گیاهان ثروت ساز در فنگ شویی برای خانه

گیاهان ثروت ساز در فنگ شویی
۱۸ نوامبر ۲۰۲۳
گیاهان ثروت ساز در فنگ شویی برای خانه

بیشتر انسان ‌ها علاقه زیادی به طبیعت و گیاهان دارند. حتی اگر در قلب شهر هم زندگی کنید، نگه داشتن گل و گیاه در خانه یا دفتر شما، می ‌تواند احساس خوبی ایجاد کند. طبق اصول هنر باستانی فنگ شویی، برخی از گیاهان به عنوان یک راه آسان برای جذب انرژی ‌های خوب و مثبت در محیط زندگی و کار استفاده می شوند. گیاهان فنگ شویی بهترین گزینه برای جذب انرژی های مثبت در محیط زندگی شما هستند. همچنین، اگر به بهبود سلامت روحی و جسمی خود علاقه دارید، این گیاهان تعادل خاصی را به زندگی شما می ‌آورند و بسته به اینکه این گیاهان را کجا قرار دهید و چه نوع گیاهی را انتخاب کنید، می‌ توانید عشق، سلامتی، شانس و ثروت را جذب کنید. ما در این مقاله سایت گل بازار لیستی از گیاهان ثروت ساز را آورده ایم تا شما را با آن ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا انواع گیاهان ثروت ساز در ایران و جهان را مورد بررسی قرار دهیم.


فهرست مطالب:

علم فنگ شویی چیست؟
چگونه بهترین گیاهان آپارتمانی ثرت ساز در فنگ شویی را انتخاب کنیم؟
از نظر فنگ شویی گیاهان پول ساز را کجا باید قرار دهیم؟
انواع گیاه ثروت زا و پول ساز در فنگ شویی همراه با اسم و شکل

علم فنگ شویی چیست؟

اگر شما با علم فنگ شویی آشنا نیستید پس در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا شما را با این علم آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است با معنی فنگ شویی آشنا شوید. فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است. علت این نامگذاری به خاطر این است که این تکنیک در اصل به مطالعه تغییراتی می‌ پرداخت که در آب و هوا، ستارگان و طبیعت رخ می ‌دادند و چگونگی تاثیر آن‌ ها بر انرژی حیاتی افراد، مورد بررسی قرار می گرفت.

 فنگ شویی یک هنر باستانی است که از فرهنگ چین آمده و هدف اصلی آن کانال ‌سازی انرژی در فضایی است که در آن زندگی می‌ کنید. این تکنیک چینی طبیعت را به عنوان بخش ضروری از زندگی تلقی می ‌کند، به ویژه زمانی که به دنبال یافتن تعادل و هماهنگی در زندگی هستید. در نتیجه، فنگ ‌شویی یک عملی است که تلاش می‌ کند بین فضا های زندگی و محیط کار ما با عناصر طبیعت، تعادل برقرار کند. بهره‌ بردن از تمرین ‌های فنگ ‌شویی، شما را در استفاده از نیروهای نامرئی موجود در طبیعت، بهره‌ مند می‌ سازد.

گیاهان پولساز آپارتمانی

چگونه بهترین گیاهان آپارتمانی ثرت ساز در فنگ شویی را انتخاب کنیم؟

انتخاب و خرید بهترین گیاهان در علم فنگ شویی، برای محیط زندگی شما به حد زیادی از آنچه که می ‌خواهید به دست آورید، بستگی دارد. زیرا بر اساس نوع گیاه، می‌ توانید عشق، هماهنگی یا پول را جذب کنید. اما زمانی که به جذب خوشبختی و ثروت می ‌پردازید، باید به برخی معیارها توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. پس:

۱. به دنبال گیاهانی با رشد به سمت بالا بگردید. این باعث حرکت مثبت انرژی می ‌شود که همچنین به رفاه و رشد در حوزه مالی یا شغلی شما تبدیل می ‌شود.

۲. گیاه باید سالم باشد، باید برگ‌ های سالم و شاداب داشته باشد که باعث مسیردهی بهتر انرژی مثبت در فضا ‌شود.

از نظر فنگ شویی گیاهان پول ساز را کجا باید قرار دهیم؟

اگر می‌ خواهید با نگهداری از گل و گیاه در دکور خانه، ثروتمند شوید، باید علاوه بر تهیه یک گیاه مناسب، آن را در جای درست نیز قرار دهید. بر اساس نوع گیاه، ممکن است مناطق مختلف خانه برای قرار گیری آن مناسب باشد. ولی به طور کلی مناطق اصلی قرار دادن گیاهان پول ساز از نظر فنگ شویی در خانه عبارتند از:

  1. مناطق شرقی

 گیاهان حاضر در این منطقه به بهبود انرژی خانه کمک می ‌کنند. آن ‌ها به جذب خوشبختی و پول نیز کمک می‌ کنند. همچنین، خلاقیت، استعداد ها و مهارت‌ ها، و روابط تجاری را نیز بهبود می بخشد.

  1. ناهارخوری

گیاهان پول ساز از نظر فنگ شوی که در ناهار خوری قرار گرفته اند، روابط بین اعضای خانواده را بهبود می ‌بخشند و شانس مالی تمام افرادی که در آن خانه زندگی می ‌کنند را افزایش می دهند.

  1. اتاق نشیمن و ورودی خانه

این دو منطقه نیز برای قرار دادن گیاهان فنگ شوی بسیار ایده ‌آل هستند، چرا که به طور مداوم به بهبود هماهنگی و شانس در خانه کمک می ‌کنند. علاوه بر این، اینجا مکان ایده ‌آلی برای قرار دادن گیاهان تصفیه‌ کننده هوا نیز هست، زیرا انرژی منفی از ورودی به انرژی مثبت تبدیل خواهد شد.

گیاه ثروت ساز فنگ شویی

انواع گیاه ثروت زا و پول ساز در فنگ شویی همراه با اسم و شکل

در فنگ شویی، برخی گیاهان به عنوان گیاهان ثروت ساز شناخته می ‌شوند. گیاهان ثروت در فنگ شویی علاوه بر انرژی بخشیدن و شاداب کردن خانه و محیط کار، جریان پولسازی و افزایش ثروت را در محیط زندگی تان افزایش می دهد. به نظر شما چه گیاهی ثروت میاره؟ با ما باشید تا در ادامه، به معرفی و بررسی چند گیاه ثروت ساز بپردازیم.

گیاه یشم ثروت یا کراسولا اواتا (Jade Plant or Crassula Ovata)

گیاه یشم، یک گیاه ثروت ساز بسیار زیبا و با طول عمر زیاد است. این گیاه بومی آفریقا است و برگ‌ های گوشتی و بیضی ‌شکل و ساقه ضخیم و چوبی دارد که طول آن به ۹ تا ۱۲ سانتی ‌متر نیز می ‌رسد. بومیان جنوب آفریقا اعتقاد دارند که گل یشم با خودش خوش ‌یمنی، سلامتی و کامیابی می ‌آورد به طوری که آن را گیاه پول نیز می ‌نامند و به کسانی هدیه می ‌دهند که دوستشان دارند. گیاه یشم به دلیل انرژی مثبتی که دارد، بهترین گزینه برای نگهداری در خانه و جذب ثروت می باشد.

این گل زیبا نیاز به نور زیاد ولی غیر مستقیم دارد و خاک آن در بهترین حالت باید خنثی یا کمی اسیدی باشد و به‌ خوبی زهکشی شده باشد. در بهار و تابستان، آب دادن به آن باید به ‌اندازه ‌ای باشد که فقط خاک آن مرطوب شود و خیس نشود. در فصل زمستان، میزان آبیاری را به ماهی ۱ بار کاهش دهید. دمای مناسب نگهداری این گیاه در منزل بین ۱۸ تا ۲5 درجه سانتی‌ گراد است.

گیاه یشم ثروت ساز

گیاه ریحان(Basil)

گیاه ریحان یکی دیگر از گیاه ثروت ساز و بومی آسیا است و در آیین هند به عنوان یک گیاه مقدس پولساز شناخته می ‌شود. برگ ‌های گیاه ریحان، براق و بیضی ‌شکل با لبه‌ های صاف یا کمی دندانه ‌دار هستند که معمولا کمی خمیده می‌ شوند. این گیاه، قابلیت جذب انرژی، تصفیه هوا، و ایجاد حس آرامش در محیط زندگی را دارد و به دفع انرژی های منفی نیز کمک می کند. در نگهداری از آن، اگر ساقه‌ های ریحان در آب غوطه ‌ور شوند و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرند، به خوبی حفظ خواهند شد. سعی کنید برگ‌ ها را آبکشی نکنید و به مقدار کافی پای ریشه و ساقه آن آب دهید و کوددهی منظم را فراموش نکنید.

گل پول ساز برای خانه

گل یاس یا یاسمن(Jasmine)

نگهداری انواع گل یاس که یک گیاه ثروت ساز است، می تواند پول و ثروت را جذب می ‌کند. این گیاه بومی ماداگاسکار است و در شرایط ایده ‌آل، ارتفاع آن به 1 متر هم نیز می ‌رسد. همچنین، گل‌ های زیبای سفید و برگ‌ های سبز زیبایی دارد که بسیار خوشبو می باشد. یکی از مزایای بزرگ این گیاه این است که به مراقبت زیادی نیاز ندارد. می ‌توانید آن را در مناطقی با نور زیاد یا کم نگهداری کنید. علاوه بر آن، آبیاری مداوم و زیاد نمی خواهد و بهترین دما برای آن حدود 15 تا 27 درجه سانتی گراد است. این گل زیبا به جذب انرژی مثبت و ثروت نیز کمک می کند. شما می توانید با مراجعه به مقاله انواع گل یاس، با گونه های مختلف این گیاه آشنا شوید.

گل های پولساز برای خانه

درخت پول یا گل ثروت پاچیرای (Money Tree or Guiana Chestnut)

درخت پول، یکی از گیاهان ثروت زا است که بومی آمریکای مرکزی و شرق آسیا است. ارتفاع این گیاه به حداکثر یک متر و نیم می ‌رسد و ساقه‌ هایی صاف و بلند دارد. این گیاه یکی از محبوب‌ ترین گیاهان در جهان است که قرن ‌ها است در فرهنگ ‌ها و دین ‌های مختلف به عنوان نماد ثروت استفاده می ‌شود.

درخت پول نسبت به گرما مقاوم بوده و در نور کم به خوبی رشد می ‌کند. به همین دلیل، به راحتی در محیط منزل قابل پرورش است. برای رشد مناسب، این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم خورشد، دمای ۱۶ تا 24 درجه سانتی گراد، رطوبت، خاک سبک، گلدان مناسب و آبیاری منظم نیاز دارد.

انواع گل ثروت ساز

بامبو گیاه خوش شانسی (Lucky Bamboo)

اگر می خواهید درباره گیاه بامبو بدانید باید بگوییم که بامبو یکی از گیاهان ثروت ساز در خانه است که بومی آفریقای مرکزی است. این گیاه ثروت ساز در محیط خانه تا ارتفاع ۳۰ سانتی ‌متر الی یک متر و نیم می تواند رشد ‌کند. امکان نگهداری از بامبو در آب و خاک وجود دارد. بسته به ترجیح شما، می‌ توانید این گیاه را در گلدانی پر از آب یا گلدانی که با خاک مناسب پر شده باشد، نگهداری کنید.

بامبو به نور غیرمستقیم آفتاب و دمای 18 تا 35 درجه سانتی گراد نیاز دارد و همچنین، آبیاری گیاه بامبو نیز باید به صورت متعادل باشد. در صورت نگهداری در آب، هر هفته آب آن را تعویض کرده. در صورت نگهداری در خاک، باید به خوبی زهکشی شده باشد و اینکه بهتر است خاک کمی مرطوب باشد. گیاه بامبو برای جذب ثروت در فرهنگ های مختلف نیز استفاده می شود. اگر به دنبال شانس و موفقیت هستید، خرید گیاه بامبو می تواند یک انرژی خوب در محیط خانه شما ایجاد کند.

گل های ثروت آور

گل شمعدانی یک گیاه ثروت ساز(Geranium)

گل شمعدانی، نیز به عنوان یک گیاه ثروت ساز شناخته می شود. این گیاه دارای برگ‌ های پنجه‌ ای و پوشیده از کرک است و به دلیل ظاهر زیبا، مورد پسند همه قرار می ‌گیرد. گیاه شمعدانی در محیط خانه به دفع انرژی های منفی و افزایش انرژی مثبت نیز کمک می کند.

مراقبت از این گل بسیار ساده است، شمعدانی به نور طبیعی زیاد و پراکنده نیاز دارد، در دما های بالا هم می تواند زندگی کند، رطوبت نسبی محیط برای آن کافی است و آبیاری باید معتدل ولی مداوم باشد.

شمعدانی گیاه ثروت ساز

گیاه پتوس یا پیچک شیطان (Devil's Ivy)

این گیاه، یکی از گیاهان ثروت فنگ شویی است که بومی مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا و جزایر غربی اقیانوس آرام می باشد. برگ‌ های پتوس براق و به شکل قلب با رنگ ابلق، سبز تیره و یا سفید هستند و به سرعت رشد می‌ کنند. این گیاه زیبا، انرژی منفی را جذب کرده و آن را به انرژی مثبت تبدیل می ‌کند و در فنگ شویی برای جذب ثروت استفاده می شود.

 

مراقبت از گیاه پتوس بسیار آسان است، باید یک بار در هفته آبیاری شود و بررسی شود که خاک به میزان متوسط مرطوب است. نباید در نور مستقیم آفتاب قرار گیرد و بهترین دما برای رشد این گیاه دمای ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتی گراد است. همچنین، خاک سبک و غنی از مواد آلی، کمی اسیدی و با زهکشی بالا برای پتوس مناسب است.

گیاهان ثروت ساز و پول ساز

سانسوریا یا گیاه ماری (Snake Plant)

گیاه سانسوریا نماد خوشبختی و انرژی مثبت در بسیاری از فرهنگ‌ ها است و به عنوان یک گیاه ثروت ساز شناخته می شود. سانسوریا اهل آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا است. این گیاه برگ ‌های بلند، باریک، تیز و همچنین یک خط سفید در وسط برگ ها قرار دارد. خرید گیاه ماری یا سانسوریا که در رنگ های مختلفی مانند سبز، زرد، صورتی یا سبز خاکستری نیز وجود دارد، برای خانه می‌ تواند به تصفیه هوا نیز کمک کند.

در نگهداری گل سانسوریا باید برای آبیاری آن به خشکی سطح خاک گلدان توجه کنید و اینکه گیاهی کم آب است. نور مناسب برای آن نور متوسط تا پرنور است، اما نباید به آفتاب مستقیم نزدیک شود تا از سوختن برگ‌ های آن جلوگیری شود. همچنین گیاه سانسوریا در دما های مختلف نیز می توانند زندگی کنند.

انواع گیاه پولساز خانگی

درخت پول چینی یا پیله آ پپرومیا (Chinese Money Plant or Pilea Peperomioides)

گیاه پول چینی از جمله گیاهان ثروت به حساب می آید که بومی سرزمین چین است. نام این گیاه از شباهت برگ‌ های آن به سکه‌ های چینی گرفته شده است. گاهی این گیاه به نام گیاه پپرومیا پیله آ نیز شناخته می‌ شود. پول چینی به عنوان یک گیاه نادر و کمیاب محسوب می ‌شود و معمولا به راحتی یافت نمی‌ شود. قد این گیاه به بیش از ۴۰ سانتی متر می ‌رسد و با گذشت زمان، ساقه اصلی آن شروع به پیچیدن می ‌کند. پول چینی دارای برگ ‌های ضخیم و پررنگ به رنگ سبز است و ساقه‌ های کوتاهی دارد. این گیاه به شدت به گیاه قاشقی شباهت دارد، اما برگ‌ های آن معمولا پهن ‌تر می باشد. گیاه پول چینی به نگهداری پیچیده‌ ای نیاز ندارد، فقط به نور پراکنده و غیر مستقیم، دمای بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد و آبیاری متوسط نیاز دارد.

انواع گیاهان پول ساز آپارتمانی

اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

نگهداری اسپاتی فیلوم که یک گیاه ثروت ساز محسوب می شود، از نظر فنگ شویی برای جذب پول و ثروت مورد استفاده  قرار می گیردو گیاه اسپاتی فیلوم بومی مناطق گرمسیری است. این گیاه دارای برگ ‌های همیشه سبز، نوک تیز و براق است که حتی بدون گل، زیبایی خاصی دارد. برخی از افراد متخصص فنگ شویی باور دارند که این گیاه به شما کمک می ‌کند که در حیطه‌ های شغلی و تجاری و ارتباطات، موفقیت های زیادی کسب کنید.

 

این گل زیبا به نور فراوان و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. باید به صورت منظم آبیاری شود و خاک آن بهتر است مرطوب باشد اما خیلی خیس نباشد. همچنین، به رطوبت بالا علاقه زیادی دارد و بهترین دما برای رشد آن حدود 15 تا 30 درجه سانتی گراد است.

گیاه ثروت زا

ساکولنت ها (Succulents)

ساکولنت ‌ها جزء گیاهان ثروت آور می باشند که در محیط خانه یا دفتر کار بای جذب انرژی مثبت و ثروت استفاده می شوند. ساکولنت ها گروهی از گیاهان گوشتی و آبدار هستند که با برگ‌ ها، ریشه‌ ها یا ساقه‌ های ضخیم خود، می توانند آب را به راحتی ذخیره کرده و در محیط‌ های گرم و کم آب زندگی می ‌کنند.

این گیاه زیبا به محیط ‌های پرنور برای رشد نیاز دارد، اما از تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید. در آبیاری، برای ساکولنت‌ های کوچک هفته ‌ای یکبار و برای ساکولنت‌ های بزرگ هفته‌ ای دوبار آبیاری کافی است. همچنین، این گیاه ثروت ساز به دماهای بین 14 تا 25 درجه سانتی گراد برای رشد ایده آل خود نیاز دارد.

گل های ثروت ساز در فنگ شویی

پیچک سوئدی یا گیاه پول آویزان یا گیاه برگ نعنایی (Swedish Ivy or Hanging Money Plant)

پیچک سوئدی، یک بوته از خانواده نعناعیان است که اهل جنوب شرق آفریقا می ‌باشد و به عنوان گیاه ثروت ساز و زینتی پرورش داده می ‌شود. این گیاه به خوبی در مناطقی با آب و هوای نسبتا گرم رشد می ‌کند و یک گیاه چند ساله است. شکوفه‌ های این گیاه زیبا از اواسط پاییز تا اواسط زمستان به رنگ بنفش و سفید ظاهر می ‌شوند.

پیچک سوئدی هم در نور پراکنده و هم در سایه می تواند رشد کند. همچنین، آبیاری منظم، به ویژه در فصل‌ های گرم و خشک، برای گیاه ضروری است و بهترین دما برای نگهداری از آن حدود 18 تا 30 درجه سانتی گراد است.

آناستاتیکا هیروچونتیکا یا رز جریکو (Anastatica Hierochuntica or Rose of Jericho)

گل رز جریکو یکی دیگر از گیاه ثروت ساز است که بومی مناطق خشک آفریقا، آسیا و شمال آمریکا می باشد. اسطوره‌ های مرتبط با این گیاه به دوران باستان مصر و یونان بازمی‌ گردند، و باور داشتند که اگر گل جریکو در منزل نگهداری شود، ثروت را به همراه خواهد آورد. این گیاه زیبا توانایی زنده‌ ماندن در شرایط اقلیمی بسیار سخت را دارد و همچنین، برای حیوانات خانگی غیر سمی و بدون خطر است. این گل به نور غیر مستقیم خورشید،  دمای بین 14 تا 28 درجه سانتی گراد و آبیاری منظم برای رشد نیاز دارد.

گل های پولساز

اسطوخودوس (Lavender)

گیاه اسطوخودوس یکی از آن گیاه‌ هایی است که علاوه بر زیبایی و عطر خوبی که دارد، انرژی منفی محیط را دفع می کند. اسطوخودوس گیاهی کوچک و پر شاخ و برگ‌ است که اهل جنوب و شمال غرب اروپا و به عبارت دیگر، شرق مدیترانه می باشد. برای رشد به حداقل ۸ ساعت نور آفتاب مستقیم در طول روز نیاز دارد و هرگز نباید در سایه قرار گیرد، زیرا رشد آن در این شرایط متوقف می ‌شود. همچنین، این گیاه به مقدار زیادی آب برای آبیاری نیاز ندارد. علاوه بر آن، در دماهای گرم و خشک به راحتی می تواند زندگی کند.

سرخس (Fern)

علم فنگ شوی به شما توصیه می ‌کند که در ورودی خانه یا محل کارتان، گل سرخس را قرار دهید، زیرا این گیاه پول را جذب می ‌کند و خوش شانسی به همراه دارد. گل سرخس یک گیاه ثروت ساز است که بومی مناطق گرمسیری استوایی استرالیا، آمریکا و آسیا می باشد و به صورت گلدانی یا آویز در محیط‌ های داخلی استفاده می‌ شود. این گیاه به ارتفاع حدود دو متر می‌ رسد و رشد بالایی دارد.

 دمای مناسب برای این گیاه در بازه ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی‌ گراد است. برای رشد بهینه، خاکی غنی و سبک با زهکشی مناسب برای این گیاه توصیه می ‌شود. همچنین، برای نگهداری از آن، آبیاری متوسط تا زیاد ​​لازم است ولی بهتر است زیاده ‌روی نکنید و آن را در مکانی قرار دهید که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد.

گیاه پولساز

گل نرگس (Daffodils)

بر اساس فنگ شوی، خرید گل نرگس برای خانه به رشد و گسترش پول و ثروت کمک می ‌کند و به عنوان یک گیاه ثروت ساز شناخته می شود. نرگس، یکی از معروف ‌ترین گل‌ های پیازی چند ساله است که عمر نسبتا طولانی  و 4 تا 6 گلبرگ و یک تاج مرکزی شبیه به شیپور دارد. این گل با رنگ‌ های سفید، زرد، صورتی، نارنجی کم ‌رنگ و پررنگ ظاهر می‌ شود.

 

گل نرگس برای رشد بهتر و تولید گل‌ های زیبا به نور آفتاب نیاز دارد و در هوای سرد طول عمر بیشتری دارد و نگهداری گل نرگس در دماهای بالاتر ممکن است به پژمردگی زودتر گل‌ ها منجر شود. برای نگهداری از آن، شما باید حداقل یک بار در سال کود را تغییر دهید. آبیاری مداوم و کم نیاز دارد، به ویژه در زمان رشد.

گل ثروت ساز

بگونیا (Begonia)

بگونیا یک گیاه ثروت ساز است که به عنوان یک فیلتر دفع انرژی‌ های منفی و جذب انرژی های مثبت عمل می ‌کند. این گیاه انرژی‌ های نامطلوب را نگه می ‌دارد و تنها اجازه عبور انرژی ‌های مثبت به داخل خانه و دفتر را می ‌دهد. این گل زیبا در رنگ بندی های مختلفی مانند قرمز، نارنجی و صورتی وجود دارد که برای تزیین منزل و محیط کار مناسب است. برای نگهداری از آن، نور پراکنده و غیر مستقیم آفتاب، خاک مرطوب، آبیاری در هنگام خشک شدن خاک و دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد نیز مناسب است.

بگونیا گیاه پولساز

شکوفه های گیلاس (Cherry blossom)

گل‌ گیلاس به منظور جذب پول و خوشبختی در فنگ شوی استفاده می ‌شود و در واقع یک گیاه ثروت ساز است که بومی کشور ژاپن می باشد. این گل زیبا به رنگ های سفید و صورتی وجود دارند که برای جذب نیرو های مثبت و ثروت مورد استفاده قرار می گیرد. آبیاری آن باید معتدل باشد و می ‌تواند در مناطقی با نور خورشید مستقیم زندگی کند، همچنین دمای معتدل و آب و هوای مرطوب به رشد آن نیز کمک می کند.

گل داوودی (Chrysanthemums)

این گیاه به خاطر گل‌ های زیبایی که دارد شناخته می ‌شود و برای جذب پول و ثروت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. زادگاه اصلی گل داوودی آسیا، چین و ژاپن است و در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود. داوودی نیاز به نور زیاد دارد و باید حداقل 6 ساعت نور آفتاب دریافت کند.

 

خاک باید همیشه مقداری مرطوب باشد اما خیس نشود، خصوصا در فصل رشد که نیاز به آب بیشتری دارد. این گیاه به مکان های گرم نیاز دارد و خاک  آن باید سبک و PH آن کمی اسیدی باشد.

گل داوودی پوساز در فنگ شویی

گل صدتومانی یا پیونی (Peonies)

گل ثروت چه گلی است؟ گل صد تومانی، یک گل زیباست که خوشبختی و انرژی مثبت را جذب می‌ کند و به عنوان یک گیاه ثروت ساز شناخته می شود. گل صد تومانی با گل ‌های بزرگ و خوشبو، در انواع رنگ ها، اشکال، اندازه‌ ها و گیاهان چندساله نیز وجود دارد.

این گیاه به نور زیاد و مستقیم نیاز دارد، خاک آن باید زهکشی خوب داشته و کمی اسیدی باشد. دمای مطلوب برای رشد این گیاه در حدود ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی ‌گراد است و خاک آن بهتر است کمی مرطوب باشد.

کامکوات (Kumquat)

داشتن درخت کامکوات در منزل نماد ثروت و خوشبختی است. همچنین این گیاه انرژی ‌های مثبت را جذب کرده و فضای خانه را با عطر خوشبوی گل پرتقال پر می کند. کامکوات ها درختانی پا کوتاه با برگ‌ های ریز هستند که میوه‌ هایی گرد دارند و بومی مناطق استوایی هستند. مراقبت از این گیاه ثروت ساز نیاز به زحمت زیادی ندارد، می‌ توانید آن را در بالکن در نور خورشید قرار دهید و با حفظ رطوبت یا آبیاری مداوم و خاک سبک با زهکشی مناسب، آن را سالم نگه دارید.

گل همیشه بهار یا کالاندولا (Rue)

این گیاه ثروت ساز برای دفع انرژی‌ های منفی و تبدیل آن ها به انرژی مثبت شناخته می شود. گل همیشه بهار گیاهی علفی، یکساله تا چند ساله، با تنه دو قلو است که ساقه‌ هایی به ارتفاع 20 تا 70 سانتی ‌متر دارد و بومی مناطق مدیترانه ای می باشد.  در نگهداری از آن، تنها کافی است از سرما و تغییر دما حفاظت شود و می‌ توان آن را در نور مستقیم خورشید قرار داد و نیاز به آبیاری متوسط و خاک سبک با  زهکشی خوب ​​دارد.

گل ارکیده (Orchids)

گل ارکیده یکی از بهترین گیاه‌ های فنگ شویی برای جذب خوشبختی و پول است. همچنین انرژی مثبت و فراوانی را به خانه می ‌آورد و به عنوان نماد رشد معنوی و مالی محسوب می شود. نگهداری از گل ارکیده ساده است و در لیست گیاهان کم نور و کم آب قرار دارد.

خرید گلدان گل ارکیده

دمای مناسب برای نگهداری ارکیده بین ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی‌ گراد است و به نور غیرمستقیم آفتاب نیاز دارد. این گیاه به آب بسیار کمی نیاز دارد و بین دو آبیاری خاک باید کاملا خشک شود. همچنین، خاک این گیاه باید دارای خاصیت زهکشی مناسب باشد و از ترکیب پرلیت، کوکوپیت، بقایای پوسیده گیاهان یا پیت ماس استفاده کنید.

گل بابونه (Chamomile)

به نظر شما گل ثروت کدام است؟ گل بابونه یکی از گل های ثروت ساز است که گلبرگ‌ های سفید به دور یک مرکز زرد مخروطی شکل دارد. بابونه، تا ارتفاع ۶۰ سانتی مترمی تواند رشد داشته باشد. علاوه بر خصوصیات فوق ‌العاده ای که دارد، نگهداری از این گیاه آسان است.

بابونه به نور خورشید پراکنده و مستقیم و آبیاری متوسط نیاز دارد. همچنین،  دمای زیاد و رطوبت کم بر زندگی گل بابونه تاثیر چندانی ندارد و این گیاه حتی در فصل تابستان با گرمای نسبتا بالا و رطوبت کم به راحتی زنده می ‌ماند. البته بیشترین دمای قابل تحمل برای این گل حدود ۳۷ درجه سانتی ‌گراد است.

فیتونیا (Fittonia)

تصور می‌ شود که نگهداری گل فیتونیا در محیط مسیر ها را باز می ‌کند، انرژی ‌های خوب را جذب و به شما کمک می‌ کند تا موانع را پشت سر بگذارید. فیتونیا گیاهی زیبا و بومی کشور پرو است که ساقه‌ های آن کرک مانند و با مو پوشیده شده است. ارتفاع این گیاه به 15 تا 30 سانتی‌ متر می ‌رسد و برگ‌ هایی پهن، قلبی شکل و نسبتا کوچک دارد. فیتونیا یک گیاه آسان در نگهداری است، می‌ تواند در مناطقی با نور کم یا زیاد بدون هیچ مشکلی رشد کند. همچنین، دماهای 16 تا 30 درجه را تحمل می‌ کند، اما بهترین دما برای نگهداری آن در حدود 18 تا 26 درجه سانتی ‌گراد است. آبیاری یکی از مهمترین نکات نگهداری از فیتونیا است و نباید خاک آن خشک شود.

دیفن باخیا (Dieffenbachia)

گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهان ثروت ساز محبوب و از دسته گیاهان با برگ‌ های پهن می باشد. دیفن باخیا اهل آمریکای مرکزی و جنوبی است. دیفن باخیا به عنوان یک گیاه در علم فنگ شویی برای جذب انرژی مثبت نیز استفاده می شود.

خرید گلدان دیفن باخیا

 در نگهداری از گیاه دیفن باخیا، خاک مناسب برای گل ‌آپارتمانی و زهکشی خوب مهم است. به آبیاری منظم و یکبار در هفته یا زمانی که خاک خشک شده است، نیاز دارد. همچنین، دمای بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی ‌گراد برای رشد بهتر آن نیز مناسب است.

درختان مرکبات ( Citrus Trees)

در ژاپن و چین، درختان مرکبات در گلدان به عنوان نماد خوشبختی شناخته می ‌شوند. همچنین، میوه های این درختان به عنوان نماد فراوانی و ثروت به حساب می آیند و اعتقاد دارند که انرژی های مثبت را جذب و انرژی های منفی را دفع می کنند. درختان مرکبات برای محیط زیست خوب هستند زیرا اکسیژن تولید می ‌کنند و کیفیت هوا را بهبود می‌ بخشند. همچنین با جذب امواج صوتی از ترافیک یا سایر صداهای بلند، آلودگی صوتی را کاهش می ‌دهند. امروزه در فرهنگ های مختلف از آن به عنوان یک گیاه ثروت ساز استفاده می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله، سعی کردیم تا شما را ابتدا با علم فنگ شویی و سپس انواع گیاهان مختلفی که در فنگ شویی برای جذب ثروت استفاده می شوند، آشنا کنیم. با دانستن گیاه های ثروت ساز و نحوه نگهداری از آن ها می توانید انرژی های مثبت را به محیط خانه خود راه دهید که باعث جذب آرامش و ثروت می شود. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما عزیزان کاربردی و مفید باشند.

توضیحات
Leave your comment
Your email address will not be published
Tags were not found