یک یا دو بار آن را آبیاری کنید.

دما: سرخس بوستون در دماهای 15 تا 24 درجه سانتی ‌گراد رشد بهتری دارد.. با این حال، دمای محیط نباید به کمتر از 10 درجه سانتی ‌گراد برسد.

خاک: برای سرخس بوستون، خاک گلدان باید حاوی ترکیبات آلی و غنی باشد. به منظور جلوگیری از پوسیدگی ریشه ‌ها بهتر است که خاک، زهکشی خوبی داشته باشد.

گیاه برگ سوزنی

هاورتیا گورخری(Haworthia Fasciata)

این گیاه یکی دیگر از گیاه برگ باریک و بلند، که بومی جنوب آفریقا است. هاورتیا گورخری کم ‌رشد و بدون ساقه است و به ارتفاع 20 سانتی متر می ‌رسد. برگ ‌های این گیاه گوشتی، به رنگ سبز تیره و دارای نوک‌ های تیزی هستند که سطح برگ‌ ها رگه ‌های سفید گورخر مانند دارد که با برجستگی ‌های زگیل مانند پوشیده شده ‌اند. برگ‌ های ضخیم این گیاه باعث می ‌شود آب را در خود ذخیره کنند و نیاز به آب کمی داشته باشند. همچنین، این برگ‌ ها شباهت بالایی به برگ ‌های گیاه آلوئه ‌ورا دارند.

 

 

نیاز های این گیاه:

نور: این گیاه به نور نسبتا زیادی نیاز دارد تا رشد بهتری داشته باشد.

آب: برای تامین نیاز آبی هاورتیا، بهتر است در فصول رشد آن، مثل بهار و پاییز، آبیاری بیشتری انجام دهید. اما در فصل زمستان بهتر است آبیاری را کاهش دهید.

دما: دمای بین 16 تا 26 درجه سانتی ‌گراد دمای مطلوب هاورتیا گورخری می ‌باشد. این گیاه به دلیل زادگاه گرمی که دارد، حساس به سرما است و حداقل دمای قابل تحمل آن 6 درجه سانتی ‌گراد است. در صورت قرار گرفتن در سرما های شدید، ممکن است خشک شود.

خاک: خاکی سبک با زهکشی خوب برای این گیاه مناسب است. ترکیب خاک کاکتوس یا ترکیبی از خاک برگ، خاک رس، ماسه و سنگریزه برای هاورتیا مناسب است.

سرخس لانه پرنده (Bird’s-Nest Fern)

این گیاه جزء گیاهان برگ سوزنی است و بومی هاوایی و جزایر اقیانوس آرام می باشد.  سرخس لانه پرنده یک گیاه همیشه سبز است و برگ ‌های باریک و براق آن با حاشیه ‌های تیره و موجدار، زیبایی خاصی دارند. به طور کلی این گل زیبا، یک گیاه برگ باریک و بلند به حساب می آید. اگر این گیاه در شرایط طبیعی خارج از منزل رشد کند، برگ‌ های نواری شکل آن می ‌توانند تا 120-150 سانتی متر بلند شوند. اما در محیط داخلی و در گلدان، ارتفاع برگ‌ ها به 30-60 سانتی متر بیشتر نمی رسد. برگ‌ های بزرگتر معمولا در بالای گیاه قرار دارند، در حالی که برگ ‌های کوچکتر در زیر رشد می‌ کنند.

 

 

شرایط نگهداری این گل زیبا:

نور: برای رشد بهتر، این گیاهان به نور فیلتر شده نیاز دارند و باید از تابش آفتاب مستقیم دور باشند.

آب: خاک سرخس را به طور مداوم مرطوب نگه دارید، اما مراقب باشید که گیاه همیشه خیس نباشد. همچنین به قسمت لانه مانند گیاه آب ندهید، زیرا می ‌تواند منجر به کپک ‌زدگی و پوسیدگی گیاه شود.

دما: دمای محیط را بین 15 و 26 درجه سانتی گراد نگه دارید. این گیاه ‌ها رطوبت را دوست دارند و در محیط ‌های مرطوب مانند گلخانه به خوبی رشد می ‌کند.

خاک: برای کاشت سرخس لانه پرنده، از کمپوست ارگانیک غنی یا ترکیبی از خاک گلدان و کمپوست استفاده کنید. همچنین، می ‌توانید از مخلوط پیت ماس و خاک گلدان استفاده کنید. در صورت نیاز، می ‌توانید مخلوط پیت ماس با مواد آلی را امتحان کنید.

گیاه آپارتمانی برگ سوزنی

کاج مطبق (Norfolk island pine)

این درختچه زیبا، گیاهی همیشه سبز و بومی قاره استرالیا است. کاج مطبق یک گیاه با برگ دراز می باشد که تا ارتفاع 2 متر می تواند رشد کند. در شرایط طبیعی، کاج مطبق به سرعت رشد می ‌کند، اما در آپارتمان، رشد آن کند تر است. کاج مطبق دارای برگ ‌های سوزنی است و از خانواده آراکارییاسه می ‌باشد و شاخه‌ هایی مطبق شکل دارند و به طور کلی از دسته گیاه برگ باریک و بلند است. همچنین، واریته ‌هایی از آن وجود دارند که ارتفاع کمتری دارند و در گلدان‌ ها کاشته می ‌شوند.

خرید گلدان کاج مطبق

برای نگهداری از کاج مطبق نکات زیر را رعایت کنید:

نور: برای نگهداری کاج مطبق، باید بدانید که این گیاه نور ملایم را ترجیح می ‌دهد و می‌ تواند نور مستقیم آفتاب را نیز تحمل کند، به ‌ویژه در بهار و تابستان که ممکن است در خارج از آپارتمان قرار گیرد.

آب: در فصل تابستان، می ‌توانید هر دو روز یکبار آن را آبیاری کنید و این میزان را در زمستان به هر ۱۰ روز یکبار کاهش دهید. برای حفظ طراوت و سبز ماندن برگ ‌های زیبای این گیاه، لازم است روزی یکبار با آب پاش برگ‌ های گیاه را به ویژه برگ ‌های بالایی آن را مرطوب نمایید.

دما: کاج‌ مطبق دوست دارد که در محیط‌ های خنک قرار بگیرد. این گیاه نیز به خنکی و تهویه مناسب علاقه دارد و در تابستان، بهتر است آن را در محیط‌ های خنک مانند راه‌ پله ‌ها، تراس شمالی یا بالکن نگه دارید. در زمستان هم، راه ‌پله‌ ها به عنوان مکان ‌های مناسبی برای نگهداری از این گیاه شناخته می ‌شوند.

خاک: برای کاج مطبق، بهترین نوع خاک کمپوست سبک یا خاک هلندی است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع گیاهان برگ دراز و باریک و سوزنی شکل آشنا کنیم و همچنین علت سوزنی بودن برگ های بعضی از گیاهان را برای شما توضیح دهیم. خرید انواع گیاه برگ باریک و بلند بی شک بهترین گزینه برای تزیین منزل و دفتر کار به حساب می آید و با دانستن انواع و شرایط نگهداری آن ها، می توانید گیاهانی زیبا و شاداب داشته باشید.

 

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found